PDA

View Full Version : צריכת דלק מוגזמת בצורה קיצונית ספייס 2001


yosikari
04-12-14, 12:45
היי ברשותי פונטו ספייס V8 2001 ידנית מנוע 1.2...
לאחרונה (או שזה לא לאחרונה כי רק עכשיו באמת טרחתי לבדוק),
עשיתי בדיקה קמ/ל - תדלקתי מהרבע מיכל 33ל' לפול והמד חזר לרבע לאחר 230קמ בלבד!! ,
נסיעה רגועה ללא פקקים כמעט משולבת 140קמ' בין עירוני וכל השאר בעיר.
לפי החישוב זה ליטר לפחות מ7 קילומטר! ,
הבנתי מקריאה באינטרנט שנהגים עם רכב זהה מגיעים ל500+קמ' באותה כמות דלק זה יותר מכפול!
השאלה בעצם מה יכולה להיות הבעיה,
הבחנתי בעבר שכאשר אני ממלא פול עד הטיפה האחרונה יש כמו נזילה בסמוך לאגזוז אבל הבנתי שזה בסדר ופשוט הייתי ממלא כמעט פול ולא פול לגמריי והכל היה בסדר..
בקשר לאידוי אני לא מאמין מכיוון שאני מסיים את המיכל בפחות משבוע אז לא מאמין שזה משגורם לאיבודים גדולים כ"כ,
טפולים לרכב עשיתי לפני שלושה חודשים פילטר שמן פילטר אויר ופלגים וחוטי הצתה.. מה יכולה להיות סיבה לאיבודים משמעותיים כלכך? תודה.

yair791
04-12-14, 13:51
נזילה של דלק או תקלה במערכת ניהול מנוע

m1011409
04-12-14, 16:08
תמלא מיכל מלא ותאפס את מדידת הק"מ בצג, סע עד שישאר לך כרבע מיכל ותדלק שוב.
כעת חלק את מספר הק"מ שעברת במספר הליטרים שתידלקת.
ככל שתחזור יותר פעמים על ה"ניסוי" התוצאה המשוקללת תיהיה מדוייקת יותר.


האם בדקת בצורה זו, או שמא הסקת שהרכב צרך את כל הליטרים שתדלקת בגלל
שהמחוג חזר לאותו מקום בו היה לפני התדלוק?

yosikari
04-12-14, 19:11
האם בדקת בצורה זו, או שמא הסקת שהרכב צרך את כל הליטרים שתדלקת בגלל
שהמחוג חזר לאותו מקום בו היה לפני התדלוק?
בדיוק ככה, פעמיים.

גיא .ב
05-12-14, 18:09
המד חזר לרבע - זו לא אינדיקציה.
צריך למלא מיכל מלא, לנסוע עד שהמחוג מגיע לרבע טנק או פחות , למלא מיכל מלא שוב ולחלק את מס' הק"מ שנסעת במס' הליטרים שנכנסו בתדלוק האחרון.

רפי לין
05-12-14, 18:49
ראשית יש לבצע נכון את בדיקת צריכת הדלק, כפי שתיארתי כאן:
http://www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=4742

בברכה - רפי לין

yosikari
06-12-14, 06:20
המד חזר לרבע - זו לא אינדיקציה.
צריך למלא מיכל מלא, לנסוע עד שהמחוג מגיע לרבע טנק או פחות , למלא מיכל מלא שוב ולחלק את מס' הק"מ שנסעת במס' הליטרים שנכנסו בתדלוק האחרון.

ראשית יש לבצע נכון את בדיקת צריכת הדלק, כפי שתיארתי כאן:
http://www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=4742

בברכה - רפי לין
יצאתי היום לנסיעה מאוד ארוכה בין עירונית ברובה המוחלט (240קמ +-)
מד הדלק הגיע קרוב לנורה נסעתי לתדלק לפני הנסיעה פול עד שהאקדח דלק קפץ (נוסף לכך הוספתי תוסף לניקוי כולל של "dor oil" דגם gt95 (חצי ליטר על מיכל מלא).
עברתי 240קמ' (220-230 מתוכם בין עירוני)..
אחרי זה חזרתי ותדלקתי 33ל' עד שהאקדח קפץ שוב (השתמשתי באותה המשאבה באותה תחנת דלק)...
לסיכום 240קמ' צרכו כ33ל' דלק! - ועוד בין עירוני (ללא פקקים בכלל).
נקודות שהבחנתי במהלך היום ונראו לי כאפשרות לבעיה:
רוב הנסיעה נעה על כ3500RPM שהם 120קמש.
ברגע שאני יוצא מהעיר מעביר לחמישי הרכב מדליק ABS ויחד איתו לאחר מספר שניות נדלקת נורה של בלם יד בזמן שהוא מורד.

