התחבר

View Full Version : ביי ביי פיאט, שלום ולא להתראות


gibson9655
10-09-14, 01:38
זהו, הרכב נמכר 7 שנים - 4 וחצי טובות , 2 וחצי של סבל.

תם ונשלם, פיאט בהחלט לא תכנס יותר אלי הביתה.

ד"א נסעתי לא מזמן גם בבראבו חדשה (2013 נדמה לי) באיטליה וגם על פרארי 458 איטליה.
אני בדעה שפיאט איננו רכב ראוי ומעולם לא היה כזה, בזבוז זמן של אוטו.
גם באיטליה הרכב עשה בעיות והוחלף בפוקוס.
מי שמחפש פרארי אני מוכן לכתוב המלצה - חוויה בלתי נשכחת.


בהצלחה לכולם. סלמאת.

matansab
10-09-14, 12:29
עם כל השנאה שלך ליצרן, מפליא שבכלל הסכמת להודות שהרכב סיפק לך 4.5 שנים טובות.

אתה מסווג יצרן כבעייתי בדיוק כמו שלימדו אותך לפני מי יודע כמה שנים.
גם סיטרואן ופיג'ו לא ייכנסו אליך הביתה, נכון? ומה עם טויוטה, ברוכה הבאה?
ואם אלה פיג'ו 107, סיטרואן C1 וטויוטה אייגו ?
יפני זה הכי ***. אז תקנה סוזוקי SX4 ולא פיאט סדיצ'י?

כולם יודעים שהיום עם הגלובליזציה אין הרבה ערך לסמל מלפנים.
אתה יכול לשנוא רכב מסויים, לשנוא מנוע מסויים/תיבת הילוכים מסויימת, אפילו יבואן מסויים אני מסוגל להבין. אבל לא ברור למה אתה מתעקש לשנוא יצרן מסוים.

gibson9655
10-09-14, 16:47
מתן כשקונים רכב עד 25 אלף שקל אני מסכים שקונים מה שנוסע כמה שיותר חדש ועם כמה שפחות ק"מ. בגודל המינימלי שיספק את הצרכים - בקיצור מהמרים עם דאון סייד מינימלי (לכאורה).

קח 70 אלף שקל ונראה אותך מוציא את זה על פיאט.

עכשיו קח 70 אלף שקל ותוציא את זה על הונדה, מיצובישי או טויוטה, גם סוזוקי זה בסדר.

אני חושב שמכל הבחינות השקל יעשה יותר באפשרויות האחרונות.


לענייננו - יצא לי להתבונן במכלולים של פיאט מקרוב - אני לא אחזור שוב על המים שכבר טחנתי לטחינה.
אם זה מה שהם יודעים כיצרן לעשות (לעשות זה גם לבקר איכות של יצרני משנה) - שילכו למכור גויאבות.

אל תהפוך את זה לוויכוח - יש לי זוג עיניים בראש ומוח ביניהם האמן לי שאני לא מחפש את פיאט סתם - הם אלו שחיפשו אותי.

matansab
10-09-14, 18:18
אם כבר, אתה אל תהפוך את זה לוויכוח, כי הטענה שלך מופרכת.
תבין את ההבדל בין הטענות שלנו. אני אומר "כל מקרה לגופו" ואתה טוען: "פיאט זה זבל, בשבילי רק יפני"

אם אתה טוען כך, אני יכול להסכים איתך שהייתה לך מכונית נבלה. אני אפילו יכול להסכים איתך שכל המכוניות מאותו הדגם הם לא פאר היצירה.
אבל מכאן לקביעה חד משמעית שכל רכב שאי פעם נשא את סמל פיאט הוא רכב גרוע :confused:

האם אתה כועס גם על קונצרן VAG שלא עשה בדיקה בציציות של יצרן שרשראות הטיימינג? האם גם הם צריכים למכור גוייאבות? גם אצלם כל רכב שאי פעם יוצר הוא רכב גרוע?


אתה חושב וכותב בצורה שאינה אובייקטיבית, ובגלל תפוח רקוב אחד מתכוון להפסיק לאכול תפוחים לנצח.

gibson9655
10-09-14, 19:00
נשאר חלוקים, הכל בסדר.

