View Full Version : ספייס 8v- מחיר קלאץ וטיימינג
Indiana Jones
20-03-15, 19:21
שלום.
הקלאץ שלי קשה, וחורק בימים חמים. לפעמין במעבר לרוורס יש חריקה. וגם מפריד יחסית גבוה. (מספר סנטימטרים מהסוף).
הלכתי למכונאי, הוא בדק את מה שאמרתי וגם ביצע נסיעה מעצירה לא בהילוך ראשון. (לא זוכר איזה הילוך). הוא הציע לי את הטיפול הבא:
1. קלאץ של ולאו
2. משאבת קלאץ עליונה
3. שמן גיר (הוא אמר בגלל שמפרקים את הגיר)
4. חגורת טיימינג (הגיע הזמן להחלפה)
5. רצועת אלטרנטור (יבשה)
שאלות:
1. כמה אמור לעלות טיפול כזה?
2. המכונאי הציע לי לא להחליף משאבת מים כדי לחסוך עלויות. אין נזילות מים- המפלס מלא ולא ראיתי ירידה בכלל בחצי שנה שיש לי את הרכב. מה דעתכם?
3. יש צורך לעשות חריטה כשמחליפים קלאץ'? לא הזכיר את זה.
אני הולך לצפות בכל התהליך. אשמח לשמוע דגשים מיוחדים או מה לשים לב.
שלום.
הקלאץ שלי קשה, וחורק בימים חמים. לפעמין במעבר לרוורס יש חריקה. וגם מפריד יחסית גבוה. (מספר סנטימטרים מהסוף).
הלכתי למכונאי, הוא בדק את מה שאמרתי וגם ביצע נסיעה מעצירה לא בהילוך ראשון. (לא זוכר איזה הילוך). הוא הציע לי את הטיפול הבא:
1. קלאץ של ולאועבודה עם חלק 1500 יתכן יותר יתכן פחות
2. משאבת קלאץ עליונהתחליף את שניהם ההבדל בעלות העבודה זניח
3. שמן גיר (הוא אמר בגלל שמפרקים את הגיר)לא חייבים לנקז את הגיר אם נישפך כי מוציאים את הכוסות של הציריות בשביל לחליף מחזירי שמן אז מוסיפים קצת זה לא סיפור
4. חגורת טיימינג (הגיע הזמן להחלפה) עלות עבודה סביב ה700 אני מעריך
5. רצועת אלטרנטור (יבשה)אם מפרקים טיימינג אז צריך לפרק את הרצועה בשביל גישה אז מדובר רק על עלות החגורה
שאלות:
1. כמה אמור לעלות טיפול כזה?
2. המכונאי הציע לי לא להחליף משאבת מים כדי לחסוך עלויות. אין נזילות מים- המפלס מלא ולא ראיתי ירידה בכלל בחצי שנה שיש לי את הרכב. מה דעתכם?החלפת משאבת מיים יהיה הדבר הנכון העלות של החלק נע בין 150-250 תעשה את זה אחרת תשלם כפול כשהיא תיתקלקל לפני שתיצתרך להחליף את רצועת התיזמון
3. יש צורך לעשות חריטה כשמחליפים קלאץ'? לא הזכיר את זה.מומלץ לפרק את גלגל התנופה ולקחת לחט שיבדוק שהוא ישר ויחרוט אם צריך זה יבטיח פעולה של הקלאצ ללא קפיצות
אני הולך לצפות בכל התהליך. אשמח לשמוע דגשים מיוחדים או מה לשים לב.
דגשים מיוחדים
תחליף את שתי משאבות הקלאצ ההבדל בעבודה לא גדול והשקט בליחיצה ופעולה חלקה מובטח רק תוודה שיגרז לך את הקדורית של משאבת הרגלית לפני שהוא מחבר אותה לדוושה
כל הסיפור הזה לא יצא זול כי יש לך המון דברים לעשות אך בכדי להבטיח פעולה תקינה ושקט לאורח זמן צריך לעשות את כל זה
שלום.
הקלאץ שלי קשה, וחורק בימים חמים. לפעמין במעבר לרוורס יש חריקה. וגם מפריד יחסית גבוה. (מספר סנטימטרים מהסוף).
הלכתי למכונאי, הוא בדק את מה שאמרתי וגם ביצע נסיעה מעצירה לא בהילוך ראשון. (לא זוכר איזה הילוך). הוא הציע לי את הטיפול הבא:
1. קלאץ של ולאו
2. משאבת קלאץ עליונה
3. שמן גיר (הוא אמר בגלל שמפרקים את הגיר)
4. חגורת טיימינג (הגיע הזמן להחלפה)
5. רצועת אלטרנטור (יבשה)
שאלות:
1. כמה אמור לעלות טיפול כזה?