רפי לין
06-12-14, 11:05
צריך לבצע את בדיקת צריכת הדלק במהירות שיוט של כ 90 קמ"ש, במהירות של 120 קמ"ש צריכת הדלק תהיה גבוה יותר.
נורת ה ABS נדלקת כי יש תקלה במע' זאת (ובבלימת חרום היא לא תפעל) ונורת בלם היד גם נדלקת כי בעקבות תקלת ה ABS גם פעולת חלוקת עומס הבלימה, לפי המשקל שברכב, אינה פועלת.
שתי מע' אלו הן בטיחותיות ולכן יש לתקנן מה גם שבמבחן רישוי שנתי (טסט) הרכב יכשל ובבדיקות ניידת בטיחות משרד התחבורה ומשטרת ישראל בכבישים, עלולים להוריד את הרכב מהכביש.
בברכה - רפי לין

yair791
06-12-14, 11:07
גש למוסך ביום ראשון המנורה של הבלמים מעידה על תקלה אל תישחק עם זה

yosikari
11-12-14, 20:50
צריך לבצע את בדיקת צריכת הדלק במהירות שיוט של כ 0 קמ"ש, במהירות של 120 קמ"ש צריכת הדלק תהיה גבוה יותר.
נורת ה ABS נדלקת כי יש תקלה במע' זאת (ובבלימת חרום היא לא תפעל) ונורת בלם היד גם נדלקת כי בעקבות תקלת ה ABS גם פעולת חלוקת עומס הבלימה, לפי המשקל שברכב, אינה פועלת.
שתי מע' אלו הן בטיחותיות ולכן יש לתקנן מה גם שבמבחן רישוי שנתי (טסט) הרכב יכשל ובבדיקות ניידת בטיחות משרד התחבורה ומשטרת ישראל בכבישים, עלולים להוריד את הרכב מהכביש.
בברכה - רפי לין

גש למוסך ביום ראשון המנורה של הבלמים מעידה על תקלה אל תישחק עם זה

אוקיי, הבנתי שישנה בעיה עם הבלמים - אטפל בזה בהמשך, כרגע משכואב לי בכיס הוא צריכת הדלק..
בקשר לנזילה שללתי את זה מהסיבה שבדקתי אם יש הזעה נראת לעין - אין, בנוסף רואים בירור שבנסיעות ארוכות מד הדלק צונח, בזמן שהרכב עומד במקום יום יומיים אין שינוים במחוג...

ישנם סימפטומים נוספים שעקב חוסר הידע שלי לא חשבתי לשתף אתכם :???:
כרגע קראתי קצת והבנתי שיתכן שיש קשר..
*בהילוך סרק מורגשים רעידות חזקות.
*לעיתים יש ריח דלק בזמן ההנעה \ לחיצה טובה על הדוושה.
*יש "דילאי" מורגש בין לחיצה לבין תגובת הרכב ולפעמים ממש חוסר סחיבה (היו מקרים שהוא לא רצה לעבור את ה100קמש במשך כמה דקות עד שהייתי מתעצבן מוריד לרביעי מושך קצת ומעביר לחמישי וזה היה מסתדר).

חשוב לציין גם:
החלפתי לפני 4אלף חוטי הצתה + פלגים (לא החלפתי סלילים).
אני בודק שמן כל שבוע - עד היום נדרשתי להוסיף שמן פעמיים ב10אלף (סינטטי 100% 5-30) האוטו לא מעשן בכלל.

