PDA

View Full Version : פונטו 2003, מנוע התחמם. מבקש חוות דעת


rick090
04-05-15, 01:46
שלום רב. סיפור קצת ארוך, מקווה שתישארו איתי :)
ברשותי פונטו ספייס 2003 ELX, לפני כמה ימים הלכתי לפרוקיה על מנת לחפש נגד למזגן (שעבד רק על רמה 4), על הדרך הם הבחינו שם בצינור מים עליון נפוח במקצת והציעו לי להחליפו שכן מסוכן לנהוג עם צינור שנראה שהולך להתפוצץ עוד רגע. לא התווכחתי והחלפתי. יומיים לאחר מכן בנסיעה מתל אביב לערד (מקום מגוריי), הבחנתי שמד הטמפרטורה עלה בשני פסים קטנים מעל החצי והמאוורר של הרדיאטור מסתובב במהירות גבוהה (ומרעישה). עצרתי בצד ופתחתי את מכסה המנוע על מנת לבדוק מה קורה שם. היה רעש של כמו קיטור והרבה אדים. לאחר בדיקה של כמה דקות הזזתי בטעות את הצינור "החדש" שהותקן יומיים קודם ורעש הקיטור פסק. כשהורדתי את היד הרעש חזר. לאחר בדיקה יותר ממוקדת עם פנס, הבנתי שהצינור סדוק ממש בקו הטבעת (הסגר) ושהרעש ששמעתי היה בעצם לחץ מי הקירור שנוזלים מהסדק ושהמנוע לא מקבל מספיק מים. אטמתי את הסדק עם איזולירבנד והמשכתי בנסיעה (הייתי מרחק 20 דקות מהבית). לאחר 10 דקות של נסיעה איטית יחסית בכדי לא לאמץ את המנוע, מד החום החל שוב לעלות, אך לא עבר את הקו המודגש האחרון במד. עצרתי שוב בשוליים, הפעלתי ארבע וינקרים ופתחתי שוב מכסה מנוע. הפעם היה קצת עשן דליל ואפרפר שקוף. בדקתי מים וראיתי שחסר אז הוספתי. לאחר עוד פרק זמן ניסיתי להמשיך בנסיעה אך לאחר כמה דקות המנוע החל לגמגם מעט ונשמעו קצת תיקתוקים. עצרתי מיד ובדקתי שמן. ראיתי שחסר שמן כמעט לגמרי ומיד הוספתי שמן. המתנתי מעט והמשכתי בנסיעה עד הבית (מרחק של 5 דקות משם) ללא תיקתוקים אך מעט גימגומים. כשהגעתי לחניה ועצרתי, המנוע כבה מעצמו מיד, ממש לפני שהרמתי בלם יד. למחרת בבוקר פירקתי את הצינור הסורר ומאחר והקרע שלו היה בהתחלה ליד הסגר, חתכתי את כל החלק הזה וחיברתי אותו חזרה והידקתי חזק את שני הקצוות. מילאתי שוב מים ובדקתי שמן והתנעתי. המנוע התניע אבל היה צריך קצת להילחם כדי שזה יקרה. השארתי אותו מונע במקום תוך כדי שאני לוחץ בעדינות על הגז כדי לבדוק שהוא מגיב כשורה. הכל היה תקין אבל לאחר רבע שעה החל לצאת עשן לבן מהאגזוז, הוא היה גם לח כי כששמתי את היד היא יצאה קצת רטובה (אדים?). כיביתי מיד. הבאתי מוסכניק מקומי ומוכר בעיר עד לחניה (סירבתי בתוקף להזיז את הרכב) שאמר שהוא מאמין שנפגם ראש המנוע. אגב, בהתנעה שהוא עשה, המנוע התניע בסדר אבל לאחר כמה דקות החלו מים לצאת מפתח מילוי המים אפילו שהפקק היה סגור לחלוטין. אני ממתין לבדיקה יותר מקיפה כרגע ממנו. רציתי את חוות דעתכם לגבי העובדה שמלבד העשן הלבן מהאגזוז (שאגב אחרי כמה דקות נהיה פחות לבן ויותר שקוף ופחות לח), לא נדלקה נורת CHECK ENGINE עד שהגיע המוסכניק ואז נדלקה בצבע כתום בלבד, לא היה לי שמן במים ולא מים בשמן, ופתח מילוי השמן לא הכיל נוזל שנראה כמו טחינה. התייעצתי עם אנשים והדעות חלוקות אבל כמעט כולם לא חושבים שהלך ראש המנוע. מה אתם חושבים לפי מקצועיותכם שבטח עולה על שלי ושל חבריי. הרבה אומרים לי שאם היה הולך ראש מנוע לא יכולתי בכלל לזוז עם האוטו. ושניסיתי באמת לזוז מהחניה לכמה מטרים וחזרה, המנוע עבד עגול. מצטער על המגילה ואשמח לשמוע את חוות דעתכם. תודה, ארז.

