PDA

View Full Version : פונטו ספייס 2003 60 כ"ס - נזילה בין הבלוק למנוע (רוצה לאמת)


matangil
20-02-16, 16:54
אהלן חברים , (הכוונה לראש מנוע בכותרת , ברחה לי המילה)

לאחר המון ספקות והחלפה של הצינור הנ"ל ( שנימצא מאחורי הסעפת פליטה שמתחבר למשאבת המים) כולל חשד בפקקים הקידמיים (נימצאים בקידמת המנוע) ובפקק שנימצא ממש מעל המשאבת מים , הכל יצא "נקי" כמובן הנוזל נזל על הפילטר שמן אז משמה התמקדתי באזור הזה,

http://up415.siz.co.il/img3/jzygmjy5hzry.jpg (http://www.siz.co.il/my.php?i=jzygmjy5hzry.jpg)

וכמו כן גם על הדרך החולף תרמוסטט שגם הוא נזל , אז זהו חשבתי שזה מאחורי ופיתאום זה חוזר ,

הצלחתי לתפוס את הזה בסירטון ואני מצרף אותו + תמונה ממוקדת,
http://up415.siz.co.il/img3/cdfw1oym1yhz.jpg (http://www.siz.co.il/my.php?i=cdfw1oym1yhz.jpg)

סירטון -
https://www.dropbox.com/s/fj4ji082ar38udd/20160220_135846.mp4?dl=0

התופעה שהכי מעניינת אותי, אז ככה, בבוקר (שהאוטו נח הרבה שעות) אין שום סימן לנזילות , מניע, מחכה כמה שניות וישר מתחיל לנזול מהסימון שהעלתי בתמונה , אז שהמנוע מגיע לטמפ' עבודה (חצי על מחוג) ,מפסיקה הנזילה כאילו נסתם מהלחץ , מכבה את המנוע ואז כעבור כמה שניות שוב חוזרת הנזילה ומפסיקה לאחר כמה דקות כמו בהתחלה ,
אין איבוד כוח , מנוע מתחמם או כל תסמין אחר ,

אשמח לכיוון ואני מוכן לבשורות הרעות , בכנות די מיואש חח

שבת שלום חברים !

davidmzr
20-02-16, 19:05
לפי הסרטון נראה שהראש סדוק.
בלילה המנוע קר לכן האלומיניום מתקבץ וסוגר את הסדק. כאשר הוא מתחמם הסדק מתרחב ונוזל.
לא ברור מדוע כשהמנוע מגיע לטמפ' עבודה, מפסיקה הנזילה. יש מצב שבשל הסירקול של המים הסדק ניסתם זמנית מחלודה "שנוסעת" עם המים.
בד"כ כאשר ראש ניסדק, זה קורה בתא הבעירה או באחת התעלות המחוברות לסעפות.
כאשר הסנדק נוצר בסעפת היניקה או בתא הבערה, המים חודרים לצילינדר. סדק בתעלת פליטה יוציא מים או עשן לבן באגזוז.
בבדיקת לחץ במערכת המים ניתן יהיה לראות ולהבין את זה ברור יותר.
כמה ק"מ עשה הרכב ?.
דוד.

matangil
20-02-16, 19:44
הרכב עשה 190 ,אין עבר טיפולי , הרכב אצלי מ150 אז אין לדעת אם נעשה כבר ראש וכו'

אפשר לדעת איך הצלחת להסיק שהראש סדוק ? אנחנו מדברים פה על אטם ראש כביכול גם לעשות ראש מנוע ?

אין עשן לבן ונזילת מים בשום שלב במהלך ההנעה וכו'

תודה

davidmzr
20-02-16, 20:06
לא הסקתי שהראש סדוק.
כתבתי, "נראה שהראש סדוק", "בבדיקת לחץ במערכת המים ניתן יהיה לראות ולהבין טוב יותר"
דוד.

yair791
20-02-16, 20:17
הרכב עשה 190 ,אין עבר טיפולי , הרכב אצלי מ150 אז אין לדעת אם נעשה כבר ראש וכו'

אפשר לדעת איך הצלחת להסיק שהראש סדוק ? אנחנו מדברים פה על אטם ראש כביכול גם לעשות ראש מנוע ?

