View Full Version : המלצה על נוזל קירור, ושמן גיר רגיל
שלום.
הייתי רוצה להמליץ לכם על שמן לגיר רגיל , ונוזל לקירור המנוע.
שמן גיר רגיל ESSO 75W/80 מקורי של חברת PEUGEOT / CITROEN . עלות - 2 ליטר 100 ש"ח.
כמו כן גם נוזל לקירור המנוע מומלץ מאד, כנ"ל של PEUGEOT / CITROEN . עלות - 2 ליטר 40 ש"ח.
הנוזל הוא מוכן לשימוש ולא צריך לערבב אותו.
מה היתרון של נוזל הקירור הזה על פאראפלו?
אמרתי - הנוזל הוא מוכן, ולא צריך לערבב אותו עם שום דבר.
באיכות טובה מאד.
פאראפלו בבקבוק ברזל - הינו תרכיז ויש צורך לערבב אותו.
פאראפלו ממיכל של 2 ליטר הוא תוצרת הארץ .
היכן ניתן לקנות את הנוזל לקירור מנוע כפי שצויין ?
אתה יכול לפנות אלי,
או להיכנס לכל מרכז שרות מורשה של PEUGEOT / CITROEN ולקנות.
לך אולי זה יעלה כמה שקלים יותר.
מומלץ או לא, המלצות היצרן של פיאט מדברות על פראפלו, לא על שום נוזל.
מה גם שהפארפלו המקורי ממש לא יקר - ליטר של נוזל מקורי (Made In Italy) עלה לי 30 ש"ח אצל צנטרל.
רגע , לקראו אתה לא יודע?
פאראפלו מגיע בתור תרכיז.
והפאראפלו השני (מיכל פלסטיק) תוצרת הארץ.
אתה יודע מה... תשתמש בפאראפלו ( כי היצרן אמר , וכי המים בישראל באיכות מצויינת).
צר לי אדי, באמת שאני לא תופס יותר מדי מהאיטלקים, אבל נדמה לי שמהנדסי הרכב של פיאט יודעים על מה הם ממליצים.
ומה הקשר לאיכות המים בישראל? את הפראפלו אני מוהל עם מים מזוקקים.
מים מזוקקים בארץ קשה למצוא עם PH ניטרלי.
אני הבנתי שיש חברה אחת בארץ שמייצרת מים מזוקקים עם PH כמעט ניטרלי ,"כימגת" או משהו כזה.
עידן
למה להשתין דרך התחת?
לא יותר פשוט לקנות נוזל באיכות מעולה ומוכן?
הרי המחיר לא יקר.
צר לי אדי, באמת שאני לא תופס יותר מדי מהאיטלקים, אבל נדמה לי שמהנדסי הרכב של פיאט יודעים על מה הם ממליצים.
ומה הקשר לאיכות המים בישראל? את הפראפלו אני מוהל עם מים מזוקקים.
אתה יודע בכלל מה התפקידים הנוספים של נוזל הקירור?
בלוקים וראשי מנועים של PEUGEOT CITROEN רובם יציקת אלומיניום (כמעט כל היצרנים היום).
עם אתה לא מספיק חכם להבין שאלומיניום הינו חומר יותר רגיש מאשר יציקת ברזל, אז תשאר מרובע ותמשיך להשתמש בפאראפלו מהול עם מים "מזוקקים".
בהצלחה...
אם יש לך שאלות אשמח לענות לך במפגש.
האמת, שתי פיאט אונו, אחת רק עם פאראפלו, השניה עם מים כתומים של פרסטון.
בשתיהן אין קורוזיה במים, ולא ראיתי שום הבדל. אני עדיין מעדיף להשתמש בפאראפלו (אגב, גם המים באיטליה הם "קשים").
אתה ראיתה אם באיזשהו מקום כתבתי מילה אחת על קורוזיה?
אז חוץ מהעובדה שהוא מגיע מוכן, מה היתרון שלו?
חוץ מזה , אני ממש לא מכריח את אף אחד להשתמש במה שאני ממליץ.
אני לא סוכן מכירות , אני לא מקבל אחוזים ממכירת הדברים האלה, כך שלי ממש לא איכפת אם תשתמשו בזה או לא. אני בסך הכל המלצתי....
מי שלא רוצה שלא ישתמש.
אני משתמש בנוזל קירור הזה , אני יכול להראות ולסביר למי שרוצה , במפגש.
מעניין- למה אף אחד לא אומר מילה על השמן גיר או ש 80W/90 יותר טוב? או שלא צריך להחליף שמן גיר? או שמה?
אז חוץ מהעובדה שהוא מגיע מוכן, מה היתרון שלו?
זה כל היתרון שלו, אבל אם הייתה קורא את מה שכתבתי ...
כי זה בדיוק מה שכתבתי.
זה לא יתרון מספיק טוב?
לא, נוזל קירור לא חייבים לדלל 50-50, אלא אפשר לדלל אותו ביחסים אחרים. (הידעת?, ככל שיש יותר נוזל קירור ופחות מים, הוא מוליך חום פחות טוב)
תקרא את המאמר שמוטי מיאטה כתב בקארספורום, על דילול נוזלי קירור ביחסים שונים. מומלץ בחום.
לא, נוזל קירור לא חייבים לדלל 50-50, אלא אפשר לדלל אותו ביחסים אחרים. (הידעת?, ככל שיש יותר נוזל קירור ופחות מים, הוא מוליך חום פחות טוב)
תקרא את המאמר שמוטי מיאטה כתב בקארספורום, על דילול נוזלי קירור ביחסים שונים. מומלץ בחום.
אתה לא מבין?
מספיק שאתה מדלל אותו 10% מים.
זה מים - מים זה לא נוזל קרור.
ממש לא מעניין אותי מי כתב מה...
ישנם חוקי פיזיקה פשוטים , כנראה שאתה לא כל כך יודע מה זה מנוע שריפה פנימית ואיך הוא עובד.
דווקא לא. כמה שתשים פחות מים, בנוזל הקירור ככה הוא יוליך פחות טוב חום.
אני מכיר ויודע איך פועל מנוע בעירה פנימית. יש לך סימוכין למה שאתה אומר?
ככל שתשים פחות מים - נוזל יהיה יותר סמיך - הוא לא יקרר מספיק את המנוע.
אני אשאל אותך שאלה אחרת - מהי הטמפרטורה האידיאלית לעבודתו של מנוע שריפה פנימית?
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.