View Full Version : איפה אני קונה בזול נוזל קירור פארפלו???
איפה אני קונה בזול נוזל קירור פארפלו???
וכמה זה אמור לעלות?
ומה עדיף את זה שצריך לדלל או המדולל?:confused:
בחנויות החלפים מורשי יבואן פיאט:
1. "מיר חלפים" שברח' המסגר 70 ת"א, טל' 03-5620275 ואתרם www.m-i-r.co.il
2. "נחום סודאי" שברח' בן אביגדור 3 ת"א, טל' 03-5618052.
בברכה - רפי לין :)
אני קניתי במוסך מוטורס נוזל מוכן 2 ליטר ב81 שקל! מחיר נורמאלי?
psychotrip
18-03-08, 13:41
קניתי במורשה של פיאט בראשון לציון ב 55 שקל 2 ליטר.
שלום לכולם אני חדש פה וגם הפונטו חדשה אצלי (כשבועיים)
חיפשתי בחמש חנויות לחלקי חילוף ולא מצאתי
גם התבוננות ב"חיפוש" לא העלה דבר.
אני מחפש באזור עכו, כרמיאל, נהריה( לא משנה לי)
נוזל קירור מחברת "פראפלו"
מי שקנה בחודש חודשיים האחרונים בחנות כלשהי
שירשום בבקשה את שם החנות ובנוסף אם אפשר את מחיר העלות
מוכן לקנות גם יד2 אם למישהו נשאר בבית מפיאט שהייתה לו או משהו כזה.
__________________
יש נוזל קירור פאראפלו כחול במוסך פיאט מורשה שבעכו. עלותו -42 שקל לפחית של 1 ליטר (צריך לערבב עם ליטר מים רכים \ מזוקקים)
ליבר
ליבר תודה רבה
אשמח לעוד תגובות על חנויות פרטיות
היום קניתי במוסך מורשה פיאט בעיר כרמיאל
במחיר כמו שכתבת שתי פחיות של ליטר 84 ש"ח
קניתי בנוסף גם טרמוסטט חדש ואני מתכוון להחליף מחר ולמלא את הנוזל המדובר.
הצצתי בתחתית הרדיאטור על היוניט מאוורר (הרכב אצלי שבועיים ואני במסע של ישור קו)
וראיתי שיש לה שתי רגלים זאת אומרת מהירות אחת
השאלה שלי האם זה תקין או שצריכה להיות שם יוניט בעלת שלוש רגלים (שתי מהירויות)
בנוסף ראיתי שאת צמת החוטים שמתחברת למאוורר הרדיאטור וליוניט מישהו שיחק שם
וזה מחשיד אותי שמישהו החליט להיות חכם ממהנדסי הרכב והחליט לבטל מהירות אחת או שהוא לא מצא בחנויות יוניט עם שלוש רגלים מתאימה
מחכה לתשובה בקשר ליוניט?
פיאט פונטו דור 1 1250 XTZ 1998
כן שכחתי לציין המזגן מקורי לחלוטין 4 מצבי עוצמת מאורר פנימי (קראתי כמה תגובות ישנות של רפי לין והשכלתי קצת).
האם לרכב בעל מזגן מקורי היוניט צריכה להיות רק עם שתי רגליים (כמו אצלי) ?
וזה אומר שאצלי המאורר של הרדיאטור אמור לעבוד במהירות אחת בלבד?
כי גם לאחר שביצעתי "חיפוש" ארוך בפורום נראה לי שאני מפספס פה משהו
יש לציין שהרכב שלי מתחמם מאד ואני מעוניין להחליף את כל החלקים
שהם בגדר לא אמורים להיות כך.
אמורות להיות לך שתי מהירויות למאוורר של הרדיאטור.
תעלה צילום של הקונקטור של היוניט שלך ואני אגיד לך אם זה תקין או לא.
