PDA

View Full Version : החלפת יוניט חום


gibson9655
28-03-14, 13:35
פונטו ספייס 02 16 שסתומים

האם צריך לנקז מים לפני ?
האם צריך לנקז אוויר אחרי (אם לא צריך לנקז מים לפני)

תודה

yair791
28-03-14, 15:09
תיפתח את היוניט מה שישפך ישפך
אחרי ההחלפה תמלא את החסר תנקז אוויר ותוסיף נוזל קירור אם יהיה צורך בכך

gibson9655
28-03-14, 15:27
תודה יאיר
כמה ישפך ? הרבה או לא רציני ?

הוא יושב על הראש כל מה שמעליו ישפך נראה לי לא מעט, אני צודק ?

yair791
28-03-14, 17:27
כל מה שנימצע מעל לאותה הנק ישפך יש מצב שאפילו לא שפך כלל הכל אפשרי ואם אתה יכול שהרכרב יהיה בזוית עם האף כלפי מעלה אז עוד יותר טוב
ואם נשפך לא מאמין שישפך המון אם היוניט היה נימצא על הבלוק באזור השמאבה היתי אומר בודאות שישפך כמעט הכל

gibson9655
28-03-14, 17:46
יפה יאיר צדקת 100%.
נשפך זרזיף קל של איזה 20 מ"ל , עם בוקסה 19 עמוקה יעודית החלפה קלילה של היוניט.
ניקוז בסוף ושלום על ישראל.

בחודש הקרוב אבדוק אם משהו ישתפר.

תודה שוב :!:

mike12
29-03-14, 00:12
יש מצב לתמוונה?
מיקום יוניט חום

matangil
29-03-14, 14:33
אשמח לתמונה , או פירוט על מקום היוניט חום ?

בשביל הידע כללי !
האם זה זהה לדגם ה8v ?

תודה.

davidmzr
29-03-14, 18:43
בחודש הקרוב אבדוק אם משהו ישתפר.

תודה שוב :!:
מה היתה הבעיה בגללה צריך היה להחליף יונית חום ?, ולאיזה שיפור אתה מצפה ?.
דוד.

gibson9655
29-03-14, 20:46
כן בהחלט יש מצב לתמונה אצרף עד סופשבוע הקרוב כי אין לי כל כך זמן באמצע שבוע בשעות האור.
אצלם גם את היוניט שפירקתי (חברת FAE הספרדית) וגם את זה המורכב (חברת FACET האיטלקית)

דוד - ישנן שתי בעיות שאני שובר עליהן את הראש וזה מספק לי מקור טוב להנאה וללמידה.
מצד שני זה עולה לי כסף ומשגע לי את המוח אבל את זה אני מזניח לעת עתה.

1. הבעיה ראשונה בגללה החלפתי טרמוסטט למקורי היא נדנודי טמ"פ לא מוסברים -
המנוע מגיע לטמ"פ עבודה , נופל 4 סקאלות וחוזר לטמ"פ עבודה. (לא עולה מעל טמ"פ עבודה בכל מקרה)
ככה איזה 5-10 פעמים תלוןי אם קר או חם בחוץ ואז ננעל לאמצע.
משהו לא תקין ואני עדיין לא מבין מה-
כאמור טרמוסטט מקורי , נוזל קירור מקורי, משאבת מים חדשה, רדיאטור חדש וכוס אמא של פיאט חדש.
כעת הוחלף יוניט חום ועדיין לא צולח.

2.הבעיה השניה היא צריכת דלק יחסית גבוהה סביב 1:10 עירוני ללא מזגן. עם מזגן אפילו יותר.
יוניט חום משוצף לשתי הבעיות ולכן התקדמתי איתו.

