PDA

View Full Version : פונטו 98.רכב לא מניע[אין סטרטר]לאחר נסיעה ארוכה.


shay2828
07-04-15, 11:27
שלום

לאחר נסיעה ארוכה[160 ק"מ] הרכב לא מניע.אין סטרטר.רק לאחר חצי שעה הרכב מניע.

מישהו יודע מה ההספק של הסטרטר בשנתון זה?[פונטו 98 מנוע 75 כ"ס].

אולי רפי לין יוכל לספק את המידע.


תודה


נ.ב- המצבר תקין אין קודנית,הרכב תקין,מנוע סוחב מצויין.

רפי לין
07-04-15, 12:23
אין לי נתונים של הספק המתנע.
אל תתחיל להחליף סתם חלקים ולזרוק כסף לשווא, אלא גש למוסך/חשמלאי רכב טוב לבדיקת המתנע
והארקת המנוע.
בברכה - רפי לין

shay2828
07-04-15, 14:39
החיוווט מהמצבר לסטרטר תקין.הברגים מחוזקים היטב.

קראתי שאם הרכב עבר ראש מנוע אז לפעמים כאשר המנוע חם לסטרטר יש בעיה להניעו,ולכן כדאי לשים סטרטר בהספק יותר גבוה.

shay2828
11-08-15, 23:35
אתמול שוב אותה בעיה 4 חודשים אחרי.הרכב לא מניע.אין רעש של סטרטר אין כלום.
הנענו את הרכב בדחיפה.

היום הכל רגיל הרכב מניע בנגיעה.

הייתי אצל חשמלאי רכב הוא הסתכל ואמר שאין לו אפשרות לבדוק זאת אלא רק ברגע שיש תקלה.
הסברתי לו שהתקלה הזאת קרתה לפני 4 חודשים ועכשיו היא שוב חזרה ליום אחד.

מה אפשר לעשות כדי לפתור את התקלה?

יש חשמלאי רכב מומלץ שאני יכול להסביר לו ממה להתחיל?איפה לבדוק? ממה להתחיל?

רפי לין
12-08-15, 01:08
אכן, קשה לאתר את התקלה כשהיא אינה קיימת והכל תקין ופועל כשורה.
ב"מוסך פיאטון" יש חשמלאי רכב מצוין ושמו דוד ופרטי המוסך כאן (מנהלו שלמה):
http://www.musach.co.il/details.asp?id=709

בהצלחה ובברכה - רפי לין

shay2828
12-08-15, 22:09
תודה רפי.
ננסה להגיע אליו בהזדמנות,אולי הוא ישפוך אור על הנושא.

yair791
12-08-15, 23:02
בעני יש שתי אפשרויות
האחת היא שלא מגיע מתח מהסוויץ כלומר הסוויץ לא בסדר
השניה היא שיש עליה בהיתנגדות של החוטים כאשר הרכב חם מאוד ואז אין אפשרות להפעיל את הסטרטר

shay2828
13-08-15, 21:40
בעני יש שתי אפשרויות
האחת היא שלא מגיע מתח מהסוויץ כלומר הסוויץ לא בסדר
השניה היא שיש עליה בהיתנגדות של החוטים כאשר הרכב חם מאוד ואז אין אפשרות להפעיל את הסטרטר

היי יאיר

הבעיה שקרתה ביום שני הייתה לאחר שהרכב חנה כמעט 5 שעות,כך שהאפשרות השנייה של עלייה בהתנגדות של החוטים כאשר הרכב חם נשללת.אגב ניסיון ההתנעה היה בשעה 22:00 וזאת לאחר שהרכב חנה כבר בשעה 17:00.

לגבי מתח מהסוויץ' אז למה זה קורה פעם ב....?

אשמח לשמוע עוד חוות דעת בעניין.אולי דוד ישפוך אור על הנושא.

shay2828
13-08-15, 21:59
אני מעלה רעיון ואשמח אם מישהו יתייחס אליו.

האם יכול להיות שמדובר בתקלת אימבולייזר?

המפתח הנוכחי של הרכב הוא משוכפל ולא מקורי.

1.האם יכול להיות שהמפתח הנ"ל גורם לפעמים לבעיות?

2.האם יכול להיות שהתקע של האימבולייזר עושה בעיות או לא מחובר מספיק טוב?

פשוט עלה לי עוד כיוון....אשמח אם מישהו יתייחס לכך.

רפי לין
13-08-15, 23:20
האימובילייזר המקורי (פיאט קוד) אינו מחובר כלל למתנע (סטרטר) (http://www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=592) אלא רק למע' ההצתה.
כתבת שאין בכלל סטרטר, קרי שלא שומעים אותו בכלל מסובב את המנוע.
בברכה - רפי לין

shay2828
17-08-15, 10:58
תודה רבה רפי.
לפחות תחום אחד ירד מהפרק.זה מצמצם את האפשרויות.

gil_y7
18-08-15, 17:47
מניסיון שלי עם פונטו דומה.
החלפת חוטי הצתה (כ 100 ש"ח במוסך מורשה) פתר את הבעיה.

הבעיה שהייתה אצלי- אחרי נסיעה ארוכה הרכב לא מניע, הסטרטר נראה "עייף" מאוד, הרכב מניעה ב"דחיפה" כראוי.

shay2828
26-08-15, 21:31
הוחלפו חוטי הצתה מקוריים לפני 55,000 ק"מ.
לא נראה לי שזה הבעיה.

shay2828
12-10-15, 19:26
היום זה שוב קרה.
ניסיון התנעה ואין כלום.