אין עשן לבן ונזילת מים בשום שלב במהלך ההנעה וכו'

תודה

מה זאת אומרת מדובר באטם ראש כביכול לעשות גם ראש?
כאשר מפרקים ראש מנוע לצורך החלפת אטם ראש צריך לשלוח את הראש לחרט
דוד אל תישאל מה קרה לא נסענו לצימר בצפון נאלצנו לבטל בגלל הגב שלי אני כבר יומים במצב מאוזן.
היה רופא ביום שישי ונתן זריקה לכאב וזה בקושי דיגדג לכאב

davidmzr
20-02-16, 20:45
יאיר, הרי דיברנו על זה.
מניסיון לא יעזור לך זריקה. , אין לרופאים מה לעשות עם זה.
קנה לך את הספריי של הספורטאים התיז ושפשף.
כפיר חזר מתאילנד והביא לי את המשחה לגב. לא יאומן איך זה עובד. אתה יכול לבוא אליי ואני אמרח לך.
יש כמה סוגים של ספריי. קנה כזה כמו בתמונה מהסופר-פרם. גם זה לא רע.
matangil, אם אני לא טועה, הנזילה ניראת גבוה יותר מחיבור הראש לבלוק. זאת סיבה נוספת למה שכתבתי.
דוד.

yair791
20-02-16, 20:57
שני קנתה לי וזה לא עוזר יותר מידי אם אני אצליח להגיע אליך אז אני לא אצתרך את המישחה :D

davidmzr
20-02-16, 21:07
שכחתי להעלות את התמונה. :)
האם שני קנתה לך ספריי כמו בתמונה ?.
דוד.

yair791
20-02-16, 21:17
זה לא התרסיס שהיא קנתה אבל עכשיו היא ריססה לי את הגב וזה עזר לשם שינוי
מה עשינו לו מהשירשור מנזילת מים מהראש לבעיות גב :o

matangil
20-02-16, 23:48
תודה על התייחסות , התכוונתי שאם מורידים ראש לצורך האטם אז עושים גם את כל עיניין החריטה וכו׳ וענית לי ,

שאלה נוספת , ניזכרתי שתמיד בתחילת נסיעה יש רעש של מים מאזור הדשבורד (הרעש של חדירת מים לרדיאטור חימום) השאלה אם יש לזה קשר ישיר ? כי אני שומע את זה כבר קרוב לשנה פלוס (ממש בתקופות פעם כן פעם לא אבל הרוב בתחילת נסיעה כשהמנוע קר)

לדעתך הנזילה מתחילה ממקום גבוה יותר ,מה אתה חושב ? מהן האופציות?

ממש תודה, שבוע טוב !

davidmzr
21-02-16, 07:49
אם אכן הנזילה היא מהמקום אותו כתבתי, לא יהיה מנוס מלהחליף ראש.
גם אם מחליפים ראש, צריך למסור אותו לחרט לשיפוץ. ניתן גם לתקן את הסדק בלי לפרק את הראש.
אבל זאת לא עבודה כמו שצריך. משום שאם הראש סדוק עקב עייפות החומר, הוא יתפרץ ממקום אחר.
לדעתי בטרם הורדת הראש, הדבר הראשון שצריך לעשות הוא בדיקת לחץ, כדי לאתר במדויק את מקום הנזילה.
דוד.

matangil
21-02-16, 09:42
תודה רבה , אני מבין , אתה יכול להגיד לי בערך כמה עולה בדיקת לחץ במערכת הקירור ?

davidmzr
22-02-16, 09:50
כן אני יכול להגיד לך בערך כמה עולה בדיקת לחץ. 150-100 ש"ח.
אני גם יכול להגיד לך כיצד עושים זאת בחינם. :)
כנס למתקן רדיאטורים אמור לו שאתה חושב שיש לך נזילה מהרדיאטור. הבדיקה לוקחת כרבע שעה.
בזמן שהוא יכניס לחץ, הסתכל למקום שהעלית בתמונה. ברור שהוא יפנה אותך לשם ולא יגבה תשלום. :)
דוד.