2. המכונאי הציע לי לא להחליף משאבת מים כדי לחסוך עלויות. אין נזילות מים- המפלס מלא ולא ראיתי ירידה בכלל בחצי שנה שיש לי את הרכב. מה דעתכם?
3. יש צורך לעשות חריטה כשמחליפים קלאץ'? לא הזכיר את זה.
אני הולך לצפות בכל התהליך. אשמח לשמוע דגשים מיוחדים או מה לשים לב.
שמע יש הבדל במחירים בחלקים מקוריים לבין תחליפי מחברה נחשבת .ואפילו סינים שהם זבל .
אני אדבר אתך רק מחירי חלקים מקוריים שמניסיון שלי .
1. קלאץ של ולאו - ולאו זה החברה שמייצרת לפיאט בעיקרון אז אין הבדל גדול ,כ400 שקל .
2. משאבת קלאץ עליונה -תקנה גם משאבה תחתונה ועליונה ביחד -כ400 שקל
3. שמן גיר אתה צריך 1.8 ליטר בצמיגות 75W85 .עולה כ70 שקל לליטר
4. חגורת טיימינג - באמת שמשהו גרושים כ 200 שקל ובעיקרון תוסיף למשאבת מים כי זה אותה עבודה ויתן שקט נפשי .
5. רצועת אלטרנטור - עד 100 שקל .
עכשיו אני אוסיף לך גם מחירון לעבודה על הדברים האלה
1. קלאץ של ולאו - 500 שקל ועל הדרך הייתי קונה גם מחזיר שמן של הגיר ומחליף זה אותה עבודה .
2. משאבת קלאץ עליונה + תחתונה - 250 שקל .
3. שמן גיר דבר זניח כ50 שקל אם עושים בנפרד ואמור לבוא כעסקת חבילה לקלאץ
4. חגורת טיימינג שוב ממליץ מאוד גם להחליף משאבת מים כי זה אותה עבודה - 400 שקל .
5. רצועת אלטרנטור - כ100 שקל סביר ביותר .
ותחליף על הדרך פקקים של "נס קפה"
Indiana Jones
21-03-15, 13:56
תודה רבה לשניכם.
כנראה אחליף גם משאבה תחתונה ומשאבת מים.
עוד שאלות:
4. הבנתי שבהחלפת קלאץ, מתבצע פירוק גיר. ולכן מומלץ גם להחליף פקקי מים ומחזירי שמן. כמה הם אמורים לעלות?
5. מה דעתכם על החריטה? כמה זמן זה לוקח? (יש אפשרות שבזמן שהמכונאי עובד על הרכב אקח את גלגל התנופה לחריטה ויעשו במקום? מה המחיר?)
מחזירי שמן ופקק אמורים להיות עניין של גרושים,
אתה יכול לחסוך במשאבת מיים אבל תדע שאם היא נדפקת צריך לפרק הכל שוב (מחיר עבודה של טיימינג).
לגבי החריטה לדעתי זאת החלטה במקום כשהחלק מול העין, אצלי ברכב של 200K כאשר הוחלף קלאץ לא חרטו כלום והכל בסדר.
אין יותר מדי מה להוסיף על מה שכבר נאמר,
סתם מתוך סקרנות, איפה תתבצע העבודה?
תשאיר את ההחלטות המקצועיות למכונאי
שמן גיר לא חייב להחליף כי לא חייב לרוקן את השמן הקיים וניתן להסיר את הגיר ולהרכיבו חזרה כאשר השמן שלו עדיין בפנים , במיקרה לפני כשבוע הסרתי את הגיר של גיסתי גם כן בספייס 2002 לצורך החלפה של פקק המיים הגדול שנזל וממוקם מאחורי גלגל התנופה. במיקרה שלי מלבד הפקק לא היה צורך בהחלפה של שום חלק אחר היות וכניראה לא מזמן הוחלף קלאץ וכל מה שמסביב.
שמן גיר לא חייב להחליף כי לא חייב לרוקן את השמן הקיים וניתן להסיר את הגיר ולהרכיבו חזרה כאשר השמן שלו עדיין בפנים , במיקרה לפני כשבוע הסרתי את הגיר של גיסתי גם כן בספייס 2002 לצורך החלפה של פקק המיים הגדול שנזל וממוקם מאחורי גלגל התנופה. במיקרה שלי מלבד הפקק לא היה צורך בהחלפה של שום חלק אחר היות וכניראה לא מזמן הוחלף קלאץ וכל מה שמסביב.
