Amertsu
22-10-14, 19:40
לפניי הכל יש לציין שהרכב עדיין בבעלותי ולמכור לא בתכנון בקרוב אם בכלל.
בפוסט אני הולך לספר על התקופה מקניית הרכב ועד היום , מדוע דווקא פונטו , איפה נאלצתי להשקיע , מה היתרונות ומה החסרונות שוב לפי דעתי לפחות .
אז ככה הסיפור התחיל בגדול, לפני כחצי שנה השתחררתי אחרי 3 שנים ארוכים בצה"ל , מצאתי עבודה נחמדה שמסתכמת בנסיעות עירוניות/בין-עירוניות והייתי צריך רכב , חבר שהפונטו הייתה בבעלותו פירסם את הרכב למכירה בדיוק בתקופה שחיפשתי (לאחר שראיתי את ההשעה ברכב בזמן שהייתי בצבא לא היססתי פעמיים והלכתי על זה )
נסעתי מאשקלון עד ל-אילת וקניתי אותה :
http://up413.siz.co.il/up1/3nmdtimuvodj.jpg (http://www.siz.co.il/)
* נהנתי מאוד מהרכב עקב מצבו הפנימי שהיה ממש כמו חדש נקי , פלסטיקה שמורה והמצב המכני היה מצוין אף הוא ( הרכב טופל בזמן ונשמר הייטב ) המחיר היה סביר , לאחר כחודש נסיעה ברכב הבעיות התחילו לצוץ , קטנות אך המחירים סבירים ..
ההשקעה הראשונה שלי הייתה הבולמים , לא היססתי והלכתי על בולמים של חברת KYB בעלות של 1400 ש"ח כולל עבודה.
http://up413.siz.co.il/up3/2ztjk2mzj2an.jpg (http://www.siz.co.il/)
http://up413.siz.co.il/up1/yrm4nzel0dmw.jpg (http://www.siz.co.il/)
הבולמים הוחלפו , הנסיעה נהייתה הרבה יותר חלקה והרכב היה הרבה יותר יציב .
* כמה חודשים לאחר מכן , הרכב היה מתחם לסרוגין , מידיי פעם היה צורך בניקוז אוויר מהמערכת , בלי קשר לכל זה הייתה נזילה קטנה של נוזל קירור מאזור משאבת המים לא חשבתי פעמיים והלכתי למוסך שם הוחלפה משאבת המים + פקק נס קפה שהיה סדוק ( ממנו הייתה הנזילה ) וכל זה בעלות של 650 ש"ח .. ( טיימניג הוחלף בקניית הרכב לכן לא היה צורך להחליף שוב )..
* חודש לאחר מכן ללא בעיות מיוחדות החלטתי להשקיע ברכב קצת ולתת כמה מכות שהיו ברכב ותיקוני חלודה נקודתיים ..
http://srv1.jpg.co.il/9/5410422b21432.jpg (http://jpg.co.il/view/5410422b21432.jpg/)
http://srv2.jpg.co.il/3/541042c38cf65.jpg (http://jpg.co.il/view/541042c38cf65.jpg/)
http://srv1.jpg.co.il/10/541043274b16b.jpg (http://jpg.co.il/view/541043274b16b.jpg/)
http://srv2.jpg.co.il/4/54104367559a7.jpg (http://jpg.co.il/view/54104367559a7.jpg/)
http://up413.siz.co.il/up1/hotmwjuo2u2d.jpg (http://www.siz.co.il/)
יש הבדליי צבע קטנים אך הרכב נראה הרבה יותר נעים לעין מאז , אין מכות או שריטות מגעילות על הטמבון האחורי , ובמיוחד עם התקרבות החורף טופל העניין עם החלודה על הגג :) וכל זה בעלות מזערית של 550 ש"ח כמובן דרך חבר .
* לא עבר הרבה זמן מאז והחלפנו תושבת מנוע עליונה .. עלות של 400 ש"ח כולל עבודה ..
http://up413.siz.co.il/up3/anlzmtydxchj.jpg (http://www.siz.co.il/)
http://up413.siz.co.il/up3/wkiyixmnjw4d.jpg (http://www.siz.co.il/)
* חודש לאחר מכן , הרכב עושה בעיות בהנעה לאחר נסיעה .. הבעיה קיימת עד היום אך פחות מורגשת ) נבדק והתגלה שהמצבר לא מקבל טעינה , האלטרנטור שופץ והורכב .. 550 ש"ח עבודה כולל עבודה ואחריות של חצי שנה ..