בעיה 2 אני חושד בחיישן חמצן לפני הממיר כי קראתי שרטיבות במיוחד עם נוזלי קירור מעייפת את החיישן או מוציאה אותו מכלל פעילות (הרכב עבר ראש מנוע) , הצלחתי לעלות גרף של הממתח של החייישן אחרי הממיר (הוא לא זה שהמחשב משתמש בו לכוון יחס אוויר דלק) של שתי מכוניות שלי ושל ההורים, בשתיהן ערכים מוזרים אז אני חושד בגרסה של התוכנה. גרסאות אחרות של התוכנה אינן יציבות.
בקיצור לא מצליח לבדוק את מהירות התגובה של ממתח המוצא של החיישן כמו שצריך ולאור עלותו + בוקסה ייעודית מול עלות הבדיקה אני חושב שבחודש הקרוב אמצא זמן ופשוט אחליף אותו. אישתי תהרוג אותי כבר פעם שלישית על ימי שישי שרופים אבל יש לי נשמה של חתולה , הווה אומר עוד 5 חיישנים. :)

gibson9655
30-03-14, 21:51
יש לי תחושה ששתי הבעיות קשורות זו בזו למרות שלא מחייב.
משהו בראש מנוע שנעשה לדעתי לא נעשה בצורה תקינה.

עוד פרטים :
כל בוקר אני עושה את אותו המסלול עם הרכב לרכבת וחזרה.
אם הבוקר לא חם מדי או קפוא מדי, אני יודע מתי בדרך בדיוק יפול המדחום מטה ויחזור חזרה עד שינעל.
בנוסף המאורר לא אחראי לזה - גם בעין ווידאתי וגם עם מחשב מחובר בנסיעה- בזמן הקפיצות המאוורר לא נכנס לפעילות לא במהירות הראשונה ולא בשניה שלו.

ז"א זה לא אקראי ולכן סביר להניח שהאשם הוא הטרמוסטט אבל הטרמוסטט חדש ומקורי.

אחרי חקירה מצאתי שלטרמוסטט של פיאט כמו לטרמוסטטים נוספים יש בראשו פין מתנדנד.
אוויר כלוא (הנוצר מאידוי של המי קירור בתוך המערכת) אמור להשתחרר דיו דרך הפין המתנדנד בראש הטרמוסטט ושאמור לחמם בהתאם בהדרגה את המים ברדיאטור ובכך לרכך את התנודות טמ"פ.
אלא שאצלי אני מנחש לא מספיק אוור משתחרר טרום הפתיחה של הטרמוסטט ולכן המים ברדיאטור נותרים קרים מדי וזה מתפרש בקפיצות טמ"פ בראש עד שגם הם מתחממים מספיק כדי לסגור חוג.

המסקנה - האוויר מהאידוי נותר כלוא או משתחרר ממקום אחר.

עכשיו אני מנסה להבין מה בראש מנוע שעשו יכול להיות קשור לכך ואני מתכוון לכל מה שיכול לנקז אוויר במערכת הקירור.
זה אגב גם מסביר למה לפני פריצה של אטם ראש הרבה רואים פתאום נפילות טמ"פ.
הניחוש הראשון הוא עדיין אטם ראש פרוץ. השאלה אם העבודה שעשו לא היתה טובה ועדיין יש חריצון שדרכו בורח אוויר אבל הוא כל כך קטן שלא בורח מים או משהו בסגנון.

(כאמור אין איבוד מים או סממנים אחרים לאטם ראש כמו התחממות, טחינה, אגזוז משתין או ניפוח של המי קירור)

יש רעיונות ?

davidmzr
01-04-14, 20:59
אני לא חושב שאתה בכיוון הנכון של גורם התקלה.
בה"פ כתבת " הרכב עבר ראש מנוע לתחושתי העבודה לא תקינה ולראיה בעל המוסך שעשה ראש מוכן לספוג את עלות התיקון שתעשה במוסך אחר. " לא נראה לי שזאת אכן ראיה.
לצערי אני חייב לכתוב לך, שלא נראה לי. יש סיבה אחרת. מה, הוא הודה שהתיקון לא צלח ?. אם כן למה שלא יחזור על התיקון ?. מה לדעתו הבעיה ?.
לגבי התיקון אצלי, לא אוכל לנפק לך חשבונית כי סגרתי את התיק.
לגבי מוסך שייבצע אין לי בעיה. אדבר מחר עם חבר שלי בעל מוסך למכונאות וחשמלאות רכב.
אבל שוב לא נראה לי שהבעיה בראש המנוע.
ועכשיו לטיפ' שעלול לפתור לך את הבעיה. כתבת, "נשפך זרזיף קל של איזה 20 מ"ל".
נסה להוריד שוב את חיישן החום, פתח את מכסה הרדיאטור, מלא נוזל קירור עד הסוף.
הכניס מברג דק יותר מהחיישן לחור, נקה משם את האבנית. נראה לי שהחיישן לא מקבל סירקול ראוי של נוזל הקירור.
דוד.