yair791
04-05-15, 08:30
עפי התאור שנתת מדובר בסבירות גבוהה בראש מנוע כי המנוע עבר היתחממות די רצינית
לא תמיד מיתערבבים המים בשמן או השמן במים אלה קצת יותר מאוחר כשהפריצה נעשית יותר גדולה
זה שיוצא אדי מים בצורה של עשן אחרי כרבע שעה של עבודה מעיד על חדירה של מים לבוכנות ובריחת מים מהפקק מעיד על בריחת קומפרסיה למערכת הקירור קח בחשבון שהתיקון אינו זול

rick090
04-05-15, 09:07
תודה על התגובה יאיר. מה שמוזר זה שבכל התהליך לא נתתי למד להגיע בכלל לאזור האדום ומאוד השתדלתי להגיע הביתה מבלי שיתחממו העניינים יותר מדי. איך האוטו עוד מתניע וגם זז?

yair791
04-05-15, 09:11
כל עוד יש קומפרסיה זה יניע ויזוז השאלה איך יניע ואיך יעבוד

rick090
04-05-15, 11:05
תודה רבה. לאחר בדיקה שהסתיימה לפני חצי שעה במוסך, אמר לי המוסכניק שצריך להוריד ראש כדי לבדוק האם צריך שיפוץ ראש או רק אטם ראש. זאת לאחר שבבדיקה רק מהפלג הימיני יצאו מים.
יכול להיות שמדובר רק באטם?

מאור30
04-05-15, 14:17
אם מורידים ראש מנוע עדיף בכל מצב לשלוח לחרט שיבצע חריטה ויישור כמו שצריך מחדש.

rick090
04-05-15, 15:48
למה עדיף? המוסכניק שלי אמר לי שאטם ראש זה 1500 ש"ח אבל שיפוץ יכול להיות כפול. אם הבעיה רק באטם אז למה בכל זאת להוציא כפול?

yair791
04-05-15, 16:43
כשלא עושים עבודה כמו שצריך משלמים סכום העולה על הכפול שאתה מדבר עליו

davidmzr
04-05-15, 19:23
מחזק את דבריו של מאור.
לעתים נדירות קורה שיש צורך להחליף רק את אטם הראש.
דוד.

