PDA

View Full Version : פונטו 98 - מפל מתח באורות המעבר. תאורה חלשה מעט.


06-06-07, 17:24
אהלן,

שמתי לב שתאורת המעבר ברכבי מעט חלשה. לאחר חיפוש מעמיק מצאתי את תגובתו של מיודענו, רפי-לין, המסבירה כי ייתכן ויש מפל מתח בדרך בין המצבר לנורות.
חיברתי פלוס ישיר למחבר הנורה ואכן עוצמת התאורה השתפרה משמעותית. שמתי לב שהמחברים לנורה אינם מקוריים וכנראה הוחלפו על ידי הבעלים הקודמים.
מוסך המליץ לחבר ממסר אך אני מעדיף להשאיר את מערכת החשמל בצורה הכי קרובה למקור שניתן.

1. כיצד ניתן לאתר את מקום מפל המתח?
2. האם כדאי לחבר מעגל עם ממסר או לנסות ולאתר את הבעיה?
3. האם יש למישהו איור\שרטוט של מעגל כזה עם ממסר? (איזה פיוז יש לשים, איזה ממסר וכדומה)

בתודה,

רענן.

06-06-07, 18:53
1. איזה מן האורות (גבוה\נמוך) חלש?
2. בשני הפנסים (שמאל\ימין) ?

06-06-07, 19:05
1. כפי שציינתי, אורות המעבר = אור נמוך.
2. אכן, מדובר על שני הפנסים. הם מאירים באופן שווה אך לא בעוצמה הראויה.

תודה.

06-06-07, 20:18
ניתן לאתר את מקור מפל המתח וזאת ע"י שימוש באות חוט זרם מהמצבר ולחברו רגעית כשאורות המעבר דולקים, אל נקודות היציאה לכל פנס לחוד ואל נקודת כניסת הזרם אל תיבת הנתיכים
(במחבר F חוט 3 בצבע אפור/אדום) שמגיע מידית האורות. אני משער שהמגע של חוט זה בתוך המחבר אינו טוב וניתן לראות זאת בעין ולנסות לתקנו. אם זה לא יעזור וחיבור זרם ישיר בנקודה זאת משפר עוצמת התאורה אז ניתן להתקין ממסר שיזין נקודת כניסה זאת ואז ישארו כל החיבורים המקוריים עם 2 הנתיכים המקוריים. אם מפל המתח הנו בתוך תיבת הנתיכים אז ניתן להתקין ממסר הפעלה לפנסים לאחר היציאה מתיבת הנתיכים ועם 2 נתיכים חיצוניים צמודים לממסר.
אם תכתוב כתובת דוא"ל, אסרוק ואשלח לך שרטוט חשמלי מפורט.
בברכה - רפי לין :)

06-06-07, 20:35
http://rapidshare.com/files/32593059/eBooks.PL_-_Fiat_Punto_1_-_naprawa_i_obsluga.pdf.html זה ספר בפולנית, יש בו שרטות חשמלי, בעמוד 162 יש את החיבורים של תאורה, 8 E4 לדעתי זה הממסר של האורות, 4 זה ימינה-שמאלה, ו-3 זה גבוה -נמוך, 23, 24 זה הפנסים הקדמיים.
תחפש את הממסר באוטו.

אבל לדעתי, המחבר של המנורה עצמה כבר נרקב, - מהחום המגעים מתבלים, תבדוק במחבר משולש

06-06-07, 23:35
תודה רבה,

הבדיקה ככל הנראה תבוצע בסופ"ש הקרוב.
אדאג לעדכן בתוצאותיה (בהנחה שאצליח לבצעה כראוי).

payala, בהנחה שאכן מחבר הנורה נרקב כיצד ניתן להסביר שמגע ישיר בגב המחבר (היכן שחוט הזנת הזרם נכנס) כאשר הנורה מחוברת משפיע על העוצמה?
בהנחה ששם הייתה הבעיה הייתי מצפה שמגע ישיר אליו לא היה משנה מאומה. האם אני טועה?

רענן.

07-06-07, 02:01
רענן, אתה צודק.
בברכה - רפי לין :)

08-06-07, 07:16
אמרת שמחברים לא מקוריים, תחפש איפה הם מתחברים לחוטים המקוריים, כנראה במרחק של כ-10 ס"מ, תבדוק את החיבורים, אם לא אתה חייב לחפש את הממסר(או לפי שרטות שצירפתי), או תדליק\תכבה אורות, ותשמע מאיפה מגיע רעש של הממסר (לא בטוח שאפשר לשמוע את זה), יתכן שתצתרך בעזרה של חבר אם הממסר נמצא בתא מנוע (כי לא תשמע את הרעש),
אם תמצא תבדוק מתח כניסה -יציאה.

