PDA

View Full Version : רכב נכבה בעצירה ולא מניע


snufkin
15-09-13, 16:25
שלום לכולם.

אשתי נסעה היום ולפי מה שהיא אומרת, בזמן שהיא עצרה בצומת הרכב נכבה (פונטו s60 שנת 97).
כשהגעתי למקום וניסיתי להניע הבנתי שיש בעית חשמל. נראה שאין סטרטר.

1 - האם הרכב יניע בעזרת כבלים?
2 - האם צריך לגרור את הרכב למוסך/חשמלאי?
3 - האם יש משהו שאפשר לבדוק במקום כדי לדעת מה הבעיה?

תודה מראש!

davidmzr
15-09-13, 17:12
אתה שואל שאלות, אבל לא מסביר בדיוק מה קורה.
האם יש אורות וצופר ?.
מה זה אין סטרטר, האם נשמעים תקתוקים כאשר אתה נותן סטרטר לסירוגין ?.
האם הנורות בלוח השעונים דולקים ?.
נסה להניע בעזרת כבלים. אל תפחד, לא יקרה שום נזק. אם יניע, יש לבדוק מצבר וטעינה.
דוד.

מאור30
15-09-13, 17:28
יש מצב שמדובר בבעיית אלטרנטור שלא מתפקד טוב. בצע את מה שדויד הציע עם הנעה בעזרת כבלים.

davidmzr
15-09-13, 17:32
מאור, מה אתה מעתיק ? :)
דוד.

snufkin
15-09-13, 20:03
אתה שואל שאלות, אבל לא מסביר בדיוק מה קורה.
האם יש אורות וצופר ?.
מה זה אין סטרטר, האם נשמעים תקתוקים כאשר אתה נותן סטרטר לסירוגין ?.
האם הנורות בלוח השעונים דולקים ?.
נסה להניע בעזרת כבלים. אל תפחד, לא יקרה שום נזק. אם יניע, יש לבדוק מצבר וטעינה.
דוד.

יש אורות. יש צופר. כשאני מנסה להניע יש תיקתוקים אבל זה לא הרעש הרגיל של התנעה. אם בהתנעה רגילה יש מן גמגום נמוך כזה אז עכשיו אין. מה שיש זה צליל בתדירות יחסית גבוהה.

ניסיתי להניע עם כבלים. לא מניע.

בקיצור, הזמנתי גרר למחר בבוקר. האם מספיק לגרור לחשמלאי רכב או שצריך מוסך?

אשמח לתשובה מהירה כדי לדעת לאן לגרור מחר...

תודה

davidmzr
15-09-13, 21:08
גרור לחשמלאי רכב. במוסך יעלה לך יותר.
נראה כבעיה באוטומט של הסטרטר. לא מתקנים אלא מחליפים לסטרטר משופץ.
אם הרכב ידני, אתה יכול להניע בדחיפה. או שמישהו יניע ואתה תדפוק על האוטומט עם מוט מעץ. ברוב המקרים הרכב מניע.
דוד.

snufkin
15-09-13, 21:17
כן, חשבתי להניע בדחיפה אבל בגלל שהרכב נכבה בזמן עצירה חשבתי שעדיף כבר לגרור אותו.
תודה על התשובה, נראה מחר מה החשמלאי יגיד.
אעדכן אם מעניין מישהו.

snufkin
16-09-13, 09:18
טוב, הרכב אצל החשמלאי. הוא אומר שהמוסך שהחליף לי טיימינג (מוסך עדי - מורשה פיאט בחדרה) לא חיבר טוב את הגלגל והוא יצא...
500 שח חלקים + 1000 שח עבודה :o

האם זה נשמע הגיוני?

מאור30
16-09-13, 09:34
איזה גלגל??

snufkin
16-09-13, 09:40
הגלגל שרצועת הטיימינג עוטפת אותו

davidmzr
16-09-13, 09:42
זאת אחת התגובות ההזויות שקראתי כאן בפורום.
אתה שוב כותב רק חצי מהמידע.
לא ברור באיזה גלגל מדובר. ומה הקשר בין חשמלאי לטיימינג. או לתקלה שתיארת לטיימינג.
אני בספק אם החשמלי צדק. צלצל למוסך שביצע לך את הטיימינג, אני משכנע שיגיד לך שהחשמלאי מספר בדיות.
אם היית שומע להצעה שהצעתי לך, לנסות ולהניע בדחיפה או בכבלים, היינו מקבלים אידיקציה טובה יותר לקבוע מה התקלה.
המחיר שהציע לך מראה שאין לו מושג בתיקון טיימינג, המחיר כמעט כפול ממה שמקובל.
דוד.

