PDA

View Full Version : שאלה לגבי טיפול 60,000


אייל
04-05-08, 21:13
שלום לכולם,
לפני 10 חודשים קניתי את הפונטו כאשר הייתה בעלת 48,000 ק"מ ולא עשו לה טיפול 40K.
ישר עשיתי לה טיפול 40K במוסך מורשה.
עכשיו שהאוטו עם 59K האם אני צריך לעשות לו טיפול 60,000? או שאפשר לחכות כי רק לפני 12K עשיתי לו טיפול 40K?

Caveman
04-05-08, 21:27
הוראות היצרן אומרות אחת לשנה או 20,000 ק"מ (המוקדם מבינהם).
אם עברה שנה מאז הטיפול הקודם, גש למוסך.

ROI82
13-05-08, 14:40
האם בטיפול 60000 לפונטו 2005 16V דינאמיק יש צורך להחליף רצועת טיימינג?
לפי הוראות היצרן החלפת טיימינג מבצעים בטיפול 120000?

איזה עוד טיפולים יש לעשות ב60000 או שצריך לבצע את הטיפולים לפי מה שמצויין בספר של היצרן?

שחר
13-05-08, 15:04
האם בטיפול 60000 לפונטו 2005 16V דינאמיק יש צורך להחליף רצועת טיימינג?
לפי הוראות היצרן החלפת טיימינג מבצעים בטיפול 120000?

איזה עוד טיפולים יש לעשות ב60000 או שצריך לבצע את הטיפולים לפי מה שמצויין בספר של היצרן?

אני לא יודע מה היצרן אומר אבל טיימינג אני יודע שמחליפים כל 90.000 כולל מותחן
ואצלי ברכב אני מחליף כל 80.000

ROI82
13-05-08, 15:08
הבעיה היא שבכל מוסך אמרו משהו אחר כאשר בספר של הרכב מצויין שב 60000 בודקים רצועה ו ב 120000 מחליפים.. אז כדי לא לקחת סיכון נחליף ב100000 ..אבל שוב קניתי את הפונטו לא מזמן ככה שאין לי ממש מושג על מי לסמוך ..על הספר של הרכב או על המוסכניק ..?!

שחר
13-05-08, 18:21
הבעיה היא שבכל מוסך אמרו משהו אחר כאשר בספר של הרכב מצויין שב 60000 בודקים רצועה ו ב 120000 מחליפים.. אז כדי לא לקחת סיכון נחליף ב100000 ..אבל שוב קניתי את הפונטו לא מזמן ככה שאין לי ממש מושג על מי לסמוך ..על הספר של הרכב או על המוסכניק ..?!

אכי טוב זה ליסמוך על עצמך תחליף את הרצוה והמותחן ותיפתור הרבה כאב ראש בעתיד
כי כשקורא הדבר שאף אחד לא היה רוצה שזה אקרא לא ,רצועה נקרעת,מותחן נישבר ואז הולך הראש מנוע (במיקרא הטוב) ואז מתחילים להאשים,היצרן אמר 120,המוסכניק אמר 100.וכדומה...
בטיימינג אין מישחקים 90 זה 90
תחשוב על זה.

Caveman
13-05-08, 20:56
רצוי מאוד להחליף.
האקלים בארץ לא מי יודע מה סלחני, לא כדאי להיתקע עם רצועה קרועה.

ROI82
14-05-08, 14:54
אכי טוב זה ליסמוך על עצמך תחליף את הרצוה והמותחן ותיפתור הרבה כאב ראש בעתיד
כי כשקורא הדבר שאף אחד לא היה רוצה שזה אקרא לא ,רצועה נקרעת,מותחן נישבר ואז הולך הראש מנוע (במיקרא הטוב) ואז מתחילים להאשים,היצרן אמר 120,המוסכניק אמר 100.וכדומה...
בטיימינג אין מישחקים 90 זה 90
תחשוב על זה.

רגע אתה אומר להחליף ב90000?
או ב60000?

