PDA

View Full Version : עדכון נוסף:האם צריכת הדלק השתפרה לאחר הורדת ה co בפיאט אונו


21-03-06, 18:56
להזכירכם פיאט אונו 1400 s70
היה אוכל בעיר 1 ל 5
תזכורת:
http://www.fiatclub.co.il/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=252
http://www.fiatclub.co.il/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=324
הייתי במוסך המרכזי ואמרו לי שבטורים גבוהים 2000 סל"ד
עדיין ה co גבוה עומד על 2.2
למרות שהיה בהתחלה 5
והוא צריך להיות על פחות מ 1
חזרתי לזה ששיפץ לי את הקרבורטור והצליח להוריד לי לפחות מ 1
בדקתי השבוע את צריכת הדלק בתוך העיר
והנה התוצאה:
האוטו עכשיו אוכל בתוך העיר 1 ל 6 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
במקום 1 ל 5
יש שיפור קל בלבד
יש למשהו אולי הצעות אחרות !!!
לפני שאני באמת משתגע או מוכר את האוטו (כואב לי הלב למכור את האוטו אבל זה מחוסר ברירה)
תודה על עזרתכם הרבה..................

21-03-06, 19:45
להזכירכם פיאט אונו 1400 s70
היה אוכל בעיר 1 ל 5
תזכורת:
http://www.fiatclub.co.il/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=252
http://www.fiatclub.co.il/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=324
הייתי במוסך המרכזי ואמרו לי שבטורים גבוהים 2000 סל"ד
עדיין ה co גבוה עומד על 2.2
למרות שהיה בהתחלה 5
והוא צריך להיות על פחות מ 1
יש שיפור קל בלבד
יש למשהו אולי הצעות אחרות !!!
לפני שאני באמת משתגע או מוכר את האוטו (כואב לי הלב למכור את האוטו אבל זה מחוסר ברירה)
תודה על עזרתכם הרבה..................

ליאור פ שלום רב!
ראשית תודה על העדכון!
הצעתי: חזור למוסך שטיפל לך בקרבורטור, בקש ממנו את הכסף ששולם על הקרבורטור , על המשאבות דלק , על השמנים שהוחלפו, על האבחון במוסך פיאט מרכזי(למה בכלל הלכת לשם?)
חבר את הרכב למטוס ונחת אצלי במכון בהקדם האפשרי! בברכה
צביקה[][/

21-03-06, 19:56
מה יהיה?

אתה עקשן מאוד וכמו ששמת לב הבעיה במכוניתך עוד יותר עקשנית.

סע דחוף לצביקה, חבל על כל יום שעובר, חבל על הזמן שלך, חבל על הכסף שבוזבז על חלקים בשיטת "מצליח". פשוט חבל.

אני עשיתי אצלו שיפוץ קרבורטור לפני שנה ומאז אין כל בעיות במערכת הדלק!!
אני לא טורח בכלל לבדוק צריכת דלק, הרכב חסכוני בטירוף, אני ממלא מיכל דלק כל חודש!!

21-03-06, 20:13
איזה קסם יכול לעשות צביקה

שעד עכשיו אף אחד לא עשה.?
הבעיה אצלי זה המרחק אני גר בחולון
אין משהו קרוב שאפשר ללכת אליו שאתם מכירים?
צביקה אתה עדיין טוען שהבעיה היא בקרבורטור?
ואם כן במה בדיוק?
שאני אבין רק צביקה יודע את הסוד של הקרבורטור
ולכן רק הוא יכול לפתור לי את הבעיה?
כל אנשי הקרבורטורים בארץ הם אל יוכלו לאבחן את הבעיה בקרבורטור.
צביקה אני מאוד מודה לך על העזרה שלא תבין לא נכון
אין משהו שאתה מכיר מאיזור ראשון תל אביב וכו
שיוכל לפתור לי את הבעיה כמוך ושיהיה אפשר לסמןך עליו כמו שאני סומך עליך?

21-03-06, 20:51
הבעיה אצלי זה המרחק אני גר בחולון


זהו? חולון זה רחוק?!?! 8O

אני הגעתי אליו מיוקנעם!
שיצאתי מיוקנעם איפסתי את מד הק"מ ושהגעתי ראיתי את התוצאה: נסעתי 57 ק"מ לכל כיוון!

היה מישהו שהגיע אליו מקריית שמונה עם אונו!

מחולון לנתניה זה בדיוק 41 ק"מ!

בקשר ל"קסם" שצביקה יכול לעשות- תסע אליו ותראה.
לא סתם אני נסעתי אליו כ"כ רחוק. יכולתי גם לשפץ את הקרבורטור גם בחיפה אבל לא רציתי.
עשרות חברי פורום ב-"קארס פורום" שיפצו אצלו את הקרב'.

21-03-06, 20:58
יש קרבורטוריסט בת"א שהוא כמעט העתק של צביקה (אני מכיר את שניהם ויכול להשוות)
"אלי רומנו - קרבורטורים" שבמגרשי התערוכה סוף דיזנגוף ת"א, טל' 03-6021998
או 050-5590874 ותגיד לו שאני הפניתיך ושאמרתי שהוא חייב לפתור הבעיה.
דרך אגב, מדידת תצרוכת דלק יש לבצע רק בנסיעה מחוץ לעיר, במהירות שיוט של כ 90 קמ"ש, מזגן כבוי ואתה בלבד ברכב. בנסיעה עירונית אתה עומד בפקקי תנועה ורמזורים ונוסע 0 ק"מ אך מבזבז דלק.
בברכה - רפי לין :)

21-03-06, 21:07
מחוץ לעיר
עושה 1 ל 10.5
הבעיה היא שאני נוסע הרוב בעיר
וזה הבעיה
נכון לעכשיו עושה לי בתוך העיר 1 ל 6.
מה שאני לא מבין ואני שואל אותך ואת צביקה
אם ה co תקין
איזה עוד דברים יכולים להוות בעיה אם בכלל?

22-03-06, 01:24
ליאור, הרשה לי להצטרף לממליצים על צביקה.

נסיון של עשרות שנים, ביחד עם ידע רב ונרחב זה מה שיש לצביקה להציע לך (וכנראה שגם לבחור השני שרפי המליץ לך עליו).

למה אתה מתעקש לא לנסוע אל אחד מהם?

22-03-06, 20:00
לצביקה:
אם אני אלך ל אלי רומנו - קרבורטורים
שבתל אביב אפשר לסמוך עליו שיפתור לי את הבעיה?

22-03-06, 22:54
לצביקה:
אם אני אלך ל אלי רומנו - קרבורטורים
שבתל אביב אפשר לסמוך עליו שיפתור לי את הבעיה?
סע אליו ושאל אותו!
בברכה
צביקה
ארילו הצילו!!!!!!!!!

23-03-06, 22:05
אתה יכול להסביר לנו איך אתה בודק בכלל צריכת דלק?

23-03-06, 22:34
אתה יכול להסביר לנו איך אתה בודק בכלל צריכת דלק?
בקלות!
הוא ממלא 6 ליטר, וכשהמחוג של שעון הדלק מגיע לסוף, הוא מחליט שהרכב צרך 6 ליטר!
הבחור בודק לפי שעון דלק, ולא ממלא טנק דלק מלא, ומחלק את הקלומטרים שנסע, לכמות הליטרים שנצרכו!
אתה הבנת את זה גיא?!
הוא משלם 200 שקל למוסך פיאט כדי שהמוסך יגיד לו שהCOהוא 2.5 אחוז בסרק, שזה נחשב תקין, ואין קשר בין תצרוכת הדלק, לאחוז הCO שנבדק!
הוא מציא 200 שקל על בדיקה מיותרת, ששולחת אותו בחזרה , למוסך שטיפל לו בקרבורטור, ללא שום שיפור!
אך אין לו כסף לנסוע לנתניה, לשם בדיקה חינם, וללא שום התחייבות!
אתם הבנתם את זה.... כי אני לא!
בברכה
צביקה

23-03-06, 22:53
הוא שילם למוסך פיאט 200 ש"ח על הבדיקה הזו?!

2.5% זה תקין, לפי החוק מכוניות עם קרבורטור יכולים להזהם בכמות של עד 3.5%.

אני בשנה שעברה נסעתי להעביר את האוטו טסט ללא הכנה במוסך ונכשלתי על CO ברמה של 7.0%!!!!