snufkin
16-09-13, 09:52
קצת טלפון שבור... השארתי את אשתי עם הרכב אצל החשמלאי ונסעתי לעבודה אז אני יודע רק ממה שהיא אומרת לי.
בקיצור, היא אומרת שהם הוציאו איזה מכסה ואמרו לה שלא חיברו טוב כשהחליפו לי את הרצועה (זה היה לפני שנה וחצי), ונפל איזשהו גלגל תוך כדי נסיעה.
החלק עצמו שצריך להחליף עולה 500 שח וסה"כ (לא עבודה בלבד) זה אמור לצאת בסביבות 1000 שח.
מקווה שהפרטים עכשיו יותר הגיוניים אבל עדיין זה נראה לי קצת יקר וגם נראה לי קצת מוזר שחלק מהטיימינג פשוט נופל ככה באמצע נסיעה...

מאור30
16-09-13, 09:58
כניראה שמה שיצא זה המותחן של הטיימינג והרצועה הישתחררה אבל בהנחה שזה מה שקרה באמת אז המנוע כן היה מצליח להיסתובב ולא היית שומע רק טיקים. לא יודע מה להגיד לך חוץ מהעניין שכל מה שקורה שם עכשיו נישמע לי גם כן הזוי קצת. מכאן ואילך לא הייתי נותן לאף אחד שייגע באוטו עד שתראה את כל הבאלאגאן הזה בעיניים שלך.

snufkin
16-09-13, 09:58
זאת אחת התגובות ההזויות שקראתי כאן בפורום.
אתה שוב כותב רק חצי מהמידע.
לא ברור באיזה גלגל מדובר. ומה הקשר בין חשמלאי לטיימינג. או לתקלה שתיארת לטיימינג.
אני בספק אם החשמלי צדק. צלצל למוסך שביצע לך את הטיימינג, אני משכנע שיגיד לך שהחשמלאי מספר בדיות.
אם היית שומע להצעה שהצעתי לך, לנסות ולהניע בדחיפה או בכבלים, היינו מקבלים אידיקציה טובה יותר לקבוע מה התקלה.
המחיר שהציע לך מראה שאין לו מושג בתיקון טיימינג, המחיר כמעט כפול ממה שמקובל.
דוד.

דוד, אני מצטער על התגובות ההזויות שלי... אני מודה שאני לא הכי מבין במכונאות...
אבל כן ניסיתי לבדוק מה שאמרת וכן עשיתי כל מה שהמלצת. כתבי כבר שניסיתי להניע עם כבלים והרכב לא הניע. התיעצתי אם לקחת למוסך או לחשמלאי ואתה אמרת שעדיף חשמלאי.
החשמלאי כנראה בדק וראה שזה לא בעיה בחשמל, כמו שחשבת, ואמר שזה נראה לו כמו משהו שקשור לטיימינג. הוא אמר שיזמין מכונאי רכב שיסתכל. המכונאי הגיע ומצא שחסר חלק מסויים (לא יודע בדיוק מה כי לא הייתי שם ואישתי מבינה אפילו פחות ממני...) שכנראה נפל בגלל שלא סגרו טוב מכסה כלשהו.
זהו. זה כל מה שידוע לי. אם חסר פרט אשמח להשלים.

בלי קשר לבעיות הטכניות, אני קצת מאוכזב מהתגובות פה. בשביל מה קיים הפורום הזה אם לא בשביל לעזור אחד לשני ולחלוק ידע אחד עם השני. לא לכולם אותו ידע טכני אבל כולם לפעמים צריכים עזרה והמטרה לעזור ולחלוק ידע, ולא להשמיץ וללעוג.

תודה בכל מקרה ושתהיה שנה טובה עם מעט תקלות לכולם!

