rick090
04-05-15, 01:46
שלום רב. סיפור קצת ארוך, מקווה שתישארו איתי :)
ברשותי פונטו ספייס 2003 ELX, לפני כמה ימים הלכתי לפרוקיה על מנת לחפש נגד למזגן (שעבד רק על רמה 4), על הדרך הם הבחינו שם בצינור מים עליון נפוח במקצת והציעו לי להחליפו שכן מסוכן לנהוג עם צינור שנראה שהולך להתפוצץ עוד רגע. לא התווכחתי והחלפתי. יומיים לאחר מכן בנסיעה מתל אביב לערד (מקום מגוריי), הבחנתי שמד הטמפרטורה עלה בשני פסים קטנים מעל החצי והמאוורר של הרדיאטור מסתובב במהירות גבוהה (ומרעישה). עצרתי בצד ופתחתי את מכסה המנוע על מנת לבדוק מה קורה שם. היה רעש של כמו קיטור והרבה אדים. לאחר בדיקה של כמה דקות הזזתי בטעות את הצינור "החדש" שהותקן יומיים קודם ורעש הקיטור פסק. כשהורדתי את היד הרעש חזר. לאחר בדיקה יותר ממוקדת עם פנס, הבנתי שהצינור סדוק ממש בקו הטבעת (הסגר) ושהרעש ששמעתי היה בעצם לחץ מי הקירור שנוזלים מהסדק ושהמנוע לא מקבל מספיק מים. אטמתי את הסדק עם איזולירבנד והמשכתי בנסיעה (הייתי מרחק 20 דקות מהבית). לאחר 10 דקות של נסיעה איטית יחסית בכדי לא לאמץ את המנוע, מד החום החל שוב לעלות, אך לא עבר את הקו המודגש האחרון במד. עצרתי שוב בשוליים, הפעלתי ארבע וינקרים ופתחתי שוב מכסה מנוע. הפעם היה קצת עשן דליל ואפרפר שקוף. בדקתי מים וראיתי שחסר אז הוספתי. לאחר עוד פרק זמן ניסיתי להמשיך בנסיעה אך לאחר כמה דקות המנוע החל לגמגם מעט ונשמעו קצת תיקתוקים. עצרתי מיד ובדקתי שמן. ראיתי שחסר שמן כמעט לגמרי ומיד הוספתי שמן. המתנתי מעט והמשכתי בנסיעה עד הבית (מרחק של 5 דקות משם) ללא תיקתוקים אך מעט גימגומים. כשהגעתי לחניה ועצרתי, המנוע כבה מעצמו מיד, ממש לפני שהרמתי בלם יד. למחרת בבוקר פירקתי את הצינור הסורר ומאחר והקרע שלו היה בהתחלה ליד הסגר, חתכתי את כל החלק הזה וחיברתי אותו חזרה והידקתי חזק את שני הקצוות. מילאתי שוב מים ובדקתי שמן והתנעתי. המנוע התניע אבל היה צריך קצת להילחם כדי שזה יקרה. השארתי אותו מונע במקום תוך כדי שאני לוחץ בעדינות על הגז כדי לבדוק שהוא מגיב כשורה. הכל היה תקין אבל לאחר רבע שעה החל לצאת עשן לבן מהאגזוז, הוא היה גם לח כי כששמתי את היד היא יצאה קצת רטובה (אדים?). כיביתי מיד. הבאתי מוסכניק מקומי ומוכר בעיר עד לחניה (סירבתי בתוקף להזיז את הרכב) שאמר שהוא מאמין שנפגם ראש המנוע. אגב, בהתנעה שהוא עשה, המנוע התניע בסדר אבל לאחר כמה דקות החלו מים לצאת מפתח מילוי המים אפילו שהפקק היה סגור לחלוטין. אני ממתין לבדיקה יותר מקיפה כרגע ממנו. רציתי את חוות דעתכם לגבי העובדה שמלבד העשן הלבן מהאגזוז (שאגב אחרי כמה דקות נהיה פחות לבן ויותר שקוף ופחות לח), לא נדלקה נורת CHECK ENGINE עד שהגיע המוסכניק ואז נדלקה בצבע כתום בלבד, לא היה לי שמן במים ולא מים בשמן, ופתח מילוי השמן לא הכיל נוזל שנראה כמו טחינה. התייעצתי עם אנשים והדעות חלוקות אבל כמעט כולם לא חושבים שהלך ראש המנוע. מה אתם חושבים לפי מקצועיותכם שבטח עולה על שלי ושל חבריי. הרבה אומרים לי שאם היה הולך ראש מנוע לא יכולתי בכלל לזוז עם האוטו. ושניסיתי באמת לזוז מהחניה לכמה מטרים וחזרה, המנוע עבד עגול. מצטער על המגילה ואשמח לשמוע את חוות דעתכם. תודה, ארז.