23-03-06, 23:07
הוא שילם למוסך פיאט 200 ש"ח על הבדיקה הזו?!

2.5% זה תקין, לפי החוק מכוניות עם קרבורטור יכולים להזהם בכמות של עד 3.5%.

אני בשנה שעברה נסעתי להעביר את האוטו טסט ללא הכנה במוסך ונכשלתי על CO ברמה של 7.0%!!!!
גיא ממליץ לך לנסוע לחולון, למוסך של ליאור, ששיפץ לו את הקרבורטור, הוא יוריד לך את אחוז הCO ל1%!
בברכה
צביקה

23-03-06, 23:17
לא תודה...אח"כ צריכת הדלק תעלה לליטר ל-2 ק"מ... :lol:

הרכב נוסע מצויין, הבאתי אותו למצב מכני מעולה..

24-03-06, 11:36
צביקה ,
אני פשוט נדהם מסבלנות שלך.
עד כמה שהבנתי הבן אדם לא רוצה עזרה!!!
עזבו אותו, הוא ממשיך "לטחון מים"...
אם בן אדם אטום להצעות החוזרות של חברי הפורום - למה לנו להמשיך לעזור לו?

די, נמאסת!!! :(
סליחה על הצורה אבל באמת הסיפור הזה כבר מוגזם .

מקס.

24-03-06, 12:28
צביקה ,
אני פשוט נדהם מסבלנות שלך.
עד כמה שהבנתי הבן אדם לא רוצה עזרה!!!
עזבו אותו, הוא ממשיך "לטחון מים"...
אם בן אדם אטום להצעות החוזרות של חברי הפורום - למה לנו להמשיך לעזור לו?

די, נמאסת!!! :(
סליחה על הצורה אבל באמת הסיפור הזה כבר מוגזם .

מקס.

מסכים איתך ב- 100%.

בואו נסכם:
פותח השרשור- לך לאחד ממכוני הקרבורטורים שהצענו לך. אחרי שתתקן את הבעיה תעדכן אותנו מה היה.

24-03-06, 23:14
אולי פשוט תעזבו הכל, תקחו יום חופש ,תקחו כלים ותגיעו לחולון לתקן
****** את ה******* קרבורטור או לא חשוב מה, אבל בסופו של דבר,
אל תשכחו לשלם לו כסף. :wink:

ליאור- אתה יותר *********************
אתה מתחיל להגזים כבר עם עקשנות ********** שלך. :twisted:


ואתם המגיבים לו- תפסיקו להתייחס אליו שיפתור את הבעיות שלו לבד.
הוא כבר ממש מגזים עם הנושא של ***** שלו והצריכת דלק שלה. :evil:

מספיק , יש גבול לכל דבר.

*** אדי, לא צריך לנבל את הפה, גם אם לדעתך זה מגיע לאותו אדם. הוא מנסה לפתור את התקלה במינימום כסף, ועדיין לא יודע שזול מתחיל ב-ז.

אביעד.

25-03-06, 22:20
תאמינו לי שאני לא עקשן
ואני לא מתכוון לבלבל לכם את המוח
פשוט אני צריך שתעזרו לי
ואם אתם לא רוצים זו זכתובם
בהתחלה חשבתם שיש בעיה עם המשאבה
ועשיתי מה שאמרתם לי להחליף אותה
כולכם הייתם בטוחים שזו הבעיה
ונוכחנו לדעת שזאת לא הבעיה
לי זה לא נראה הגיוני ליסוע עד לנתניה בשביל לתקן קרבורטור
אולי לכם זה כן נשמע הגיוני, זה זכותכם.
גם לא נשמע לי הגיוני שרק צביקה היחידי שבכל הארץ שרק הוא מבין בקרבורטור
עם כל הכבוד אליו ויש לי (על העזרה שנתן לי פה)
לכן אני אלך לזה שבתל אביב שרפי הציע בדיזינגוף
במידה וגם שמה לא תיפתר הבעיה
אאלץ ליסוע לצביקה בנתניה.
שוב תודה על העזרה ולא צריך לקלל בשביל זה
שיהיה שבוע טוב!!!

05-04-06, 21:47
לקרוא ולא להאמין!
רכב מבלה בשני מוסכים, בראשון מבצע נקוי שיפוץ וכוון קרבורטור בגלל תצרוכת דלק גבוהה של
ליטר אחד ל5 קילומטר, התצרוכת דלק נשארת באותו מצב, הרכב נלקח למוסך מרכזי פיאט, ותמורת 200 שקל מתגלה שהבעייה היםא CO גבוה מעט, הCO מכוון אך ללא הועיל, ובסוף מתגלה שהרכב נוסע על שלוש צילנדר בגלל פלג אחד/ תקול/ רטוב בשמן/ מפויח, האם נראה לכם הגיוני שרכב יעבוד על שלש צילנדרים , תקופה כל כך ארוכה , ולא יתגלה מיד על ידי שני מוסכים???!!
גילי אבקשך לא לנעול עדיין את השרשור הזה, אלא רק לאחר תגובות נוספות של חברי הפורום, בינהם צביקה פיק/ ארילו , סטיו , אדי, וליאור פ. פותח השרשור, ששאל האם צביקה קוסם :!: :?:
בברכה
צביקה

05-04-06, 21:59
אני מעריך שהאוטו עבד על שלוש צילנדרים
4 חמישה ימים
בכל אופן היה צריך להחליף את כולם.

דרך אגב לא שילמתי בסוף שקל למוסך המרכזי

05-04-06, 22:04
לפותח השרשור:

אתה פתחת 100 שירשורים בנושא וקצת קשה לעקוב אחרי הבעיה שלך..
כמה שאלות:

1. מי החליט שאחד הפלאגים תקול ולא עובד?! האם נסעת לעוד מוסך?
2. בדקת צריכת דלק לאחר החלפת הפלאגים?
3. מתי הרכב שלך עבר טיפול 10000 ק"מ לאחרונה?!

בכל אופן לא ברור לי בכלל איך זה יכול להיות שמוסך של פיאט ביצע בדיקה מקיפה ולא עלה על העינין הזה.

ומה שעוד יותר לא ברור לי למה בחרת לנסוע לעשרות מוסכים (כל הכבוד לך.. שברת שיא גינס..) במקום לנסוע 41 ק"מ לצביקה כדי שיבדוק לך את הרכב ללא תשלום. כמה כסף כבר שפכת במוסכים על התקלה הזו אם מותר לי לשאול?

אני מזכיר לך שבודקים צריכת דלק בנסיעה בין עירונית רגועה ללא מזגן, ללא עוד אנשים ברכב, במהירות של כ- 90 קמ"ש בהילוך 5.

מלא מיכל דלק מלא, אפס את מד הק"מ, סע כמה עשרות ק"מ, כנס לתחנת דלק, בסיום התדלוק ראה כמה ליטרים נכנסו למיכל וחלק במס' הק"מ שנסעת!

05-04-06, 22:08
שהייתי במוסך של פיאט המרכזי
לא היה בעיה של הפלג
אבל אני יודע שלא החלפיו מזמן פלגים
עשיתי כבר טיפול של שמן
מסנן שמן
ומסנן אויר
ועכשיו פלגים
אני לא רואה סיבה ליסוע לצביקה
אם כל מי שבדק לי את ה co אמר שזה תקין
במידה ולא יהיה לי ברירה אסע לצביקה בחול המועד פסח

05-04-06, 22:18
שהייתי במוסך של פיאט המרכזי
לא היה בעיה של הפלג
אבל אני יודע שלא החלפיו מזמן פלגים
עשיתי כבר טיפול של שמן
מסנן שמן
ומסנן אויר
ועכשיו פלגים
אני לא רואה סיבה ליסוע לצביקה
אם כל מי שבדק לי את ה co אמר שזה תקין
במידה ולא יהיה לי ברירה אסע לצביקה בחול המועד פסח
ליאור שלום רב!
אין צורך שתגיע אלי, בצע במדוייק את הבדיקת תצרוכת דלק, לפי ההסבר הנכון והמדוייק של גיא( סטיו) וחזור לפורום לדווח, אני מוכן להמר שהתצרוכת דלק תשאר באותה רמה, ללא כל שינוי לטובה!! והרכב נסע רק בשבוע האחרון על שלוש צילנדר בגלל פלג מפוייח בגלל תערובת דלק עשירה, ולא בגלל פלג לא תקין!
בברכה
צביקה

05-04-06, 22:23
לגבי בדיקת תצרוכת הדלק
אצלי הבעיה היא בעיר
לכן הבדיקה שאני עושה בעיר
מחוץ לעיר עושה לי ש ל 10 וחצי חצי נחמה
כל הבעיה היא בעיר!!!