מאור30
16-09-13, 10:02
אנחנו באמת מנסים לעזור בלב שלם אבל חייבים כמה שיותר מידע על מנת שלא ניטעה ונטעה. לאט לאט אתה בונה לנו תמונה יותר ברורה וכיוון לבעיה שזה עד עכשיו היה חסר לנו. תשאל את המכונאי שבדק אם רצועת הטיימינג קפצה..

davidmzr
16-09-13, 10:12
לא מאמין לסיפורים של נשים, גם לא של אישתי. לא, אני לא שובניסט :)
אני מתייחס רק לעניין הטכני של הבעיה.
אם לא חיזקו טוב במוסך, ונפל גלגל של טיימינג,הוא יפול אחרי מס' קטן של ק"מ, ולא לאחר שנה וחצי.
גם אם נפל גלגל והרצועה נפלה או התרופפה, אין לזה קשר למצב שאין סטרטר.
כתבת, "והמטרה לעזור ולחלוק ידע, ולא להשמיץ וללעוג."
כן ללעוג על המוסך , כאשר הוא מספר לאישה סיפור הזוי.
לא התכוונתי שמה שאתה אומר הזוי, אלא מה שאמר החשמלאי.
בוא נעשה ניסיון, צלצל אליו ושאל. "אם הרצועה לא תפקדה, אז למה לא היה סטרטר"
דוד.

snufkin
16-09-13, 10:19
ואתה יוצא מנקודת הנחה שאין סטרטר בגלל שאני אמרתי שאני חושב שאין סטרטר או בגלל שהסימנים שתיארתי מתארים מצב שאין סטרטר?
כי יכול להיות שאני טעיתי בהערכה שלי וזה באמת לא בעיה של סטרטר...
נראה לי מוזר שבן אדם ידחוף בעיה בטיימינג שלא קשורה בכלל למערכת חשמל סתם...

davidmzr
16-09-13, 10:42
לא ידידי, עצם התיקטוקים מראים שאין סטרטר.
ברכב הנ"ל אין מפגש בין בוכנה לשסתום, לכן לא סביר להניח שהסטרטר ניתקע בשל כך.

"נראה לי מוזר שבן אדם ידחוף בעיה בטיימינג שלא קשורה בכלל למערכת חשמל סתם..."
על זה נאמר, "איש באמונתו יחיה". ושוב בלי לפגוע, כבר היו דברים מעולם.
דוד.

snufkin
16-09-13, 10:56
דיברתי עם החשמלאי. הוא אומר שהרצועה בסדר. לא קפצה. מה שקרה זה שיש משהו שמתחבר למנוע מהרצועת טיימינג. לפי מה שאני מבין הטיימינג מסובב איזה גלגל שיניים שמתחבר איכשהו למנוע. הוא אמר שזה יצא מהמקום. הוא גם אמר שהוא הזמין מכונאי בשביל זה כי אי אפשר לגרור שוב את הרכב למוסך ותיכף הוא יגיע לשם והם יתחילו לעבוד על זה.
אני מבין ויודע שמוסכים אוהבים לדחוף דברים שלא קיימים אבל אם כבר לדחוף אז שידחוף משהו בתחום שלו (חשמל). למה להמציא בעיה שלא קשורה בכלל לתחום שלו?
עוד לא מצאתי מוסך עליו אני סומך במאה אחוז. המוסך בחדרה בסדר ואני מטפל שם תמיד אבל אני גר בחיפה וזה בעיה על כל תקלה לגרור לשם. והמוסכים בחיפה ידועים לשמצה, לכן אני לא מכניס את הרכב שלי לאף אחד מהם. אני באמת מקווה שלא המציאו לי תקלה שלא קיימת, אבל אני יודע שזה תמיד אפשרי.

davidmzr
16-09-13, 11:23
תשמע ידידי, אני מתחיל להתעצבן מהקישקושים של החשמלאי.
אין מצב שהרצועה לא קפצה כאשר גלגל השיניים נפל.
מה ז"א הרצועה בסדר, מה הוא לא מתכונן להחליף אותה ?.
כך נראה (בסרטוט) הטיימינג שלך.
אני יכול לתת לך חינם את הגלגל שנפל. ולא צריך לקנות אותו במחיר מופקע של 500 ש"ח.
גלגל כזה כמעט שלא מחליפים. הטיימינג אצלך הוא אחד הפשוטים שקיימים.
בסיום העבודה בקש את כל החלקים שהוחלפו. זאת זכותך.
דוד.

snufkin
16-09-13, 11:28
איזה שרטוט?

chesh
16-09-13, 11:29
"הרדיאטור נפל לתוך הקרבורטור ועשה שם סמטוחה"

snufkin היקר
מצער לשמוע את הדברים ההזויים שאומר החשמלאי אך עוד יותר מצער לשמוע את הדברים לאחר מעשה.

