PDA

View Full Version : נתיך מאוורר רדיאטור בראבה.


צחיק
12-05-08, 00:36
ברשותי פיאט בראבה 2001 דגם SX ולאחרונה צצו כמה בעיות.
נתיך מאוורר הרדיאטור נשרף ומעטפת הפלסטיק שלו הותכה והתעוותה. לאחר מספר פעמים הלך המאוורר. לאחר החלפת המאוורר לחדש, התופעה חזרה ונתיך המאוורר הותך כך שפלסטיק הנתיך התאחד עם פלסטיק בית הנתיך והפכו יחידה אחת, אך הנתיך עצמו לא נשרף. מאוורר הרדיאטור עובד כרגיל בשתי מהיריות והבעיה שלא ניתן לשלוף את הנתיך ולהחליפו,יש צורך להחליף את בית הנתיך לחדש ולהשלים בתוכו נתיך חדש .
האם יש טעם להחליף ? נראה לי שהבעיה פשוט תחזור .
האם מישהו יודע את הגורם לתופעה וכיצד אפשר לפתור אותה במיידי ?
האם ניתן לבטל את הנתיך של המאוורר ולחבר חיבור ישיר בלעדיו?
מה יכול לגרום לצריכת זרם כל כך גבוה שתתיך כך את פלסטיק הנתיך?
יש לציין שלא קיימת התחממות מנוע מעל 4\3 עם מהירות מאוורר שניה.

בעיה שניה - מראה מצב גיר אוטמט והילוכו בלוח השעונים לא מאיר ,כאשר מדליקים אורות דרך או אורות חניה בלבד . כל שאר השעונים עובדים ומאירים כרגיל . באור יום כאשר לא צריך תאורת לוח שעונים רואים את מצב הגיר ואת ההילוך בו הוא נמצא .
האים יש נתיך ספציפי רק לזה ? אני לא מצאתי .
מה יכולה להיות הבעיה?

רפי לין
12-05-08, 01:26
מאורר הרדיאטור שהוחלף, האם הוא חדש או משומש וכמוכן מאיזה יצרן GATE
או מגנטי מרלי?.
בלוח השעונים יש נורה קטנה לתאורת צג ההילוכים האוט' וכנראה שהיא שרופה ולצורך החלפתה יש להוציא את לוח השעונים מהדשבורד.
בברכה - רפי לין :)

צחיק
12-05-08, 08:39
ברשותי פיאט בראבה 2001 דגם SX ולאחרונה צצו כמה בעיות.
נתיך מאוורר הרדיאטור נשרף ומעטפת הפלסטיק שלו הותכה והתעוותה. לאחר מספר פעמים הלך המאוורר. לאחר החלפת המאוורר לחדש, התופעה חזרה ונתיך המאוורר הותך כך שפלסטיק הנתיך התאחד עם פלסטיק בית הנתיך והפכו יחידה אחת, אך הנתיך עצמו לא נשרף. מאוורר הרדיאטור עובד כרגיל בשתי מהיריות והבעיה שלא ניתן לשלוף את הנתיך ולהחליפו,יש צורך להחליף את בית הנתיך לחדש ולהשלים בתוכו נתיך חדש .
האם יש טעם להחליף ? נראה לי שהבעיה פשוט תחזור .
האם מישהו יודע את הגורם לתופעה וכיצד אפשר לפתור אותה במיידי ?
האם ניתן לבטל את הנתיך של המאוורר ולחבר חיבור ישיר בלעדיו?
מה יכול לגרום לצריכת זרם כל כך גבוה שתתיך כך את פלסטיק הנתיך?
יש לציין שלא קיימת התחממות מנוע מעל 4\3 עם מהירות מאוורר שניה.

בעיה שניה - מראה מצב גיר אוטמט והילוכו בלוח השעונים לא מאיר ,כאשר מדליקים אורות דרך או אורות חניה בלבד . כל שאר השעונים עובדים ומאירים כרגיל . באור יום כאשר לא צריך תאורת לוח שעונים רואים את מצב הגיר ואת ההילוך בו הוא נמצא .
האים יש נתיך ספציפי רק לזה ? אני לא מצאתי .
מה יכולה להיות הבעיה?