05-04-06, 22:34
אתה מזכיר לי את עצמי, לפני שנה קצת לפני פסח.

גם אז משכתי ומשכתי את הבעיות באוטו שהיו רק בגלל הקרבורטור. זה כלל קשיי הנעה כבדים, כיבויי מנוע לפני כל רמזור (הייתי רואה רמזור אדום מרחוק ומפעיל את המשנק לפני ההאטה), כיבויי מנוע בכביש מהיר ועוד מלא בעיות וזה כלל כמובן צריכת דלק גבוהה מהממוצע. (לא בדקתי בדיוק אבל ראיתי בוודאות שיש בעיות עם צריכת הדלק).

שיא השאים היה כשבועיים לפני פסח (אז הודעתי לצביקה בהודעה פרטית שאני מתכוון להגיע אליו בחול המועד) שביום שישי אחד בבוקר נתקע הרכב ליד הבית ולא הניע בשום פנים ואופן. (היה סטרטר). הזעקתי את דודים שלי ומה שלא עשינו לא הצלחנו להניע את המנוע בשום אופן.
זהינו מיד שהפלאגים סתומים באופן חמור מפיח, ניקינו אותם אבל לא היה שום סיכוי "להצילם".
הרכב עמד כל אותו סוף שבוע תקוע ללא תזוזה ליד הבית, ובתחילת אותו שבוע נגרר למוסך, שם החליפו פלאגים או ניקו אותם והתריעו שעליי לקחת את הרכב לשיפוץ קרבורטור מיידי. (מה שכבר רציתי לעשות במילא, אבל הבעיה הקדימה אותי בשבועיים..)

בקיצור- הזנחתי את התקלה ואכלתי אותה, וזה לא כלל את העובדה שכל שבוע נכנסתי לתחנת דלק למרות שהאוטו היה נוסע מעט מאוד, וזה לא כלל את העצבים שלי אחרי שהמנוע התכבה ברמזור ושהנהגים מאחורה צופרים כמו חיות ובצדק.
תמשיך אתה להזניח את התקלה שלך ובסוף תיתקע גם אתה.

05-04-06, 22:44
אני רוצה להבין איזה שיפוץ קרבורטור עושה צביקה שאחרים לא עושים?
ומה לך אישית הוא עשה?
להכירכם אני כבר עשיתי ניקוי קרבורטור
במידה ולא תיפתר לך הבעיה אניא לך לתל אביב איפה שהציע רפי בסוף דיזינגוף
ואם לא יעזור אסע לצביקה הגדול מכולם.(שאני מודה לו מקרב לב על העזרה)

05-04-06, 22:55
כולם עושים שיפוץ קרבורטור, השאלה היא איך איכות העבודה!
אני יכול להעיד, ששנה שלמה אחרי שיפוץ הקרבורטור אצל צביקה יש לי שקט מהאוטו והוא נוסע מצויין. אין כיבויי מנוע, אין קרטועים, צריכת הדלק סבירה ובקיצור- הכל דופק כמו שעון.

אתה כבר כמה שבועות מטייל עם האונו ממוסך למוסך, מחליף חלקים סתם.. אני לא מבין את השיטה הזו.
כולם המליצו לך על בעל מקצוע מעולה במרחק של 41 ק"מ נסיעה (שזה כלום לעומת מה שאני וחברים אחרים נסעו), אבל אתה מתעקש, ומה לעשות שהעקשנות עולה אח"כ ביוקר.

הרכב שלך, תעשה בו מה שאתה רוצה, אחרי תיקון הבעיה תסתכל אחורה ותראה שצדקתי.

05-04-06, 22:57
איזה קסם יכול לעשות צביקה שאף אחד לא עשה
ה co שלי עכשיו מצוין
בדקתי בכמה מוסכים וזה טוב מאוד

05-04-06, 23:18
אתה מדהים אותי לפעמים. מה הקשר ל- CO גבוה?!?
CO זה זיהום אויר גבוה מצינור הפליטה. זו יכולה להיות בעיה עם אלף סיבות.
שנה שעברה בחודש יוני נכשלתי בטסט על CO ברמה של 7%! גם אז לא היתה לי צריכת דלק של 1:5.

כבר ענו לך בהודעות קודמות על מה צביקה יכול לעשות. קרא הכל מחדש.

05-04-06, 23:24
לגבי בדיקת תצרוכת הדלק
אצלי הבעיה היא בעיר
לכן הבדיקה שאני עושה בעיר
מחוץ לעיר עושה לי ש ל 10 וחצי חצי נחמה
כל הבעיה היא בעיר!!!
ליאור ,ראה תגובה קודמת של ארילו, שגם ביצע ניקוי ושיפוץ קרבורטור אצלי בפיאט אונו 1400, וכתב שתצרוכת הדלק בעיר אצלו לאחר הטיפול בקרבורטור, היא בסביבות,ה10 ק"מ לליטר
לתשומת ליבך
חג שמח
צביקה!!

11-04-06, 15:49
ובכן לאחר נסיעה של כמעט 70 קילומטר בתוך העיר
לקח דלק 9.6 ליטר
הוה אומר האוטו עשה בתוך העיר 1 ל 7.25
אני מאמין שאם הייתי עושה בדיקה על יותר קילומטר הייתי יכול להגיע ל1 ל 8
אם כן מה אתם אומרים עכשיו?
אני מאמין שגם מחוץ לעיר יש לי עכשיו שיפור
היה עושה בהתחלה 1 ל 10.5.

11-04-06, 16:36
ליאור,
היה בבעלות הורים UNO 1.4 קרב. 6 שנים. היה עושה בתוך העיר 1:11 1:12.
1:8 עושה הרכב שלי בחיפה כאשר אני נהג עם רכב כבדה.
1:8 ל-UNO 1.4 זה מופרז ביותר.

רק עכשיו שמתי לב שהחלפת פלגים (מה שכבר מזמן אמרתי לך לעשות)
1. איזה פלגים שמת? חברה ודגם מדויק (אבדוק האם שמת את מה שמתאים לרכבך)

11-04-06, 16:44
החברה היא ngk
לפני זה היה לי של bosch
אין לי מושג איזה דגם

11-04-06, 16:45
ביקשתי את הדגם במדויק - אתה לא תאמין כמה הבדל בצריכת דלק (נצילות המנוע) יכול להיות עם פלג לא מתאים.

11-04-06, 16:49
אין לי מושג איזה דגם
אין לי את האריזה של זה

11-04-06, 16:51
אם יש לך מפתח פלגים, אתה יכול להוציא פלג אחד ולבדוק.

איך אתה מחליף פלגים מבלי לדעת איזה שמת?

הזוי..... 8O

11-04-06, 16:52
החליפו לי המוסכניק
על הפלג עצמו כתוב?

11-04-06, 16:54
כן, כתבתי שאם תוציא - יהיה כתוב עליו.

11-04-06, 16:55
עד כמה זה קריטי
מבחינת הבדלי דלק?

11-04-06, 17:00
אני לא מבין, לא קראת את ההודעה שלי?
כתבתי: פלג לא מתאים יכול לגרום לצריכת דלק איומה. למשל מרווח בין קטודה לאלקטרודה גדול מדי. פלג קר מדי/חם מדי ו כ"ו.

יש דרך אחרת לדעת איזה פלג (בודאות נמוכה יותר כי יש לי הרגשה שהמוסכניק שלך לא מי יודע מה מקפיד...

11-04-06, 17:03
במידה והפלאג לא היה מתאים
זה לא משפר לי סוף סוף פעם ראושנה את תצרוכת הדלק לא?

11-04-06, 17:05
אולי הוא יותר מתאים ממה שהיה לך אבל לא אידיאלי.

לכן שאלתי אותך איזה דגם בדיוק.

11-04-06, 17:05
בקרוב מאוד אדע ואעדכן אותך
תודה רבה

11-04-06, 17:08
[COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR] זה חשוב איזה חברה?
או יותר חשוב הדגם?

11-04-06, 17:10
כמעט לכל חברה יש דגם שמתאים לרכבך
אז כן אני צריך לדעת חברה + דגם.