gibson9655
01-04-14, 22:48
תראה, אם זה היה אקראי הייתי שמח להסכים איתך שזה יכול להיות בכיוון של הטיפ שרשמת.
אבל זה לא אקראי , זה חוזר על עצמו בצורה עקבית ובנסיעה אני כבר יודע מראש מתי יפול המד חום.

בנוסף זה שנכבה הרכב הבוקר למרות שלא הצלחתי לשחזר יחד עם עוד בעיות שצצו אחרי הראש.
(לדוגמא רעידות חשידות בסרק (מד סלד יציב אבל מריח כמו בעיית תערובת או חדירה של אוויר)
הרכב היה פעם נוספת אצל המוסך אחרי הראש - הוא פשוט לא מצליח לעשות עבודה כמו שצריך מה לעשות. גם הוא כבר מבין את זה והסיק את המסקנות - אבל באמת אני נפעם כמה קשה לתקן ראש מנוע (לא להחליף מנוע) של פונטו 16 שסתומים או כמה חסרים אנשי מקצוע פשוטו כמשמעו.


אני לא רוצה להוסיף על זה עוד - היו עוד בעיות מביכות שבעל מקצוע בחיים לא ישחרר רכב ככה כי ישרף מנוע שאני גיליתי בדרך הביתה, לכן יש לי הרגשה חזקה שלא נעשתה עבודה טובה. זה לא רק על סמך הנדנודי טמ"פ.

yair791
01-04-14, 23:11
זו לא עבודה קשה לתקן ראש מנוע הכוונה שלי היא שזה לא מדע טילים
צריך ידע וידים לכל העבודות האלה
ממה שאתה רשמת עכשיו זה נשמע שהמוסך לא עשה נסיעת מבחן כי אם היה עושה אז הוא היה עולה על זה
תנקז אוויר מחר ותיראה אם יש אוויר אם יש אוויר אז זה אומר שניכנס ממקום לא ידוע כמו פריצה בראש /אטם ראש או יותר גרוע בלוק סדוק
ותיבדוק את החיבור למד החום מנוע כלומר החוט שלו שהוא שלם ולא חסוף ונוגע בגוף באיזה מקום
עוד בדיקה אתה יכול לפתוח בזהירות את מכסה המים כשהמנוע מונע וליראות אם יש בועות שעולות אם יש בועות אז יש לך אחת מהבעיות שרשמתי מקודם

gibson9655
01-04-14, 23:28
יאיר , במסגרת הידע של חובבן שיש לי עשיתי זה מכבר את הבדיקות שציינת.
אני לא זיהיתי כניסת אוויר למערכת , כנראה שצריך בדיקת ליקג' כמו שצריך כדי לשלול.

הגעתי למסקנה שצריך להכניס פה בעל מקצוע לעניין , לא רק כדי לחפש את הבעיה אלא גם לפתור אותה. אולי במזל אני אצליח למצוא רמז להבעיה אבל כנראה שאני לא אוכל לפתור אותה.

הבעל מקצוע פשוט חיפף זה הכל, כשמטפלים במוסך קטן בהמון רכבים במקביל מפספסים בדרך והאיכות נפגמת. כנראה שהוא לוקח את זה בחשבון כחלק מההוצאות האבודות שלו - זה כבר פחות מעניין אותי אני מסתכל קדימה ואני סורק אחרי בעל מקצוע שיגמור את העניין הזה אחת ולתמיד.