לשאולתיך- גם קונצרן VAG לא יכנס אלי הביתה, הספיק לי לראות תמונות של משאבת מים של גולף עם פרופלור מפלסטיק כדי להבין שמישהו מחפש את הלקוח כלקוח חוזר בעל כורחו. כמובן שגם רכבים צרפתיים לא יכנסו.

מה לעשות? מי שמרכיב רכב בידיעה שהרכב יסע ויתקלקל שלא יצפה ממני לקנות ממנו מוצרים.
אנחנו לא תמימים - כל יצרן רוצה למכור, אבל יש למכור ויש למכור את אחותו.

אומר שוב נשאר חלוקים הכל בסדר. ד"א בגלל זה היצרנים מתנהגים כפי שהם מתנהגים, אין סיבה אחרת.
בתעשיות אחרות (בטחוניות, תרופות) או בנושאי בטיחות (נוציא את ההגה כוח) ההתנהגות הצרכנית הרבה יותר נאותה.
משום מה בנושאי אמינות יש פשרות, את זה אף פעם לא הבנתי.

matansab
10-09-14, 20:20
אל דאגה, לרגע לא חשבתי שתבין.
אבל ברשותך אחזור שוב על השאלות מהודעתי הראשונה:
סדיצ'י או SX4 ?
107/C1 או אייגו ?

ומה יקרה אם מחרתיים טויוטה יקחו את הפונטו איבו, ישנו לה קצת את הפנסים וההגה, אז גם תחרים אותם?
ולהיפך? אם בפיאט יקחו את הטויוטה קורולה וידביקו לה סמל של פיאט, אז היא תהפוך לרכב מחורבן?

החלוקה ליצרנים "טובים" ו-"רעים" הוא גובל בטיפשות.

ומה הבעיה באימפלר מ"פלסטיק"? אימפלר מחומר שיכול להחליד הוא עדיף?
אם החומר עומד בדרישות החוזק והעמידות בחום, למה מפריע לך שזה מחומר שאינו טיטניום/נירוסטה?
תחשוב על ההפרש בעלות הייצור. אולי אפילו ניתן להגיע בתהליך הייצור לצורה אופטימלית יותר מאשר עם אימפלר מתכתי.
אתה בטח מכיר את הפתגם "להרוג יתוש עם תותח" זה כנראה מה שאתה מבקש לעשות.

gibson9655
10-09-14, 21:42
איך אני אוהב שבא לי סטודנט עוד לא ראה עולם ומספר לי שיקולי תכנון. ממש רגעי נחת.
עזוב נו בוא נתקדם בלי להתעכב.

כמובן שהפרופלור היה מפורק מה חשבת?! עכשיו תגיד הרכב התחמם. עזוב.

כשפיאט יקנו את טויוטה כנראהשהמצב של טויוטה יהיה בכי רע ומחירם ברצפה. תרענן את הזכרון ותראה מי קונה את מי.
עוד הנחות?

matansab
10-09-14, 21:53
פיאט לא צריכה לקנות את טויוטה בדיוק כמו שסיטרואן ופיג'ו לא קנו את טויוטה.
ושנינו יודעים למה אתה מתחמק לענות. לדעתך המלומדת טויוטה אייגו היא מכונית בכמה רמות מעל סיטרואן C1 ופיג'ו 107 הצרפתיות הנבזות.


נשמח גם לדעת במה כבודו עוסק שמרשה לעצמו לשפוט את שיקולי התכן של יצרני רכב ענקיים. ודווקא על כשלים במשאבת המים של גולף עוד לא שמענו תלונות.
ומה אתה רוצה בדיוק שאני אעזוב? מה הקשר לרכב מתחמם? הנושא היה החומר ממנו עשוי האימפלר.

gibson9655
10-09-14, 22:11
כשאני אומר עזוב אני מתכוון לזה שאני חש שאתה מניח הנחות. וכשאני קורא את ההודעות שלך אתה באמת לא מחדש לי דבר, אלא מאחר את הרכבת שמזמן בתחנה הבאה.
ד"א אם כבר נכנסים לקטנות גם טויוטה פסלתי כי גם בשנתונים שחיפשתי היו בעיות עם המצערת.
וכן יקח עוד זמן רב להשיב את האימון שלי ביצרן. ספציפית לתחושתי מאז שייצרו בתורכיה בשנת 2003 אם אני לא טועה אין לי כוח לגגל, הם לא אותו הדבר והבעיות לא מפסיקות לרדוף אותם.

