PDA

View Full Version : חום מנוע


17-03-06, 19:54
היום בדרך למפגש של מועדון החמש נסעתי עם הפיאט 850 שלי על כביש מהיר נסעתי רצוף במהירות 80-90 10 דקות חום המנוע הגיע ליותר מ90 מעלות וירד מתחת ועלה שוב
שהגעתי למפגש ראיתי כי הרצועה של המשאבת מים והמאורר קצת רופפת .
שאלתי היא אם חום המנוע נורמלי? ואם יש קשר לחופש ברצועה?עדיף להשתמש בנוזל קירור ירוק?
בנוסף נאמר לי כי במקור יש מתחת למנוע מכסה שגורם לאויר לקרר גם אני יכול להכין כזה או שזה משהו מיוחד

18-03-06, 13:38
היום בדרך למפגש של מועדון החמש נסעתי עם הפיאט 850 שלי על כביש מהיר נסעתי רצוף במהירות 80-90 10 דקות חום המנוע הגיע ליותר מ90 מעלות וירד מתחת ועלה שוב
שהגעתי למפגש ראיתי כי הרצועה של המשאבת מים והמאורר קצת רופפת .
שאלתי היא אם חום המנוע נורמלי? ואם יש קשר לחופש ברצועה?עדיף להשתמש בנוזל קירור ירוק?
בנוסף נאמר לי כי במקור יש מתחת למנוע מכסה שגורם לאויר לקרר גם אני יכול להכין כזה או שזה משהו מיוחד
שלום רב!
ראשית חום מנוע של 90 מעלות הוא סביר בהחלט!
שנית רצועת משאבת מים רפוייה,גורמת להחלקה בסלד גבוה, ולכן גם לסיבוב לא יעיל של משאבת המים, ומכאן נפגעת יעילות הקירור!
מסקנה יש למתוח את הרצועה , אך לא יתר על המידה, בלחיצה קלה על הרצועה, הרצועה אמורה להלחץ כסנטימטר בקלות , וללא מאמץ, מתיחת יתר תגרום להתחממות מיסבי משאבת המים, ו מיסבי הדינמו / האלטרנטור, ולשחיקתם ולקיצור חייהם!!
רצוי וחובה להשתמש בנוזל קירור בשם פרפלו!
בברכה
צביקה

18-03-06, 13:51
מנועי הפיאט 600 וה-850 נוטים להתחממות, עקב תכנון לא יעיל במיוחד.
בעבר היתה לי פיאט 600, והיא היתה מתחממת דוקא בנסיעה בינעירונית מהירה. ה"כונס"
(מתחת למנוע) לא ממש עזר.

מעבר לניקוי יסודי של מערכת הקירור והתקנת משאבת מיים טובה, הפתרון הטוב ביותר
שקיים הוא התקנת פולי קטן יותר למשאבת מיים/מאוורר - וכך המשאבה מזרימה יותר
מיים, והקירור של הרדיאטור משתפר.

נוזל קירור במקום מים לא יעזור בקירור טוב יותר, אבל יקטין את הקורוזיה במערכת.

יובל

18-03-06, 15:25
בפיאט 600 שנת 1964 שהייתה לי בזמנו פתרתי את בעיית ההתחממות כך:
1. הוחלפו כנפי מאורר במחובר למש' המיים לשל פיאט 850 שמנוע מסתובב הפוך וך נלקח אוי מחזית הרכב לכוון הרדיאטו והמנוע והחוצה צחריצי מכסה המנוע (שהיה אחורי כמובן)
2. הפיכת פחית כונס האויר שמתחת לרדיאטור כך שתהיה לכוון יניקת אויר מחזית הרכב.
3. הרכבת מיכל עיבוי מיים חיצוני שהתחבר אל הרדיאטור.
4. הרכבת 2 צירים קפיציים בתחתית הדופן האחורי שאפשרו מצב של מכסה מנוע קצת פתוח וימאת אויר חופשי מתחתיו.
5. השתלת שעון חום מקורי בתוך לוח השעונים במקום נורת חום מנוע.
כתוצאה משינויים אלו נסעתי לטבריה בקיץ ללא כל התחממות מנוע וזה היה לפני כ 30 שנים.
בברכה - רפי לין :)