PDA

View Full Version : ספייס SX60 לא מניעה לאחר החלפת מצבר.


yharoosh
08-06-14, 15:43
שלום לכולם,

הרכב של אשתי פרץ ראש מנוע, ונעצר באמצע השבוע שעבר.
עד הזמן שהרכב נגרר אלי הוא הגיע עם מצבר מרוקן.

ביום שישי ביצעתי את העבודה, החלפתי את האטם וסגרתי את המנוע.
היום החלפתי נוזלים, הורדתי את האוטו מהג'ק ודרדרתי החוצה על מנת להניע עם כבלים, והאוטו הניע יפה.

ברגע שניתקתי את הכבלים האוטו התחיל להשתגע, איתותים מהבהבים בקצב לא ברור, ואני שומע ממסרים מתקתקים וחותכים את המנוע כשאני מנסה לעלות מעל ל1000 סל"ד., כך שלא הייתה אפשרות לטייל מעט עם האוטו ולטעון מחדש את המצבר.

פירקתי את המצבר וחיברתי לו את המצבר של האוטו השני, וכעת הוא לא מוכן להניע, <יש סטרטר>
מכיוון שהייתי לבד לא יכלתי לבדוק ניצוץ או מתחים באינג'קטורים, אבל שמעתי את משאבת הדלק עובדת כרגיל.

החשש שלי הוא מפני מחשב שהתחרפן עקב ניתוק המצבר, אבל יש לציין כי נורת המפתח כבית כרגיל, ואין שום נורת התרעה בלוח השעונים.

אשמח להכוונה ותמיכה.

קובי.

davidmzr
08-06-14, 19:52
מחשב לא מתחרפן עקב ניתוק מצבר. תמיד רצוי לתת לו גיבוי אבל זאת לא הבעיה. נראה שאין לך טעינה. אני מדבר על השלב שניתקת את מצבר העזר.
לגבי התיקון, מה זה החלפתי את אטם הראש ?. טיפלת בראש ?.
אני מציע שתבדוק קודם את כל הפיוזים. ולאחר מכן נמשיך.
אם פתרת את הבעיה, נא עדכן.
דוד.

GreaseDonkey
08-06-14, 20:23
בהחלט יתכן כי המחשב נדפק בעקבות קפיצות מתח חזקות, אבל אני לא חושב שזה המצב אצלך.
קודם כל שם לב האם הנורה של ה צ'ק אנג'ן דולקת כשאתה מדליק סוויץ'?

davidmzr
08-06-14, 20:38
הוא כתב, "ואין שום נורת התרעה בלוח השעונים." :)
דוד.

GreaseDonkey
08-06-14, 21:24
נו אז... זה טוב או לא טוב?
:cool:

yharoosh
09-06-14, 02:28
עדכון ביניים;

חזרתי היום לאוטו לאחר מס' שעות, והפעם עם חבר על מנת להתחיל לבדוק ניצוץ וכו'. בפרץ של אופטימיות אני מסובב את הסוויץ' והמשוגעת מניעה כאילו כלום.

כיביתי והדלקתי מספר פעמים, נסעתי משהו כמו 10 קילומטר, הכל דבש.

אממה, חניתי את האוטו ולפתע נכבה האור. מסתבר שלא חיזקתי את נעלי הכבל על המצבר...:eek:

אז כרגע אני באותו הסרט. שוב.

נקווה שבבוקר יהיו לי בשורות טובות לי, לאישה ולכם.

לילה טוב ותודה על העזרה.

yair791
09-06-14, 08:48
הפונטו רגישים מאוד לכל דבר ולו הקטן ביותר שקשור למערכת החשמל כגון מצבר דפוק או טעינה לא מספקת לפעמים גם אם מדובר בטעינה גבולית

yharoosh
11-06-14, 23:24
עדכון נוסף.

לאחר מס' שעות נוסף מרגע חיבור המצבר האוטו חוזר לעצמו.

אבל היום נתקלתי פעמיים בתופעה שהאוטו לא מוכן לעבור את ה1000 סלד, ולא בצורה 'עגולה' אלא מחט הטורים נוחתת במכה לרצפה, ולאח מס' נסיונות אין הנעה כלל.

בנוסף יצוין, שדרדרתי את האוטו במהירות של כ40 קמ"ש במצב הנתון, בהילוך שני <לפחות 2000 סל"ד> ומחט הטורים לא זזה. כמובן שהייתי עם סוויץ' פתוח והכל...

אשמח לרעיונות, ושוב תודה.

davidmzr
12-06-14, 07:47
לגבי התיקון, מה זה החלפתי את אטם הראש ?. טיפלת בראש ?.


דוד.

לא ענית על השאלות.
דוד.

yharoosh
14-06-14, 10:37
הראש עבר ישור , לא טופלו השסתומים.

אבל אני לא חושב שמדובר כאן בבעיה מכנית או במנוע בכלל, כי אם במחשוב/ חיישנים.