לא עניתי לגבי טויוטה אייגו כי אני לא מכיר את הרכב. זה הכל.

לגבי ההתחממות רשמתי כי הפעם אני הנחתי שתגיד שהיצרן תכנן את החומר לא לתנאי קיצון ולא למנוע שרתח חכן אין להאשים אותו ואולי טוב שהיא התפרקה, ככה חובה להחליף אותה. מחשבה שכזו.

לגבי מה שאני עושה, לא מאד חשוב פרט לזה שאם אצלנו יהיה כשל תכנוני קריטי העובד והמנהלים שלו יצטרכו לחשוב על תירוצים טובים כי הם עשויים לספוג פגיעה משמעותית בכיס או בקריירה על לקוחות זועמים. אבל אין סיבה אמיתית שיהיה כשל תהומי, הכל נבדק ועטוף מכל הכיוונים.

matansab
10-09-14, 22:36
נכון אני מניח הנחות, אף פעם לא תכננתי רכב בVW או בפיאט. רק אזכיר לך שגם אתה לא.
אני נתתי דווקא את טויוטה כדוגמא כי אני זוכר כמה היללת את הקורולה שהייתה לך. ועכשיו גם הם פסולים. בקצב הזה תצטרך להתחיל לנסוע באופניים.

בקשר לאייגו/C1/107 כולם יודעים שזה אותו הרכב בדיוק 1:1 שמיוצרים באותו מפעל על אותו פס ייצור.
בגלל אנשים עם דעות כמו שלך המחירונים שונים. ניחשת נכון, הטויוטה שומרת הכי טוב על הערך. מי האידיוט שקונה רכבים צרפתיים?!?!


כשל תהומי? האם מערכת הגה חשמלי שעושה בעיות אחרי 10 שנים היא כשל תהומי?
כשל תהומי זה כשקוראים לכל הרוכשים לריקול.

ועיסוקך בחיים כן משנה אם אתה מעוניין להטיף לי שאני סטודנט שעוד לא ראה עולם.
אולי בסוף נגלה שהעולם שאני ראיתי יותר רלוונטי מזה שאתה מכיר.

gibson9655
10-09-14, 22:50
או-אה הקורולות של 93 עד 98 הן באמת אגדה, אבל אני לא יורה כל כך גבוה.
לידיעתך ההגה של פיאט התקלקל ומתקלקל עד היום בתקופות אחריות או צמוד להן, לא יודע מתי הפעם האחרונה שביקרת בפיאט מורשה כדי לראות פנדות חדשות שמפורק להן כל ההגה. כמובן שעולם כמנהגו נוהג אחן ריקול ואתה תכתוב פה הודעות אבל לא תבזבז שניה כדי לבדוק את זה שאתה מצדד בו.
אצלי הוא נתקע אחרי 7 שנים (2009) ולא ספרתי את התיקון במוסך השחר כשציינתי 4.5 שנים שקטות. אני חוזר בי.

אייגו או לא - לא מוצא קשר לשרשור. היפנים עקרונית בונים רכבים פשוטים וטובים יותר עם ספקי משנה טובים יותר ובקרת איכות טובה יותר. זו האסטרטגיה שלהם וזו לא האסטרטגיה של האירופאים. להם יש אסטרטגיה אחרת וגם להם יש קונים, כמוך למשל וזה בסדר, רק לא לערבב חלב עם בשר חזיר, תרתי משמע.

matansab
10-09-14, 23:12
אני לא מצדד באף אחד. אין לי בעיה לקנות כל רכב של כל יצרן בהתאם לשיקולים שיהיו בסמוך לרכישה.
"היפנים בונים...." חבר, בדיוק על זה כל ההודעות שלי. אין יותר היפנים, אין יותר הגרמנים, אין יותר האיטלקים.
במקרה של האייגו/107/C1 אלה הצ'כים. ובמקרה של הקורולה אלה הטורקים.
ובכלל הכל אוסף של חלקים ותאגידים, התכנון פה, הייצור שם (ולא בהכרח שרק פה ושם)
אז תסלח לי, אבל להגיד "אני לא קונה פיאט" זה פשוט דבר טיפשי. כי אתה לא יודע באיזה רכב מתחבא רכיב מהפיאט שאתה שונא, או לחלופין באיזה מפעל היא יוצרה ביחד עם איזשהו רכב שאותו אתה כן מוכן לרכוש (באמת מעניין כמה כאלה נשארו).