המאוורר חדש לחלוטין מתוצרת GATE.
עלות ההחלפה 1100 ש"ח בינואר 2008.
יכול להיות שהארקת הרכב פגומה?
לעיתים אחרי נסיעה ,כאשר המאוורר עבד, בדימום מנוע לפרק זמן קצר ,כמו 5 דקות ,כאשר מסובבים לחצי סוויץ המאוורר נכנס לעבודה ,יכול היות שבהתנעה עם מאוורר עובד יש זרם גבוה מהרגיל למאוורר?

רפי לין
12-05-08, 14:15
נתיך המאורר צריך להיות של 50 אמפר וצריך להחליף את כל בית הנתיך ביחד עם נתיך חדש.
מנוע המאורר GATE הנו המקורי וזה טוב.
סיבה יחידה להתחממות גבוהה של הנתיך עלולה להיות פעולת מאורר הרדיאטור לזמנים ארוכים מדי וכדאי לבדוק זאת ושהוא פועל בשתי מהירויותיו.
כמו כן צריך לבדוק את מע' המזגן שהיא תקינה ושלחצי הגז נכונים כך שלחץ הגז מפעיל נכון את מאורר הרדיאטור וגם מפסיק את פעולתו כשלחץ הגז יורד.
בברכה - רפי לין :)

צחיק
12-05-08, 15:01
נתיך המאורר צריך להיות של 50 אמפר וצריך להחליף את כל בית הנתיך ביחד עם נתיך חדש.
מנוע המאורר GATE הנו המקורי וזה טוב.
סיבה יחידה להתחממות גבוהה של הנתיך עלולה להיות פעולת מאורר הרדיאטור לזמנים ארוכים מדי וכדאי לבדוק זאת ושהוא פועל בשתי מהירויותיו.
כמו כן צריך לבדוק את מע' המזגן שהיא תקינה ושלחצי הגז נכונים כך שלחץ הגז מפעיל נכון את מאורר הרדיאטור וגם מפסיק את פעולתו כשלחץ הגז יורד.
בברכה - רפי לין :)

היי רפי..
לגבי לחצי הגז במזגן , נראה תקין .כאשר מדליקים מזגן ,מהירות שנייה נכנסת לעבודה כעבור מספר שניות והמזגן מקרר מצויין.
האופציה השניה נראת לי יותר הגיונית, המאוורר עובד לפרקי זמן ארוכים כאשר מפעילים את המזגן .
מדוייק יותר ,המאוורר עובד קבוע כאשר המזגן בעבודה.במידה וזה נכון , מה עושים?
האם יש קשר להארקת המנוע והגיר?

בברכה..

רפי לין
12-05-08, 15:24
אין קשר להארקה.
לא ניתן לדעת על פעולת המאורר בהפעלת המזגן ללא בדיקת הלחצים עם שעון.
בדוק גם שהמאורר מסתובב בכוון הנכון, כך שהוא מושך אויר מקדמת הרכב דרך המעבה והרדיאטור לכוון תא המנוע.
בברכה - רפי לין :)

צחיק
12-05-08, 16:47
אין קשר להארקה.
לא ניתן לדעת על פעולת המאורר בהפעלת המזגן ללא בדיקת הלחצים עם שעון.
בדוק גם שהמאורר מסתובב בכוון הנכון, כך שהוא מושך אויר מקדמת הרכב דרך המעבה והרדיאטור לכוון תא המנוע.
בברכה - רפי לין :)

היי רפי ..
המאוורר מסתובב לכיוון הנכון , בדקנו במוסך בו החלפנו את המאוורר,הוא מושך אויר מהרדיאטור לכוון המנוע .
האם תוכל לפרט בקשר ללחצי הגז במזגן?
במידה והלחצים לא תקינים האם יש השפעה על פעולת המזגן ויעילותו?
בדרך כלל חסר גז?
האם לבצע את בדיקת הלחץ במוסך מורשה או אצל חשמלאי רכב\מוסך שממלא גז למזגן?

בברכה צחיק