*הגענו למועד הטיפול , 180,000 ( הרכב נקנה כהמד אוץ עמד על 172,000 )
בטיפול הוחלפו : שמן מנוע , מסנן שמן , פילטר אוויר , פלאגים הוחלפו אז לא נגענו , טיימניג תקין נבדק בפרוק משבאת המים , נוזל קירור איכותי כבר יש וזהו בגדול .. עלות כל החלקים כולל עבודה סביבות ה 400 ש"ח סה"כ שמן , מסנן שמן ופילטר אוויר ..
*שבוע לאחר מכן הגענו לטסט , הרבה הציעו לי לעבור טסט "קומבינה" הלכתי עם הראש בקיר ואמרתי שאני יעבור טסט כמו כולם , הרכב מטופל ושמור טוב ואין שום סיבה שהוא לא יעבור טסט ואכן זה מה שהיה .. עבר טסט כמו גדול כולל בדיקת עשן והוחלפו לוחות רישוי לחדשות (דהויות), טסט כולל אגרה כולל הללוחות רישוי הסתכם ב - 1,100 ש"ח.
*החורף קרב ובא , למרות החלפת הבולמים (סט של 4 ) הרכב עדיין הרעיש בנסיעה בכביש עם מהמורות , באמפרים וכדומה , נכנסתי למוסך לבדיקה והתוצאה :
החלפת 2 משולשים (260 ש"ח כל משולש = 580 ש"ח + עבודה 300) סה"כ 880 ש"ח.
החלפת צלחות ברקס + רפידות 230 + 110 + 200 = 440 ש"ח כולל עבודה .
החלפת נאבה עם הברגה שחוקה 150 ש"ח + מיסב / לאגר 170 ש"ח + עבודה 100 = 420 ש"ח.
ברקסים אחוריים חריטה , הלפת סנדלים ורפידות עלות כוללת 400 ש"ח..
התוצאה אכן מורגשת בבלימה של הרכב , הרבה יותר קל לבלום , נוח ובטיחותי .
להלן הנאבה הישנה ..
http://up413.siz.co.il/up1/ei2z22mzynty.jpg (http://www.siz.co.il/)
ועוד כמה תמונות ..
http://up413.siz.co.il/up2/2mzyrznymuik.jpg (http://www.siz.co.il/)
http://up413.siz.co.il/up2/3zkzdzjn04qm.jpg (http://www.siz.co.il/)
http://up413.siz.co.il/up2/wmzy4mzd0yui.jpg (http://www.siz.co.il/)
http://up413.siz.co.il/up1/ei2z22mzynty.jpg (http://www.siz.co.il/)
http://up413.siz.co.il/up2/2dghyzmzn3ly.jpg (http://www.siz.co.il/)
כמובן שלאחר החלפת המשולשים כל הסיפור הסתכם בעוד כ 220 ש"ח לטובת כיוון פרונט שבוצע בצ'ק אפ אשקלון .
הרכב נקנה בסביבות ה 7,000 ש"ח עד כה ההשקעה שלי מוערכת בלפחות כ -5,000 ש"ח כולל הטסט . ( לא כולל הביטוח שיצא לי לא מעט )
אין לי הסבר לאהבה שלי לרכב הזה או לכל ההשקעה הזו , אולי הכל בגלל האופי אולי בגלל הרכב ..
אני יודע שאני בחיים לא יחזיר את ההשקעה הזו במכירת הרכב כי לא ניתן למכור אותו יותר מ 9 אם בכלל , מכירה לא עולה על הפרק בזמן הקרוב זה בטוח , סה"כ הרכב עושה את העבדה שלו ואני משרת אותו יותר ממה שהוא משרת אותי , בכל פעם נתקל במשהו אחר שאני מרגיש שאני חייב לסדר .
שורה תחתונה לכל הסיפור הזה אין סוף להשקעות האלה וזה בחיים לא יגמר ,אך מה שכן אני מרוצה מאוד , אני בטוח שלא חסר אנשים פה שיזדהו איתי והשקיעו כמוני או שאפילו יותר .
http://up413.siz.co.il/up2/y3mtyvmyjzch.jpg (http://www.siz.co.il/)
http://up413.siz.co.il/up3/jt3yqywu2ni5.jpg (http://www.siz.co.il/)
http://up413.siz.co.il/up3/im1wmywumngj.jpg (http://www.siz.co.il/)
בפוסט אני הולך לספר על התקופה מקניית הרכב ועד היום , מדוע דווקא פונטו , איפה נאלצתי להשקיע , מה היתרונות ומה החסרונות שוב לפי דעתי לפחות .
