View Full Version : בעלי Hgt/אבארט, קצת התחממות של הרכב בקור
חברה', בנסיעה בכביש בינעירוני בלילה, על כמה עומד מחוג החום של הרכב? בימים הקרים האלה?
*עריכה: קצב התחממות של הרכב
תמיד קצת מתחת לאמצע.
שולה
בעיקרון השאלה שלך צריכה להיות מופנת לכל בעלי הרכבים, משום שיש מכנה משותף לכולם והוא: טרמוסטט.
בכל רכב, בכל שנת יצור, מד החום חייב לעמוד על הרבע ומעלה בנסיעה בין עירונית מהירה. אם זה לא כך, מדובר בטרמוסטט תפוס ויש להחליפו.
בדוק האם הצינור העליון והתחתון של הרדיאטור חמים באותה מידה. אם כן זה תקין, אם אחד קר והשני חם יש לך בעיה בטרמוסטט.
קרה לי כבר מקרה שנסעתי בחורף בבין עירוני והמחט ירדה לה ממש עד הסוף ונעמדה על האפס.
בעיקרון השאלה שלך צריכה להיות מופנת לכל בעלי הרכבים, משום שיש מכנה משותף לכולם והוא: טרמוסטט.
בכל רכב, בכל שנת יצור, מד החום חייב לעמוד על הרבע ומעלה בנסיעה בין עירונית מהירה. אם זה לא כך, מדובר בטרמוסטט תפוס ויש להחליפו.
בדוק האם הצינור העליון והתחתון של הרדיאטור חמים באותה מידה. אם כן זה תקין, אם אחד קר והשני חם יש לך בעיה בטרמוסטט.
קרה לי כבר מקרה שנסעתי בחורף בבין עירוני והמחט ירדה לה ממש עד הסוף ונעמדה על האפס.
זהו שנאמר לי שהרכב מגיע לארץ מותאם לארצות חמות לכן מגיע עם רדיאטור מגודל ומה לעשות בחורף המחוג לא מגיע לאמצע ובכביש מהיר והרכב מתחמם לאט, נאמר שזו בעיה ידועה ב-HGT, לי קצת קשה עדיין להאמין משום מה..
לגביי הבדיקה שהצעת, לדעתי זה ההפך, המצב התקין הוא כאשר צינור אחד קר ואחד חם, הצינור הקר הוא הצינור לפני הפתיחה של התרמוסטט לכן הוא יהיה קר כאשר המנוע עדיין לא התחמם, כאשר התרמוסטט נפתח אז שני הצינורות יהיו חמים, כלומר התרמוסטט נפתח ומים עברו לרדיאטור "במסלול הארוך", בהנעה לפני שהאוטו התחמם אמור להיות צינור אחד חם ואחד קר.
האוטו מגיע גם עם שתי מאוררים על הרדיאטור במקום אחד.
לכן הוא אף פעם לא מגיע לחום מדוייק על האמצע.
שחרון
היום חזרתי מב"ש לערד וכל אורך הדרך המחוג היה על הרבע, נסעתי רגוע כ-100-110 קמ"ש, בחוץ היה כ-12 מעלות :confused:
KoF-sHeLeG
20-12-07, 01:25
היום חזרתי מב"ש לערד וכל אורך הדרך המחוג היה על הרבע, נסעתי רגוע כ-100-110 קמ"ש, בחוץ היה כ-12 מעלות :confused:
לפי דעתי אין לך מה לדאוג.
אצלי זה גם ככה. בנסיעה מירושלים לת"א, על הכביש המהיר המחט קצת מעל הרבע אם אני זוכר נכון. כשאני נכנס לעיר, עם המזג אויר היותר חם של ת"א, המחט עולה לחצי.
כעיקרון אצלי זה ככה:
כשחם בחוץ - המחט על החצי.
כשקר - רבע ומעלה.
כמובן שזה משתנה בהתאם לדרך - עירוני/בין-עירוני.
נתונים הגיוניים ותקינים פיליפ, אין לך מה לדאוג :)
בקיץ מד החום אמור לעמוד על החצי בכל תנאי.
בחורף דווקא יכולת זו מונעת לפעמים מן הרכב לשמור על חום אופטימאלי.
