PDA

View Full Version : בעיית התחממות בפיאט פונטו ספייס 2001


21-04-07, 13:27
שלום לכולם!!!
לפני שבוע קניתי פיאט פונטו ספייס 2001 16V. שבוע הרכב נסע סבבה בלי בעיות ושעון החום עמד על חצי סקאלה קבוע. לאחר שבוע ימים שמתי לב ששעון החום מטפס בזמן עמידה ברמזור מעל החצי עד שהוא מגיע למקסימום בתוך זמן מאוד קצר של כדקה-שתיים (זאת הייתה הפעם הראשונה שזה קרה, אני מאוד פאדנט ושם לב ללוח המחוונים של הרכב). כיביתי את הרכב כמה שיותר מהר. הגעתי למוסך מורשה פיאט באיזור תעשייה באזור.
במוסך נאמר בהתחלה שייתכן שזה הטרמוסטט, אז עשו לי מעקף בלי טרמוסטט לצורך בדיקה ונסיעת מבחן. נסענו לנסיעה של כמה דקות בלי טרמוסטט וכשחזרנו עדיין הרכב התחמם (אבל לא כמו מקודם.. עלה מעט מעל החצי). במוסך אמרו שזה לא הטרומוסטט ועכשיו צריך לעשות ניקוי רדיאטור ואם זה לא יעזור אז לעשות שיפוץ ראש מנוע.

שאלות:
1. האם חצי סקאלה חום זה נורמלי? אמור להיות פחות? הנסיעה היא נסיעה מאוד רגועה בלי השתוללויות ומהירות נמוכה.
2. המכונאי אמר לי בהתחלה "הטרמוסטט נתפס לך"... מה זה אומר?? מה הסיבה שטרמוסטט נתפס?
3. כמה צריך לעלות ניקוי רדיאטור? כולל עבודה?
4. איך לבדוק האם המנוע ו\או ראשו מנוע נפגע?
5. האם ייתכן שמשאבת המים לא תקינה? במוסך לא התייחסו למשאבה כגורם אפשרי לבעייה כלל.
6. כמה אמור לעלות שיפוץ ראש מנוע? (זהו מנוע 16 צילינדר)

תודה רבה.. סליחה על האורך..
טל.

21-04-07, 15:05
טל שלום רב !

מדברייך הבנתי שרכשת את הרכב כמשומש .

לדעתי, חובה עלייך לבדוק מהו סוג נוזל הקירור בו התשמש/ו קודמיך .
פיאטים והפונטו בעיקר הם מכוניות אמינות מאד . כל זאת נכון אם וכאשר הרכב מטופל בדקדקנות ע"פ הוראות היצרן .
הפונטו דורשת לצינון הרדיאטור נוזל מסוג "paraflu" ע"פ ספסיפקצית היצרן .
רכב שבו לא השתמשו בנוזל הנ"ל צפוי לבעיות כפי שאתה מתאר, שעלולות לגרום אפילו עד לקורוזיה של מערכת הקירור ומשם לנזילות של הנוזל ואף להרס של ראש המנוע כתוצאה מהתחממותו .

ראשית בדוק שאכן מפלס נוזל הקירור (ברכב קר) בגובה תקין . הוסף נוזל Paraflu (חצי נפח מים מזוקקים+חצי paraflu) עד למקסימום ובדוק אם לאחר זמן אין איבוד של הנוזל .
אם אין איבוד, מדובר ככה"נ בתקלה של הטרמוסטט, אך אם נוזל הקירור דולף, ייתכן ויש לטפל במערכת הקירור .

בברכה .

21-04-07, 16:21
בדיקה פשוטה ראשונה היא לבדוק האם מאורר הרדיאטור פועל בשתי מהירויותיו, האיטית והמהירה.
בברכה - רפי לין :)

22-04-07, 07:30
בסבירות גבוהה שהשתמשו במים רגילים לרדיאטור עושה רושם שיש בעיית ראש מנוע.