11-04-06, 18:55
ביקשתי את הדגם במדויק - אתה לא תאמין כמה הבדל בצריכת דלק (נצילות המנוע) יכול להיות עם פלג לא מתאים.
ליאור הדגם המומלץ הוא בוש מספר קטלוגי שרשום על הפלג הואWR7DC מרווח אלקטרודות 0.7- 0.8!
פלג NGK פלג מותאם לרכבים יפנים, אינו מומלץ לרכבים איטלקים, התצרוכת הדלק הנוכחית שלך ,

עדיין לא תקינה, ועם כל הכבוד לקודמי, החלפת המצתים לבוש לא תשפר בצורה משמעותית את תצרוכת הדלק, יש לפנות למכון קרבורטורים לפתור את הבעייה , ולא לחפש את המטבע מתחת לפנס!! חג שמח וכשר לכל חברי המועדון
וזהירות בדרכים
בברכה
צביקה

11-04-06, 19:19
שלום צביקה
קודם כל האם אתה ממליץ להחליף את הפלגים לבוש לדגם שאתה אמרת או שאני אשאר
עם מה שיש לי
לגבי הקרבורטור בשביל שתהיה שקט ואניא היה שקט אני אלך ביום שישי ל
אלי רומנו - קרבורטורים
ונראה מה הוא אומר
אני מעריך שהוא יגיד שהכל תקין
כי לא הייתי במוסך אחד של קרבורטורים אלא כמה
וכולם אמרו שהקרבורטור מצוין
אני אשים קצת דגש יותר על הפלגים
האם זה שהחליף לי את הפלגים זכותי להגיד לו שישים של בוש מכיוון שזה לא מתאים למכונית שלי?
ללא כל תוספת לאחר ששילמתי לו 100 שקל כולל מעמ על הפלגים כולל עבודה.
ושוב תודה צביקה.

11-04-06, 21:44
שלום צביקה
קודם כל האם אתה ממליץ להחליף את הפלגים לבוש לדגם שאתה אמרת או שאני אשאר
עם מה שיש לי
לגבי הקרבורטור בשביל שתהיה שקט ואניא היה שקט אני אלך ביום שישי ל
אלי רומנו - קרבורטורים
ונראה מה הוא אומר
אני מעריך שהוא יגיד שהכל תקין
כי לא הייתי במוסך אחד של קרבורטורים אלא כמה
וכולם אמרו שהקרבורטור מצוין
אני אשים קצת דגש יותר על הפלגים
האם זה שהחליף לי את הפלגים זכותי להגיד לו שישים של בוש מכיוון שזה לא מתאים למכונית שלי?
ללא כל תוספת לאחר ששילמתי לו 100 שקל כולל מעמ על הפלגים כולל עבודה.
ושוב תודה צביקה.
לגבי הקרבורטור אל דאגה אני שקט ואני ישן טוב בלילה!
לגבי המצתים אני בספק רב אם החלפת המצתים לבוש ישפר לך את תצרוכת הדלק!
חג שמח וכשר ,וזהירות בדרך בדרך לאלי רומנו קרבורטורים!
בברכה
צביקה

11-04-06, 21:56
פלג NGK פלג מותאם לרכבים יפנים, אינו מומלץ לרכבים איטלקים, התצרוכת הדלק הנוכחית שלך ,

עדיין לא תקינה, ועם כל הכבוד לקודמי, החלפת המצתים לבוש לא תשפר בצורה משמעותית את תצרוכת הדלק, [b]יש לפנות למכון קרבורטורים לפתור את הבעייה ,

צביקה, לא ציפיתי ממך לתגובה כזאת....
מצת: יש לו מס' מאפיינים שלפיהם בוחרים למנוע מסויים.
AUTODATA ממליץ על לפחות 5 חברות/דגמים של מצתים ביניהם BOSCH שהמלצת אך גם NGK. הבעיה שברוב החנויות אין את הדגם המוומלץ לפי היצרן.
ואם כבר אז המלצת היצרן פלגי CHAMPION RN9YCC.

ולבחור - לא אמרתי שאין בעיה בקרבורטור.
קודם בודקים דברים פשוטים (פלגים כבלים וכ"ו) (לא מחליפי אלה בודקים האם תקינים ובמידה ולא - מחליפים)

11-04-06, 23:12
,

צביקה, לא ציפיתי ממך לתגובה כזאת....
מצת: יש לו מס' מאפיינים שלפיהם בוחרים למנוע מסויים.
AUTODATA ממליץ על לפחות 5 חברות/דגמים של מצתים ביניהם BOSCH שהמלצת אך גם NGK. הבעיה שברוב החנויות אין את הדגם המוומלץ לפי היצרן.
ואם כבר אז המלצת היצרן פלגי CHAMPION RN9YCC.

ולבחור - לא אמרתי שאין בעיה בקרבורטור.
קודם בודקים דברים פשוטים (פלגים כבלים וכ"ו) (לא מחליפי אלה בודקים האם תקינים ובמידה ולא - מחליפים)
אכן אתה צודק לפלג יש מספר מאפינים חשובים: דרגת חום המצת,מספר הקטלוגי המתאים, והמותאם להצתה עם פלטינות ו/או אלקטרונית, מרווח האלקטרודה, ואורך ורוחב התבריג, שבמקרה של אונו הוא 14 מ"מ ואורך1.25, סוג היצרן פחות משמעותי , אם כי רצוי להצמד להוראות היצרן שממליץ על פלגי פיאט, מרלי צמפיון, ובוש!
NGK אומנם לא נפסל על ידי היצרן, אך לא מקובל להרכיבו בפיאט, מאותה סיבה שלא מקובל להרכיב דנסו, אם כי שהשפעתו על תצרוכת הדלק מזערית, לכן על נושא המצתים במקרה של ליאור פ. אני מרשה לי לחלוק עליך, אם כי בשאר הנושאים אני מסכים איתך בהחלט!
נושא תצרוכת הדלק הגדולה באונו שלו, חא הגיע עדיין לסיומו המוצלח והמובטח, בגלל עקשנותו של ליאור להתעסק עם בעלי מקצוע שהבנתם ברכב , מוטל בספק גדול, אך הבנתם ומומחויותם לגזילת כספים מיותרים ,ללא הצדקה מלקוחות תמימים,גדוטלה לאין שיעור!
חג שמח וכשר לך
ולכל חברי המועדון
בברכה
צביקה

17-04-06, 19:14
אז ככה לפי אלי הקרבורטור תקין
מה שהוא עשה בכל זאת הוא הוריד לי את ה co נמוך יותר מימה שהיה
בטורים נמוכים ה co מראה עכשיו על חצי
ובטורים גבוהים גם בסביבות חצי.
זה למעשה מה שהוא עשה
לא משהו מיוחד.
והוריד לי טורים של האוטו ליותר נמוך
קומפריסיה של המנוע שהוא בדק היה גבוה מאוד הגיע לפי מה שהוא אמר ל 200 שזה גבוה בכל קנה מידה
לגבי הפלגים שהחלפתי
בדקתי את החברה והדגם וזה של :
ngk r
דגם BPRGES
יפני
לגבי העשן שמוציא האוטו
אז הוא אמר לי אלי שאין לו צבע לעשן והמנוע מתפקד בסדר
והסביר לי כל עוד שהאוטו קר ולא מגיע ל 60 מעלות להפעיל רבע צ'וק ליסוע עד שיגיע ל 60 מעלות שלו שזה בתחית הסקלה ולסגור אותו.

תגובתכם......................

17-04-06, 19:33
ליאור שלום רב!
הנה תגובתי: שורה תחתונה. מהי השורה התחתונה?גילינו היום שהיית אצל אלי רומנו, הורדת את הCO לל0.5 אחוז, הורדת גם את הסלד במקצת, נבדק קומפרסיה, ניתגלה כגבוהה אך תקינה ושווה, אין עשן , המנוע תקין, פלג NGK, קיבלת הוראות לשימוש בצוק..... הלאה מה השורה התחתונה, האם מסתמנת ירידה בתצרוכת הדלק, כשיהיה לך נתונים חדשים לגבי תצרוכת הדלק, חזור לדווח!
בינתים חג שמח ומועדים לשמחה
בברכה
צביקה

17-04-06, 19:47
שהקרבורטור תקין
וטוב שלא נסעתי עד אליך
כי אין הרבה מה לעשות בקרבורטור

17-04-06, 20:00
הביקור אצל אלי רומנו עלה לך משהו?