מחר בבוקר אבדוק עוצמת ניצוץ ע"י פלג חיצוני תוך כדי חיבור לכל אחד מחוטי ההצתה בנפרד במידה ואשלול בעיה בסלילים-
לפי הקריאה שלי יש כיוון של חיישן חמצן שהסימפטום של אחד תקול הוא 40% צריכת דלק לעיתים, יכול להיות באמת?
אשמח לקבל הדרכה לבדיקה עצמית (עם מולטימטר או כלי ביתי דומה), או כיוונים נוספים :confused:
תודה רבה.

yosikari
12-12-14, 11:36
עדכון אחרון..
הייתי במוסך חיבר לי למחשב, הראה שתי תקלות בחיישן חמצן כל השאר תקין (כולל הABS)..

הסוגיה עכשיו היא עלות מנגד כדאיות..
יש חיישן תואם (לא אוניברסלי - הוא אמר לי שממש לא כדאי לשים אוניברסלי) ב580.
עכשיו אני מאמין שאני אמצא זול לפחות בחצי בפירוק.
כמה נכון להשתמש בחלק משומש בכל הקשור לנושא?
ולמה בעצם לא להשתמש באוניברסלי?

matangil
12-12-14, 18:14
קודם כל חיישן חמצן מפירוקיה , זה חתול בשק ולך תידע כמה זמן יחזיק לך !
חיישן חמצן באופן ישיר וגס פוגע לך בצריכת דלק , אז טפל בהקדם ורצוי מקורי או תחליפי איכותי !

עכשיו מניסיון (גם אני החלפתי )
אני הבאתי ב300 שקל NTK (חברה בת של NGK היפנית ,מצויינת)
ומאייבי מביא ב340~ שקל את בוש המצויינים עוד יותר !

מה 600 שקל על כל הבולשיט הזה שהוא מערבב אותך , וגם כן החלפה בורג מסכן ,והוא בחוץ !
הדבר הכי חשוב שהוא מחבר לך את ה4 החוטים שיהיה בהלחמה +צינוריות הידוק(שרינק) ולא ערבי !

מקווה שעזרתי , שבת שלום !

yosikari
13-12-14, 06:05
קודם כל חיישן חמצן מפירוקיה , זה חתול בשק ולך תידע כמה זמן יחזיק לך !
חיישן חמצן באופן ישיר וגס פוגע לך בצריכת דלק , אז טפל בהקדם ורצוי מקורי או תחליפי איכותי !

עכשיו מניסיון (גם אני החלפתי )
אני הבאתי ב300 שקל NTK (חברה בת של NGK היפנית ,מצויינת)
ומאייבי מביא ב340~ שקל את בוש המצויינים עוד יותר !

מה 600 שקל על כל הבולשיט הזה שהוא מערבב אותך , וגם כן החלפה בורג מסכן ,והוא בחוץ !
הדבר הכי חשוב שהוא מחבר לך את ה4 החוטים שיהיה בהלחמה +צינוריות הידוק(שרינק) ולא ערבי !

מקווה שעזרתי , שבת שלום !

כשאתה אומר "מחבר לך את ה4 החוטים שיהיה בהלחמה +צינוריות הידוק", אתה מתכוון לחיישן אוניברסלי? החשמלאי רכב שבדק לי אותו ממש הדאיג אותי בכל הקשור לאוניברסלי אמר שזה עושה יותר נזק וכ"ו.. בולשיט? , תאכלס אני יכול לעשות את זה לבד זה באמת לא סיפור, אני רק צריך שהוא יאפס לי את התקלה אחרת הרכב מתעלם מהחיישן...

בקשר להזמנה של חיישן איכותי מהEbay , חשבתי על זה גם, אבל עד שזה יגיע מול כמות הק"מ המאוד לא חסכוניים שאני עושה בזמן הזה עם חיישן תקול, זה לא משתלם לי... ולשלם תוספת DHL UPS בכלל לא שווה..

matangil
14-12-14, 13:27
כן *** , אין שום חשש לשים "אוניברסאלי "
בוא נגיד שאני ואתה לא בידיוק נוסעים על "פרארי" וצריכים שהכל יהיה מקורי !
חברת NGK ובוש עושים תחליפים מצויינים שברוב המקרים אף עולים על המקורי !