אצלי ביוקנעם יש 6 מעלות עכשיו, ובנסיעה המחוג עומד על רבע.
אצלי (גם ביוקנעם)
בנסיעה בן עירונית חיפה - יוקנעם מעט מעל הרבע
אצלי (גם ביוקנעם)
בנסיעה בן עירונית חיפה - יוקנעם מעט מעל הרבע
באיזה רכב?
יש לו פונטו ספייס 2005 אוטומטית.
יש לו פונטו ספייס 2005 אוטומטית.
דיינמיק. תיבה רציפה טיפטרוניק
בדגמי ה 1.2 התופעה לא אמורה להופיע עד כמה שזכור לי, מוזר.
לי היתה פונטו Elx תיבת הילוכים רציפה. בחורף לא היה קורה לי דבר כזה שהמחוג קצת מעל הרבע. בכל מצב הוא הגיע לחצי. ברגע שהוא לא הגיע לחצי הלכתי עם האוטו למוסך והיה צריך להחליף את התרמוסטט כי הוא נתקע. אני הייתי בודק את כל העניין.
גם אצלי, Elx ידני, המחוג יציב על החצי או ממש מעט מתחת לחצי בימים קרים במיוחד בנסיעה בכביש מהיר.
במנועי ה-1200 אכן התופעה לא אמורה להיות.
למה לא? מה ההבדל בין מנועי ה- 1.2 לאלה של ה- 1.8 שמאפשר חום מנוע גבוה יותר?
שמערכת הקירור בדגמי ה 1.8 מקררת יותר (בייחוד בארץ) על מנת להתמודד עם החום של המנוע.
בחורף תכונות הקירור האלו לפעמים פועלות "לרעתנו".
גדעון אני מאמין שטחנו את הנושא מספיק לכל בעלי ה Hgt למינהם הכל תקין ברכב שלכם תהיו רגועים זה בדיוק מה שצריך לקרות ולפעמים המחוג גם יורד מתחת לרבע בנסיעה מהירה בלילה קר. הכל תקין היצרן של הרכב תכנן את זה כך אין שום בעיה בטרמוסטטים. ואם זה לא היה כך אז באמת יש בעיה ברכב.
KoF-sHeLeG
22-12-07, 03:34
אורן, איפה היית...
יכולנו לסיים את הדיון הזה בשלב הרבה יותר מוקדם. :wink:
אני כרגע בשירות מילואים לא כל הזמן ליד מחשב.
אורן אתה מפקיר, כמה זמן כבר אתה במילואים ;):rolleyes:
היי פיליפ כבר שבועיים נשאר עוד שבוע וחצי
היי פיליפ כבר שבועיים נשאר עוד שבוע וחצי
בהצלחה, מקווה שעובר בסבבה.
בבדיקה קצת יותר מעמיקה, נמצא כי המחוג בכל יום של מזג אויר
ישראלי סטנדרטי על הגבול הקר- המחוג נמצא על החצי בדיוק!
וביום מקפיא ברמות קיצוניות כמו היום שבדקתי לפני כמה תגובות
המחוג היה על בן החצי לרבע...
בבדיקה קצת יותר מעמיקה, נמצא כי המחוג בכל יום של מזג אויר
ישראלי סטנדרטי על הגבול הקר- המחוג נמצא על החצי בדיוק!
וביום מקפיא ברמות קיצוניות כמו היום שבדקתי לפני כמה תגובות
המחוג היה על בן החצי לרבע...
מדובר ב-HGT?
בנסיעה בכביש בינעירוני?
KoF-sHeLeG
25-12-07, 00:34
בבדיקה קצת יותר מעמיקה, נמצא כי המחוג בכל יום של מזג אויר
ישראלי סטנדרטי על הגבול הקר- המחוג נמצא על החצי בדיוק!
וביום מקפיא ברמות קיצוניות כמו היום שבדקתי לפני כמה תגובות
המחוג היה על בן החצי לרבע...
חבל שאתה סתם מבלבל פה אנשים.
הדיון שבשרשור זה מתייחס אך ורק ל-HGT.
כמו שכבר נאמר פה, במנועי ה-1.25 הרדיאטור שונה ועובד אחרת, כך שזה ממש לא רלוונטי.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.