View Full Version : קורוזיה על משאבת המים...
שלום חברים,
לפני שבוע, קניתי בשעה טובה, פונטו 2003 Club. אוט'.
בבדיקה לפני הקניה התגלתו סימני קורוזיה באיזור משאבת המים.
מתברר שבמערכת יש מי ברז רגילים ולא נוזל הקירור המומלץ.
השאלה שלי היא מה לעשות?
האם לנקות את המערכת ולהכניס נוזל תקני ובכך להסתכן בנזילות ותקלות חדשות, או להשאיר את זה כמו שזה עד לטיפול הגדול שגם כך אני מתכוון לבצע.
הרכב עם 90K ק"מ ואין לי מושג ממתי הכניסו שם את מי הברז.
יש קבלות לכל הטיפולים שבוצעו במוסך מורשה.
תודה!
תחליף את נוזל הקירור.
אם תשאיר את המי ברז שיש לך שם, אז הבעיות שיתפתחו יהיו גדולות יותר ויותר. המים האלה (חוץ מהאבנית שיש בהם) עושים נזק לחלקי המנוע שעשויים אלומיניום (מישהו אמר ראש מנוע?).
אז עדיף שתחליף כמה צינורות גומי עכשיו, מאשר ראש מנוע אחר כך.
כל הטיפולים במורשה, יש סימני נזילה על משאבת המים ויש מי ברז במערכת.
לעניות דעתי משאבת המים נוזלת ובעליו הקודמים של הרכב היה מוסיף מים.
היות והרכב ב-90K, משמע טיפול גדול לא הייתי מחכה יותר מדי וניגש למוסך לביצוע טיפול, החלפת נוזל קירור ומשאבת מים. "על הדרך" ייתכן ויהיה שווה לבצע גם טיימינג, מציע לך להתייעץ גם בנושא זה.
הבנתי.
צריך לבדוק עוד דברים שזה יכול להשפיע עליהם?
דרך אגב,
יש המלצה על מוסך זול וטוב בצפון? אני נמצא באיזור נהריה..
את הטיימינג בפונטו חייבים לפרק (ולהחליף, הרצועה והמותחן לא יקרים) כשמחליפים משאבת מים.
שאלה לידע כללי בנושא זה:
כמה אמורה לעלות משאבת המים של הספייס 16V והאם כדאי להחליפה במקרה שמבצעים טיימינג? כמובן, מדובר על מקרה בו המשאבה תקינה לחלוטין (לא הוחלפה מעולם, תמיד פאראפלו) אך הצעד נעשה מתוך רצון למנוע טיפול יקר בעתיד במקרה של כשל במשאבה.
שלום חברים.
אז ככה:
הכנסתי השבוע את הרכב למוסך ולהלן התוצאות.
בוצע טיפול 100K. מצב המשאבה היה באמת רעוע אז הוחלט להחליפה (280). כמובן שפתחנו הכל אז הוחלפה רצועת טיימינג ומותחן.
אין לי מושג איך זה הגיע לזה אבל גם הפעם, בסוף הטיפול, ניקינו את מע' הקירור והוא הוסיף חצי מים חצי פאראפלו. האם תקין?? לא נראה לי שנפתח שוב את הנקודה הזו...
בשורה התחתונה:
2100 ש"ח כולל הכל.
מה אתם חושבים?
שלום חברים.
אז ככה:
הכנסתי השבוע את הרכב למוסך ולהלן התוצאות.
בוצע טיפול 100K. מצב המשאבה היה באמת רעוע אז הוחלט להחליפה (280). כמובן שפתחנו הכל אז הוחלפה רצועת טיימינג ומותחן.
אין לי מושג איך זה הגיע לזה אבל גם הפעם, בסוף הטיפול, ניקינו את מע' הקירור והוא הוסיף חצי מים חצי פאראפלו. האם תקין?? לא נראה לי שנפתח שוב את הנקודה הזו...
בשורה התחתונה:
2100 ש"ח כולל הכל.
מה אתם חושבים?
איפה הכנסת את הרכב לטיפול ? איך קוראים למוסך ? הוא מורשה פיאט ?
המחיר, עושה רושם כסביר.
האם תוכל להעלות פירוט עלויות?
כן, הוא מורשה פיאט.
זה מוסך פיאט כרמיאל.
פירוט עלויות אני אעלה מחר..
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.