אם אכן המזגן הנו מקורי, יוניט מאורר הרדיאטור צריך להיות עם 3 חוטים ואז הוא מפעיל את מאורר הרדיאטור בשתי מהירויות.
האם במכוניתך מיכל עיבוי הרדיאטור נמצא מעל הרדיאטור או בצד של הרדיאטור?.
בברכה - רפי לין :)
ארילו ורפי לין, תודה על הענות לעזרה.
צילמתי מספר תמונות והחלטתי לפרק את הצמה ואת היוניט הנוכחית
כדי שתוכלו לבחון טוב יותר את מצב מערכת הקירור ברכבי (רפי תודה אני יצור איתך קשר לאחר שתבחן את התמונות).
אז ככה עוד כמה פרטים קטנים:
1.מערכת החימום הפנימית לא מחוברת והרדיאטור הפנימי מנותק הצינורות שיוצאות מהמנוע מגושרות
(בשלב הזה אני ישאיר את זה ככה אבל זה בתכנון לפרק דשבורד).
2.האם בשביל לנקז אויר מהבורג שנמצא בצינורות המגושרים הוא צריך להיות מעל גובהה המנוע, אצלי הוא נמצא בגובהה אמצע המנוע זה יהווה בעיה לנקז אויר בשלב יותר מאוחר?
3. המזגן לא פועל, צינור אלומיניום שבור ליד פתח מילוי הגז למזגן (שוב בשלב הזה אני משאיר את זה ככה, יש זמן עד אחרי פסח לנסוע ללא מזגן במזג האוויר הנוכחי.
4. בצמה יש עוד שתי חוטים בצבע סגול/שחור מנותקים שאמורים להגיע לסליל הירוק שבבית המאורר
מה תפקיד הסליל והאם זה משנה איזה חוט סגול/שחור משניהם יתחבר לכניסות לסליל (אני יחבר גם את החוטים הקשורים לפעולת המזגן ביחד עם שאר החוטים כדי שתהיה לי פחות עבודה שארצה לתקן את המזגן.
הרכב נבדק בלחץ עם משאבה ונמצא תקין ללא נזילות או בריחת לחץ (כמובן אחרי שהחלפתי מספר חלקים במערכת.
מצטער על מטר השאלות ואני מקווה שרשמתי אותם בסדר הגיוני
בצמה אכן רואים לאחר שפירקתי את כל הבידוד ש
היה שיש עוד חוט בצבע אדום שחור שהיה מנותק והוא זה שאמור להתחבר לרגל השלישית ביוניט מאורר, כרגע פירקתי את היוניט מהרדיאטור והיא בעלת שתי רגלים תוצרת איטליה 82-68 לא תקין נכון? הבנתי שאני צריך יוניט שלוש רגליים 92-87 נכון?
חדי עין יכולים לראות בתמונה שרואים את המנוע במבט על, מאחורי האלטרנטור רואים את צינור האלומיניום השבור של המזגן.
טוב - אין ספק שעשו לך קומבינה שם.
הסליל הזה הוא בעצם נגד שגורם למאוורר להסתובב במהירות הנמוכה שלו. בגלל זה לא קריטי הצדדים של החוטים.
הקונקטור שלך אמור להיות עם 3 רגליים באמת.
עוד מעט רפי ישפוך אור איך צריך להיות החיווט המדוייק.
לגבי החימום - כדאי לך לתקן את זה לפני תיקון המזגן. פשוט כי בשביל לפרק את רדיאטור החימום צריך לפרק את רדיאטור המיזוג.
בורג הניקוז אוויר נראה לי בגובה מתאים.
בהצלחה!
אכן בצעו קומבינציות של חובבנים.
צריך להיות יוניט מאורר ברדיאטור של 3 חוטים שנתוניו הם:
מהירות 1: 92-87 מעלות (ב 92 הפעלת המאורר וב 87 הפסקת הפעולה).
מהירות 2: 97-92 מעלות (ב97 מעלות הפעלת מהירות 2, המהירה וב 92 הפסקת הפעולה).
