PDA

View Full Version : לאחר החלפת קלאצ' , לא ניתן להאיץ בהילוך ראשון .


ELX2001
26-03-14, 02:25
שלום ,

הוחלף הקלאצ' המקורי לאחר 132 אלף , עכשיו הקלאצ' חלק כמו חמאה ...
אבל צצה בעיה חדשה , בהילוך ראשון ברגע שאני נותן גז יש רעש חריקות והרכב לא זז .(הקלאצ' עד הסוף למעלה).

צריך לתת גז בעדינות ורק אז הרכב נוסע ...

אין מצב להשתלב לנתיב במהירות ... מצב מסוכן .

מדובר על פונטו ELX 2001 ידנית , מה יכולה להיות הבעיה ?
יתכן שהכיוון לא בוצע כהלכה והקלאצ' מחליק ?

תודה .

yair791
26-03-14, 07:29
האם שאר ההילוכים ניכנסים חלק ?

davidmzr
26-03-14, 10:04
יאיר נראה שהעבודה ברשל"צ גמרה עליך. :)
הוא לא מדבר על ההילוך שלא ניכנס חלק. אלא על רעש חריקות והרכב לא זז.
הדבר מצביע על קלאצ' מחליק.
הסיבות יכולות להיות:
א. דיסק רטוב משמן.
ב. השמש תקולה.
ג. אחת המשאבות ניתקעת, לא חוזרת בזמן למקום, בשל גומיות שהתנפחו.
ד. גלגל תנופה שמצריך חריטה. כמו שביצענו ברכב של החבר שלך.
לא ברור אם מיד לאחר החלפת הקלאצ', צצה הבעיה החדשה.
דוד.

yair791
26-03-14, 10:17
גמרה עלי זה לא מילה אני כל ערב חוזר ועושה שעות נוספות בשיפוץ המטבח אם אחת המשאבותהיתה תקולה וניתקעת אני מאמין שהידית היתה עושה בעיות ושילוב שאר ההילוכים היתה גם בעיתית
תיבדוק אם יש רטיבות בין המנוע לגיר כי קלאצ מוצף בשמן יתן סימני שמן בין המנוע לגיר

ELX2001
26-03-14, 10:20
נכון,הילוכים נכנסים חלק .
עד להחלפת הקלאץ לא הייתה לי בעיה כזאת ,הייתי מאיץ חופשי עולה לטורים גבוהים .
עכשיו כבר ב 2500 טור הרכב לא זז ויש רעש חזק של חריקות.

davidmzr
26-03-14, 10:30
עשה את הניסיון הבא.
הניע מנוע ושלב לראשון משוך בלם יד. עם עקב רגל ימין לחץ על רגלית הברקס. אצבעות הרגל על הגז.
תן מעט גז ושחרר את הקלאץ. אם המנוע לא נכבה מיד, הסיבה, הקלאץ מחליק מאחד הסיבות שכתבתי.
דוד.

yair791
26-03-14, 10:32
אני לא מאמין שמדובר במשאבות ויהיה צורך לפרק את הגיר מהמנוע ולבדוק מה קורה שם

davidmzr
26-03-14, 10:52
במחשבה שנייה אתה צודק.
האופצייה של משאבה תקולה לא סבירה.
דוד.

Driver
26-03-14, 18:09
נשמע כמו ציריה,
יש לבדוק את שיניי הציריה, וכן לבדוק את השיניים בגיר(המחוברים לסטיליטים בדיפרנציאל).

ELX2001
31-03-14, 21:22
עדכון :
יום חמישי אני יוצא לעבודה כהרגלי , ואחרי 300 מטר מהבית בכיכר אני בהילוך שני כאילו בניוטרל .
משלב לראשון , אותו הדבר ... בקיצור האוטו לא נוסע .
גררו את האוטו למוסך פיאטון בת"א שבו החלפתי את הקלאץ' לפני כמה ימים, אחרי בדיקה התברר שהדפרנציאל בגיר נישבר ,ויש להחליף גיר .

שלמה חייב עבור חלקים בלבד , ולא לקח עבור עבודה מתוך התחשבות במצב הקיים .
ואני היום קיבלתי את הרכב החדש שלי בטרייד אין :) מישהו הולך להיות שמח עם גיר וקלאץ' חדש בפונטו.
תודה לשלמה והצוות ממוסך פיאטון .

ורשמית אני עוזב את עולם הפיאט ... היה נחמד .

תודה .