התחבר

View Full Version : סיכום של 7 חודשים עם הפונטו.


Amertsu
22-10-14, 19:40
לפניי הכל יש לציין שהרכב עדיין בבעלותי ולמכור לא בתכנון בקרוב אם בכלל.

בפוסט אני הולך לספר על התקופה מקניית הרכב ועד היום , מדוע דווקא פונטו , איפה נאלצתי להשקיע , מה היתרונות ומה החסרונות שוב לפי דעתי לפחות .

אז ככה הסיפור התחיל בגדול, לפני כחצי שנה השתחררתי אחרי 3 שנים ארוכים בצה"ל , מצאתי עבודה נחמדה שמסתכמת בנסיעות עירוניות/בין-עירוניות והייתי צריך רכב , חבר שהפונטו הייתה בבעלותו פירסם את הרכב למכירה בדיוק בתקופה שחיפשתי (לאחר שראיתי את ההשעה ברכב בזמן שהייתי בצבא לא היססתי פעמיים והלכתי על זה )
נסעתי מאשקלון עד ל-אילת וקניתי אותה :

http://up413.siz.co.il/up1/3nmdtimuvodj.jpg (http://www.siz.co.il/)

* נהנתי מאוד מהרכב עקב מצבו הפנימי שהיה ממש כמו חדש נקי , פלסטיקה שמורה והמצב המכני היה מצוין אף הוא ( הרכב טופל בזמן ונשמר הייטב ) המחיר היה סביר , לאחר כחודש נסיעה ברכב הבעיות התחילו לצוץ , קטנות אך המחירים סבירים ..
ההשקעה הראשונה שלי הייתה הבולמים , לא היססתי והלכתי על בולמים של חברת KYB בעלות של 1400 ש"ח כולל עבודה.

http://up413.siz.co.il/up3/2ztjk2mzj2an.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up413.siz.co.il/up1/yrm4nzel0dmw.jpg (http://www.siz.co.il/)

הבולמים הוחלפו , הנסיעה נהייתה הרבה יותר חלקה והרכב היה הרבה יותר יציב .

* כמה חודשים לאחר מכן , הרכב היה מתחם לסרוגין , מידיי פעם היה צורך בניקוז אוויר מהמערכת , בלי קשר לכל זה הייתה נזילה קטנה של נוזל קירור מאזור משאבת המים לא חשבתי פעמיים והלכתי למוסך שם הוחלפה משאבת המים + פקק נס קפה שהיה סדוק ( ממנו הייתה הנזילה ) וכל זה בעלות של 650 ש"ח .. ( טיימניג הוחלף בקניית הרכב לכן לא היה צורך להחליף שוב )..

* חודש לאחר מכן ללא בעיות מיוחדות החלטתי להשקיע ברכב קצת ולתת כמה מכות שהיו ברכב ותיקוני חלודה נקודתיים ..

http://srv1.jpg.co.il/9/5410422b21432.jpg (http://jpg.co.il/view/5410422b21432.jpg/)

http://srv2.jpg.co.il/3/541042c38cf65.jpg (http://jpg.co.il/view/541042c38cf65.jpg/)

http://srv1.jpg.co.il/10/541043274b16b.jpg (http://jpg.co.il/view/541043274b16b.jpg/)

http://srv2.jpg.co.il/4/54104367559a7.jpg (http://jpg.co.il/view/54104367559a7.jpg/)

http://up413.siz.co.il/up1/hotmwjuo2u2d.jpg (http://www.siz.co.il/)

יש הבדליי צבע קטנים אך הרכב נראה הרבה יותר נעים לעין מאז , אין מכות או שריטות מגעילות על הטמבון האחורי , ובמיוחד עם התקרבות החורף טופל העניין עם החלודה על הגג :) וכל זה בעלות מזערית של 550 ש"ח כמובן דרך חבר .

* לא עבר הרבה זמן מאז והחלפנו תושבת מנוע עליונה .. עלות של 400 ש"ח כולל עבודה ..

http://up413.siz.co.il/up3/anlzmtydxchj.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up413.siz.co.il/up3/wkiyixmnjw4d.jpg (http://www.siz.co.il/)


* חודש לאחר מכן , הרכב עושה בעיות בהנעה לאחר נסיעה .. הבעיה קיימת עד היום אך פחות מורגשת ) נבדק והתגלה שהמצבר לא מקבל טעינה , האלטרנטור שופץ והורכב .. 550 ש"ח עבודה כולל עבודה ואחריות של חצי שנה ..