כמובן שצריכים להתחבר חוטים גם אל נגד המאורר רדיאטור.
מאורר הרדיאטור מופעל גם בשתי המהירויות ע"י לחץ גז המזגן ואצלך במכונית זה אמור להיות ע"י מתג לחץ (קוודרינרי) בעל 4 חוטים.
אם תכתוב כתובת דוא"ל אוכל לסרוק ולשלוח לך שרטוט חשמלי של מע' המזגן במכוניתך ותוכל לראות כיצד לבצע מחדש חיווט בצורה המקורית.
בברכה - רפי לין :)
אך רפי כמה עצוב שצדקת, שלא לדבר על הטרמוסטט (היה מפורק סתם פלאנץ ריק מתוכן)
הרדיאטור פורק בהצעתך (איזה אבחנה דקה רק אמרתי שהאוטו מתחמם בעליות ובעיר לא מגיע לטמפ' עבודה), פירקתי את הפגוש הקידמי ניתקתי את צינורות המזגן והוצאתי אותו קומפלט ביחד עם ה"רדיאטור" של המזגן שלחתי אותו למכון רדיאטורים ונפרדתי מ-150 ש"ח יש לציין שבעל המכון אמר לי
שהרדיאטור היה סתום ומלוכלך לאחר פירוק וניקוי הוחזר אלי.
פירקתי את הטרמוסטט שלא היה והרכבתי אחד חדש.
סידרתי את צמת החוטים שבא מהקונקטור שיושב על הרדיאטור ומגיע ליוניט מאורר, לנגד מאורר, ולחשמל הזנה של המאורר.
ניקיתי שוב בעזרת מסיר שומנים ביתי ואבקה להסרת אבנית את מיכל העיבוי התוצאה נהדרת.
בדקתי את הנגד והתנגדותו 1 אום הוא לא תקין/נשרף (אני יחפש אחד תקין בפירוקיה מחר או במוסך מורשה אקנה חדש, בשתי חנויות אביזרים שביקרתי היום אמרו לי רק בחברה תמצא. אם יש למישהו רעיון איפה יש באזור נהריה עכו כרמיאל אני אשמח למורשה אני לא אוהב להיכנס בגלל היחס הא וגם המחירים.
יוניט בעלת שלוש רגליים הזמנתי מקווה שתגיע מחר לחנות, 87-92-1 92-97-2 .
פירקתי את משאבת המים (מצבה בכי מר רועשת בסיבובה כשהיא אצלי בידיים והציר עם מעט חופש)
קניתי אחת תחליפית אבל איכותית תוצרת איטליה נפרדתי מ-170 ש"ח אחרי מיקוח שהתחיל ב-220ש"ח היה גם סיני ב-120ש"ח.
החלפתי גם שני מחזירי שמן עליון ותחתון פקקי הנס קפה נראו בסדר אז לא נגעתי בהם.
שפירקתי את הפולי העליון הגלגל הסתובב ואין לי סימן מחר חבר שלי בסוף היום יגיע לעשות לי כיוון טימינג
(עדין לא למדתי לעשות לבד) זה אומר בהכרח שנצטרך לפתוח את מכסה השסתומים כדי לבצע כיוון נכון של הטיימינג?? כמובן שהודעתי לחבר שלי שאני מחליף משאבה ושיבוא מחר לעשות לי כיוון לרצועה
העבודה שלו עכשיו תתעקב באופן ניכר??
מחר אני ארכיב הכל וידווח לכם מה יצא מכל הסיפור
ארילו, התגובה הקודמת שלך תילקח בחשבון ובפרוייקט הבא אני יתקן את שתי המערכות ביחד (רדיאטור חימום פנימי ומזגן).
ארילו, רפי לין, מישהו, יש הערות לפני שהכל חוזר למקום?
איזה יופי של יישור קו!