החיבור כמובן , 4 חוטים , חותך את הישן בקצה שלו ומלחים את כל החוטים לפי הסדר !
****חשוב מאוד , החלפה על מנוע קר !!!!!!

חיבור חוטים (אני לא בטוח , ב100 אחוז אם ככה זה אצלנו בפיאט ,נחכה לעוד תגובה)
מקורי - חילופי
כחול ------- שחור (נתונים)
שחור ------- לבן (חימום)*
שחור ------- לבן (חימום)*
לבן -------- אפור (מינוס)
*לא חשוב איך מחברים את החוטים של החימום.

כמו בתמונה הזאתי !
http://img840.imageshack.us/img840/6832/a7777.jpg

לגבי איפוס , זה הקאצ' היחידי , אני בבית קניתי ערכה מאייבי לקריאה/איפוס תקלות וככה עושה הכל בבית .

איפה אתה בארץ נוכל לעזור , (מה גם תוכל לבצע את כל ההחלפה בבית ולנסוע עם ה"נורה " עד שחבר פורום יעזור לך באיפוס וככה תוכל לחסוך עוד כמה שקלים )

אני רק מציע פיתרונות , תיקח הכל בסבבה

המון בהצלחה !

מצאתי עוד אתר עזר -

http://www.lambdasensor.com/main/mcolours.htm

yosikari
14-12-14, 16:36
כן *** , אין שום חשש לשים "אוניברסאלי "
בוא נגיד שאני ואתה לא בידיוק נוסעים על "פרארי" וצריכים שהכל יהיה מקורי !
חברת NGK ובוש עושים תחליפים מצויינים שברוב המקרים אף עולים על המקורי !

החיבור כמובן , 4 חוטים , חותך את הישן בקצה שלו ומלחים את כל החוטים לפי הסדר !
****חשוב מאוד , החלפה על מנוע קר !!!!!!

חיבור חוטים (אני לא בטוח , ב100 אחוז אם ככה זה אצלנו בפיאט ,נחכה לעוד תגובה)
מקורי - חילופי
כחול ------- שחור (נתונים)
שחור ------- לבן (חימום)*
שחור ------- לבן (חימום)*
לבן -------- אפור (מינוס)
*לא חשוב איך מחברים את החוטים של החימום.

כמו בתמונה הזאתי !
http://img840.imageshack.us/img840/6832/a7777.jpg (http://img840.imageshack.us/img840/6832/a7777.jpg)

לגבי איפוס , זה הקאצ' היחידי , אני בבית קניתי ערכה מאייבי לקריאה/איפוס תקלות וככה עושה הכל בבית .

איפה אתה בארץ נוכל לעזור , (מה גם תוכל לבצע את כל ההחלפה בבית ולנסוע עם ה"נורה " עד שחבר פורום יעזור לך באיפוס וככה תוכל לחסוך עוד כמה שקלים )

אני רק מציע פיתרונות , תיקח הכל בסבבה

המון בהצלחה !

מצאתי עוד אתר עזר -

http://www.lambdasensor.com/main/mcolours.htm (http://www.lambdasensor.com/main/mcolours.htm)


תודה ***, האמת שהיום בבוקר רכשתי אוניברסלי של NTK (זה אותו היצרן של אנ,גי,קי לפי מיטב הבנתי) ב368ש"ח
נסעתי לחשמלאי שעשה לי חיבור למחשב והסברתי לו שהוא ישתה לו קפה בצד אני ארכיב את החלק והוא רק יעשה את האיפוס (אחרי הכל שילמתי לו ביום שישי 180שקל עבור החיבור..) לא עשה בעיות הסכים אחרי שעשה לי פרצוף לא מרוצה שקניתי חלק לא מקורי...
החיבורים באותם צבעים האמת 2 לבנים אפור ושחור לא הייתה בעיה מיוחדת, מה שכן הרכב היה חם מנסיעה של 4-5ק"מ עד המוסך (לא ידעתי שחייבים קר מקווה שזה לא עשה בעיות..)
הוא עשה איפוס, ונסעתי לדרכי...

