PDA

View Full Version : איך מרכיבים קרבורטור באונו 87' (נערך)


Lior_c
06-05-08, 20:41
אוקיי שימו לב,
יש לי פיאט אונו 1300 70S שנת 87 בעל קרבורטור של WEBER 30/32. בשבוע הבא אני צריך להעביר את האוטו טסט, ולכבוד האירוע "המיוחל" בין היתר פירקתי את הקרבורטור לניקוי יסודי.
כשמפרקים את ראש הקרבורטור יש ארבעה ברגים השניים הקיצוניים זהים והשניים האמצעיים שונים (בסה"כ הכל שלושה סוגים של ברגים).
השאלות שלי הן כאלה:

1. מה תפקיד כל בורג? את מה הוא מכוון?
2. איך אני יודע מה מיקומו של כל בורג (השניים האמצעיים)? יש סימון על הברגים האחד F42 והשני F38. הדבר היחידי שכתוב בספר הוא שהראשון הוא ראשי והשני הוא משני!!

תודה למבין הגדול שיעזור לי פה...

כמו כן, הופיעה לי בעיית עשן קלה. העשן בצבע לבן אך הוא יוצא רק כאשר לוחצים על הגז עד שהוא מגיע ל 2K סל"ד. אני מדגיש שהעשן לא מופיע כשאין לחיצה על דוושת הגז אפילו שהטורים גבוהים מ 1K סל"ד.

מצטער על החפירה, אבל תודה על העזרה (אם תיהיה כזאת):confused:

צביקוש23
06-05-08, 21:07
האיש שיכול לעזור לך כאן הכי טוב הוא רפי לין.
הוא בטח מכיר את הרכב הזה מעולה .
אני מציע לך לפנות במסר פרטי ל "רפי לין" ולבקש הסבר

כמו כן אני ממליץ על מוסך שמשון ביהוד ומוסך קובלנץ בתל אביב (בנמל תח אביב במגרשי התערוכה הישנים)

אוקיי שימו לב,
יש לי פיאט אונו 1300 70S שנת 87 בעל קרבורטור של WEBER 30/32. בשבוע הבא אני צריך להעביר את האוטו טסט, ולכבוד האירוע "המיוחל" בין היתר פירקתי את הקרבורטור לניקוי יסודי.
כשמפרקים את ראש הקרבורטור יש ארבעה ברגים השניים הקיצוניים זהים והשניים האמצעיים שונים (בסה"כ הכל שלושה סוגים של ברגים).
השאלות שלי הן כאלה:

1. מה תפקיד כל בורג? את מה הוא מכוון?
2. איך אני יודע מה מיקומו של כל בורג (השניים האמצעיים)? יש סימון על הברגים האחד F42 והשני F38. הדבר היחידי שכתוב בספר הוא שהראשון הוא ראשי והשני הוא משני!!

תודה למבין הגדול שיעזור לי פה...

כמו כן, הופיעה לי בעיית עשן קלה. העשן בצבע לבן אך הוא יוצא רק כאשר לוחצים על הגז עד שהוא מגיע ל 2K סל"ד. אני מדגיש שהעשן לא מופיע כשאין לחיצה על דוושת הגז אפילו שהטורים גבוהים מ 1K סל"ד.

מצטער על החפירה, אבל תודה על העזרה (אם תיהיה כזאת):confused:

ארילו
06-05-08, 21:29
תנסה לשלוח הודעה פרטית למשתמש בשם "צביקה קרבורטור"

Lior_c
07-05-08, 03:40
תודה חבר'ה.. אני אשלח לשניהם..

צביקה קרבורטור
07-05-08, 23:43
אוקיי שימו לב,
יש לי פיאט אונו 1300 70S שנת 87 בעל קרבורטור של WEBER 30/32. בשבוע הבא אני צריך להעביר את האוטו טסט, ולכבוד האירוע "המיוחל" בין היתר פירקתי את הקרבורטור לניקוי יסודי.
כשמפרקים את ראש הקרבורטור יש ארבעה ברגים השניים הקיצוניים זהים והשניים האמצעיים שונים (בסה"כ הכל שלושה סוגים של ברגים).
השאלות שלי הן כאלה:

1. מה תפקיד כל בורג? את מה הוא מכוון?
2. איך אני יודע מה מיקומו של כל בורג (השניים האמצעיים)? יש סימון על הברגים האחד F42 והשני F38. הדבר היחידי שכתוב בספר הוא שהראשון הוא ראשי והשני הוא משני!!
תודה למבין הגדול שיעזור לי פה...