אם הורדת את המכסה של הטיימיג ואת הפולי מנוע - אתה תראה שיש סימנים גם על הגלגל שיניים של הקאמשאפט, וגם על הגלגל שיניים של הפולי מנוע, ככה שאין צורך לפתוח מכסה שסתומים. אגב יש לך נזילה ממכסה השסתומים? זה מאוד פשוט בדגמים האלה.
שים לב שכאשר אתה מותח את הטיימינג לא מתפספסת לך שן בטיימינג.
זה בדיוק העניין בשבוע שעבר החלפתי אטם מכסה שסתומים בגלל הזעה מהמקום המדובר (נאמר לי שזוהי מחלה במנועים האלו שהמכסה מתעוות) והוספתי סיליקון והכל כבר התייבש ואין נזילות לכן חששתי שאצטרך לפתוח שוב.
על הקאמשפט העליון ראיתי חריץ וגם על מכסה השסתומים (ממש מאונך שנייהם 90 מעלות)
השאלה איך אני מכוון את הפולי מנוע איך הוא אמור להיות?
יש הסבר קצר? אולי דרך אזור הקלאץ'?
ואיך אפשר למנוע בריחה של שן במתיחת המותחן רצועת תיזמון ?
יש צורך לצלם ולהעלות כדי לקבל הסבר?
הרכב אחרי ניקוי מנוע כך שרואים די טוב את החלקים.
פעם הבאה תעשה חיפוש:
http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=5180
תודה על הקישור עשיתי מספר חיפושים ומצאתי דווקא כמה מעניינים בזה לא ניתקלתי, תודה.
1.אם הבנתי נכון הפולי העליון צריך להיות בשעה תשע (אם אני מסתכל מצידו של הצמיג הימני)
ויש גם סימון במנוע נכון?
2.הפולי התחתון צריך להיות בשעה עשר ויש גם מדרגה שמסמנת זאת על הבלוק נכון?(סימן בפולי מול סימן בבלוק).
3. איך אני יודע שלא מתחתי יותר מדי את המותחן?
בגלל המחזיר שמן העליון כל המקום של הרצועות מטונף אני יעלה תמונה של לפני ואחרי.
אחרי שתמתח את הרצועה אתה אמור להיות מסוגל לסובב אותה ב-90 מעלות בדיוק בצד הארוך שלה.
אם אתה יכול לסובב יותר - היא לא מתוחה מספיק. אם אתה לא מצליח לסובב - היא מתוחה מדי.
באופן עקרוני יש כלי מיוחד של פיאט בשביל זה. למזלינו בפונטו דור ראשון לא יקרה כלום אם היא תיקרע.
לפני שאתה מניע תסובב את המנוע כמה פעמים באופן ידני. (תפרק את הפלאגים בשביל זה).
אתמול לא מצאתי זמן להמשיך בעבודה על הרכב,
היום התחלתי בהחלפה של שתי גומיות מייצב שמתחבר למשולשים
כל גומייה עלתה לי 50 ש"ח(תחליפי).
בחלק התחתון של הרכב כבר החלפתי תפוח הגה יומיים אחרי רכישת הרכב, אחד 30 ש"ח (תחליפי).
מצב המשולשים הפתיע אותי והם בסדר גמור כולל התפוח שלהם.
נשאר לי להחליף את כל הגומיות בשתי הציריות, לא את ארבעתם צריך להחליף אבל אם כבר אני מפרק צירייה אני מחליף קומפלט וגם מגרז (הגומיות כבר אצלי במלאי נשארה רק העבודה (גומייה אחת בערך
20-25 ש"ח כולל שקית גריז ושני אזיקונים תחליפיות).
פקק נס קפה הוחלף מתחת למניפולד הימני ביותר למזלי זה הפקק שלא צריך לפרק את המניפולד בשבילו
10-15 ש"ח, אני כבר לא זוכר(תחליפי).
צינור המתכת של מערכת הקירור ביציאה מהמנוע הוחלף באחד מפירוק במצב טוב שניתן לי במתנה, אורגינל "קח תפרק ותחבר את שלך במקום".