17-04-06, 20:00
ליאור, נשמח לעדכון של צריכת הדלק שלך. אולי הפעם סוף סוף הכל יהיה תקין :)

17-04-06, 20:08
השאלה מה זה נקרא תקין
עד עכשיו לפני אלי רומנו השתפר לי בתוך העיר ל 1 ל 7.25
השאלה מה הציפיה?

17-04-06, 20:15
השאלה מה זה נקרא תקין
עד עכשיו לפני אלי רומנו השתפר לי בתוך העיר ל 1 ל 7.25
השאלה מה הציפיה?
לפי ארילו 1 ל10 בעיר, אך גם 1 ל8.5 אמור לספק אותך לא?
האם בררת אצל אלי רומנו, האם תצרוכת דלק של 1 ל7.25 סבירה, כשאני בעל מיצובשי לנסר אוטומטית עם קרבורטור, בנסיעה בעיר נטו התצרוכת דלק מגיעה ל1 ל 8.5 קילומטר לליטר?
בברכה
צביקה

17-04-06, 20:28
הוא לא התחייב שיהיה שיפור נוסף אבל הוא מאמין שכן.
ביחס לאוטו שהוא שנת 92 ועשה 200 אלף קילומטר
ולפני שבע שנים היה עושה 1 ל 8 1 ל 9 שהיה יותר טוב
כנראה זה בסדר.
אני מקווה שיהיה שיפור נוסף

17-04-06, 21:12
ארילו כן עלה לי 100 שקל

17-04-06, 21:22
שהקרבורטור תקין
וטוב שלא נסעתי עד אליך
כי אין הרבה מה לעשות בקרבורטור
ועל זה שלמת 100 שקל, בשביל לכוון CO, ולהוריד סלד סרק, ולקבל חות דעת שהמנוע והקרבורטור תקינים, ולא לנסוע לצביקה?
אה כן גם בדיקת קומפרסיה!!
ב100 שקל היית נוסע לטבריה , חוזר מטברייה לחולון , עובר אלי לנתניה, ומקבל את אותם מסקנות, ללא תשלום!!
בברכת חג שמח ונסיעה חסכונית, לאדם שמסתפק בתצרוכת דלק של 1 ל 7.25, לאחר שיפוץ קרבורטור?!!!
צביקה

17-04-06, 22:25
אי אפשר לבוא למכון הקרבורטורים בטענות. 100 ש"ח עבור בדיקה כללית וייעוץ זהו מחיר סביר יחסית לבית עסק שמנסה לפרנס את עצמו ואת משפחתו.

מה שכן, היית יכול לחסוך את ה- 100 ש"ח האלו אם היית נוסע בסה"כ 41 ק"מ בדיוק מחולון עד לנתניה. (שזה מרחק קטן יחסית למרחקים שאנשים נסעו).

100 ש"ח זה כסף. בכסף הזה היית יכול לקנות לרכב מיכל שמן מנוע איכותי+ מיכל נוזל קירור איכותי. תחשוב על זה.

17-04-06, 22:45
זה היה עצתכם ליסוע אליו
יותר נכון של רפילין
וכמו שאמרתי אם הייתי בא אליך צביקה
לא הייתי מגלה שום דבר חדש.
ואני לא בטוח שאתה צביקה לא היית לוקח כסף על זה.

17-04-06, 22:50
[quote=liorp]שהקרבורטור תקין
וטוב שלא נסעתי עד אליך
כי !!
ב100 שקל היית נוסע לטבריה , חוזר מטברייה לחולון , עובר אלי לנתניה, ומקבל את אותם מסקנות, ללא תשלום!! צביקה
תגובתי מודגשת בציטוט!
חזור לשרשור עם עדכון לגבי תצרוכת הדלק!
מועדים לשמחה
צביקה

17-04-06, 22:56
צביקה במידה והאוטו נשאר על 1 ל 7.25 בעיר מה עושים?

17-04-06, 22:58
נוסעים לצביקה, או לחלופין ממשיכים לטייל במוסכים באיזור חולון/ ת"א.

17-04-06, 23:05
צביקה לא יוכל לחולל שום מהפך
ואם כן לאיזה מהפך הוא מתכוון
שקודמיו הבורים לא ידעו
הוא מוזמן לכתוב את זה פה

17-04-06, 23:08
יש לך רעיון יותר טוב?
אם צריכת הדלק לא תשתנה מה תעשה? תמשיך לטייל בכל המוסכים בחולון ות"א ולשפוך כסף על בדיקות? לא חבל על הכסף?

אני לא אומר לך את זה סתם. אני נסעתי אליו 57 ק"מ לכל כיוון בדיוק! לשיפוץ קרב'. (בחול המועד פסח שנה שעברה) זה היה ב- 25.4.2005 ועכשיו, שנה אחרי עדיין אין שום בעיות עם הקרבורטור והרכב נוסע חלק!

17-04-06, 23:13
1 ל 7.25 בעיר זה לא רע
גם תלוי בפקקים שיש לך
את הבדיקה עשיתי על 70 קילומטר
אם הייתי עושה על יותר קילומטר היה יוצא יותר טוב אני מאמין.
לפי מה שידוע לי מאח שלי שקנית את האוטו ממנו לאחר שבע שנים
האוטו לא עשה אף פעם 1 ל 10 בעיר גם לפני שבע שנים.
יש לי שאלה אליך stio
במידה והאוטו קר שזה קורה לי הרבה אתה מדליק צו'ק
נוסע קצת ומכבה?
או משהו אחר?

17-04-06, 23:17
לפני התנעת מנוע קר אני מושך את הצו'ק, מניע, מתחיל נסיעה ולאחר דקה- שתיים סוגר את הצ'וק.

17-04-06, 23:19
עד כמה אתה מושך אותו את כולו?
והאם צריכת הדלק לא גדולה בנסיעה הזאת עם ה צ'וק?

17-04-06, 23:21
אני לא מושך את כולו, רק קצת.

צריכת הדלק גדלה לפי דעתי ב- 50% כאשר הצ'וק משוך.


למה השאלה? אתה נוסע עם צ'וק משוך כל פעם שהמנוע קר?

17-04-06, 23:24
1 ל 7.25 בעיר זה לא רע
גם תלוי בפקקים שיש לך
את הבדיקה עשיתי על 70 קילומטר
אם הייתי עושה על יותר קילומטר היה יוצא יותר טוב אני מאמין.
לפי מה שידוע לי מאח שלי שקנית את האוטו ממנו לאחר שבע שנים
האוטו לא עשה אף פעם 1 ל 10 בעיר גם לפני שבע שנים.
יש לי שאלה אליך stio
במידה והאוטו קר שזה קורה לי הרבה אתה מדליק צו'ק
נוסע קצת ומכבה?
או משהו אחר?
נסיעה בעיר בפיאט אוני בתצרוכת דלק של 1.7.25, היא גרועה !. תצרוכת דלק לא בודקים לאורך 70 ק"מ , אלא לחצי טנק ומעלה לפחות, רצוי שהבדיקה לא תיהיה רובה בכולה בפקקים, שם אתה צורך דלק לאורך 0 קילומטרים!
בסבירות גבוהה שבדיקתך לא נכונה, ויתכן ולא קיים טרמוסטט ברכבך, מה שגורם לרכבך , להקשות עליו להגיע לטמפרטורת עבודה, המחייב לנסוע בצוק משוך חלקית לאורך זמן!
רצוי לבדוק אפשרות של טרמוסטט מבוטל או תפוס במצב קר!
נסיעה עם צוק בבוקר, חייבת להיות לזצן קצר מאד, תוך כדי נסיעה, והחזרה תוך שתי דקות מקסימום!
בברכה
צביקה

17-04-06, 23:25
לפי אלי רומנו קרבורטורים
אם אתה מושך רבע מהצו'ק אין בעיה של צריכת דלק ונוסע קילומטר שניים.
אני הייתי עד עכשיו בקיץ הייתי מחמם את האוטו עם לחית גז בלי צ'וק שלוש ארבע דקות
אצלך גם קורה אם נסעת למשל באוטו למשל שעה
כיבית את האוטו לא נסעת שלוש וחצי שעות למשל
שאתה מתחיל להניע האוטו קר ושוב פעם צריך צ'וק?