כאמור עד עתה ההמלצות לא פגעו (פרט לשמשון אבל עם שמשון אני סיימתי באופן עקרוני לפני שנתיים, עד אז הייתי מאד מרוצה אבל זאת החלטה עקרונית להסתדר בלי מורשה יבואן ברכב בן יותר מ 10שנים , יתכן שזאת טעות אבל זה לא הגיוני שאין בעלי מקצוע שיודעים את העבודה)

gibson9655
02-04-14, 16:52
אני לא חושב שאתה בכיוון הנכון של גורם התקלה.
בה"פ כתבת " הרכב עבר ראש מנוע לתחושתי העבודה לא תקינה ולראיה בעל המוסך שעשה ראש מוכן לספוג את עלות התיקון שתעשה במוסך אחר. " לא נראה לי שזאת אכן ראיה.
לצערי אני חייב לכתוב לך, שלא נראה לי. יש סיבה אחרת. מה, הוא הודה שהתיקון לא צלח ?. אם כן למה שלא יחזור על התיקון ?. מה לדעתו הבעיה ?.
לגבי התיקון אצלי, לא אוכל לנפק לך חשבונית כי סגרתי את התיק.
לגבי מוסך שייבצע אין לי בעיה. אדבר מחר עם חבר שלי בעל מוסך למכונאות וחשמלאות רכב.
אבל שוב לא נראה לי שהבעיה בראש המנוע.
ועכשיו לטיפ' שעלול לפתור לך את הבעיה. כתבת, "נשפך זרזיף קל של איזה 20 מ"ל".
נסה להוריד שוב את חיישן החום, פתח את מכסה הרדיאטור, מלא נוזל קירור עד הסוף.
הכניס מברג דק יותר מהחיישן לחור, נקה משם את האבנית. נראה לי שהחיישן לא מקבל סירקול ראוי של נוזל הקירור.
דוד.

דוד מוסכים יש לי גם בבאר שבע, יש כמה סבירים אבל אף אחד לא מכיר ונושם פיאט.
כולם מדברים המון זה פשוט מחלה - אפשר לחבר אותם לטורבינה ולהפיק חשמל.

אני מחפש מוסכניק שיתיישב על הכסא נהג ויבין שהקפיצות טמ"פ לא תקינות למרות נעילה בסוף ולא יספר סיפורים שזה בסדר.
יש עוד כמה סימנים חלקם רשמתי למעלה שמי שמכיר פיאט יבין שמשהו לא תקין ונשאר לו רק למצוא מה - אני מצפה ממנו להבין ולהצביע לכל הפחות על הסימנים שאני מבין תוך רבע שעה של סיבוב באוטו.

אם הוא לא מסוגל הוא לא מכונאי פיאט כמו שמכונאי פיאט צריך להיות , הוא סה"כ עוד מוסכניק מיני רבים מדי.

רון1979
02-04-14, 17:38
קראתי את הייאוש שלך gibson
אני בטוח שתמצא איש מקצוע אמיתי אני גם יודע שזה לא יהיה קל
בתרבות של "אני חכם, אני יכול אני גיבור כל כך גדול הכל אני, אני הכל אני חזק, אני בתוך בועה........
שרובם פותחים את המכסה מנוע ורואים שטרות של כסף במקום לראות את הבעיה עצמה ולנסות לפתור אותה
זו הופכת להיות בעיה מורכבת בפני עצמה

yair791
02-04-14, 17:41
יכול להיות שהבעיה עם קריאת החום היא בעצם השעון עצמו תיקנה שעון חום חיצוני עדיף אפשר חשמלי או מכאני מה שבא לך תעשה את קומבינת החיבור כך שיהיה מחובר לפני הטרמוסטט ככה תידע מה הטמפ של המנוע כמו שהיוניט קוראת ואם טין קפיצות בשעון החיצוני ובשעון הרכב יש אז הבעיה יא בשעון הרכב כמובן אפשר לפרק ולבדוק היתנגדות זה יותר פשוט

gibson9655
02-04-14, 18:04
יאיר - עקבתי אחרי הטמ"פ גם עם המחשב כשהוא מחובר ואכן יש נפילות טמ"פ.
אגב עקבתי עם המחשב גם בנסיעה אחרי הטמ"פ - השעון תקין ..