ואם באמת כמו שאתה טוען אתה עוסק באיזה שהיא תעשייה, אתה צריך להבין יותר טוב ממני שאם אדם אחד עשה טעות, לא יהיה נכון לפסול את כל המפעל.


לסיום, שים לב שאני לא יוצא להגנת פיאט, אני פשוט יוצא נגד האימרות שלך שאין בהם שום תוכן.
אני אתן לך דוגמא:
"אני לא אקנה רכב עם מנוע TSI מכיוון ששמעתי תלונות רבות על תקלות בסביבות 100 אלף ק"מ שהובילו להחלפת מנוע בסכומים שמגיעים לעשרות אלפי שקלים"
"אני לא אקנה רכב עם מערכת הגה חשמלי מכיוון ששמעתי תלונות רבות על תקלות כעבור 5 שנים"
אלה אימרות לגיטימיות.

"אני לא אקנה פיאט כי המהנדסים של פיאט צריכים למכור גוייאבות"
זו אימרה לא לגיטימית, לא ברור מה אתה רוצה. אתה מכליל קבוצה רחבה של רכבים בלי לפרט מה הסיפור שלך.

מבין את ההבדל?
אני לא רואה את הסוף, אז תהנה בחיפוש אחר רכב אלמותי שלא יתקלקל בו כלום לעולם ועד.

gibson9655
10-09-14, 23:33
מתן בחייאת, אתה מזכיר לי משפט של וורן באפט שנאמר בהקשר אחר אבל הפרנציפ נשמר. מי שלא מבין בפעם הראשונה מה זה לקנות שקל בחצי שקל לא יבין השקעות ערך לעולם. מה אתה באמת כאילו לא מבין, אני חושב שהשתתפת בהרבה דיונים על כשלי יצרן ואם אני מביא דוגמא שטעות של עובד תרדוף את כל השרשרת הניהולית שלא תפסה את הכשל לפני היצור, אתה בא ואומר שבגלל עובד אחד אין לפסול מפעל שלם? כשל תהומי מעיד על שרשרת שלמה שכשלה , מספר כשלים כאלה על שנתונים וסדרות וכל הקונצרן שילך לפח מבחינתי.

כשלים בפיאט חלקם בכמה רכבים מסדרות שונות ומסוגים שונים ומשנתונים שונים שמעידים על תכנון לקוי:
הגה
מצערת
וישרים
נגד מזגן
חיווט חשמל
מנועים עם עמידות נמוכה
גיר רובוטי כושל

עכשיו תספר לי אתה על רכבים שלא יתקלקלו לעולם.

matansab
10-09-14, 23:46
אתה לא יכול להשתמש במונח "כשל תהומי" על אף אחד מאלה. ברשימה הזאת אין אף תקלה שכל הרוכשים סבלו ממנה לפני תום האחריות.
היצרן נותן לך 3 שנים אחריות ועומד בהם. מספר התקלות בתקופה הזאת הוא אפסי עד לא קיים.
כל מה שאחרי האחריות זבש"ך. וזה אצל כל היצרנים ובכל התחומים ככה.

יש כאלה שאומרים: "פעם ידעו לעשות מכוניות" זה בדיוך להיפך. היום יודעים לעשות מכוניות כל כך טוב שמצליחים להגיע ממש קרוב לאורך החיים אליהם מתוכננים החלקים.
יש סרט שלם על זה והוא נקרא "קונספירציית הנורה החשמלית: להשתמש ולזרוק" אם איכשהו עדיין לא ראית, אני באמת ממליץ בחום.

gibson9655
11-09-14, 00:02
טוב, אם 3 שנות אחריות או 100000 קמ הראשון מביניהם היא מדד אז יש לנו פערים במערכת ההגדרות. קיה שסבלה ממוניטין רעוע הגדילה לעשות וטיפלה במערכת ההגדרות שלה.
מי שרוצה לעשות יכול, אין טעם לעטוף חרא בעטיפת וניל.