דוד מנסה לעזור לך אך למיטב ידיעתי הרכב כבר כבול למוסך וככל הנראה דבר לא ישנה את עצם העובדה הזאת ובסוף תאלץ להיפרד מ 1000 ש"ח מיותרים.

מבין את העובדה שהרכב תקוע והזמן יקר, אך כמו בשרשור הקודם של IGAL שהוציא על ראש מנוע 4500 ש"ח.. קודם מתייעצים ורק אז מטפלים.

1000 ש"ח זה מחיר של טיימינג מלא כולל מאשבת מים ושאר הירקות.
גלגלת כזאת מחזיקה שנים אלא אם הוא התכוון למותחן ועלותו לא 500 בחיים.
אני הייתי מציע לאשתך לברוח משם כל עוד היא יכולה.

להוציא 1000 שקל על פונטו דור 1 ככה סתם על גלגלת זה שוד לאור יום.

davidmzr
16-09-13, 11:36
נראה שבאמת התעצבנתי, כי שכחתי להעלות את הסרטוט. :)
לא לשכוח לבקש את החלקים שהחליפו. בעיקר את הגלגל שנפל.
לא אתפלא, אם יגידו לך שכבר זרקו אותו.

דוד.

snufkin
16-09-13, 12:10
תודה על כל התשובות, למרות שממש לא נעים לשמוע שאני נופל לדעתכם על בן אדם רקוב...

בכל מקרה, דיברתי שוב עם החשמלאי, הפעם בטון קצת יותר תקיף. הוא אמר שהגלגל שיניים הוזמן ממוסך פיאט ועולה 390 שח לפני מע"מ. הוא אמר שהגלגל שיניים נפל (נמצא מתחת לטיימינג) ובגלל שהוא נפל הוא גרם לעיוות של איזה ציר והיה צריך בנוסף לרתח או להשחיז אותו, מה שגורר עלות נוספת.
הוא אמר שאם היה יודע מראש שזאת הבעיה הוא היה אומר לי לגרור למוסך, אולי אפילו למוסך בחדרה כדי שיראו שזה כנראה בעיה שלהם (נראה לי ממש לא הגיוני שאחרי שנה וחצי חלק שלא היה מחוזק טוב נופל, אבל אני לא שולל שהחלק פשוט נפל לא באשמת המוסך בחדרה). הוא גם אמר שרק תוך כדי עבודה הם ראו את הנזק של הציר וכו' כך שלא יכלו מראש לדעת.

בכל מקרה, אני כנראה משלם על חוסר ידע והמוסכים יודעים טוב לנצל את זה. אני לצערי מודע לזה. לא יכול לדעת הכל...

הרכב כבר תוקן, נשאר החלק הכואב של לשלם ולקחת אותו. אבקש את כל החלקים ואנסה לפרט פה ואם יתנו לי אז גם לצלם.

תודה

davidmzr
16-09-13, 13:01
הבנתי מהתגובה האחרונה שלך, שדורשים כסף נוסף ל-1500 ש"ח שכבר שדדו. נכון ?.
זאת בשל ציר שהיה צריך בנוסף לרתך או להשחיז אותו.

yair791 ,yair068 ,chesh ומאור, אתם מומחים לא קטנים. אולי תסבירו לי, היכן יש ציר בטיימינג של פונטו שאפשר לרתך ולהשחיץ אותו ?. מבקש ללמוד דבר חדש. :)
snufkin, העיקר שהתיקון הסתיים. מאחל לך להיהנות מהרכב.

תודה דוד.

snufkin
16-09-13, 13:17
הבנתי מהתגובה האחרונה שלך, שדורשים כסף נוסף ל-1500 ש"ח שכבר שדדו. נכון ?.
זאת בשל ציר שהיה צריך בנוסף לרתך או להשחיז אותו.

yair791 ,yair068 ,chesh ומאור, אתם מומחים לא קטנים. אולי תסבירו לי, היכן יש ציר בטיימינג של פונטו שאפשר לרתך ולהשחיץ אותו ?. מבקש ללמוד דבר חדש. :)
snufkin, העיקר שהתיקון הסתיים. מאחל לך להיהנות מהרכב.

תודה דוד.

נוסף ל-1000 שדרשו כבר.
לא רוצה להגיד סתם חלקים. עוד מעט נדע הכל (חלקים + תשלום).