רק השבוע הרכב עבר טיפול.ובין היתר הוחלפו פלאגים,וחוטי הצתה חדשים מקוריים.

שוב היינו אצל 2 חשמלאי רכב אין להם מה לעזור כל עוד לא מופיעה התקלה.

החיווט לסטרטר נראה תקין לדעתם.גם ההארקה לרכב חזקה.

DimitryBresler
13-10-15, 11:00
אני חושב שפשוט תבודד את הבעיה......
תכין כבלים באוטו , שזה קורה לך תנסה ישירות מהמצבר לתת פלוס לסטרטר ופלוס לסוייץ של הסולנויד
ותיראה עם מניע לך אם כן אז לא צריך לחכות ואתה יכול לנסוע וגם אתה יודע שזה משו בחוטים בממסר או יותר למעלה לאזור הסויץ כמו שכמה אמרו פה ....

shay2828
14-10-15, 00:07
תודה.

אני רק צריך תמונות איפה נמצא הסולנויד ...הדרכה קצת יותר מפורטת עם תמונות תעזור.

DimitryBresler
16-10-15, 18:29
http://s7.postimg.org/k214kvsln/uns764_1l.jpg (http://postimage.org/)

DimitryBresler
16-10-15, 18:32
אם תתן 12v ישירות לפין הקטן אתה אמור לשמוע תיקתוקים של הבנדיקס יוצר לכיון הגלגל תנופה של המנוע וחוזר , אם תתן לפין הגדול מצד ימין (שממנו יוצא כמו חוט כזה לעגול הגדול )
אז אתה אמור לשמוע את המנוע של הסטרטר מסתובב אם תתן לפין הקטן ולפין הגדול בלי החוט שהולך לסטרטר אז אתה אמור להניע כביכול את האוטו , [ אם הסטרטר תקין ]
מקווה שיעזור לך ....

shay2828
18-10-15, 10:37
תודה רבה.

shay2828
20-07-16, 23:13
שוב אותה בעיית הנעה מפורסמת.זה הולך ובא ללא קשר לכלום.
האם יש מצב שהקודן שיש לי עושה את הבעיות?

כמו שאמרתי שמנסים להניע את הרכב אין רעש של כלום.דממה מוחלטת.
ניסינו לדפוק על הסטרטר,להזיז את חוט המינוס והפלוס אבל כלום.
אחרי שמניעים את הרכב בדחיפה,אז בפעם הבאה הוא כן מניע רגיל.

האם יש מצב שהקודן שיש לי עושה את הבעיות?

שמר
21-07-16, 14:22
מה קורה אם אתה מנסה להניע בלי להקיש את הקוד (לא בזמן תקלה, אלא סתם כך) - האם יש סטרטר?
אם יש, עזוב את הקודן.
חשוד עיקרי - סטרטר עייף.
חשודים הבאים בתור - מצבר ו/או מע' הטעינה.

רפי לין
21-07-16, 16:29
שיטה שנקטתי בה הרבה לאיתור תקלות כאלו:
1. חבר אל חוט הפיקוד (האדום) קרוב לסולונואיד המתנע נורת בקרה קטנה (3-5W) עם חוט ארוך
(חוט שני אל גוף מתכת הרכב) כך שבזמן הנעת הרכב תראה שגם הנורה נדלקת (במתן סטרטר).
2. כשהבעיה קיימת, הרם מכסה המנוע ונסה ךהניע המנוע וראה אז עם הנורה נדלקת.
3. אם היא דולקת חזק וטוב, אז הבעיה הנה במתנע ואם היא אינה נדלקת, אז לא מגיע זרם הפעלה לסולונואיד ויש לחפש למה לפי סעיף 4 למטה).
4. את אותה הנורה, או דומה לה, חבר אל החוט האדום שיוצא ממתג ההצתה לכיוון המתנע כך שבזמן התקלה תראה אם הנורה נדלקת.
כך בסבלנות ולאט מוצאים תקלה כזאת.
בברכה - רפי לין

shay2828
26-07-16, 16:29
תודה רבה רפי.
האם תוכל להפנות אותי לחנות בגוש דן שמוכרת את הנורת בקרה הזאת יחד עם החוט?
שי

רפי לין
26-07-16, 22:24
נורת בקרה 12V תוכל לרכוש בחנויות כלי עבודה למוסכים שכמה מהן נמצאות ברח' יצחק שדה בת"א
בקטע שבין רח' טברסקי ועד המסגר אבל יש לנורת בקרה כזאת רק חוט אחד (קצר) וקצה שני מתכתי ננעץ.
הכי פשוט זה לקחת בית נורת אור חנייה עם 2 מגעים ולחבר אליו 2 חוטים באורכים מתאימים ואת זה לחבר אל חוט פיקוד התנע ואל גוף הרכב.
כל חשמלאי רכב יבצע ויתקין לך את זה גם אל המכונית, תמורת תשלום לא גבוה.
בברכה - רפי לין

shay2828
06-10-16, 16:56
עדכון:
הבעיה נפתרה לאחר החלפת סטרטר.
תודה לכל העוזרים ובראשם רפי לין.
שנה טובה.