17-04-06, 23:26
1 ל 7.25 בעיר זה לא רע
גם תלוי בפקקים שיש לך
את הבדיקה עשיתי על 70 קילומטר
אם הייתי עושה על יותר קילומטר היה יוצא יותר טוב אני מאמין.
לפי מה שידוע לי מאח שלי שקנית את האוטו ממנו לאחר שבע שנים
האוטו לא עשה אף פעם 1 ל 10 בעיר גם לפני שבע שנים.
יש לי שאלה אליך stio
במידה והאוטו קר שזה קורה לי הרבה אתה מדליק צו'ק
נוסע קצת ומכבה?
או משהו אחר?
1:7.25 זה גרוע, אוטו שלי בנסיעה בינונית (לא חזק מדי ולא עדין מדי) בחיפה עושה 1:9

17-04-06, 23:27
שאתה נוסע בפיאט שלך בכביש מהיר, נניח ב- 100 קמ"ש בהילוך חמישי, מה טמפ' המנוע?

יכול להיות שהתרמוסטט תפוס, המנוע קר, אתה נבהל ומושך את הצ'וק עד הסוף, משאיר אותו עובד כל הנסיעה ובגלל זה צריכת הלדק גבוהה?

17-04-06, 23:29
1 ל 7.25 בעיר זה לא רע
גם תלוי בפקקים שיש לך
את הבדיקה עשיתי על 70 קילומטר
אם הייתי עושה על יותר קילומטר היה יוצא יותר טוב אני מאמין.
לפי מה שידוע לי מאח שלי שקנית את האוטו ממנו לאחר שבע שנים
האוטו לא עשה אף פעם 1 ל 10 בעיר גם לפני שבע שנים.
יש לי שאלה אליך stio
במידה והאוטו קר שזה קורה לי הרבה אתה מדליק צו'ק
נוסע קצת ומכבה?
או משהו אחר?
1:7.25 זה גרוע, אוטו שלי בנסיעה בינונית (לא חזק מדי ולא עדין מדי) בחיפה עושה 1:9
ליאור קרא תפנים ותלמד, מדובר בחיפה עם עליות רוב הזמן!
בברכה
צביקה

17-04-06, 23:30
הטמפרטורה בין 60 מעלות שזת תחילת הסקלה לבין האות c
לגבי ה צ'וק או שאני לא מפעיל בכלל או שאני עושה כמוך

17-04-06, 23:36
לא אמרת כלום.. 8O

שאתה נוסע במהירות גבוהה לאורך זמן, הטמפ' צריכה להיות בין הרבע לחצי. אם זה לא ככה התרמוסטט תפוס, דבר שמעלה את צריכת הדלק.

17-04-06, 23:44
מה יש פה להבין
ה 60 מעלות זה תחית הסקלה
האות c זה באמצע אז זה בין ה 60 מעלות ל c
ולפעמים טיפה יותר

17-04-06, 23:52
אז זו לא הבעיה אצלך.

בדוק צריכת דלק בכביש בין עירוני ודווח.

17-04-06, 23:54
הטמפרטורה בין 60 מעלות שזת תחילת הסקלה לבין האות c
לגבי ה צ'וק או שאני לא מפעיל בכלל או שאני עושה כמוך
מה זה כמוהו, גם זמן אתה נוסע עם צוק משוך, אתה אמור להניע עם צוק , ולשחרר שליש ממהלכו ולהתחיל לנסוע, ולא לשבת במקום ולהמתין שהמחוג יגיע ל60 מעלות!
בברכה
צביקה.
פיאט הוא רכב בעל ראש מאלומיניום שמתקרר מהר מאוד, מצד שני גם מתחממם מהר מאוד, האם נסיעתך עם צוק משוך במנוע קר היא יותר משתידקות?
בברכה
צביקה

17-04-06, 23:58
זה מה שאני עושה
אני נוסע עם רבע צו'יק
שמגיע ל 60 מעלות מחזיר בחזרה
הבעיה שאם האוטו לא בפעולה שלוש ארבע שעות שוב האוטו קר ושוב פעם צ'וק

18-04-06, 00:07
זה בסדר שאתה זקוק לצוק לאחר כ3/4 שעות, השאלה האם אתה נוסע עם צוק יותר משתי דקות?
בברכה
צביקה

18-04-06, 00:13
אני אסביר שוב
בחורץ הייתי מפעילבהתחלה צו'ק מלא בלי גז
ממתין קצת סוגר אותו ומתחיל ליסוע
אחר כך אמרו לי תעשה ככה
תפעיל את הצ'וק תחזיר אותו קצת כל עוד האוטו מחזיק תתחיל ליסוע ואחר כך תסגור שארה רואה שהוא לא רועד
זנ מה שהייתי עושה בחורף
בקיץ עכשיו אני מחמם את האוטו שלוש דקות בלי צ'וק ונוסע
אלי רומנו אמר לי להפעיל צוק להחזיר אותו לרבע ליסוע ואחרי שני קילומטר שמגיע ל 60 מעלות להחזיר
וזה מה שעשיתי

18-04-06, 00:18
צביקה במידה והפלאג לא מתאים מבחינת הדגם לא החברה
למשל חברת ngk אבל הדגם שלו לא מתאים
האם ההבדלים בצריכת הדלק היא מזערית?
והאם אני זכותי המליאה להגיד לזה שהחליף לי שהדגם שהוא שם לי זה לא המומלץ
לכן תחליף לי או תחזיר את הכסף?

18-04-06, 08:26
צביקה במידה והפלאג לא מתאים מבחינת הדגם לא החברה
למשל חברת ngk אבל הדגם שלו לא מתאים
האם ההבדלים בצריכת הדלק היא מזערית?
והאם אני זכותי המליאה להגיד לזה שהחליף לי שהדגם שהוא שם לי זה לא המומלץ
לכן תחליף לי או תחזיר את הכסף?
זכותך לבקש להחליף לפלג המתאים לפי הוראת יצרן, או לבקש את כספך!
נא עדכן על התצרוכת דלק לאחר הכוון של אלי רומנו, ואחרי החלפת הפלגים!
תרבחו ותסעדו
צביקה

20-04-06, 11:31
לצביקה או למי שמבין
שמו לי פלגים
ngk r
דגם BPRGES

והדגם המומלץ הוא:

ngk BPR6e-VG 0.7MM
שזה ששם לי אמר לי שאין לו בעיה להחליף לדגם המומלץ
הענין הוא שהוא אמר לי שבגלל שהאוטו שלי אוכל קצת שמן
מה שהוא שם לי זה עדיף
והפלגים הללו יחזיקו יותר הרבה זמן
האם הוא סתם מבלבל את המוח?

20-04-06, 19:35
תצרוכת דלק, זה מה שצריך לעניין אותך, ולא סוג הפלג והמספר הקטלוגי שלו!!
תרבחו ותסעדו צביקה
מה תצרוכת הדלק לאחר הכוון של אלי רומנו????????????

20-04-06, 22:32
לגבי תצרוכת הדלק
זה יקח כמה ימים עד שאני אבדוק
תודה מקרב לב

21-04-06, 18:59
הפלגים הוחלפו לבוש לדגם שאמרת צביקה
wr7dc תודה רבה
ראיתי שהוא את הפלגים של ngk היה להם שמן
כלומר האוטו אוכל שמן (כמה אני לא יודע) מה אפשר לעשות נגד זה?

21-04-06, 19:38
מה תדירות הוספת השמן? מה צמיגות השמן המוכנסת למנוע?
מיהו יצרן השמן המוכנס למנוע?
בברכה
צביקה

01-05-06, 17:26
לאחר החלפת פלגים של בוש עם הדגם המתאים
ולאחר הגעה לאלי רומנו קרבורטורים
אז ככה:
לאחר נסיעה של 65 קיולמטר בתוך העיר
ו 65 קילומטר מחוץ לעיר (נסיעה בהילוך רביעי או חמישי)
האוטו עשה 1 ל 9.2 קילומטר

01-05-06, 21:26
הצריכה מתקרבת בצעדי ענק לצריכה סבירה, ההבדל תלוי מאד, בהרגלי הנהיגה שלך, שימוש מתאים בהילוך המתאים, במהירות הנכונה, שימוש בהילוך הגבוה ביותר האפשרי, במהירות שיוט של 90 קמ"ש, יכולה להביא את תצרוכת הדלק במכוניתך, ל15-16 ק"מ לליטר!
חג עצמאות שמח צביקה

01-05-06, 22:46
מה הכוונה
שימוש מתאים בהילוך המתאים, במהירות הנכונה?

