bearsdov
20-08-16, 10:31
לאחר התפרקות תושבת מנוע תחתונה וקריעה של הכבל הילוכים בספייס 2006 אקטיב 1.2 החלטתי להחליף את הכבל הילוכים לבד .
ברגע שנקרע הכבל התקשרתי לספקים ולמוסכניק הבית כאשר כולם נעו בין 700-800 ש"ח על העבודה , החלטתי לבצע את הפעולה לבד
הזמנתי את החלק הבא מאיביי :
http://www.ebay.com/itm/New-Genuine-NS-Left-side-gear-change-cable-Fiat-Punto-Mk2-55194775-link-linkage-/131167980408?hash=item1e8a388b78:g:QkIAAOxywFhTc0R y
10164
תרשים חלקי המערכת
לשים לב שיש שני כבלים ימין ושמאל כאשר אחד אחראי על התנועה ימין שמאל ואחד על הקדימה אחורה , חלקים 6,16 הם התפסנים שמחזיקים את הכבל בתושבת
לי יצא עלות החלק כולל משלוח 180 ש"ח
1) פירקתי את התופסן שתופס את ראש הכבל לתושבת בצד המנוע - ממליץ עם מברג גדול לדחוף אותה אל לכיוון התא נוסעים ולסובב אותה עד שהראש יהיה כלפי מטה ואז למשוך החוצה
2) משיכת ראש הכבל מהתפוח נעזרתי בקצת כוח עם מברג
3)לדחוף את הכבל אחורה על מנת שיצא מהמגרעת שלו
10165
4) שימו לב שיש עוד תפס קטן באזור הקורת תמיכה שצריך לפתוח ולהוציא ממנו את הכבל במקרה הזה השמאלי
10167
5) אחרי שפירקתי את הכבל מהצד של המנוע הרמתי את הרכב על ג'ק כדי לפרק את הצד של הידית הילוכים , החיבור מכוסה עם לוחית פלסטיק קטנה שעליה 6 ברגי טורקס(כוכב) כאשר שניים יושבים מתחת לאגזוז בדיוק קצת בעיה לפרק יותר בעיה להחזיר - אם יש אפשרות לפרק את התושבות גומי של האגזוז על מנת שהוא ישב טיפה נמוך ויהיה יותר קל להגיע לברגים
10166
5) כבל חדש מול הישן שנשבר
10170 10169 10168
6) אחרי שהוצאתי את הכבל כולו הכנסתי את החדש לשים לב שיש כיוונים לכבל שני הצדדים לא זהים ואם הכבל לא יכנס למגרעת נכון לא תוכלו לשים עליו את התופסני מתכת
עבודה קלה בלי ברגים קשים לפתוח רק התומכות שתופסות את ראש הכבל קצת קשה לפרק אותם, עצה שלי לדחוף אותם לצדדים לאט לאט עד שזה יתרחק טיפה ואז לנסות למשוך.
למי שאין לו מקום להגיע בצד של המנוע אפשר לפרק את המצבר ואת התושבת שלו ככה שיהיה גישה נוחה אני העדפתי להתלכלך קצת ביידים ולהסתכן בכמה שריטות
זמן עבודה - שעה וחצי
ברגע שנקרע הכבל התקשרתי לספקים ולמוסכניק הבית כאשר כולם נעו בין 700-800 ש"ח על העבודה , החלטתי לבצע את הפעולה לבד
הזמנתי את החלק הבא מאיביי :
http://www.ebay.com/itm/New-Genuine-NS-Left-side-gear-change-cable-Fiat-Punto-Mk2-55194775-link-linkage-/131167980408?hash=item1e8a388b78:g:QkIAAOxywFhTc0R y
10164
תרשים חלקי המערכת
לשים לב שיש שני כבלים ימין ושמאל כאשר אחד אחראי על התנועה ימין שמאל ואחד על הקדימה אחורה , חלקים 6,16 הם התפסנים שמחזיקים את הכבל בתושבת
לי יצא עלות החלק כולל משלוח 180 ש"ח
1) פירקתי את התופסן שתופס את ראש הכבל לתושבת בצד המנוע - ממליץ עם מברג גדול לדחוף אותה אל לכיוון התא נוסעים ולסובב אותה עד שהראש יהיה כלפי מטה ואז למשוך החוצה
2) משיכת ראש הכבל מהתפוח נעזרתי בקצת כוח עם מברג
3)לדחוף את הכבל אחורה על מנת שיצא מהמגרעת שלו
10165
4) שימו לב שיש עוד תפס קטן באזור הקורת תמיכה שצריך לפתוח ולהוציא ממנו את הכבל במקרה הזה השמאלי
10167
5) אחרי שפירקתי את הכבל מהצד של המנוע הרמתי את הרכב על ג'ק כדי לפרק את הצד של הידית הילוכים , החיבור מכוסה עם לוחית פלסטיק קטנה שעליה 6 ברגי טורקס(כוכב) כאשר שניים יושבים מתחת לאגזוז בדיוק קצת בעיה לפרק יותר בעיה להחזיר - אם יש אפשרות לפרק את התושבות גומי של האגזוז על מנת שהוא ישב טיפה נמוך ויהיה יותר קל להגיע לברגים
10166
5) כבל חדש מול הישן שנשבר
10170 10169 10168
6) אחרי שהוצאתי את הכבל כולו הכנסתי את החדש לשים לב שיש כיוונים לכבל שני הצדדים לא זהים ואם הכבל לא יכנס למגרעת נכון לא תוכלו לשים עליו את התופסני מתכת
עבודה קלה בלי ברגים קשים לפתוח רק התומכות שתופסות את ראש הכבל קצת קשה לפרק אותם, עצה שלי לדחוף אותם לצדדים לאט לאט עד שזה יתרחק טיפה ואז לנסות למשוך.
למי שאין לו מקום להגיע בצד של המנוע אפשר לפרק את המצבר ואת התושבת שלו ככה שיהיה גישה נוחה אני העדפתי להתלכלך קצת ביידים ולהסתכן בכמה שריטות
זמן עבודה - שעה וחצי