עכשיו שמתי לב שיש מין גשר אחרי החיבור שכנראה נעשה ע"י בעלים קודמים של הרכב בין האפור והשחור או ליתר דיוק פינים 1 ו 2 אחרי החיבור (לא זוכר מה הצבעים וכבר חיזקתי את הבידוד ראה תמונה) אשר הולכים למין כבל עבה יחסית עם בידוד קשיח, יש לכך איזו סיבה הגיונית???
http://up413.siz.co.il/up1/ljjzmvndmhym.jpg
http://up413.siz.co.il/up2/jdnfunnjy3mq.jpg

yosikari
15-12-14, 14:31
טוב אסכם ואעדכן לטובת כל מי שיש לו בעיה דומה בעתיד כי נראה לי שהבעיה נפטרה:

התסמינים היו חוסר סחיבה וצריכת דלק של 50% בערך יותר מהרצוי לדגם..

תחילה לא הבחנתי בצריכת הדלק מכיוון שזה רכב ראשון שלי והנחתי שככה זה רכב צורך דלק אז לא חשבתי אפילו למדוד..
אבל שמתי לב שהרכב רועד ברמזורים ולפעמים לוקח לו כמה שניות "להבין" שלחצתי על הגז חח..
אז אמרו לי פלגים וכבלי הצתה, החלפתי! בנוסף עשיתי טיפול פילטרים שמן ואוויר החלפת שמן לאיכותי סינטטי מלא, הורגש שינוי משמעותי האמת, אבל עדיין לא מושלם, שוב עקב כך שזה רכב ראשון ישר הנחתי שמדובר בכך שזה בסה"כ מנוע קטן יחסית 1.2, ולפי כך אלו הביצועים שלו אין מה לעשות..
ככה נסעתי שלושה חודשים בערך..
ואז יום אחד שיחקתי קצת בלוח המכוונים וגיליתי שניתן לאפס ק"מ (Trip) זכרתי את זה באחד התדלוקים שלי אז אמרתי נו למה לא בוא נבדוק..
הבנתי שהרכב צורך ליטר עבור 6-7 ק"מ בנסיעה משולבת, פה נפל האסימון!
הרכב חובר למחשב, למרות שלא נדלקו נורות אזהרה.
התגלו שתי תקלות בחיישן החמצן (oxygen\lambda sensor), במוסך ניסו לדחוף לי חלק מקורי בעלות של כ580ש"ח , בנוסף למחיר החיבור למחשב (שמתקזז עם עלות העבודה) של כ180ש"ח, הוסבר לי באופן חד וחלק כי חובה לשים חלק מקורי מסיבות שהמחשב לא מצליח לקרוא אוניברסלי וזה רק יעשה נזק.
אמרתי לו שאחשוב על זה כמה ימים, קראתי באינטרנט קצת על הנושא והבנתי שאני לא הראשון שמתכוון להשתמש באוניברסלי, למחרת בבוקר רכשתי אוניברסלי 4 חוטים של NTK (שם אחר לNGK) בעלות של כ360 ₪ (ניתן לרכוש זול יותר של bosch או זהה דרך אתרים מחול, רק שבמקרה שלי אני נוסע 280ק"מ בשבוע, עם תצרוכת דלק כמו שלי זמן המשלוח יצא לי יקר יותר להמתין) חזרתי למוסך עם החלק החלפי אוניברסלי, סיכמתי איתו שכבר שילמתי לו בדיקה וכרגע אני רק צריך שיאפס לי את התקלה, כך היה הרכבתי את החלק החדש (יש מלא מדריכים מצולמים ברשת) הוא עשה חיבור למחשב ומחק את התקלה.

כרגע מאז שהחלק החדש מחובר נסעתי לא הרבה (5-6ק"מ), אבל השינוי מורגש בתזמון ממש טוב של גז, ולפי חישוב מחשב הרכב שנתן 7.2ק"מ\1ליטר בזמנו, היום הוא כבר על 9.7ק"מ\1ליטר וזה ממשיך להשתפר כל ק"מ שאני עובר (כמובן שהמחשב לא אוהב לדייק אז אני כרגע בודק גם בעצמי ואעדכן בהמשך)

שוב תודה לכל מי שעזר לי :)