אז ככה הסיפור התחיל בגדול, לפני כחצי שנה השתחררתי אחרי 3 שנים ארוכים בצה"ל , מצאתי עבודה נחמדה שמסתכמת בנסיעות עירוניות/בין-עירוניות והייתי צריך רכב , חבר שהפונטו הייתה בבעלותו פירסם את הרכב למכירה בדיוק בתקופה שחיפשתי (לאחר שראיתי את ההשעה ברכב בזמן שהייתי בצבא לא היססתי פעמיים והלכתי על זה )
נסעתי מאשקלון עד ל-אילת וקניתי אותה :
http://up413.siz.co.il/up1/3nmdtimuvodj.jpg (http://www.siz.co.il/)
* נהנתי מאוד מהרכב עקב מצבו הפנימי שהיה ממש כמו חדש נקי , פלסטיקה שמורה והמצב המכני היה מצוין אף הוא ( הרכב טופל בזמן ונשמר הייטב ) המחיר היה סביר , לאחר כחודש נסיעה ברכב הבעיות התחילו לצוץ , קטנות אך המחירים סבירים ..
ההשקעה הראשונה שלי הייתה הבולמים , לא היססתי והלכתי על בולמים של חברת KYB בעלות של 1400 ש"ח כולל עבודה.
http://up413.siz.co.il/up3/2ztjk2mzj2an.jpg (http://www.siz.co.il/)
http://up413.siz.co.il/up1/yrm4nzel0dmw.jpg (http://www.siz.co.il/)
הבולמים הוחלפו , הנסיעה נהייתה הרבה יותר חלקה והרכב היה הרבה יותר יציב .
* כמה חודשים לאחר מכן , הרכב היה מתחם לסרוגין , מידיי פעם היה צורך בניקוז אוויר מהמערכת , בלי קשר לכל זה הייתה נזילה קטנה של נוזל קירור מאזור משאבת המים לא חשבתי פעמיים והלכתי למוסך שם הוחלפה משאבת המים + פקק נס קפה שהיה סדוק ( ממנו הייתה הנזילה ) וכל זה בעלות של 650 ש"ח .. ( טיימניג הוחלף בקניית הרכב לכן לא היה צורך להחליף שוב )..
* חודש לאחר מכן ללא בעיות מיוחדות החלטתי להשקיע ברכב קצת ולתת כמה מכות שהיו ברכב ותיקוני חלודה נקודתיים ..
http://srv1.jpg.co.il/9/5410422b21432.jpg (http://jpg.co.il/view/5410422b21432.jpg/)
http://srv2.jpg.co.il/3/541042c38cf65.jpg (http://jpg.co.il/view/541042c38cf65.jpg/)
http://srv1.jpg.co.il/10/541043274b16b.jpg (http://jpg.co.il/view/541043274b16b.jpg/)
http://srv2.jpg.co.il/4/54104367559a7.jpg (http://jpg.co.il/view/54104367559a7.jpg/)
http://up413.siz.co.il/up1/hotmwjuo2u2d.jpg (http://www.siz.co.il/)
יש הבדליי צבע קטנים אך הרכב נראה הרבה יותר נעים לעין מאז , אין מכות או שריטות מגעילות על הטמבון האחורי , ובמיוחד עם התקרבות החורף טופל העניין עם החלודה על הגג :) וכל זה בעלות מזערית של 550 ש"ח כמובן דרך חבר .
* לא עבר הרבה זמן מאז והחלפנו תושבת מנוע עליונה .. עלות של 400 ש"ח כולל עבודה ..
http://up413.siz.co.il/up3/anlzmtydxchj.jpg (http://www.siz.co.il/)
http://up413.siz.co.il/up3/wkiyixmnjw4d.jpg (http://www.siz.co.il/)
* חודש לאחר מכן , הרכב עושה בעיות בהנעה לאחר נסיעה .. הבעיה קיימת עד היום אך פחות מורגשת ) נבדק והתגלה שהמצבר לא מקבל טעינה , האלטרנטור שופץ והורכב .. 550 ש"ח עבודה כולל עבודה ואחריות של חצי שנה ..
