View Full Version : לחץ שמן פונטו ספייס 2003
בוקר טוב. מעוניין בבקשה לדעת כמה לחץ השמן צריך להיות בסרק? מנוע 8 שסתומים. תודה.
תודה דויד. יש לך נתון מדוייק במיקרה?
לא קיים נתון מדוייק. זה תלוי במידת השחיקה של מסבי הקרנק והטלטל.
בנוסף שחיקת משאבת השמן.
דוד.
אני מתאר לעצמי. והמנורה עצמה נידלקת בפחות מ 1.6 בר?
איך יכול להיות שהמנורה עצמה נידלקת בפחות מ 1.6 בר ? כמה פחות ?.
שהרי 1.6 בר הם כ-23 PSI. אמרנו שבטורים סרק הלחץ כ- 10 PSI, ועדיין הנורה לא נדלקת.
דוד.
איך יכול להיות שהמנורה עצמה נידלקת בפחות מ 1.6 בר ? כמה פחות ?.
שהרי 1.6 בר הם כ-23 PSI. אמרנו שבטורים סרק הלחץ כ- 10 PSI, ועדיין הנורה לא נדלקת.
דוד.
אני פשוט ראיתי באחד השירשורים שלך מהעבר שרשמת שהמנורה נידלקת בפחות מ 1.6 באר. אבל לא יודע באיזה רכב בדיוק...אולי לא בפונטו.
אם נדייק, מאור היה באמצע עבודה על הרכב וביקש ממני לעשות ג'סטה ולמצוא מה צריך להיות לחץ השמן בסרק.
חיפשתי באוטודטה ולא מצאתי מידע.
ובחיפוש בגוגל מצאתי את השרשור הזה: http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=92828
שם מדובר על ספייס 2002 וכתבת: "לחץ השמן מתחת ל- 1.6 BAR , ידליק את הנורה."
מי יכול עליכם אתם הסטודנטים. :)
נכון שכתבתי לפני כ- 3 שנים. אבל לא זכור לי למה ומדוע.
לחץ השמן שנוצר ברוב המנועים צריך להיות על 10 PSI לכל כ- 1000 סל"ד,
כמובן שהלחץ שמייצרת המשאבה גדול בהרבה יותר, אבל שסתום הלחץ הוא שמווסת את הלחץ. לחץ שמן נמוך, הוא בעיה שיש לטפל באופן מיידי כדי למנוע נזק חמור למנוע.
דוד.
מי יכול ?. אני יכול...:)
בניסיון שעשיתי זה עתה מצאתי: לקחתי יונית שמן וחיברתי אותה על השולחן למצבר, בדיוק איך שהיא מחוברת במנוע. אליה הלחמתי וחיברתי נורת לחץ שמן.
כאשר הזרמתי לחץ אוויר בלחץ של 10 PSI הנורה כבתה. כאשר הורדתי את הלחץ בהדרגה הנורה דלקה. היה לי קשה לצלם את זה בווידאו, משום שהייתי לבד והייתי צריך להצמיד את האוויר ליונית.
אז מי שלא הבין, עכשיו אני בטוח שיבין.
אגב, זה לא משנה אם הלחץ הוא של אוויר או שמן.
דוד.
פשש דוד, סחטיין על הניסוי.
עכשיו רק נשאר לדעת מה נסגר בסוף עם הספייס של הגברת.
מקור פורסם על ידי davidmzr צפה בהודעה
איך יכול להיות שהמנורה עצמה נידלקת בפחות מ 1.6 בר ? כמה פחות ?.
שהרי 1.6 בר הם כ-23 PSI. אמרנו שבטורים סרק הלחץ כ- 10 PSI, ועדיין הנורה לא נדלקת.
דוד.
אני אנסה להסביר
הלחץ שאתה מודד בניסוי היינו לחץ גייג',לחץ יחסי ללחץ האטומספרי (1 באר) כומר אם השעון מדידה הראה לחץ 3 באר אז הלחץ האבסולוטי היינו 4 באר.
10 PSI הם כ-0.68 באר.
אם מדדת 10 PSI כלומר בפועל הלחץ הוא 1.68 באר.
דוד אני אוהב את היצירתיות שלך.
אלי
פשש דוד, סחטיין על הניסוי.
עכשיו רק נשאר לדעת מה נסגר בסוף עם הספייס של הגברת.
לא הבנתי על איזה גברת אתה מדבר.
אני אנסה להסביר
הלחץ שאתה מודד בניסוי היינו לחץ גייג',לחץ יחסי ללחץ האטומספרי (1 באר) כומר אם השעון מדידה הראה לחץ 3 באר אז הלחץ האבסולוטי היינו 4 באר.
10 PSI הם כ-0.68 באר.
אם מדדת 10 PSI כלומר בפועל הלחץ הוא 1.68 באר.
דוד אני אוהב את היצירתיות שלך.
אלי
סיבכת אותי עם "לחץ יחסי ללחץ האטומספרי" אני יודע ש-10 PSI הם 0.69 באר. לא הבנתי איך הגעת ל-1.68 באר. האמת שזה גם לא חשוב לי. :)
צא מיזה. העיקר איך המזגן שלך ושל אחיך שתיקנו ?. ואיך שלך מתן ?.
הספייס שמאור רצה למדוד בה את לחץ השמן, היא של ידידה של מאור.
המזגן שלי עדיין בועט. מידי פעם בנסיעה אני שם לב שהטרמומטר (הסיני והעלוב שלי) יורד מתחת ל-10 מעלות. שבמציאות זה בטח ממש טוב :D (אם 12 מעלות שלו הם 6 מעלות במציאות)
דוד, בנוגע ללחץ המדיד והלחץ המוחלט, השעון לחץ שאיתו אתה עושה וואקום מציג במצב מנוחה את ה 0 בלחץ מדיד (גייג'). כשאתה עושה וואקום, המחוג יורד מתחת לאותו 0, ואם באמת ייצר וואקום מוחלט בצנרת המיזוג, הוא יראה את האפס המוחלט.
אבל אלי, לא הבנתי איפה אתה טוען שהשתמשו בלחץ מוחלט? מכונאים משתמשים במדי לחץ שנותנים קריאה של לחץ גייג', אז כשדוד כתב בשרשור ההוא 1.6 באר, הוא לא התייחס לזה כלחץ אבסולוטי.
בנתיים אני יכול לעדכן שלאחר ניתוק והחזרת הקונקטור של היוניט המנורה מתפקדת כמו שצריך ולא נידלקת במצב סרק סתם ככה. את הלחץ עצמו לא בדקתי כי רציתי לבצע את הבדיקה שאני תופס את המנורה על חם.הרכב בועט ונושם כמו פנתר.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.