מישהו פה החליף טיימניג לאחרונה? בכמה ק"מ?

shachar
14-05-08, 20:44
ב 60K עושים את זה (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=25954#post25954)

Caveman
14-05-08, 20:48
הגעת ל60? תחליף.
הוראות היצרן אומרות להחליף גם ככה כל 3 שנים.
אם לא החליפו ברכב ב 3 השנים האחרונות, תחליף.

שחר
14-05-08, 22:03
רגע אתה אומר להחליף ב90000?
או ב60000?

מישהו פה החליף טיימניג לאחרונה? בכמה ק"מ?

אך הגעתם ל60.000 טיימיניג מחליפים כל 90.000 ...........
ב60K הרצועה כמעט חדשה.

ארילו
14-05-08, 23:26
איזה קוד מנוע?

במנועים עם קוד: 176B9.000 ההוראות הן לבדוק כל 60K ולהחליף במידת הצורך, ב-120K להחליף או כל 4 שנים

במנועים עם קוד 182B2.000 / 188A5.000 החל משנת 2001:
כמו במקרה הקודם, אבל חובת החלפה כל 5 שנים (במקום 4).

gsk
14-05-08, 23:45
איזה קוד מנוע?

במנועים עם קוד: 176B9.000 ההוראות הן לבדוק כל 60K ולהחליף במידת הצורך, ב-120K להחליף או כל 4 שנים

במנועים עם קוד 182B2.000 / 188A5.000 החל משנת 2001:
כמו במקרה הקודם, אבל חובת החלפה כל 5 שנים (במקום 4).


אגב. משום מה הוראות היבואן החדשות בארץ מדברות על החלפה כל 3 שנים. (ראו קובץ מצורף) מישהו יודע מה גרם להם להחמיר?

ROI82
15-05-08, 22:23
מה גרם להם להחמיר?? כיסוי תחת זה נקרא ..

אבל ז הלא הגיוני להחליף לרכב כל 60000?? מה זה טנק??

אם כבר היו רושמים להחליף ב60000...
הם רשמו להחליף כל 3 שנים בתנאי נסיעה קשים..בארץ זה נחשב קשה??

רשמו לבדוק?? איך באמצעות בדיקה ויזואלית אני יכול לבדוק את הרצועה?

ROI82
15-05-08, 22:37
איזה קוד מנוע?

במנועים עם קוד: 176B9.000 ההוראות הן לבדוק כל 60K ולהחליף במידת הצורך, ב-120K להחליף או כל 4 שנים

במנועים עם קוד 182B2.000 / 188A5.000 החל משנת 2001:
כמו במקרה הקודם, אבל חובת החלפה כל 5 שנים (במקום 4).

אז מתי בעצם להחליף לפונטו 2005 ?? 60000?90000?120000?

shachar
15-05-08, 22:42
ע"פ ההוראה החדשה ש gsk העלה
כל 120K או 3 שנים

רקובי
16-05-08, 00:30
הפונטו SX 2001 שלי יצאה משמשון השבוע לצורך טיפול 120000.
אמנם היא גמעה רק 117900 ק"מ, אך מפאת מבחנים קרבים החלטתי שכדאי להקדים, ורע לא יכול לצאת מזה (לבד מן העובדה שעכשיו יש לי כ-900 ש"ח פחות לצילומים/שכ"ד וכו').

בטיפול לא הוחלף שום דבר מיוחד, אך דבר מה אחד מעניין אותי לאור ה'דף טיפולים' שפורסם פה:

בדיקה וכיוון שסטומים בפונטו 8V - שצריכה להתבצע ב-120K.

מישהו יכול להסביר את זה בשפה פשוטה? מה זה עושה? האם יש דרך לזהות ללא ציוד מיוחד אם הרכב היה צריך לעבור דבר כזה? אינני יודע אם דבר כזה בוצע - זה לא מופיע בחשבונית.

תודה מראש.

ארילו
16-05-08, 02:15
כיוון שסתומים קובע למעשה עד כמה השסתומים יפתחו.

כאשר השסתומים לא מכוונים, אז בד"כ שומעים תקתוק מעצבן מהמנוע.