rick090
05-05-15, 15:56
תודה על התגובות. קיבלתי היום את חוות דעתו של המוסכניק. לטענתו לאחר הורדת הראש, אין נזק של עיוותים, או סדקים בראש. לטענתו, ניתן להחזיר גם את רצועת הטיימינג ומשאבת המים שהוחלפו במילא לפני שלושה חודשים כי הם נראים תקינים לחלוטין. המחיר 1600 ש"ח כולל כמובן אטם ראש חדש + סט שלייפים ואטמים + צינור מים עליון חדש (אותו צינור סורר שהחל את כל הבלאגן).
אני יודע שהמלצתם לשפץ ראש בכל זאת אבל זה יקר ובמילא לא נמצא נזק לראש מאחר ולא נתתי למד החום להגיע אל מעבר לשלושת- רבעי ומיד כיביתי את המנוע, מה שלפי דעתי די עזר באי גרימת הנזק. מה בכל זאת דעתכם? גם לגבי המחיר. אציין שהמוסכניק עם שם של הכי אמין ומקצועי בעירנו ולא נוטה "לדחוף" סתם תיקונים. אך הוא ציין בפני שלתיקון כזה אין אחריות.
תודה רבה, ארז.

yair791
05-05-15, 18:12
בכדי לדעת אם הראש סדוק יש צורך לקחת את הראש לחרט כדי שירכיב עליו מכסים ויחבר לחץ בכדי לבדוק אם הראש סדוק והוא גם זה שבודק אם הראש מעוות או לא בקיצור החרט לא עובד בחינם ככה ש1600 שח זה מחיר הזוי לחלוטין בשביל העבודה של המוסך כולל חלפים ועבודות חוץ כלומר החרט
החרט יקח רק על בדיקת לחץ לפחות 250 שח אטם ראש בלבד עחלה עוד 250-300 ואם צריך לישר ולמלא את הראש הסכום שמשלמים לחרט יעלה כמובן שצריך שמן פילטר פלאגים ונוזל קירור בקיצור ישאר למוסך בין700-900 שח לא נשמע סביר במיוחד

rick090
05-05-15, 19:43
אם עושים בדיקה לאחר ההרכבה ורואים שאין חדירה של מים והכל בסדר אז למה בכל זאת לדחוף לתיקון יקר יותר? כמו שבטח הבנתם אין לי כסף לתיקונים יקרים. גם התיקון הזה יקר לי. לפי מה שאתם אומרים צריך לשלם 4000 שקל בכל זאת רק כדי "לוודא" שהכל תקין. לא לכולם יש סכומים כאלו להוציא רק שליתר ביטחון לא יהיו ספקות. אם מד החום לא הגיע לאזור האדום ועשיתי ככל שביכולתי לא לתת לרכב להתחמם ממש, אז אתם רוצים להגיד לי שאין סיכוי שהנזק אותו מצא המוסכניק זה אכן הנזק היחיד?? חייב להיות עוד משהו??

davidmzr
05-05-15, 19:53
לטענתו לאחר הורדת הראש, אין נזק של עיוותים, או סדקים בראש. בכל זאת דעתכם? גם לגבי המחיר. הוא ציין בפני שלתיקון כזה אין אחריות.
תודה רבה, ארז.
נתחיל בזה שמוסכניק לא יכול לקבוע אם יש סדק בראש. אין במוסכים את הכלים לביצוע הדבר.
עכשיו גם תבין מדוע "אין אחריות".
לגבי המחיר קראתי לא מזמן בפורום, שחבר פורום ביצע את אותה העבודה במוסך תמורת 1000 ש"ח.
דוד.

yair791
05-05-15, 20:37
להרכיב ללא הבדיקות אצל החרט זה סיכון לעבודה כפולה כי לא חייב לעבור מים לשמן ולהפך אלה יכול להיות מצב בו יש רק מעבר קומפרסיה למים ואז צריך להוריד שוב ושוב לקנות אטם ראש חדש ואז לשלוח לחרט שיעשה את מה שהוא עושה במסגרת שיפוץ ראש כל הסיפור לא חייב לעלות 4000 עבודה כמו שצריך יכולה להיגמר ב3000-2500 הכל טלוי במצב החלקים כמו משאבת מים רצועות ומותחנים וכמובן חובה להחליף טרמוסטט ולבדוק שהמאורר עובד נכון ולתקן אם לא רק אז ניתן להבטיח שהעבודה נכונה ולתת אחריות