לא צריך להיות ציני. הרכב הזה כנראה לא יסב לי כבר הרבה הנאה...

davidmzr
16-09-13, 13:30
שוב, אם נשמעתי לך ציני זה כלפי המוסך. :)
"הרכב הזה כנראה לא יסב לי כבר הרבה הנאה..." למה לא ? גם לי יש רכב כזה מודל 2000, אני אוהב לנסוע בו יותר מהרכבים של הבנים שלי, הונדה אקורד 2008, אקורד 2005, מאזדה 6 וג'יפ ישן לטיולי שטח.
דוד.

snufkin
16-09-13, 13:41
גם אני מאוד אהבתי לסוע בו עד שקיבלתי דובלו מהעבודה והוא עבר לאשתי :)

בכל אופן, ממה שאשתי אומרת לי (היא לקחה את הרכב), הוא מניע ועושה רעש רגיל. לקחו 1000 שח. 400 על עבודה, 390 על גלגלת ועוד 200 שח על העבודה של יישור המוט שהתעוות לטענתם כתוצאה מהגלגלת שהתפרקה. היא לקחה את החלק שהחליפו. אני אצלם בערב ואעלה את זה לפה.

מאור30
16-09-13, 13:57
אני באמת לא יודע על איזה ציר מדובר דויד אבל בכל מיקרה כדאי שנמתין לתמונות שפותח השירשור יעלה בערב.

yair791
16-09-13, 19:36
הבנתי מהתגובה האחרונה שלך, שדורשים כסף נוסף ל-1500 ש"ח שכבר שדדו. נכון ?.
זאת בשל ציר שהיה צריך בנוסף לרתך או להשחיז אותו.

yair791 ,yair068 ,chesh ומאור, אתם מומחים לא קטנים. אולי תסבירו לי, היכן יש ציר בטיימינג של פונטו שאפשר לרתך ולהשחיץ אותו ?. מבקש ללמוד דבר חדש. :)
snufkin, העיקר שהתיקון הסתיים. מאחל לך להיהנות מהרכב.

תודה דוד.

עכשיו אני יושב וקראתי את הישתלשלות הארועים אכן לא ברור לי העינין של אין סטרטר לטימינג
גם אם נפל הגלגל שינים של גל הזיזים אין כל סיבה שבעולם שהגלגל שינים של גל הערכובה יתקע הרי הסטרטר הוא דבר מאוד חזק ככה שהוא יכול לסובב את המנוע בכוח אם הרצוע איך שהוא תופסת את הגלגל התחתון ואז הגלגל התחתון פשוט ימשוך ויקרא את הרצועה
בכל אופן הרעש שנוצר אם יש מיפגש בין בוכנה לשסתום אם ניקראה הרצועה הוא רעש שדומה קצת לפעמון מהנסיון שלי
והרעשים שאתה מתאר הם רעשי סטרטר בלבד
לגבי הציר שהיתעקם או לא יודע מה כל מה שיש לי לומר זה מההההההההה????????????????
מישתתף בצערך ושלא תידע עוד חאפרים ומאכרים שרק גונבים מעבר לגבול הטעם הטוב ואני אומר את זה מכל הלב
גם אם היתעקם איך שהוא הבורג שמחזיק את המותחן אפשר להחליף אותו בלי בעיה פשוט לוקחים פלייר פטנט ופותחים אותו הכי גרוע זה קידוח וביצוע הברזה או הכנסת תותב

matansab
16-09-13, 19:40
מוסר ההשכל מהסיפור שבשרשור הזה ובשרשור של יגאל,
הוא שאין להגיע עם גרר למוסך שלא מכירים היטב/עם מישהו מבין עניין.

הרי בסוף מה שמאפשר את השחיטה הכשרה כאן זה שלבעל הרכב אין הרבה אלטרנטיבות חוץ מהמוסך אליו הגיע בגרר.

snufkin
17-09-13, 18:59
שלום.
צרפתי תמונה של החלק המדובר. לדעתי זה הגלגל שיניים התחתון בשרטוט שדוד שלח ולא מה שמסומן. מה שנטען במוסך זה שהגלגל הזה לא היה מחוזק כמו שצריך או שהוא פשוט השתחרר קצת ומה שבתוכו (מצטער, אני מעביר בשפה של אשתי את הפרטים), שלדעתי זה כנראה לאגר, בכלל לא היה וכנראה השתחרר ונפל. כתוצאה מזה, המוט שמחובר לכל הסיפור הזה התעוות קצת והיה צריך ליישר אותו. הוא אמר שכרגע זה בסדר אבל כדאי להחליף את כל המוט בהקדם ובנוסף הוא גם ציין שהגלגלים האחרים בטיימינג מסתובבים לא בצורה חלקה אבל לבינתיים זה בסדר (הוא לא החליף הכל כדי שלא יצא יקר יותר אבל יידע אותי בבעיות הנוספות, שלדעתי - אם הכל נכון כמובן - זה די בסדר מצידו).