*הגענו למועד הטיפול , 180,000 ( הרכב נקנה כהמד אוץ עמד על 172,000 )
בטיפול הוחלפו : שמן מנוע , מסנן שמן , פילטר אוויר , פלאגים הוחלפו אז לא נגענו , טיימניג תקין נבדק בפרוק משבאת המים , נוזל קירור איכותי כבר יש וזהו בגדול .. עלות כל החלקים כולל עבודה סביבות ה 400 ש"ח סה"כ שמן , מסנן שמן ופילטר אוויר ..

*שבוע לאחר מכן הגענו לטסט , הרבה הציעו לי לעבור טסט "קומבינה" הלכתי עם הראש בקיר ואמרתי שאני יעבור טסט כמו כולם , הרכב מטופל ושמור טוב ואין שום סיבה שהוא לא יעבור טסט ואכן זה מה שהיה .. עבר טסט כמו גדול כולל בדיקת עשן והוחלפו לוחות רישוי לחדשות (דהויות), טסט כולל אגרה כולל הללוחות רישוי הסתכם ב - 1,100 ש"ח.

*החורף קרב ובא , למרות החלפת הבולמים (סט של 4 ) הרכב עדיין הרעיש בנסיעה בכביש עם מהמורות , באמפרים וכדומה , נכנסתי למוסך לבדיקה והתוצאה :

החלפת 2 משולשים (260 ש"ח כל משולש = 580 ש"ח + עבודה 300) סה"כ 880 ש"ח.
החלפת צלחות ברקס + רפידות 230 + 110 + 200 = 440 ש"ח כולל עבודה .
החלפת נאבה עם הברגה שחוקה 150 ש"ח + מיסב / לאגר 170 ש"ח + עבודה 100 = 420 ש"ח.
ברקסים אחוריים חריטה , הלפת סנדלים ורפידות עלות כוללת 400 ש"ח..

התוצאה אכן מורגשת בבלימה של הרכב , הרבה יותר קל לבלום , נוח ובטיחותי .

להלן הנאבה הישנה ..

http://up413.siz.co.il/up1/ei2z22mzynty.jpg (http://www.siz.co.il/)

ועוד כמה תמונות ..

http://up413.siz.co.il/up2/2mzyrznymuik.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up413.siz.co.il/up2/3zkzdzjn04qm.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up413.siz.co.il/up2/wmzy4mzd0yui.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up413.siz.co.il/up1/ei2z22mzynty.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up413.siz.co.il/up2/2dghyzmzn3ly.jpg (http://www.siz.co.il/)

כמובן שלאחר החלפת המשולשים כל הסיפור הסתכם בעוד כ 220 ש"ח לטובת כיוון פרונט שבוצע בצ'ק אפ אשקלון .


הרכב נקנה בסביבות ה 7,000 ש"ח עד כה ההשקעה שלי מוערכת בלפחות כ -5,000 ש"ח כולל הטסט . ( לא כולל הביטוח שיצא לי לא מעט )

אין לי הסבר לאהבה שלי לרכב הזה או לכל ההשקעה הזו , אולי הכל בגלל האופי אולי בגלל הרכב ..
אני יודע שאני בחיים לא יחזיר את ההשקעה הזו במכירת הרכב כי לא ניתן למכור אותו יותר מ 9 אם בכלל , מכירה לא עולה על הפרק בזמן הקרוב זה בטוח , סה"כ הרכב עושה את העבדה שלו ואני משרת אותו יותר ממה שהוא משרת אותי , בכל פעם נתקל במשהו אחר שאני מרגיש שאני חייב לסדר .

שורה תחתונה לכל הסיפור הזה אין סוף להשקעות האלה וזה בחיים לא יגמר ,אך מה שכן אני מרוצה מאוד , אני בטוח שלא חסר אנשים פה שיזדהו איתי והשקיעו כמוני או שאפילו יותר .


http://up413.siz.co.il/up2/y3mtyvmyjzch.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up413.siz.co.il/up3/jt3yqywu2ni5.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up413.siz.co.il/up3/im1wmywumngj.jpg (http://www.siz.co.il/)

Nuker
22-10-14, 20:58
סיכום נחמד,אם נוריד את הטסט שחישבת את הבולמים והצבע יוצא לך בערך 2200 ש"ח שזה ישור קו לגיטימי לרכב בגילו,רכב ראשון אז יש סנטימנטים זה מובן.

ניראה מעולה!