08-06-07, 10:09
בדגם שלו אין ממסר לאורות.
בברכה - רפי לין :)

08-06-07, 10:36
אתה רוצה להגיד שאת האורות הוא מפעיל ישירות עם הידית?
לדעתי זורם שם זרם די גדול למפסק כזה, הוא חייב ממסר

08-06-07, 16:15
כמה עדכונים:

המתח במערכת החשמל כאשר הרכב כבוי הינו 12.3v. בבידקה ישירה על המצבר וגם בין פלוס המצב לגוף הרכב.

בדקתי כמה נקודות במערכת המתח שנמצא הינו 11.5V בכל הנקודות שהצלחתי לבדוק.
1. במחבר הנורה כאשר הוא מנותק מהנורה.
2. פיוז ובית פיוז של נורה שמאלית. (מתח כניסה)

משמע יש נפילה של וולט אחד לערך, אך אינני יודע היכן.
האם על-סמך הבדיקה שביצעתי ניתן למקד את הבעיה מעט יותר?

לצערי הגישה לחלקו האחורי של בית הפיוזים (מחבר F) הייתה קשה מאוד ונמנעתי מלבדוק שם. כמו כן לא זיהיתי את המקום בו קו המתח לאורות מתחבר לידית האורות.

מה שכן, החלפתי לנורות אחרות (נראה לי סיניות) שהיו זרוקות אי שם בתא המטען כנורות ספייר ועוצמת התאורה השתפרה. עדיין נראה לי שיש מקום לשיפור ולו רק בגלל שברור לי שיש מפל מתח.

תודה רבה,

רענן.

08-06-07, 16:39
לצערי שכחתי לנסות ולחבר מתח ישיר מן המצבר אל תיבת הנתיכים. אנסה זאת בהקדם ואעדכן.
האם תקין יהיה לעשות זאת כאשר הפיוז מנותק מהמערכת ולחבר את כבל המתח הישיר במקומו?

08-06-07, 19:36
רענן [COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR] ..
ברכבי היתה בעיה דומה אני יכול לספר לך מה עשיתי שגרם לעלייה של וולט אחד בדיוק אצלי במערכות ואצלי יש רכב מודל 95 . ו 87 (שירדה עכשיו מהכביש ) תקנה כבל רציני (כמעט כמו כבל התנעה ) תרכיב לו נעל כבל עגולה. תפרק את הכבל שמגיע מהאלטרנטור תחבר את הלולאה החדשה (אפשר במקביל לכבל המקורי ) וצד שני ישירות למצבר (אצלי המסלול היה מאלטרנטור לסטרטר ומשם למצבר כמעט מטר אורך . ברגע שחיברתי את הכבל החדש . כמעט ולא היה מפל מתח על מערכת החשמל . זה היה נפלא . הכבל המקורי מאוד דק לטעמי ושמתי לב בפירוק שהוא היה מעט חרוך וישן ..

מקווה שזה יעזור..
עמית

08-06-07, 19:54
חשבתי על הנושא הזה גם כן. בין אם ע"י שדרוג "שלושת הגדולים" מונח המוכר מתחום המערכות לרכב ומטרתו הורדת מפלי המתח ושיפור מערכת החשמל. שלושת הגדולים הינם מינוס מצבר לשלדה, פלוס מצבר לאלטרנטור, וגוף אלטרנטור לשלדה. כמובן שיש להשתמש בכבלים איכותיים ועבים.

היכן היו אצלך מפלי המתח ומה היו השפעותיהם?

09-06-07, 11:36
אל מחברי תיבת הנתיכים תגיע יותר טוב אם תפרק את הברגים (ע"י מפתח 10 מ"מ)
המחברים אותה לדשבורד ותוכל אז להזיזה.
בברכה - רפי לין :)

09-06-07, 12:39
מפלח המתח באו לידי ביטוי ע"י החלשות התאורה בכללי ונפילת סל"ד ברגע הדלקות המאוור של הראדיאטור . אני מניח שזם גם יגרום לניצולת טובה יותר של הדלק עקב ניצוץ יותר חזק (חיסכון קטן אבל יעיל )
עמית

09-06-07, 15:16
רפי, תודה אבדוק את הנושא בהקדם.

עמית, בהנחה שהרכב ישאר אצלי (שני שוקל לשדרג קצת קדימה) אז אבצע את שלושת הגדולים ואראה אם יש שינוי בהתנהגותו הכללית של הרכב.

תודה.