התגדות כבר לא רלוונטי כי החלפתי חיישן לחיישן חדש , בקודם בדקתי התנגדות עם המנוע קר וחם ונראה תקין. מה שחששתי שהחיישן מזייף בשינוי ההתנגדות ולכן החלפתי.
החיישן החדש מראה את אותה התנהגות בדיוק (קפיצות באותן נקודות על הדרך , שום דבר לא אקראי)

אקיצר זה לא החיישן, זה גם לא השעון וכנראה גם לא המחשב.
זו בעיה מכאנית כלשהיא ואני משייך אותה לאוויר שפורץ דרך מקום אחר במקום דרך הפין העליון של הטרמוסטט ולכן המים ברדיאטור לא מתחממים מספיק וגורמים לנפילה כשהטרמוסטט נפתח והם מגיעים לראש.


רון - הכל בסדר שאילו יהיו הצרות שלי.
המכונאים הכושלים הם שלא בסדר - בעלי מקצוע עלק, אני באמת מרחם על אנשים ששופכים את הארנק במוסך ולא מבינים במכונאות כלום, טרף קל הרבה פעמים לתת רמה של אנשים.

gibson9655
03-04-14, 01:39
טוב אני מרים את הכפפה,
מי שמכיר מוזמן להביע דעה (מבוססת עובדות בלבד כמובן - עדיף עם ניסיון לא בטיפולים שוטפים אלא בתיקונים סבוכים) , למרות שאני מזמן כבר ירד לי מהמלצות שהתגלו כבדיחות משוגעות.
מסתבר שמוסכניקים למדו להשתמש באינטרנט כפלטפורמה שיווקית והם שולחים מטופלים שלהם לרוץ לרשום להם חוות דעת חיובית על שטויות. כל הרשת מלאה בהמלצות כאילו מישהו המציא את אמריקה.

בהיי טק להיות תותח דורש להיות תותח, אין פשרות -אף אחד לא ימליץ על עיוור כי הוא יורה לעצמו ברגל ומרים על עצמו חרב פפיות.
אני מסתכל על תחום המכונאות בלגלוג אחד גדול , תת רמה.

עלו שני מועמדים בינתיים :
מוסך תלתן
פיאטון


יאללה חברים - שוט.

gibson9655
11-04-14, 22:56
עדכונים למעקב -
היה לי שבוע עמוס בעבודה לפני החג אז לא עשיתי הרבה עם האוטו אבל מסתבר שהתחושות שלי צדקו.

פעם נוספת השבוע הרכב הניע ואז דומם.
הפעם נרשמה תקלה - p300 , p301

לא צריך להסביר לי את מהותן.
רק לידיעה - פריצת הראש המקורית לוותה באיבוד ניצוץ.

אין הרבה מה להוסיף למי שהיה סקפטי משהו בראש מנוע לא היה תקין - נפילות טמ"פ לא מוסברות עד להתכנסות הן כנראה סמפטום מקדים, ההסבר שרשמתי בשרשור הוא על דעתי בלבד - אין מקור מוסמך לזה, אחרי שיפורק הראש אני מקווה שאני אצליח לאושש את זה.

אמשיך לחפש מוסך טוב לא מורשה יבואן בשבוע שאחרי החג, כאמור עדיין לא מצאתי.
מגוחך אבל זה המצב.

רפי איך מוסך תלתן ?

davidmzr
12-04-14, 14:50
נראה שכן צריך להסביר לך את מהותן של התקלות שכתבת.
אין קשר בין פריצת הראש לאיבוד ניצוץ.
אתה סומך יותר מידי על בדיקת סקנר.
הסכנר לא יצביע על על פריצה באתם הראש וגם כאשר יצביע לכיוון החלק התקול, לא תמיד החלפת החלק פותרת את הבעיה(מניסיון). פריצה צריך לבדוק ע"י בדיקת לחץ.
לא נראה לי ששם הבעיה. שהרי כתבת, "כאמור אין איבוד מים או סממנים אחרים לאטם ראש כמו התחממות, טחינה, אגזוז משתין או ניפוח של המי קירור"
אל תמסור את הרכב לשיפוץ ראש נוסף. לא נראה לי שזה יפתור את התקלה.
הייתי הולך על בדיקת חיישנים ידנית.
כתבת שחיישן טמפ' חדש. זכור שגם בחלקים חדשים יש לפעמים פשלה.
דוד.

gibson9655
12-04-14, 15:40
למה אתה אומר שאין קשר בין איבוד ניצוץ לאטם ראש פרוץ ?
בעיית קומפרסיה, איבוד או כניסת אוויר לצילינדר יכולה להגמר בתערובת לא מוצתת.