כמו כן, הופיעה לי בעיית עשן קלה. העשן בצבע לבן אך הוא יוצא רק כאשר לוחצים על הגז עד שהוא מגיע ל 2K סל"ד. אני מדגיש שהעשן לא מופיע כשאין לחיצה על דוושת הגז אפילו שהטורים גבוהים מ 1K סל"ד.

מצטער על החפירה, אבל תודה על העזרה (אם תיהיה כזאת):confused:

ליאור שלום רב וחג עצמאות שמח!
את דעתי על ניסיון של שיפוץ עצמי של קרבורטור ללא ניסיון וידע מוקדם, אני אמנע ממך הפעם.
ולשאלתך: הברגים שציינת הם ל לא ברגים אלה דיזות סרק, ודיזות תיקון אוויר צינורית אמולסייה , ודיזה ראשית.

שני הקיצוניות הם דיזות סרק.
שמי הפנימיות הם צינור אמולסיה שבחלקו התחתון דיזה ראשית בחליל אחד, ודיזה משנית בחליל(צינור אמולסייה, הנראה כמו חליל עם מספר חורים לאורכו ורוחבו).
לדיזות הסרק יש מספר המגדיר את גודל החריר. לרוב זה 45 ו55.
45 בצוואר וונטורי ראשוני מקביל לציר המצערת, ו55 בצוואר וונטורי המשני בצד השני.
בצינורות האמולסייה קימת בתחתיתם דיזה ראשית, שגם עלה נקוב מספר, לרוב 97 וו100 או יותר...
לרוב הדיזה הקטנה בצוואר וונטור ראשוני, קרוב לדיזה סרק 45, והדיזה הגדולה בצוואר וונטורי
צמוד לדיזה סרק 55.
הכלל הוא לרוב תמיד לסמן לפני הפירוק, ולהחזיר כל דיזה למקומה המקורי כםי שפורק .
בתקווה שעזרתי, חזור לעדכן ולדווח על הניתוח שהצליח ובתקווה שהחולה לא ימות.
בהצלחה
צביקה

רפי לין
08-05-08, 12:19
וכבר נתקלתי שהיו דיזות לא נכונות במקומן בקרבורטור, בגלל יד מפוקפקת שבצעה זאת) וכשהחובבן סימנן והחזירן לאותו מקום הוא הנציח את הבעיה ולא פתר דבר.
בברכה - רפי לין :)

Lior_c
11-05-08, 21:08
[QUOTE=Lior_c;26078]אוקיי שימו לב,
יש לי פיאט אונו 1300 70S שנת 87 בעל קרבורטור של WEBER 30/32. בשבוע הבא אני צריך להעביר את האוטו טסט, ולכבוד האירוע "המיוחל" בין היתר פירקתי את הקרבורטור לניקוי יסודי.
כשמפרקים את ראש הקרבורטור יש ארבעה ברגים השניים הקיצוניים זהים והשניים האמצעיים שונים (בסה"כ הכל שלושה סוגים של ברגים).
השאלות שלי הן כאלה:

1. מה תפקיד כל בורג? את מה הוא מכוון?
2. איך אני יודע מה מיקומו של כל בורג (השניים האמצעיים)? יש סימון על הברגים האחד F42 והשני F38. הדבר היחידי שכתוב בספר הוא שהראשון הוא ראשי והשני הוא משני!!

תודה למבין הגדול שיעזור לי פה...


אודות לצביקה, הבנתי סוף סוף מה התפקיד האמיתי של הדיזות הללו והם במקום המתאים! צביקה - תודה!

כמו כן, הופיעה לי בעיית עשן קלה. העשן בצבע לבן אך הוא יוצא רק כאשר לוחצים על הגז עד שהוא מגיע ל 2K סל"ד. אני מדגיש שהעשן לא מופיע כשאין לחיצה על דוושת הגז אפילו שהטורים גבוהים מ 1K סל"ד.

לגביי העשן, ניסיתי לכוון את התערובת בקרבורטור בזמן מדידת "4 גזים" אך ללא הצלחה! הבורג היה פשוט תקוע. פירקתי (שוב) את הקרבורטור הוצאתי את הבורג בניתוחון קטן, החלפתי את הגומיה שעליו, כיוון קטן ועכשיו העשן נעלם רמת ה- CO ירדה ל 0.1 אחוז ואני מרוצה! (מותר עד 4.5 אצלי...) :)