1400 זה סט בולמים או זוג?
מה עם הבעיה הקטנה ששאלת אותי עליה?

yuri100
22-10-14, 22:29
כל הכבוד ,נחמד סוף סוף לראות שמישהו לא מזניח את הרכב רק כי זה פונטו

מאור30
22-10-14, 23:26
כל הכבוד!

m1011409
23-10-14, 09:49
סחטיין על ההשקעה, האוטו ניראה טוב! :)

Punto2006
23-10-14, 15:20
בתור בעלים של פונטו ספייס 2006
עושה לא מעט בעיות ודורשת חום והשקעה קצת יותר מרכב אחר
אך היא שווה את זה בחיים לא נקשרתי ככה לרכב והיא מושקעת לא מעט
כל הכבוד שבנאדם משקיע על הרכב שלו למרות שזה פונטו

PuntoSpace
24-10-14, 19:24
אהבתי מאוד!
אני איתך
"...אני בטוח שלא חסר אנשים פה שיזדהו איתי והשקיעו כמוני או שאפילו יותר ."

Amertsu
24-10-14, 19:33
תודה רבה חברים !

leonzo
25-10-14, 13:13
נראה טוב כל הכבוד על ההשקעה.
אני בעלים של דגם ELX ידני 2001 כבר 3 וחצי שנים. קניתי את הרכב עם 77,000 וכרגע הוא באזור ה115,000-120,000.
לא זוכר מחירים אבל את הטיפולים די טוב.
(נעשה טיפול לאוטו חודשיים לפני הקניה לפי חשבונית ממסוך מורשה)
1)קניתי את הרכב עם ברקסים גמורים, צלחות ורפידות הוחלפו.
2)הוחלפו צמיגים למישלן במידה המקורית כל ה4 צמיגים 1600 ש"ח.
3)(בנקודת זמן הזאת הרכב אצלי שנה)עשיתי שטות שעלתה לי ביוקר, הורדתי לפני פניה ברמזור(בין עירוני בלילה) להילוך 3 במהירות של 100-120 בערך שמעתי קנאק די רציני אבל המשכתי כרגיל וככה גם האוטו. במשך חודשיים המצב הדרדר עד שהיתי צריך ללכת למוסך.
הותן גיר בעלות 1800 ועוד כמה חלקי גומי שקשורים במתלים וציריות מקדימה, סך הכל 2200 כולל עבודה. יש לציין שהיתי מיודד עם בעל המוסך ועשיתי בשבילו כמה דברים קטנים.
4)חצי שנה אחרי הגיר ניגשתי לטיפול, חלקים באו איתי, הכל מקורי, שמן 5/40 סינטטי מלא של LM, תוסף.
5)(הרכב אצלי שנתיים וחצי)עוד טיפול והחלפת ברסים. הפעם גם טיימינג ועוד כל מני גומיות. לצערי לא באתי עם חלקים שלי מבלד הפברפלו ובאזור המוסך היו רק חלופיים, לא סיני אז החלטתי לזרום עם זה.
לא יודע אם זאת היתה טעות אבל רצועת הטיימינג היתה במצב ממש טוב, ללא סדקים בכלל ולא יבשה בכלל.
6)אחרי שבועיים הגעתי להוריד חלודה מהגג וצבע כמובן, היתי קצר בכסף וידעתי שאני אשלם על זה אבל פחדתי שזה יהפוך לגרוע הרבה יותר. 600 ש"ח בערך והחזיק לי שנה וחצי כמעט. הופיע בועה קטנה של חלודה לפני חודיים.
עוד שבועיים-שלוש טסט - הרכב אצלי 3.5 שנים וצריך לטפל במה שצריך.
7)מתכנן להחליף צמיגים הפעם למידה 185/60/14 במקום 165/70/14 והחלטתי להרכיב 4 פאלקונים 912 בעלות 1000 לכל הארבעה. עברתי כ40 אלף עם המישלן ואין לי משהו יותר מדי טוב או רע להגיד עליהם. אני אומנם נוסע די אגרסיבי בפניות אבל גם לא משהו קיצוני ובלי פרפורים וכל מני שטויות והם פשוט עם סדקים קטנים בדפנות ועל הסוליה עצמה, למרות שהוא לא יבש כל כך ובפנצריה המליצו לי לחכות לאחרי החורף אני מחליף.
8)האוטו התחיל די להתרסק בבמפרים לצד ימין מקדימה, עוד לא יודע מה זה, לא מומחה אבל יש מצב למשולש כי האוטו לא משמיע רעשים בבאמפרים ואין נזילות שמן מהבולם.
9)יש רעש מצד ימין שממש מזכיר שריקה של ברקס בנסיעה, עדיין מוקדם להחליף ברקסים, האוטו בולם טוב בלי חריקות בדרך כלל ולא מושך לכיוונים. קלאץ בפנים או בחוץ לא משנה.