PDA

View Full Version : כמה עולה רצועת טיימינג ספיס 16 שסתומים


shy168
01-12-15, 22:22
יש לי פיאט פונטו 2001 16 שסתומים ורוצה להחיליף את הרצועת טיימינג כי לא יודע מתי החליפו וזה מנוע 16 אם נקרע הלך המנוע
כמה עולה רצועת טיימינג פלוס עבודה?

davidmzr
02-12-15, 07:58
נכון יותר היה לשאול, "כמה עולה לעשות טיימינג בפיאט פונטו 2001 16 שסתומים" :)
לצורך זה דרוש מכשיר יעודי ולא לכול מכונאי יש את זה.
כאשר עושים טיימינג יש להחליף את מחזירי השמן של הקרנק ושל הקמשפט.
בנוסף להחליף את מ. המים והמותחן.
פנה ל-yair791 חבר הפורום שגם הוא גר בנתניה. אולי יעשה לך אצלי. יש ברשותי את המכשיר.
דוד.

מאור30
02-12-15, 09:27
תסיר מיכסה עליון של הטיימינג, סובב את המנוע ידנית ותביט על מצב הרצועה כי מצבה ייתן לך לא מעט אינדיקציה עד כמה היא נחוצה החלפה במיידית או לא. אם תצטרך עזרה בחינם כמובן גם אם זה רק להביט עליה ולבדוק את מצבה וגם אם זה לבצע את ההחלפה שלה אתה מוזמן לפנות אליי בפרטי.

davidmzr
02-12-15, 09:54
כל הכבוד למאור שמוכן לקחת אחריות חינם על ביצוע טיימינג ללא מכשיר ובלי לטפל בכול החלקים הנילוים. מה להחליף רק את הרצועה ?.
בעבר כתבת שתסמן את מקום גלגלי השיניים. לא הייתי סומך במאה אחוז על הסימון בטיפקס.
זאת משום שיש לפתוח את גלגלי השיניים העליון והתחתון כדי להחליף את המחזירים.
כמו כן לבדוק את הקייל בגלגל התחתון. במצב זה הקרנק יסתובב.
לא בכדי כתב היצרן לבצע עם מכשיר יעודי.
אם כבר עושים, אז לעשות מושלם.
דוד.

yair791
02-12-15, 10:04
לגבי טימיניג אם יש ספק אין ספק מחליפים מא' ועד ת' אצל *** בבלנו הרצועה ניראתה בסדר וניקראה בכל זאת עקב גיל מופלג

yair791
02-12-15, 10:08
עוד דבר הסט עולה לא מעט כסף. אפשר לחשוב ממה הוא כבר עשוי זהב ???

מאור30
02-12-15, 19:17
כל הכבוד למאור שמוכן לקחת אחריות חינם על ביצוע טיימינג ללא מכשיר ובלי לטפל בכול החלקים הנילוים. מה להחליף רק את הרצועה ?.
בעבר כתבת שתסמן את מקום גלגלי השיניים. לא הייתי סומך במאה אחוז על הסימון בטיפקס.
זאת משום שיש לפתוח את גלגלי השיניים העליון והתחתון כדי להחליף את המחזירים.
כמו כן לבדוק את הקייל בגלגל התחתון. במצב זה הקרנק יסתובב.
לא בכדי כתב היצרן לבצע עם מכשיר יעודי.
אם כבר עושים, אז לעשות מושלם.
דוד.

כאשר לא מדובר בטיימינג צף כמו בחלק מהצרפתיות וישנו שגם בחלקם האחורי של הגלגלות אין צורך במכשיר יעודי וניתן לבצע סימונים מדוייקים על הגלגלות ועל הרצועה הישנה ולהקביל את הסימונים לרצועה החדשה וכך להרכיב בדיוק. אין ספק שמכשיר יעודי לנעילה עושה את החיים קלים יותר. ומה שצריך זה רק לשחרר מותחן אך מאז ומעולם עבדתי בשיטת הסימונים בלא מעט רכבים שהיצרן מחמיר גם כן בנעילות. כאשר עובדים בסבלנות ומסודר הכל בסדר. לגבי המחזירים אם הם לא נוזלים לא חייב להחליפם אך אם הבן אדם רוצה אז בטח שאני מחליף..עדיין זה לא קשור לעניין הסימונים. כמובן שבמקביל אני בודק את גובה הבוכנות לפני שאני משחרר בכלל את הרצועה הישנה.