דא אני לא חושב שזה מסובך, בכלל לא. החיפושית של היטלר עשתה את זה, רק שזה לא כל כך כלכלי כמו למכור חלפים באריזות מקור כי סכום החלקים גדול מהשלם, ולכן זו בחירה אסטרטגית.
מי שרוצה למנוע כשלים עושה את זה, מי שמחפף מחפף ביודעין. לי זה ברור, גם לך עוד כמה שנים זה יהיה ברור.

indra
11-09-14, 10:28
לפני זמן מה כבר טרחת להבהיר כאן את דעתך על פיאט והמוצרים ה"מחורבנים" שהיא מייצרת, נסיתי אז לענות לך לגוף הענין, בדיוק כפי שעושה עכשיו החבר איתו אתה מתעקש לנהל ויכוח סיזיפי מבחינת שניכם. לא נכנס לויכוח, הוא מיותר, אתה החלטת שבפיאט לא יודעים לייצר מכוניות, בסדר גמור, זכותך, יצטרכו שם להסתדר כנראה בלעדיך, יש הסבורים אחרת, לטעמי בצדק, גם זכותי. הרבה בריאות והצלחה עם האוטו הבא שלך.

gibson9655
12-09-14, 12:47
indra תודה.

לסיום - כנראה ההודעה האחרונה שלי פה, אציין שכלקוחות שסובלים ממחלות יצרן שלא לוקח אחריות עליהן שכן הוא תכנן אותן במקור להיות שם במכוון או פסח על בדיקה ראויה בטרם היצור גם כן במכוון - הייתי מצפה ורוצה ראות את דפי האינטרנט מלאים בתלונות דומות.
כשמישהו יחפש חוות דעת או ביקורת על פונטו ספייס במקרה הזה - הוא ידע מה הוא מקבל גם אם אף נורה לא דולקת בעת הקניה.
כשסמל"ת יעשו חושבים למה המכירות שלהם נראות כמו שהן נראות ואיבודי הערך גם כן - יהיה לזה סימוכין.

מי שמייצר זבל - שהמכירות שלו והתדמית שלו יראו בהתאם גם בעידן גלובליזציה ושיתוף בחלק מהדגמים.

מי שהמכירות שלו נראות כמו שהן נראות ולא עושה צעד בכיוון - ראוי שהמצב שלו ידרדר עוד יותר.

בהצלחה לכולם.

matansab
23-09-14, 15:28
"מיצובישי תייצר טנדר עבור פיאט"
(http://www.carsforum.co.il/cars/%D7%9E%D7%92%D7%96%D7%99%D7%9F-%D7%A8%D7%9B%D7%91/1800/%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%95%D7%AA/%D7%9E%D7%99%D7%A6%D7%95%D7%91%D7%99%D7%A9%D7%99-%D7%AA%D7%99%D7%99%D7%A6%D7%A8-%D7%98%D7%A0%D7%93%D7%A8-%D7%A2%D7%91%D7%95%D7%A8-%D7%A4%D7%99%D7%90%D7%98)

מרגע ששמים את סמל פיאט על הטנדר היפני הוא הופך לנבלה לא אמינה, נכון?
גיבסון, כשתקנה רכב שוב, נשמח לשמוע במה בחרת :D

yair791
23-09-14, 20:28
בתור בעלים של מיצובישי מאגנום L200 2002 אני מאוד מרוצה ממנה ומזיל ריר רק מהמחשבה על הL200 hunter רק חבל דבר אחד בדגמים החדשים וזה הארגז הקטן יותר על חשבון תא הנוסעים גדול יותר

gibson9655
23-09-14, 23:30
קניתי מיצובישי לנסר החדשה :lol:

אבל אני עדיין לא מבין מה הפואנטה? זה דיי ברור שכשאמרתי פיאט התכוונתי לפיאט ולא למיצובישי עם סמל פיאט גם לא לפרארי עם סמל פיאט, חסר מכוניות שפיאט מייצרים לצערינו ?

צריך לכוון את המסמרים לסמל"ת שמביאים זבלה כזה וחוגגים במוסכים המורשים על תיקונים וחלקי חילוף. אני לא מבין איך זה לא ברור לכל החברים פה שאם כל שבוע פה בא מישהו עם תקלת הגה סמל"ת צריכים לחטוף יצוגית על סיכון חיים והוצאות כספיות ללא ריקול ?

כנראה שלא נתקע לאנשים שעומדים בשער של פיאט ההגה באמצע סיבוב. מעניין כמה פיאטים עפו ככה מהרים ברחבי העולם.