View Full Version : עזרה בפריקת מצבר-מיואש
אנא עזרתכם.
לפני כ 3 חודשים קניתי פונטו 2001 אוטומטית ומאז רק צרות.
כמה ימים אחרי הקניה החלפתי מצבר (כי הרכב לא הניע)ומאז כל פעם שהרכב לא נוסע יותר מ 24 שעות ,הוא לא מניע (בד"כ אחרי שישבת מאחר וזה רכב של האישה )
חשמלאי כבר פירק חצי אוטו (אזעקה,רדיו,דיבורית,אלטרנטור,לוח שעונים) וכלום.
הייתי במוסך פיאט בבאר שבע והם לא מצאו כל בעיה.
האם משהו מבין ויכול לתת כיוון ?
מיואש וממתין
האם החשמלאי בדק כמה זרם הרכב שלך מושך בזמן שהמנוע כבוי ? יתכן ויש לך צרכן ששותה לך את המצבר ??
בהמשך לזה:
אתה יכול לבדוק אם יש מפל מתח בעצמך.
בזמן כיבוי.
קח וולטמטר/רב מודד על מתח ישר.
שים על הפלוס של המצבר.
מינוס על אחד החלקים המתכתיים בגוף הרכב כמו בורג כלשהו.
אמור להראות כמעט את מתח המצבר. כמעט זה עד 0.1 וולט הפרש.
לדעתי החשמלאי בדק זאת לפני הכל. אבל אם לא, זו אידיקציה ראשונית לדעת אם יש צרכן מחובר כשהאוטו כבוי.
תודה על העזרה אבל דבר ראשון בדק החשמלאי זרם במנוחה.
במוסך פיאט אמרו שאין כל פריקה
וחשמלאי אחר טוען שישנה פריקה קטנה אבל עדין לא נמצא מהיכן היא נובעת.
בדוק אם תאורת תא המטען נכבית כשהוא סגור.
אם יש לך רדיו עם פאנל נשלף אז הוצא הפאנל ובדוק אם אז המצבר נפרק או לא.
אולי דווקא האזעקה צורכת הרבה חשמל אך כשבדקו לך זליגת הזרם העזעקה לא הייתה מופעלת.
נא עדכן בתוצאות - רפי לין :)
יכול להיות שמצבר פשוט לא נטען במלואו?
יתכן וטעינה לא מתבצעת כמו שצריך , המתח על המצבר יהיה עדיין 12, אבל מבחינת האנרגיה הוא לא מלא, זה מספיק בשביל להניע אחרי כמה שעות, אבל אחרי 24 שעות זה מתרוקן לבד, או אפילו מספיק שיש צרכן קטן (אזעקה למשל), והוא פורק אותו.
אני מניח שכל חשמלאי יכול לבדוק את זרם הטעינה, ואפילו יותר טוב, אם יבדוק האם מצבר נטען במלואו אחרי נסיעה.
מה שאתה יכול לעשות, שים את המצבר שלך באוטו של חבר, אחרי יום נסיעה שים אותו אצלך וחכה 24, במידה ובעיה בטעינה, ואין לך בריחת זרם, הוא אמור להניע, ואז תחפש סיבה שהוא לא מניע, אלטרנטור למשל.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.