השאלה היא האם יש למישהו כיוון בשבילי.
לדוגמה, איך אני מוודא תקינות של חיישן קרנק?

davidmzr
14-06-14, 11:05
בדיקת חיישו קרנק נעשת ע"י ניתוקו מהקונקטור, ובדיקת התנגדות עליו. כמובן לנקות אותו ושלא יהיו עליו שבבי מתכת. ההתנגדות סביב ה- 1240 אום.
יש גם לבדוק האם חיישן (VSS) מוציא סיגנל. הבדיקה נעשית ע"י נורת לד ברגליים 2-3 בקונקטור.
זאת בדיקה ידנית. הכי טוב להתחבר למחשב בדיקה.
בדוק ועדכן.
דוד.

yharoosh
17-06-14, 01:37
עדכון:

היום התפניתי מעט לנושא.

ניסיתי להניע וללא הצלחה. השארתי סוויץ פתוח בנסיון לאתר משהו.

ברגע שנגעתי בקונקטור של חיישן הקראנק שאפט שחשדתי בו זה מכבר, שמעתי תקתוקים של ממסרים.
ניתקתי את הקונקטור על מנת לוודא כי התקתוקים מגיעים בעקבות תזוזות בקונקטור והלאה ולא אחורה אל צמת החוטים, ואכן, תקתוקים הופיעו בעיקר מכיוון ה'זכר', שמגיע מכייון החיישן אל הקונקטור.

רציתי לוודא את הנושא ופתחתי בעדינות את בידוד הכבל שהולך לחיישן, ושם גיליתי 3 חוטים מבושלים למוות אחד על השני. :eek:[מישהו נתקל בתקלה דומה???]

פתחתי בידוד כבל עד ממש קרוב לחיישן עצמו ורק שם מצאתי בידוד חוטים במצב סביר, <הניחוש שלי שהקרבה לבלוק / סעפת פליטה תרמה לכך>.

בתוך הכבל ישנם 3 חוטים + סיכוך. כחול, חום ואחד ללא בידוד. כבר הכנתי מעקף עם נעלי כבל והכל, ואז נשלף לי החוט ללא הבידוד ישירות מהחיישן עצמו, כך שנמנע ממני התענוג לתת סטרטר ולהרגיש טוב עם עצמי.:rolleyes:

אז מאיפה אני מוצא חיישן קרנק שאפט בירושלים, ומה המחיר הצפוי לי?

תודה רבה חברים.

רפי לין
17-06-14, 02:54
בדוק האפשרות לרכוש חיישן במוסכים מורשי היבואן שכאן:
http://www.fiat.co.il/default.asp?catid=%7B7963E325-CDFA-4EBF-88D2-E48B4DF3AF69%7D
הכי טוב זה לפנות אליהם עם מס' שילדת הרכב וכך הם מאתרים במדויק את הרכיב שהוצקן במכוניך.
בברכה - רפי לין

yharoosh
17-06-14, 04:10
תודה, אבדוק ואעדכן.

יש לך מושג מה המחיר ההגיוני? האם קיימים תחליפיים באיכות סבירה?

יש הגיון בלקנות משומש או שזה חלק שסובל מבלאי גבוה?

davidmzr
17-06-14, 11:31
לא נראה לי שהניחוש שלך ביחס לזה שהקרבה לבלוק / סעפת פליטה תרמה לכך.
אם הבידוד החיצוני של החוטים במצב סביר הבעיה לא נגרמה כתוצאה של חום חיצוני. אלא מבעיית צריכת זרם מוגברת.
אני לא חסיד גדול שכול חלק חייב להיות מקורי. בפרט לא בחלקים שקל להגיע אליהם.
אין סיבה לשלם פי 3.
בתמונה חיישנים תקינים שיש ברשותי. אתה יכול לקבל אחד חינם לצורך הבדיקה.
אם אתה "הולך" על משומש, שים לב שאחד מהם מקורי לפי החיזוק שהוסיפו עליו וההטבעה שיש עליו.
דוד.

yharoosh
18-06-14, 10:08
תודה רבה על ההצעה, אבל אני מירושלים וזה רחוק לי.

בכל אופן אני אנסה למצוא משהו מהאזור שלי..

לגבי שריפת החוטים, היא לא אחידה לכל אורך החוט, אלא בעיקר בקטע שרץ צמוד לבלוק. ב15 הס"מ האחרונים המצב טוב מאוד.

yharoosh
18-06-14, 22:04
עדכון:

רכשתי היום תחליפי [תוצרת איטליה] בעלות של 150 ₪.
נכון לכרגע האוטו מניע ונוסע מצויין, אמתין מס' ימים לפני שאוכל לנשום לרווחה באמת, עקב הנסיון הקודם של "נראה לי שהכל בסדר. אופס. יש בעיה..."

שוב, המון תודה לכל העוזרים והמסייעים.