טרמוסטט הוחלף באחד מחברת אוטוברו גרמני 70ש"ח (תחליפי).
שני מחזירי שמן הוחלפו של פולי מנוע ושל הקאמשפט 25 ש"ח לאחת (תחליפי).
משאבת מים גם הותקנה היום תוצרת איטליה 170 ש"ח (תחליפי).
מותחן ורצועת טימיינג הוחלפו 65 ש"ח ביחד (תחליפיים).
היוניט המדוברת שהזמנתי תגיע לחנות לצערי רק ב- 01-04-09 (זאת לא מתיחה) ואין לי מושג למחיר.
נגד המאורר נמצא בפירוקיה מורכב על פונטו ספייס אם אני לא טועה 80 ש"ח "לא עובד תחזיר",
הנגד יבדק שאקבל את היוניט שהזמנתי.
כל הנורות שבלוח השעונים ובאזור גלגלי בוררי עוצמת החימום קירור הוחלפו לחדשות
איזה שינוי פתאום רואים על כמה סל"ד עומדים גם בשעות החשכה 2 ש"ח לנורה HELLA
תוקן בנוסף פנס ראשי שהבית שלו היה שבור וסדוק.
שפריצרים קדמיים שהיו סתומים נפתחו והותקנו שני פילטרים ביציאה ממשאבת המגבים.
עוד קצת נקיון עם מסיר שומנים קר ביתי באיזור הרצועות (שעושה עבודה לא רעה) וסידור כמה צמות חוטים.
כיוונתי טיימינג סובבתי את המנוע פעמיים בעזרת ידית כח, ולאחר מכן מכה ראשונה והרכב מונע
מלאתי מי ברז רגילים כדי לראות שאין נזילות או משהו ניקזתי מבורג הפלסטיק אוויר הרכב עומד
יפה ויציב בסל"ד.
לאחר שהגיע לטמפ' עבודה וקצת יותר הופעל מאורר הרדיאטור.
עד לפה הכל דפק כמו שעון שווצרי,
כאשר הרכב עובד על 900-1000 סל"ד הוא נשמע נקי ויציב,
ברגע שאני מגיע ל- 2000 סל"ד שומעים תיקתוקים חלשים מאזור המנוע :(:mad:
יש מצב שפספסתי שן בטימיינג:confused::confused::confused:
מה זה יכול להיות:confused:
מחר בבוקר אני ימשיך, ארילו מה לדעתך לא בוצע כראוי:confused:
נפתרה בעיית התיקתוקים,
הרעש הגיע מחגורת משאבת ההגה שלא הולבשה כראוי בגלל חוסר תשומת לב שלי,
על הפולי מנוע היא ישבה טוב אבל על המשאבה עצמה היא היתה חצי בחוץ ולכן הרעישה כשהעלתי סל"ד.
כרגע נשאר לי לנסוע עד סוף היום עם מי ברז רגילים, אם לא יהיו נזילות מכיוון כלשהו,
אז מחר בבוקר נרוקן ונמלא פרפלו ומי ברז מורתחים.
אני שמח לשמוע שהכל הסתדר.
כל הכבוד לך על הסבלנות וההשקעה.
תודה לך על העזרה בנתיים תמיד נחמד שיש מי שמייעץ ונותן את דעתו
ומניסיונו.
עד הפעם הבאה שאני אשכב מתחת לרכב בנתיים אני משוטט "בחיפוש"
יש עוד מה ללמוד מבעיות של אחרים ולהעשיר את הידע,
שמחתי להכיר את האתר וחשוב שיש אנשים שמוכנים לעזור ולא על כל בעיה מפנים אותך למוסך,
הרי את זה אנחנו יודעים לבד.
תודה ושבת שלום.
אני מצטער - לא שלחנו אותך למוסך? :D
אני גם אוהב לעשות את הדברים האלה לבד. יש בזה הרבה סיפוק והנאה.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.