ברשותי פונטו ספייס 2003 ELX, לפני כמה ימים הלכתי לפרוקיה על מנת לחפש נגד למזגן (שעבד רק על רמה 4), על הדרך הם הבחינו שם בצינור מים עליון נפוח במקצת והציעו לי להחליפו שכן מסוכן לנהוג עם צינור שנראה שהולך להתפוצץ עוד רגע. לא התווכחתי והחלפתי. יומיים לאחר מכן בנסיעה מתל אביב לערד (מקום מגוריי), הבחנתי שמד הטמפרטורה עלה בשני פסים קטנים מעל החצי והמאוורר של הרדיאטור מסתובב במהירות גבוהה (ומרעישה). עצרתי בצד ופתחתי את מכסה המנוע על מנת לבדוק מה קורה שם. היה רעש של כמו קיטור והרבה אדים. לאחר בדיקה של כמה דקות הזזתי בטעות את הצינור "החדש" שהותקן יומיים קודם ורעש הקיטור פסק. כשהורדתי את היד הרעש חזר. לאחר בדיקה יותר ממוקדת עם פנס, הבנתי שהצינור סדוק ממש בקו הטבעת (הסגר) ושהרעש ששמעתי היה בעצם לחץ מי הקירור שנוזלים מהסדק ושהמנוע לא מקבל מספיק מים. אטמתי את הסדק עם איזולירבנד והמשכתי בנסיעה (הייתי מרחק 20 דקות מהבית). לאחר 10 דקות של נסיעה איטית יחסית בכדי לא לאמץ את המנוע, מד החום החל שוב לעלות, אך לא עבר את הקו המודגש האחרון במד. עצרתי שוב בשוליים, הפעלתי ארבע וינקרים ופתחתי שוב מכסה מנוע. הפעם היה קצת עשן דליל ואפרפר שקוף. בדקתי מים וראיתי שחסר אז הוספתי. לאחר עוד פרק זמן ניסיתי להמשיך בנסיעה אך לאחר כמה דקות המנוע החל לגמגם מעט ונשמעו קצת תיקתוקים. עצרתי מיד ובדקתי שמן. ראיתי שחסר שמן כמעט לגמרי ומיד הוספתי שמן. המתנתי מעט והמשכתי בנסיעה עד הבית (מרחק של 5 דקות משם) ללא תיקתוקים אך מעט גימגומים. כשהגעתי לחניה ועצרתי, המנוע כבה מעצמו מיד, ממש לפני שהרמתי בלם יד. למחרת בבוקר פירקתי את הצינור הסורר ומאחר והקרע שלו היה בהתחלה ליד הסגר, חתכתי את כל החלק הזה וחיברתי אותו חזרה והידקתי חזק את שני הקצוות. מילאתי שוב מים ובדקתי שמן והתנעתי. המנוע התניע אבל היה צריך קצת להילחם כדי שזה יקרה. השארתי אותו מונע במקום תוך כדי שאני לוחץ בעדינות על הגז כדי לבדוק שהוא מגיב כשורה. הכל היה תקין אבל לאחר רבע שעה החל לצאת עשן לבן מהאגזוז, הוא היה גם לח כי כששמתי את היד היא יצאה קצת רטובה (אדים?). כיביתי מיד. הבאתי מוסכניק מקומי ומוכר בעיר עד לחניה (סירבתי בתוקף להזיז את הרכב) שאמר שהוא מאמין שנפגם ראש המנוע. אגב, בהתנעה שהוא עשה, המנוע התניע בסדר אבל לאחר כמה דקות החלו מים לצאת מפתח מילוי המים אפילו שהפקק היה סגור לחלוטין. אני ממתין לבדיקה יותר מקיפה כרגע ממנו. רציתי את חוות דעתכם לגבי העובדה שמלבד העשן הלבן מהאגזוז (שאגב אחרי כמה דקות נהיה פחות לבן ויותר שקוף ופחות לח), לא נדלקה נורת CHECK ENGINE עד שהגיע המוסכניק ואז נדלקה בצבע כתום בלבד, לא היה לי שמן במים ולא מים בשמן, ופתח מילוי השמן לא הכיל נוזל שנראה כמו טחינה. התייעצתי עם אנשים והדעות חלוקות אבל כמעט כולם לא חושבים שהלך ראש המנוע. מה אתם חושבים לפי מקצועיותכם שבטח עולה על שלי ושל חבריי. הרבה אומרים לי שאם היה הולך ראש מנוע לא יכולתי בכלל לזוז עם האוטו. ושניסיתי באמת לזוז מהחניה לכמה מטרים וחזרה, המנוע עבד עגול. מצטער על המגילה ואשמח לשמוע את חוות דעתכם. תודה, ארז.