*הגענו למועד הטיפול , 180,000 ( הרכב נקנה כהמד אוץ עמד על 172,000 )
בטיפול הוחלפו : שמן מנוע , מסנן שמן , פילטר אוויר , פלאגים הוחלפו אז לא נגענו , טיימניג תקין נבדק בפרוק משבאת המים , נוזל קירור איכותי כבר יש וזהו בגדול .. עלות כל החלקים כולל עבודה סביבות ה 400 ש"ח סה"כ שמן , מסנן שמן ופילטר אוויר ..
*שבוע לאחר מכן הגענו לטסט , הרבה הציעו לי לעבור טסט "קומבינה" הלכתי עם הראש בקיר ואמרתי שאני יעבור טסט כמו כולם , הרכב מטופל ושמור טוב ואין שום סיבה שהוא לא יעבור טסט ואכן זה מה שהיה .. עבר טסט כמו גדול כולל בדיקת עשן והוחלפו לוחות רישוי לחדשות (דהויות), טסט כולל אגרה כולל הללוחות רישוי הסתכם ב - 1,100 ש"ח.
*החורף קרב ובא , למרות החלפת הבולמים (סט של 4 ) הרכב עדיין הרעיש בנסיעה בכביש עם מהמורות , באמפרים וכדומה , נכנסתי למוסך לבדיקה והתוצאה :
החלפת 2 משולשים (260 ש"ח כל משולש = 580 ש"ח + עבודה 300) סה"כ 880 ש"ח.
החלפת צלחות ברקס + רפידות 230 + 110 + 200 = 440 ש"ח כולל עבודה .
החלפת נאבה עם הברגה שחוקה 150 ש"ח + מיסב / לאגר 170 ש"ח + עבודה 100 = 420 ש"ח.
ברקסים אחוריים חריטה , הלפת סנדלים ורפידות עלות כוללת 400 ש"ח..
התוצאה אכן מורגשת בבלימה של הרכב , הרבה יותר קל לבלום , נוח ובטיחותי .
להלן הנאבה הישנה ..
http://up413.siz.co.il/up1/ei2z22mzynty.jpg (http://www.siz.co.il/)
ועוד כמה תמונות ..
http://up413.siz.co.il/up2/2mzyrznymuik.jpg (http://www.siz.co.il/)
http://up413.siz.co.il/up2/3zkzdzjn04qm.jpg (http://www.siz.co.il/)
http://up413.siz.co.il/up2/wmzy4mzd0yui.jpg (http://www.siz.co.il/)
http://up413.siz.co.il/up1/ei2z22mzynty.jpg (http://www.siz.co.il/)
http://up413.siz.co.il/up2/2dghyzmzn3ly.jpg (http://www.siz.co.il/)
כמובן שלאחר החלפת המשולשים כל הסיפור הסתכם בעוד כ 220 ש"ח לטובת כיוון פרונט שבוצע בצ'ק אפ אשקלון .
הרכב נקנה בסביבות ה 7,000 ש"ח עד כה ההשקעה שלי מוערכת בלפחות כ -5,000 ש"ח כולל הטסט . ( לא כולל הביטוח שיצא לי לא מעט )
אין לי הסבר לאהבה שלי לרכב הזה או לכל ההשקעה הזו , אולי הכל בגלל האופי אולי בגלל הרכב ..
אני יודע שאני בחיים לא יחזיר את ההשקעה הזו במכירת הרכב כי לא ניתן למכור אותו יותר מ 9 אם בכלל , מכירה לא עולה על הפרק בזמן הקרוב זה בטוח , סה"כ הרכב עושה את העבדה שלו ואני משרת אותו יותר ממה שהוא משרת אותי , בכל פעם נתקל במשהו אחר שאני מרגיש שאני חייב לסדר .
שורה תחתונה לכל הסיפור הזה אין סוף להשקעות האלה וזה בחיים לא יגמר ,אך מה שכן אני מרוצה מאוד , אני בטוח שלא חסר אנשים פה שיזדהו איתי והשקיעו כמוני או שאפילו יותר .
http://up413.siz.co.il/up2/y3mtyvmyjzch.jpg (http://www.siz.co.il/)
http://up413.siz.co.il/up3/jt3yqywu2ni5.jpg (http://www.siz.co.il/)
http://up413.siz.co.il/up3/im1wmywumngj.jpg (http://www.siz.co.il/)