PDA

View Full Version : בעיה בגיר הרובוטי פונטו גרנדה 2008


קופל
09-06-14, 17:47
שלום לכולם אשמח לעזרה אני כבר ממש מיואש מהרכב.קניתי אותו לפניי 3 שבועות בבדיקה היה רשום על נזילות בגיר וכל מיני תושבות וכאלה לתקן.לקחתי למוסך לא מורשה תיקנתי הכל ואת נזילת השמן לא תיקנו טוב.לפעמים בהנעה הייתי משלב הילוך אך לא היה נכנס נשאר על ניוטרל בלוח שעונים אבל עובר מאוטומט לידני לפחות כך כתוב.בזמן שנשאר על ניוטרל כאשר מנסים להכניס הילוך יש קפיצות של כאילו מנסה להכניס הילוך לאחר כמה ניסיונות מניע ולנוסע בסדר...לאחר כמה ימים עלינו בעליה של חניון תת קרקעי והרכב כבה בראשון לא ניתן היה להחזיר לניוטרל או להניע גררנו את הרכב למוסך שבו תיקנו את הנזילה וכיילו את הרובוט ואמרו כי במחשב הכל תקין.שילמתי נסעתי הביתה בדרך הרגשתי קפיצה בכביש מהיר בהעברת ההילוך ל3 ברובוט והמשכתי בנסיעה עד הבית חניתי כיבתי את המנוע הדלקתי שוב ושוב הופיע הבעיה שלא נכנס להילוך אחרי ההנעה (חייב לציין כי ניסתי גם את ההגדה של לחכות 30 שניות ולא עזר)
בסוף הנעתי ושילבתי הילוך ראשון התחלתי לנסוע הרכב כבה .אני יכול להניע הרכב לא משלב אחרי הנעה...יש גם הערה בלוח השעונים הגיר לא זמין ..אשמח לתשובה כבר הייתי ב2 מוסכים אחד הציע להחליף קלאץ אבל אמר כי זאת לא בטחו הבעיה וקלאץ עולה 2500 שקל להחליף סתם נראה לי לא חכם.הוא אמר כי במחשב הקלאץ מופיע על 8000 וב9000 הקלאץ גמור..אולי זאת משאבה של הרובוט?אולי רובוט?

yanklash
23-06-14, 11:19
זה נשמע לא קשור, להחליף מצמד, אבל בגיר הזה באמת יש קשר פוטנציאלי בין עצם החלפת ההילוך לאיכות ההצמדה. מרווח הפעולה של המצמד בגיר הזה הוא קטן מאד, ואם המצמד שחוק אזי הגיר לפעמים מתבלבל ולא מצליח לתפקד כראוי. כפועל יוצא אני חושב שאי אפשר למשוך קלאץ' עייף עד שהוא ממש מתפגר כמו בגיר ידני - צריך להחליף אותו כשהוא עייף אך עדיין מתפקד.
העניין של ה30 שניות זה לא מיתוס :-) בסך הכל צריך לחכות עד שהמשאבה ההידראולית תבנה מספיק לחץ לפעולה תקינה, זה לוקח כמה שניות של זמזום מכוון דלת הנהג. לפעמים אחרי כשלושים שניות של שקט המשאבה נותנת עוד שפריץ קטן, שמביא את הלחץ הראוי.