PDA

View Full Version : פילטר אינבוקס של K&N


skomanov
26-09-13, 11:53
שלום לכולם.
מדובר בפילטר הזהhttp://www.ebay.com/itm/33-2197-K-N-AIR-FILTER-FIAT-PUNTO-1-2-1999-16v-from-10-99-/380625463697?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item589f0ba991
מה לדעתכם יהיו השפעת מהרכבת פילטר אינבוקס כזה? קראתי תגובה של מישהו באתר של K&N שהוא הרכיב כזה על פונטו , והרגיש בהבדל של תוספת כח ורעש טוב יותר. מומלץ לנסות?
שווה לשלם עליו 250 ש"ח , כשפילטר אוויר עולה בסביבות 25 ש"ח?
וגם הבנתי שיש איזו ערכת ניקוי.....הנה http://www.ebay.com/itm/1x-K-N-Filter-Care-Service-Kit-Squeeze-99-5050-Replaces-99-5002-/321142012175?pt=Men_s_Clothing&hash=item4ac58e390f
מישהו יודע מה הנוהל בניקוי הפילטר עם הערכה?
תודות לעוזרים וחג שמח.

davidmzr
26-09-13, 12:21
מניסיוני בשיפוץ מנועים, לא נראה לי שהסיפור אמיתי.
תוספת כח לא תקבל. רעש אולי, אבל לא מהאגזוז אלא מיניקת האוויר בשל צפיפות המסנן.
קח בחשבון שאולי זה שכתב את זה, רצה לפרסם את המוצר.
דוד.

dodihob
26-09-13, 16:34
תקבל תגובת מצערת קצת יותר טובה ורעש קל קצת יותר בשרני של המנוע מעל 2.7k סל"ד.
אני עברתי כרגע לקיט יניקה, ויש לי פילטר inbox של BMC אם אתה מעוניין.
ערן

davidmzr
26-09-13, 16:42
dodihob, האם אפשר לקבל הסבר טכני, שאם אכן זה קורה, למה זה קורה ?.
תודה דוד.

dodihob
26-09-13, 17:54
הסבר טכני אין לי, וזאת מכיוון שזה לא התחום שלי.
זה מה שהרגשתי לאחר המעבר לפילטר פתוח אינבוקס. כמו כן לאחר מעבר לקיט יניקה דמוי GSR למרות שהמנוע מרגיש קצת אנמי בסל"ד נמוך, בהאצה חזקה וכן במהירויות גבוהות מרגיש כי הרכב נושם יותר טוב, וכן קיט היניקה הוסיף המון "רעש" יניקה.
באנגליה, שם נושא השיפורים של הפונטו קצת יותר רציני, לאחר הוספת קיט יניקה GSR בלבד נוספו 8 כ"ס ונבדק ע"י דיינו. זה לא משהו מדגמי, השדרוג המומלץ לרוב דגמי ה-1.2 16v בחול הינו remap בשילוב של קיט GSR ואגזוז אחורי free flow של supersprint, שילוב שנבדק ע"י דיינו ונותן תוספת של 20 כ"ס בממוצע ומעלה את המנוע להספק של 100 כ"ס.

davidmzr
26-09-13, 19:38
אגיד לך ערן, אני בכלל לא מצדד בכול השיפורים הללו. אולי משום שאני שייך לדור הישן של המכונאים, אלה שמעדיפים אוברול על החלפת מנוע מיבוא.
לעולם לא אבין מדוע צריך להוסיף למנוע 1.2 16v ציוד, כדי שייתן תוספת של 20 כ"ס. הרי אפשר לנסוע ברכב עם יותר כוחות סוס.
תוספת של 20 כ"ס מאמץ את המנוע מעבר למה שתכנן היצרן. זה מה שגומר את המנועים.
בתקופה שהייתי צעיר ויפה, היה לי פורד ברנדה אוטומטית 1.3 רציתי יותר כוח, אז הפכתי את המנוע ל-1.6 בעזרתו של בעל מפעל המנועים "סמוך" ברשל"צ. אברהם השיג לי קרנק, טלטלים, בוכנות וראש של ברנדה 1.6. חרט לי את הבלוק המקורי למידה של הבוכנות.
פחדתי שבטסט יגלו את זה, כשינוי מבנה. אבל לא. כך צריך להוסיף כ"ס. לא כמו שעשה הבן העקשן שלי, שהרכיב על הג'פ 4 קרבורטורים, ולאחר נסיעת שטח קצרה, עברה קומפרסיה למערכת המים בשל לחץ מוגבר. נאלצתי לשפץ ראש ולהחזיר את מערכת ההזרקה וההצתה המקוריות.
דוד.