זה בדיוק מה שקרה פעם קודמת, אחרי תקופה מסויימת גם החל איבוד מים קרי יש שלבים לפריצת אטם זה לא בינארי - פרוץ לגמרי או לא פרוץ.

שלא תטעה אני מעריך מאד את הכוונה שלך לחסוך הורדת ראש, היות ואין אינדיקציות אחרות לחיישנים אני לא מסכים עם הכיוון שלך.

בכל אופן יבדקו החיישנים עם סורק תקלות ייעודי במוסך, אני מקווה שאבחר מוסכניק מספיק מקצועי לזה.
מה שניתן לבדוק ידנית סורק תקלות חייב להצליח לזהות כבעיה.
איטיות חיישן או תגובה מחוץ לחלון - מה שקשה לבדוק ידנית סורק תקלות אמור בסופו של יום להציג כבעיה.

הבעיה לא בחיישן טמ"פ , ד"א גם החיישן הקודם חדש - ז|"א שני חיישנים חדשים של שני יצרים שונים שמראים בדיוק את אותה התנהגות - תסכים איתי שהסיכוי אפסי ששניהם דפוקים באותה צורה.

davidmzr
12-04-14, 16:12
"למה אתה אומר שאין קשר בין איבוד ניצוץ לאטם ראש פרוץ ?"
אתה מערבב בין שתי בעיות שונות.
נכון שבעיית קומפרסיה, איבוד או כניסת אוויר לצילינדר יכולה להגמר בתערובת לא מוצתת.
אבל עדיין זה לא אומר שיש איבוד ניצוץ.
ואני מוסיף, "יכולה להגמר בתערובת לא מוצתת כהלכה".
"מה שניתן לבדוק ידנית סורק תקלות חייב להצליח לזהות כבעיה."
לא נכון. אני מדבר על זיהוי של סורק והחלפת חלק שלא הביא לפתרון הבעיה.
אני יכול לספר לך על פולו של בחור שנכשלתי איתו בטסט על CO פי 10 מהתקן.
מאחר שהבחור היה לחוץ בזמן, נכנסתי למוסך לבדיקת סקנר ו-4 גזים.
הסקנר כתב שחיישן חמצן תקול. תחליף אמרתי. לאחר החלפת החיישן לחיישן אונברסלי חדש.
הבעיה לא נפתרה ולא היה שיפור.
אני אומר שוב, "אין קשר בין איבוד ניצוץ לאטם ראש פרוץ" גם אם האטם פרוץ, עדיין יהיה ניצוץ. :)
דוד.

gibson9655
12-04-14, 16:32
דוד האוטו הניע קירטע ונכבה. יש לי כבל קבוע באוטו ומותקן על המחשב הנייד שצמוד אלי תוכנת סריקה.
כל בוקר אני סורק תקלות לפני ההנעה מאז שזיהיתי כמה התנהוגיות מוזרות - לא נרשמו תקלות.
תקלה נרשמה רק מיד אחרי שהנעתי והרכב נכבה. (קרה פעמיים החודש , בפעם הראשונה לא נרשמה תקלה)

המחשב רכב לא ממציא תקלות על זה נסכים, אם הוא אמר בפולו שהחיישן דפוק , אז או שהחיישן דפוק או משהו בתערובת גרמה לחיישן להתנהג בצורה דפוקה.
אם הוא אומר שיש איבוד ניצוץ אז יש איבוד ניצוץ - הרי הרכב נכבה מיד לאחר ההנעה , אחרת לא היה נכבה.

עוד דבר- לא בהכרח שהאטם פרוץ כמו בספרים כי לפחות שהרכב היה אצלי מחוץ למוסך לא היתה שום התחממות - אבל כן כנראה שמשהו בהרכבה לא תקין וצריך למצוא מה זה.