ואם במידה והשמן שרוף ?הבן אדם מחליף קלאץ ,אז על הדרך משלימים .
אין קשר בין שמן הגיר להחלפה של הקלאץ. אם לא ידוע מתי הוחלף אי פעם שמן הגיר או שהגיר לא מתפקד בצורה חלקה בהחלט שווה להחליף. אם אין משהו חריג...לא הייתי נוגע בשמן כי גם ככה ההוצאה שלו על כל הטיפול היא גדולה.
אין קשר בין שמן הגיר להחלפה של הקלאץ. אם לא ידוע מתי הוחלף אי פעם שמן הגיר או שהגיר לא מתפקד בצורה חלקה בהחלט שווה להחליף. אם אין משהו חריג...לא הייתי נוגע בשמן כי גם ככה ההוצאה שלו על כל הטיפול היא גדולה.
לקלאץ אין קשר ישיר ממש ,אבל זה רכב אז בגדול הכל מתפקד כיחידה אחת בסופו של עניין בדבר הזה שקוראים לו רכב .
ו140 שקל על שמן גיר אחת ל50 אלף ק"מ זה זה הוצאה יקרה ?
זה מה שמאפיין את הציבור הישראלי בהחזקת רכב ,אף אחד לא טורח לשמור על רכושו רק מחפשים איך לצאת זול ביוקר או להפיל את האוטו המת שהבשילו למישהו אחר .
Indiana Jones
30-03-15, 01:26
תודה לכולם על התגובות.
הטיפול כלל:
*קלאץ' Valeo
*טיימינג+מותחן Dayco
*משאבה עליונה תחליפית ממתכת (מאירופה, לא זוכר בדיוק מאיפה. נראה לי ספרד)
*החלפת שמן גיר
*רצועת אלטרנטור
*גומי צירייה קדמי- רק בצד אחד היה יבש
*פלאגים NGK
*חיישן קראנק (לא סגור אם זה החיישן עצמו, זה כבל של הקראנק שעובר מעל המכסה טיימינג)- כנראה היה יבש, ועם הפירוק של מכסה טיימינג הכבל כבר איבד מגע. אחרי הטיפול המנוע התכבה ואחרי החלפה הכל היה בסדר.
לא הוחלפה משאבת מים כי הנוכחית במצב טוב, לא מרעישה, ואין נזילות. בנוסף ברכב נעשה שימוש אך ורק בפרפלו, אז המכונאי הציע לי לא להחליף.
פקקי מים ומחזירי שמן כנ"ל. המכונאי הזמין את החלקים מראש (לבקשתי) אך בטיפול אמר לי שהכל נראה טוב ושלדעתו אין צורך.
במשל כל הטיפול הסתכלתי ולמדתי ושאלתי שאלות. היה מעניין.
תוצאות מבחינת הקלאץ: הרכב הרבה יותר מהנה ונוח לנהיגה. הקלאץ' רך ביותר! הברך השמאלית שלי מרוצה. :D
כל פעם שאני מעביר הילוך מרוח לי חיוך על הפנים, מי שסובל מקלאץ' קשה- זה פשוט שווה את זה! אפילו אם אפשר לסחוב עוד קצת.
תוצאות מבחינת הגיר: אני מרוצה מאוד מהחלפת שמן הגיר. לפני ההחלפה ההילוכים היו נכנסים בצורה לא חלקה (בקטנה). הייתה הרגשה קלה של חיכוך כשמעבירים הילוכים.
עכשיו- הכל עובר בצורה חלקה ביותר!
שוב, הדברים האלה ממש משנים את חווית הנהיגה ברכב. הרבה יותר מהנה עכשיו.
שמרו על הפונטו שלכם והיא תשמור עליכם.
Indiana Jones
30-03-15, 08:41
2000 :cool:
אם כך ניתן להסיק שמחיר העבודה נע סביב ה 1000 שח?
Indiana Jones
30-03-15, 10:36
פחות מזה. יותר לכיוון 700-600
punto2004_actual_60
05-04-15, 10:04
תוכל לתת לי את פרטי המוסך (בהודעה אישית או על גבי הפורום),
אני צריך את אותה עבודה ואותם חלקים חוץ מאלטרנטור
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.