davidmzr
02-12-15, 19:57
מאור, אני אגיד לך מדוע כתבתי שאני לא סומך על הסימונים בסוג זה של המנוע.
קרה לא פעם שהגיע אלי רכב וביקש לעשות טיימינג. הבחור נסע עם מנוע מזייף משום ששן אחת בטיימינג קפצה. אם הייתי מסמן בטיפקס כפי שכתבת, הטיימינג לא היה עומד במקום, אלא שגוי לפי המיקום הקודם עם קפיצת השן.
דוד.

מאור30
02-12-15, 20:56
דויד, זה כבר מצב שונה לחלוטין. כאשר מנוע לא עובד עגול ומזייף אז בטח שלא אגע בטיימינג לפני שאבדוק מדוע הוא מזייף וברור לחלוטין שסימון טיימינג שכזה הוא טעות מהיסוד. אך כאשר המנוע עובד תקין ועגול אין שום בעיה ולכן כל רכב שאני מקבל לעבוד עליו דבר ראשון אני שומע אותו עובד לדעת איך קיבלתי אותו! שוב אני אומר שהנעילות הם המנגנון הכי בטוח להצלחת העשייה בכל רכב ולא רק בפונטו אך לעיתים צריך לפתוח את הראש לאופציות אחרות שעושות יופי את העבודה. אני מאוד מעריך את הנסיון שלך בפיאט ומבחינתי אתה הדוקטור אך עדיין כל החיים לומדים דברים חדשים כמו העניין של גירוז מובילי קאליפר שניתפס עוד מהדיון שהיה לנו אז..
אני מבטיח לך שתיפתח לשיטות חדשות מבחינתך לפחות אתה תראה כמה דברים יכולים להיות פשוטים גם בלי שהיצרן יכתיב לגביהם איך להיתנהל. השורה התחתונה זה התוצאה במה שתעשה ולא הדרך שתעשה כדי להגיע אליה.

shy168
02-12-15, 21:27
מה עם המחיר ????

davidmzr
02-12-15, 22:05
שי לא הבנתי מה"פ לגביי מה אתה שואל. הממיר או הטיימינג ?.
בייחס למחיר דבר עם יאיר.
דוד.

davidmzr
02-12-15, 22:17
דויד, זה כבר מצב שונה לחלוטין. כאשר מנוע לא עובד עגול ומזייף אז בטח שלא אגע בטיימינג לפני שאבדוק מדוע הוא מזייף וברור לחלוטין שסימון טיימינג שכזה הוא טעות מהיסוד.
יש עוד מצבים שסימון טיימינג בטיפקס הוא טעות. כמו למשל קייל של הגלגל תחתון גזור כפי שקרה לך בפונטו של חבר הפורום. החלפת ים חלקים לשווא, עד שהפניתי אותך למקור הבעיה. או רכב שמגיע על גרר ולא מניע.
אגב, אותו בחור פנה אליי שאקנה ממנו את הרכב, משום שהבעיה לא נפתרה.
דוד.

מאור30
02-12-15, 23:09
אתה מדבר על הבחור שסידרתי לו עם הקייל הפגום? אם כן אז הבעיה אכן חזרה לו לאחר כמה חודשים שוב על קייל שניגזר בגלגלת החדשה ששמתי לו ובאבחנה שלי כבר אמרתי לו עוד לפני ששמתי את הגלגלת החדשה שגלגלת הקראנק שלו מבצע שמיניות בגלל ברגים לא מתאימים ששמו לו בפולי אביזרים שפשוט עשה שמיניות לא נרמאליות וזה ככל הניראה גרם לעיוות קל בקראנק עם הזמן שפשוט הלחץ שהרצועה הפעילה והשמיניות היו דופקים את הקייל של הגלגלת.
שוב אני אומר ולא מיתחרה איתך על רמת הניסיון והידע ואנחנו יכולים ללמוד לא מעט אחד מהשני למרות הפרשי הוותק שבנינו וראית זאת משירשור או שניים, אין בזה שום בושה.
אם ייצא לי לעשות טיימינג לבחור עם 16 השסתומים אנסה לצלם לך את התהליך.