התחבר

View Full Version : גמגום בסרק ובנסיעה


khc
04-09-15, 21:20
אז ככה:
פונטו ספייס 2006, 80 כ"ס גיר רציף.
התקלה החלה היום, במהירות נמוכה וגם מהירות גבוהה (כשבחנתי את זה החלה להבהב נורת "בדוק מנוע"), כנ"ל בסרק.
חוטי הצתה הוחלפו לפני כשנתיים במוסך מורשה, הסממנים היו דומים מאוד.
מכיוון שחלפו רק שנתיים, קצת מתקשה להאמין שמדובר באותה תקלה.
אבל! -
בחצי השנה האחרונה, הרכב עבר שינוי תפקיד ומנסיעות קצרות ועירוניות החל לבצע נסיעה יומית של כ70 ק"מ לכל כיוון (עיקר הנסיעה מתבצע בכביש 6, במהירות שיוט של 100-120 קמ"ש)
הרכב עם 132 אלף ק"מ, עבר טיפול גדול ב120 לפני כמה חודשים. (לא הוחלפה רצועה, מיוזמתי)

אחרי החפירה, נדרשת העזרה.
פתחתי מכסה מנוע, הנעתי וצילמתי בוידאו את הרעש ואת תנועת ההשתנקות של המנוע.
דבר ששמתי לב אליו, צינורית קטנה שמחוברת לפילטר אוויר סדוקה וסביבתה מזוהמת בשמן מנוע. מה תפקידה? האם ישנה משמעות למצב הנוכחי?
צילמתי גם אותה וצירפתי תמונה.

מקריאה בפורום הבנתי שהחשד בד"כ הוא סליל הצתה, חוטי הצתה, מצתים.
מכיוון שהרכב עבר טיפול ובו הוחלפו המצתים, ומכיון שחוטי הצתה הוחלפו לפני כשנתיים, החשוד העיקרי הוא סליל ההצתה, אך אין לי שמץ איך הוא נראה ואיך לבחון אותו (סדוק, קרוע וכו')
אודה להכוונה, רעיונות, טיפים, דעתכם בהתאם לוידאו המצורף.
תודה מראש.
הקבצים בדרייב (https://drive.google.com/folderview?id=0ByAzSq9WZd82ZjlxVVRFLV8tekE&usp=sharing)

מאור30
04-09-15, 23:40
הצינורית המדוברת זה הנשם של חלל בית הארכובה ואם היא קרועה הגיוני שתראה סביב הקרע שמן כי בצינורית זו עובר אדי שמן על מנת לאוורר את חלל בית הארכובה ולמנוע לחץ עוקה גבוה. מומלץ לתקן זאת.
בעניין הגימגום אכן מדובר בבעייה של פיספוס הצתה. בתור התחלה יש להוציא את הפלאגים ולראות שהם תקינים ותואמים למה שצריך להיות ומתקיים בהם ניצוץ. אם הכל ניראה תקין צריך לבדוק אם קיימת בריחת ניצוץ בחוטים עצמם וזאת ניתן לבצע בחושך על ידי העברת כלי מתכתי לאורך כל חוט ואז רואים אם ניצוצות בורחים לכיוונו. אם הכל ניראה תקין אז תיתכן בעיה בסלילים.
לפני הכל יש ליבר סורק תקלות ולבצע סריקה לראות אם בשל הידלקות הנורה נישמר קוד תקלה כי זה ייתן לך את הכיוון המדוייק.

khc
05-09-15, 17:26
תודה רבה על ההסבר.
אבדוק מול המוסך אפשרויות תיקון.
כמה אמור לעלות סט של חוטי הצתה מקוריים?

khc
06-09-15, 23:15
עדכון:
הרכב ביקר במוסך מורשה, הוחלפה צמת חוטי הצתה מקורית, הכל תקין. (299 ש"ח)
על צינורית הנשם רצה 300 שח, מכיון שאני יודע שלישית עולב 60 ומקורית מסודאי עולה 90. אמרתי לו שיעזוב אותה כפי שהוא.
אני כבר אסתדר לבד.
סביר להניח שלא התחשק לו להתעסק עם זה ולכן תקע מחיר.

Nuker
07-09-15, 12:52
לא אתבייש לרשום את זה,הוא גנב.
צינורית נשם מקורית עד 100 ש"ח הרכבה של 2 דקות,כולה לפרק פילטר אוויר ולחבר את הצינור.

מה העלות של חוטי ההצתה המקוריים ללא עבודה?

khc
14-09-15, 11:17
התעקשתי על חוטי הצתה מקוריים, בשל דחיפות העניין לא יכולתי לרכוש בעצמי ולהחליף לבד (הרכב משמש את אשתי לנסיעות לעבודה) רק על חוטי ההצתה שילמתי קרוב ל300 ש"ח, כולל עבודה. לא פירט שם עלות חלק לבד.
זה מוסך שמלווה אותי מאז קניית הפיאט ב2009, לאחרונה עבר שינוי כלשהו, בשני הטיפולים האחרונים הרגשתי גם ירידה באיכות הטיפול כשבמקביל בוצעה עלייה בעלות הטיפול. הבטחתי לעצמי שמעתה והלאה הטיפולים הגדולים יעברו למוסך אחר (לא חסרות כאן המלצות) כל עוד זו לא תקלה משביעה, אין מניעה שלא אוכל לתזמן את ההגעה למוסך ולמצוא סידור נסיעה אחר לאשתי.
דברים קטנים יותר אבצע בעצמי ברכישה עצמית של בחלקים.
הצינורית נשם הוחלפה אמש, עלתה לי 75 ש"ח, על הדרך כשהחלטתי, רעננתי את פילטר האוויר מתלאות האובך, חידשתי את צינוריות ההגנה של החיווט שנמצא קרוב לצינורות ומכסה שמן המנוע, הן התפוררו כבר.