PDA

View Full Version : התחממות מוזרה של המנוע


ilank
20-12-15, 17:32
היי, יש לי תופעה מוזרה ואשמח לקבל עצות לפני שאגש למוסך.
אני יד ראשונה ספייס 2001 גיר רציף 270K.

לפני כמה ימים נתקלתי בתופעה הבאה כ 2 דקות מתחילת נסיעה היית קפיצה פתאומית בטמפרטורה עד כמעט לאדום ואחרי כמה שניות חזרה למצב הרגיל.חשבתי שזאת בעייה חשמלית. נמאס לי להחליף את הטרמוסטט. הם דיי מהר לא אוטמים טוב והאוטו מתחמם לאט . אין לי בעיה עם זה כי אני גם ככה לא מאמץ את הרכב עד שהוא מגיע לטמפ עבודה (קל להרגיש את זה כי פתאום התגובה של הגיר משתנה, למי שמבין אותי:)). היום כשזה קרה עצרתי בצד והיה לחץ חזק של מים מפתח הרדיאטור. הפעם נבהלתי ונסעתי 3 דקות בחזה הבייתה בדרך המחט טמפ חזרה לנורמה.
שוב פתחתי את המכסה והפעם לא היה לחץ מים הכל תקין. נסעתי כרגיל לעבודה 100קמ.
מה זה יכול להיות ברור שיש בעיה אבל עם זה היה ראש מנוע הלחץ לא היה מסתדר נכון? ועם הטרמוסטט נסתם אז הוא יושב כמדומני ביציאה מהמנוע לכיוון הרדיאטור אז היה לי ואקום ברדיאטור לא? או אולי משאבה הולכת לגמור ואם היא לא מסתובבת נוצר לחץ. משהוא יכול לשפוך אור ???

asafasaf
20-12-15, 19:44
אתה משתמש בפראפלו כחול כמו שצריך? בוצע ניקוז אוויר מ-2 הנקודות ?

ידוע לך מתי הוחלפה משאבת מים ?

המאוורר נכנס לעבודה?

ilank
21-12-15, 02:08
כן יד ראשונה 270k הכי מרוצה בעולם עם השארתי אותה 16 שנה כנראה שאני שם אך ורק פאראפלו. הרדיאטור המקורי נשברלפני 40k אז החלפתי למשומש שזו טעות כי מי יודע מה שמו בו קודם. אבל את המעשה אין להשיב. כבר פרסמתי עליה שבחים פה בעבר. המאוורר נכנס לפעולה איך שהחום עולה 2 קליקים מעל החצי. כל חייה החום על חצי קליק מעל החצי. היום בחזרה מחיפה היה פקקון של 3 דקות והחום החל לעלות. למזלי נגמר הפקק בזמן ואיך שחזרתי לנסוע החום חזר לנורמה.בנוסף ראוי לציין שלא משנה שאני ממלא מים. תמיד אחרי יומיים הם יורדים עד לקו המינימום. ונשארים שם הרבה שבועות כאילו שיש איזה חורציק במיכל בגובה מסויים.חוץ מזה האוטו מדהים. נוסע כמו אחרון המכוניות החדישות. 130 בכביש 6 פקל. אם אתחיל בסופרלטיביים. לא אוכל להפסיק. גם לא ראתה מוסך מ160k חוץ מברקסים והרדיאטור אה ומשאבה החלפתי ב150kספרדית. ? ? ?

רפי לין
21-12-15, 02:38
נראה לי שהמהירות הראשונה של מאורר הרדיאטור אינה פועלת אלא רק המהירות השניה שהיא פועלת בחום מנוע גבוה יותר.
לרוב תקלת מהירות הראשונה נובעת מנגד המאורר רדיאטור ששרוף ו/או המחבר אליו שרוף.
בברכה - רפי לין

davidmzr
21-12-15, 09:16
רפי, זה בדיוק מה שרציתי לכתוב אתמול, אבל מישהו קרא לי. :)
דוד.

iben
22-12-15, 11:43
לא רוצה להתווכח עם גדולים ומבינים ממני אבל כאשר יש בעיה במאוורר הייתי מצפה לעליה וירידה הדרגתית (יכולה להיות מהירה אבל לא בקפיצות) במד החום עם עצירה והתחלת נסיעה.
לפי דעתי קפיצות חדות בשעון מכוונות לזרימה לא רציפה של נוזל במערכת הקירור עקב מחסור או גזים

מתקן ההודעה השניה אכן נשמעת מאוד כמו בעיית מאוורר הראשונה לא כל כך

ilank
27-12-15, 00:14
בצעו קומפרסיה ומצאו דליפה מהיונית שיוצא לצינור מים מתחת לסעפת יניקה.
פירקו סעפת וגילו שהפייה של היונית רקובה( יונית עם חיישן חום נראה לי מתחבר עליו פלג עם שני חוטים לדעתי ותקנו אותי הוא נותן חיווי לשעון?). החליפו יונית מפירוק והאוטו כרגע תקין. מה שכן השתנה הוא שלפני ההחלפה שעון הטמפ' כשהיה מגיע למצבו הסופי חצי קליק מעל האמצע היה נשאר שם קבוע לא משנה חורף קיץ היי וואי או פקק. אך עכשיו הוא מגיע ל 2 קליקים מתחת לאמצע ואם האוטו מתאמץ הוא עולה קליק או שני קליקים למעלה אך עם אני מרגיע הוא חוזר בחזרה.
כמובן שהוציאו אוויר.

מה ההסבר לכך?

תודה רבה לכל המשיבים.