01-05-06, 23:11
מה הכוונה
שימוש מתאים בהילוך המתאים, במהירות הנכונה?

שימוש בהילוך שלישי במהירות 90 + יגרום לתצרוכת דלק גבוהה!
לעומת זאת שימוש בהילוך רביעי , במהירות 40 קמ"ש, יגרום גם לתצרוכת דלק גבוהה ולבזבוז דלק!
הגעה לצומת מרומזרת במהירות 80 , כשהרגל על דוושת התאוצה, והרמזור אדום, ובלימה חירום על יד פס העצירה, תגרום גם לבזבוז דלק, במקרה כזה יש לגלוש לצומת תוך עזיבה של דוושת התאןצה , והורדת הילוך\ בהתאם למהירות הרכב, תוך עזרה עם הבלם לסרוגין!
שימוש ארוך עם הצוק בבוקר במקום להניע ולנסוע מייד!
שימוש במצתים קרים, ולא לפי המלצות יצרן!
ביטול טרמוסטט ברכב!
חיבור מאוור חשמלי באופן קבוע.... ועוד ועוד!
זה היה רגע קל על חיסכון בדלק , ונהיגה חסכונית
בברכה
צביקה

02-05-06, 14:23
בא אני אגיד לך מה אני עושה עם הצ'וק בבוקר
פותח אותו עד הסוף מתניע בלי לתת גז
ממתין 3 או 4 שניות
מחזיר את הצ'וק עד לרבע ממנו מרגיש שהטורים יציבים ומתחיל ליסוע
אחרי בערך קילומטר וחצי שהאוטו מתחמם ומגיע ללפחות 60 מעלות שזה תחילת הסקלה בחום המנוע
אז אני סוגר את הצ'וק לגמרי
האם זה בסדר מה שאני עושה?

02-05-06, 21:50
בא אני אגיד לך מה אני עושה עם הצ'וק בבוקר
פותח אותו עד הסוף מתניע בלי לתת גז
ממתין 3 או 4 שניות
מחזיר את הצ'וק עד לרבע ממנו מרגיש שהטורים יציבים ומתחיל ליסוע
אחרי בערך קילומטר וחצי שהאוטו מתחמם ומגיע ללפחות 60 מעלות שזה תחילת הסקלה בחום המנוע
אז אני סוגר את הצ'וק לגמרי
האם זה בסדר מה שאני עושה?
משוך את הצוק עד שני שליש ממהלכו, וסע לא יותר משתי דקות עם צוק משולב חלקית, והחזר אותו מוקדם ככל האפשר!
התייחס קודם לתגובתי, בנושא נסיעה חסכונית, והדרך לישם אותה!
חג שמח
צביקה

03-05-06, 02:39
כל מה שאתה רשמת אני מישם [COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR]
לא הבנתי את מה שרשמת עם הצו'ק
מה שאני עושה לא טוב?
אם אחרי שתי דקות האוטו עדיין רועד וקר מה לעשות?

03-05-06, 04:43
כל מה שאתה רשמת אני מישם [COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR]
מה שאני עושה לא טוב?
אם אחרי שתי דקות האוטו עדיין רועד וקר מה לעשות?
אם אחרי 2 דקות הרכב עדיין קר ומקרטע, יתכן והתרמוסטט. תקוע במצב פתוח ברכבך, ומונע זירוז חום המים, והבאתם לטמפרטורת עבודה אופטימלית, שעוזרת לחיסכון בדלק ולשמירת חיי המנוע לטווח רחוק!
בברכה
צביקה

03-05-06, 12:52
אני יודע שאחרי קילומטר וחצי שניים
הטורים יציבים וחון המנוע
ואפשר לסגור את הצ'וק

04-05-06, 00:43
צביקה שמעתי שיש כאלה שאומרים שזה לא טוב או לא בריא להפעיל את הצ'וק כל הזמן
כי זה הורס את הקרבורטור או דברים אחרים
ואני אצטרך לעשות לו שיפוץ אם אני ארבה להשתמש ב צו'ק
זה נכון?

04-05-06, 08:42
אם תשתמש בצ'וק כל הזמן, יותר מדי דלק יוזרם למנוע שלך, דבר שיגרום לפיח בחלל הצילינדר ועל הבוכנה, צריכת דלק גבוהה, זיהום אוויר, עלול לחדור בגלל זה דלק לשמן ובלאי מואץ למנוע.

04-05-06, 22:24
מה זה נקרא כל הזמן
רק בזמן שהאוטו קר נסיעה של שני קלומטר
ואז סוגר את הרבע צ'וק שהפעלתי במהלך הנסיעה.
עדיף לחמם חמש דקות את האוטו על ניוטרל?
או שיש לך הצעה אחרת.
כל אחד אומר לי משהו אחר?
האם שימוש בצ'וק לא גורם נזק לקרבורטור עם הזמן
ואז אצטרך לעשות שיפוץ שוב לקרבורטור?

05-05-06, 00:43
כל הזמן, פשוטו כמשמעו, צריכים להשתמש בצ'וק גם כשהאוטו חם, או שהוא מתחמם לאט.

אני לא יודע כמה זמן לוקח לך לעבור את שני הקילומטרים הנ"ל.

אין שום צורך לחמם את האוטו בעמידה, בנסיעה הוא מתחמם יותר טוב :)

שימוש בצ'וק לא גורם נזק לקרבורטור לאורך זמן. בשביל זה הוא נועד. גם ברכבים מוזרקים בהתחלה מחשב הרכב מעשיר את התערובת - שזה בעצם תפקידו של הצ'וק.

מלא מיכל, סע 100 ק"מ על 90 קמ"ש, מלא שוב, וספר לנו כמה דלק נכנס בפעם השניה. זאת הצריכה שלך.
בצריכה עירונית קשה לאמוד כיוון שהרכב נמצא הרבה זמן בעמידה, ואז בעצם צריכת הדלק הגרועה ביותר (אין סוף ליטרים לק"מ, בגלל שלא זזים).

יכול להיות שהרכב שלך יתגלה כתקין בסופו של דבר.

סופ"ש נעים :)

05-05-06, 08:17
אתה לא הבנת אותי
לגבי צריכת הדלק אני כל הזמן בודק וזה משתפר
אני לא דיברתי על זה
אני מדבר על הצ'וק שאמרת שזה לא בריא להשתמש איתו
מצד שני לא נתת פתרון אחר איך לוותר על הצ'וק.
לא הבנתי מהדברים שלך כן להשתמש עם הצ'וק או לא?
את השני קילומטרים לוקח לעבור כשתיים וחצי דקות לערך פחות או יותר.

05-05-06, 14:56
אתה לא הבנת אותי
לגבי צריכת הדלק אני כל הזמן בודק וזה משתפר
אני לא דיברתי על זה
אני מדבר על הצ'וק שאמרת שזה לא בריא להשתמש איתו
מצד שני לא נתת פתרון אחר איך לוותר על הצ'וק.
לא הבנתי מהדברים שלך כן להשתמש עם הצ'וק או לא?
את השני קילומטרים לוקח לעבור כשתיים וחצי דקות לערך פחות או יותר.
אם כך הבנתך לוקה בחסר: כתבתי שחור על גבי עיתון , לא ניתן וכמעט בלתי אפשרי להניע פיאט ללא שימוש בצוק, מבלי שסיבוב המתנע יהיה ארוך, הרכב יתכבה מיד, וכמובן יקרטע, מה שיחייב משחק מיותר ובזבזני עם דוושת התאוצה!
אבל ויש אבל גדול , השימוש בצוק הוא רק בהתעת מנוע קר, למשך זמן הקצר ביותר, למשך ממותע של כש תי דקות נסיעה(הכל בהתאם לטמפרטורה מחוץ לרכב, ולחום המנוע כמובן..), ומיד לאחר ההתנעה להחזיר את הצוק לכשני שליש ממהלכו, ולהתחיל בנסיעה איטית ועדינה, תוך כדי החזרה נוספת חלקית של הצוק, עד להחזרתו למקומו הסופי בתוך כשתי דקות, בהתאם להתנהגות הרכב. מה לא ברור כאן?!
בברכה
צביקה
[שיא גינס בפורום על השרשור הארוך היותר , של נושא אחד. ברבו!]