shotdown
27-09-13, 00:43
קיט יניקה אגזוז וצ'יפ הוסיפו 20 כ"ס לאטמוספרי? :O
יש לך קישור לדבר הזה?

dodihob
27-09-13, 15:34
עשיתי חיפוש ולא מצאתי דיינו, והאמת אין לי כוח לחפש עוד :p
מצאתי תוצאות דיינו של רכב עם קיט של BMC ואגזוז זרימה חופשי, הוסיף גם פלאגים ועטף את הסעפת במשהו שזה שטויות. הוציא 91 כ"ס (וזה ללא remap).
http://forums.puntomk2.co.uk/showthread.php?34094-91bhp-1.2-16v-mk2-with-only-exhaust-and-induction&p=595791
לדעתי זה לא משהו כללי, אבל כשיצרן מייעד רכב בשביל חסכון ובשביל פליטת מזהמים נמוכה, ולא בשאיפה להוציא את המקסימום מהמנוע, לכן כנראה מהמנוע הנ"ל קל להוציא עוד כמה סוסים.

דוד אשמח לשאול אותך שאלה טכנית, אמרת שתוספת ההספק זה מה שגומר מנועים. מה ההבדל בין המנוע הישן של הפנדה, לעומת המנוע החדש של הפנדה?(אני מדבר על הצורה הישנה) ואם אין הבדל הרי המנוע תוכנן ל-60 כ"ס, אז איך המנוע מוצע עם 69/70 כ"ס?

davidmzr
27-09-13, 18:34
התקלת אותי, אבל אנסה להשיב באופן כללי.
במנוע ישנם אין ספור חלקים שניתן לשפר. הגורם העיקרי לעליית הספק מנוע, הוא שינוי יחס הדחיסה.
יחס הדחיסה הוא נפח הצילינדר, בין נ.מ.ת ל- נ.מ.ע . במהלך הבוכנה.
השינויים העיקרים הם, החלפת הקרנק, הטלטלים, הבוכנות וראש המנוע. בנוסף אפשר לשפר ע"י החלפת גל הזיזים לגל חם, שיפור הסעפות פליטה ויניקה, פורטינג (הרחבה והחלקה), החלפת הטלטלים מיציקה לאלומיניום. החלפת גלגל התנופה המקורי לגלגל קל יותר. הפחתת המשקל מהגלגל תעזור בהעלאת הסל"ד.
זה בערך הסיפור במאקרו. יכולתי להוסיף ולכתוב על כך "מגילת אסתר" אבל האישה צועקת לך למקלחת. :)
דוד.

GreaseDonkey
28-09-13, 16:59
בהרבה מקרים של מנועים אפשר להגדיל נפח מנוע על ידי החלפת קרנק וטלטלים מתאימים ולא צריך לנגוע בכלל בבלוק או בבוכנות
משנים את מידת מהלךהבוכנה ומשאירים את הקדח הצילינדר ואפשר להגיע לשיפור נפח של עד 25%
במקרים שעושים את זה כדאי כמובן לשפר את כמות ההזרקה על ידי החלפה למזרקים בספיקה גבוהה יותר וכמובן תוכנה של מחשב ניהול מנוע

davidmzr
28-09-13, 18:04
נכון, זה בדיוק מה שעשיתי בברנדה. את הבלוק "סמוך" חרט לי משום שצילינדר היה אובלי.
זכור לי שהחלפתי גם לדיזה גדולה יותר בקרבורטור.
השינוי היה עצום, שאפילו מי שלא היה מיומן מיד הרגיש בזה.
דוד.