davidmzr
12-04-14, 18:29
"תקלה נרשמה רק מיד אחרי שהנעתי והרכב נכבה. (קרה פעמיים החודש , בפעם הראשונה לא נרשמה תקלה)"
אתה אומר בדיוק את מה שאמרתי. שאין לסמוך ב-100% על בדיקת סכנר. כמו שלא ניתן לסמוך על מכונת אמת, ובכל זאת בודקים בשניהם.
"אם הוא אמר בפולו שהחיישן דפוק , אז או שהחיישן דפוק או משהו בתערובת גרמה לחיישן להתנהג בצורה דפוקה."
מה זה "משהו בתערובת" ?. המשהו הזה יכול להיות חיישן שלא משדר למחשב כמו שצריך, למשל חיישן MAP, אז למה שהסקנר לא יצביע עליו או גם עליו ?.
לתקלה שמניע מקרטע ונכבה, יכולות להיות כמה סיבות. אפילו חיישן קרנק מלוכלך.
בסה"כ רציתי להבהיר לך שלא תתמקד בפריצת אטם ראש, ולא תבקש שיפוץ ראש נוסף.
הראש יגיע לחרט ושוב ישחיז אותו, אולי יהיה נמוך מידי ואז אתה בבעיה יותר גדולה.
לדעתי אל תדבר במוסך על שיפוץ ראש, בקש לעשות בדיקות ממה נובעת הבעיה, ורק לאחר מכן תחליט מה עושים.
דוד.

gibson9655
12-04-14, 19:11
100% לקחתי לצומת ליבי.

מה זה "משהו בתערובת" ?. המשהו הזה יכול להיות חיישן שלא משדר למחשב כמו שצריך, למשל חיישן MAP, אז למה שהסקנר לא יצביע עליו או גם עליו ?.

אני מנחש שאם היה מזוהה בעיה בMAP או בכל רכיב מקדים לפני הפליטה היתה שגיאה עליו בנוסף או במקום.
הגיוני שהראשון שמזוהה כגורם לבעיה לפי הסדר (תערובת - הצתה - בעירה - פליטה - חזרה לתערובת) צריך להרשם ראשון ואחריו כל השאר לפי הסדר.

אם לא נרשם מידע אחר - אז זה מידע בפני עצמו וככה צריך להתייחס אליו. סה"כ זה מחשב מנטר שגיאות, אין לו סנטימנטים.

ד"א יכול להיות שהראש כבר עכשיו מושחז יתר על המידה וזה שורש הבעיה של למה לא מספיק אדי מי קירור יוצאים דרך הפין בטרמוסטט ולכן לא מחממים את המים ברדיאטור ולכן קפיצות הטמ"פ, מי יודע.
לפרק ראש מחייב השחזה נוספת גם אם הראש תקין לגמרי ללא איכולים ?

gibson9655
13-04-14, 02:27
דוד תראה קטע ,

http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=17249

שרשור שפתחתי לפני הפריצה הקודמת.



ההודעה שלי :

04-12-13, 22:22
שלום
לאחר כמה שבועות של גמגום בוקר או כשהמנוע קר , השגתי כבל ELM127 ותוכנה , אכן נירשמו תקלות p0300
p0304

שתיהן מצביעות על בעיות הצתה (אחת בכמה צלינדרים והשניה בצלינדר 4)

מישהו נתקל בתקלה דומה ויכול למקד את הבעיה ? (פרט לתשובות לקוניות כמו להחליף כל רכיב אפשרי בהצתה)

אני מהמר על חיישן הצתה רק בגלל שהתופעה מתרחשת רק כשהמנוע קר מצד שני לא התקבלה אינדיקציה עליו ישירות.

מישהו מכיר ?

רפי לין ?

תודה



ההודעה שלך :

קוד תקלה p0300 מצביע על כשל בפלג, או קוייל, או קומפרסיה נמוכה.
קוד תקלה p0304 מצביע על כשל באחד החיישנים ECT/MAF, לבדוק צילינדר מס' 4.
תתחיל בלבדוק קומפרסיה במנוע קר.
דוד.




וואלק זכרתי שהיה איבוד ניצוץ רק לא זכרתי שפתחתי על זה שרשור בהקשר הזה.
ד"א איבוד הניצוץ נעלם אחרי הראש (לפני יותר מחודשיים) וצצו שוב רק השבוע ועם התנהגות זהה, מצחיק יכולתי פשוט לשרשר את ההודעה ההיא כי חזרנו לאותה נקודה.

טוב נעצור בזה נמשיך במוסך אחרי החג.