05-05-06, 15:14
אני הבנתי אבל ארילו טוען את הדבר הזה:
אם תשתמש בצ'וק כל הזמן, יותר מדי דלק יוזרם למנוע שלך, דבר שיגרום לפיח בחלל הצילינדר ועל הבוכנה, צריכת דלק גבוהה, זיהום אוויר, עלול לחדור בגלל זה דלק לשמן ובלאי מואץ למנוע
מה אתה אומר על זה צביקה?

05-05-06, 16:36
אני הבנתי אבל ארילו טוען את הדבר הזה:
אם תשתמש בצ'וק כל הזמן, יותר מדי דלק יוזרם למנוע שלך, דבר שיגרום לפיח בחלל הצילינדר [size=6]ועל הבוכנה, צריכת דלק גבוהה, זיהום אוויר, עלול לחדור בגלל זה דלק לשמן ובלאי מואץ למנוע
מה אתה אומר על זה צביקה?
ארילו כמובן צודק , שימוש יתר בצוק אכן מפייח את הפלגים, מחדיר דלק לשמן, מפייח את
ומעלה את תצרוכת הדלק, והכוונה בשימוש מופרז, ולא בשימוש רגיל ועם כל התנאים לכך שכתבתי בשרשור הקודם!
לא טענתי שאין להשתמש בצוק [b]וגם כך ארילו לא טוען, אלא בשימוש מבוקר , לזמן ביותר!] בברכה צביקה

05-05-06, 19:23
אם אני מפעיל את הצ'וק בדרך שאני רשמתי
שהאוטו קר שתי דקות בקירוב
אני לא מסכן את האוטו ?
ע"פ הפירוט של ארילו

05-05-06, 20:44
דיי למה שוב ושוב לדפוק תראש בקיר?!
צביקה הסביר לך את השימוש בצ'וק לא?אתה רוצה קח את ההצעה , אתה לא רוצה לא צריך יש גבול.

עידן

06-05-06, 01:21
דיי למה שוב ושוב לדפוק תראש בקיר?!
צביקה הסביר לך את השימוש בצ'וק לא?אתה רוצה קח את ההצעה , אתה לא רוצה לא צריך יש גבול.

עידן
הצילו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :!: :!: :!: :!: :!: :!:[[][]

06-05-06, 04:05
אם אני מפעיל את הצ'וק בדרך שאני רשמתי
שהאוטו קר שתי דקות בקירוב
אני לא מסכן את האוטו ?
ע"פ הפירוט של ארילו

ליאור, אתה לא מסכן את האוטו אם אתה משתמש בצ'וק כשתי דקות כל פעם. אתה בסדר.

אם תגיע למפגש הבא שמתוכנן, אני בטוח שכמה וכמה אנשים ישמחו להציץ באוטו שלך, ואולי אפילו לבצע נסיעת מבחן איתו.

עד אז, בצע מדידה נכונה (90 קמ"ש, 100 ק"מ) ודווח לנו מ הייתה צריכת הדלק בליטרים.

סוף שבוע נעים!

06-05-06, 20:48
ליאור , יש לי עצה בשבילך :
אולי תחליף את האוטו לאוטו עם צ'וק אוטומטי כך שהוא( הצ'וק האוטומטי) ישבור את הראש מתי כן צריך ומתי לא צריך . ואתה לא תחשוב על זה יותר

07-05-06, 00:02
ליאור , יש לי עצה בשבילך :
אולי תחליף את האוטו לאוטו עם צ'וק אוטומטי כך שהוא( הצ'וק האוטומטי) ישבור את הראש מתי כן צריך ומתי לא צריך . ואתה לא תחשוב על זה יותר
רעיון מצויין, אך לדעתי יש להחליף את הנהג ולא את הרכב, הרכב בסדר גמור!
בברכה
צביקה

09-05-06, 09:52
ליאור , יש לי עצה בשבילך :
אולי תחליף את האוטו לאוטו עם צ'וק אוטומטי כך שהוא( הצ'וק האוטומטי) ישבור את הראש מתי כן צריך ומתי לא צריך . ואתה לא תחשוב על זה יותר
רעיון מצויין, אך לדעתי יש להחליף את הנהג ולא את הרכב, הרכב בסדר גמור!
בברכה
צביקה
סוף-סוף.
צביקה, אני חייב לומר שיש לך המון סבלנות אבל במקרה הנ"ל, אפילו סבלנות שלך התפוגגה.. אין יותר מילים.
***** נערך *****
:D

07-06-06, 22:15
אז ככה:
עם מיכל של 29.4 ליטר
הצלחתי להגיע ל 214 קילומטר
שרוב רובו נעשה בתוך העיר
רק 20 קילומטר מתוך ה 214 נעשה מחוץ לעיר
מחשבון פשוט עולה שבתוך העיר האוטו עושה
1 ל 7
בניגוד להתחלה שהצריכה היתה נוראה 1 ל 5
כדי להמחיש עכשיו על מנת לבזבז 30 ליטר דלק אני צריך ליסוע 210 קילומטר
לעומת קודם שב 150 קילומטר לערך הטנק היה ריק.
מה עשיתי על מנת להגיע לשינוי הזה:
הצלחתי להוריד את ה co לפחות מ 1 בטורים גבוהים שזה 2000 סלד לפחות.
לעומת בהתחלה שה co היה 5
החלפתי פלגים לבוש לדגם הרצוי.
בדקתי קומפרסיה של המנוע הראה קרוב ל 200
הייתי אצל אלי רומנו קרבורטורים.
החלפתי את משאבת הדלק הפגומה.
ניפחתי גלגלים כראוי.
הורדתי מטען יתר מאחורה.
עשיתי כל מה שביכולתי
גם ל 1 7 בתוך העיר זה שיפור בעיני.
תודה רבה לכל העוזרים:
בעיקר לצביקה על סבלנותו הרבה גם אם היה חוסר הבנה לפעמים
לרפילין ולכולם שעזרו ושכחתי את שמם
אם אתם רוצים להעיר משהו אתם מוזמנים.
(אני רוצה להדגיש שמחוץ לעיר האוטו מבחינת דלק בסדר)
כל הבעיה היתה בתוך העיר.
ושוב תודה!!!

07-06-06, 22:38
מצטער לקלקל את החגיגה, אבל צריכת דלק בודקים בדרך בין עירונית, בנסיעה של כ- 90 קמ"ש ללא מזגן.

07-06-06, 22:47
לא מעניין אותי מחוץ לעיר
כי לפי הבדיקה שלי למחוץ לעיר אני יכול גם להגיע גם 1 ל 14
אבל זה לא עוזר לי
את רוב הנסיעות אני בתוך העיר עושה ששם הולך הדלק הגדול והכסף
זה כמו שאומרים הניתוח הצליח אבל החולה מת.

07-06-06, 23:31
ליאור שלום רב!
בוא נסכם מה היה לנו פה:
שרשור אחד בנושא תצרוכת דלק הזויה!
8 דפים!
15 תגובות לדף!
סה"כ 120 תגובות!
ומה עוד ...פיאט אונו 1400 אחד ?!
ניקוי קרבורטור אחד במוסך. תןצאה: רכב צורך 1:5 ק:מ לליטר בנסיעה עירונית(תזכורת מדובר בפיאט אונו 1400 קרבורטור, גיר ידני, 5 הילוכים, נהג אחד, נסיעה עירונית ללא מזגן!]
החלפת 3 משאבות דלק,!
4 עד 5 כווניCO , במוסך שטיפל במקור בשיפוץ הקרבורטור לראשונה, כ3 פעמים, במוסך פיאט מרכזי, כוון נוסף, ולאחרונה במכון קרבורטורים אלי רומנו, במגרשי התערוכה!
תוצאה: הרכב החסכוני ביותר בארץ, שיא היסטורי בחיסכון בדלק:1:7 ק"מ לליטר!
וכמו שאמרת וסיכמת ליאור הנניתוח הצליח אך החולה מת!
נ.ב הוחלפו גם מצתי בוש!
את המסקנות חברי הפורום וליאור בתוכם, חברי הפורום המכובדים יסיקו בעצמם!
להתראות במפגש בחיפה אצל דני זומרשטיין, יש לך ליאור הרבה מה ללמוד שם, כדאי ומומלץ שתגיע!
בברכה
צביקה

07-06-06, 23:36
תיקון קטן
במוסך המרכזי הם לא עושים כיוון קרבורטור.