עכשיו שהתמונה יותר מלאה, האם הכל הגיוני? העובדה היא שהוא לא נגע בסטרטר והרכב מניע רגיל כנראה מצביעה על זה שאני טעיתי ולא הסברתי נכון את הבעיה בהתחלה וזה לא היה בעיה של סטרטר, ואם בגלל זה התחיל כל הבלאגן אז אני מאוד מצטער. אני רק מעוניין לדעת, בהנחה שלא הצלחתי להסביר את הבעיה בהתחלה ואכן הגלגל השתחרר, האם הגיוני שזה בכלל קרה? האם הגיוני שזה יגרום לנזק כזה (מוט עקום וכו')? והאם הגיוני לשלם על הסיפור הזה אלפייה?

תודה

davidmzr
17-09-13, 20:10
רואים בתמונה שצירפת שהקייל ניגזר.
אני לא בטוח שזה גלגל מהרכב שלך. אולי אני טועה משום שבתמונה שלך הוא נראה לי גדול.
מדוד את קוטר הגלגל, ועדכן. מה, לא החליפו את המותן והרצועה ?.
הגלגל הנ"ל מתחבר על הקרנק (לו קראת ציר) הקייל בתוכו יותר רך מהקרנק, כך בנה היצרן , שאם מאיזו שהיא סיבה יגזר הקייל לא יגרם נזק לקרנק. המצב חמור מאוד, משום שאם ריתכו והשחיזו את הקרנק, זה יגרום לטיימינג לעבוד בצורה לא ישרה/חלקה. זה רק שאלה של זמן עד ששוב תהיה שם סבתוכה. ולדעתי זמן קצר. אסור היה למכונאי להוציא את הרכב בצורה כזאת. זה מתכון בטוח לבעיות.
לא אתייחס למה שאמר לך המכונאי. הוא יודע שהמכה תבוא, וניסה להבטיח את עצמו.
אין מצב שרצועת טיימינג תסתובב בזיגזגים והטיימינג יחזיק מעמד.
מדוד וצלם גם את הצד השני של הגלגל ואת הכתוב עליו.
לא נעים לי לעשות לך רע בערב החג, קח בקלות, אין יותר טוב מהאמת.
לפי עובי השיניים בגלגל שצילמת, הוא שייך לפונטו 75.
דוד.

מאור30
17-09-13, 20:27
דויד, יש הבדל במיספר השיניים. הפולי ששמת ההוא בעל 23 שיניים ומה שאצלו הוא בעל 19 שיניים. הייתכן?!

davidmzr
17-09-13, 20:37
הגלגל ששמתי שייך לפנטו S60.
אגב הוא לא תקול. יש שני סוגים של גלגלים, ואפשר להרכיב את שניהם, בתנאי שמחליפים גם את גלגל הקאמשפט, וגם הרצועה מעט שונה.
דוד.

מאור30
17-09-13, 20:58
הגלגל ששמתי שייך לפנטו S60.
אגב הוא לא תקול. יש שני סוגים של גלגלים, ואפשר להרכיב את שניהם, בתנאי שמחליפים גם את גלגל הקאמשפט, וגם הרצועה מעט שונה.
דוד.

הבנתי..

snufkin
17-09-13, 21:40
קוטר הגלגל הוא 55 מ"מ.
כתוב עליו FIAT ו A481.

davidmzr
17-09-13, 21:49
הקוטר בדיוק כמו אצלי (מדדתי). לא מבין למה בתמונה הראשונה הוא נראה לי גדול. :)
דוד.

snufkin
17-09-13, 22:00
אז מה המסקנה שורה תחתונה? בואו נתחיל כאילו פוסט חדש. הרכב לא הניע. גררתי לחשמלאי. הוא בדק מצבר, בדק הנעה עם מצבר חיצוני ואמר שלדעתו משהו לא תקין עם הטיימינג. הוא הזמין מכונאי, המכונאי בדק ואמר שחסר מה שחסר מהגלגל. התחילו לטפל וראו תוך כדי שהקרנק התעוות קצת אז הזמינו בעל מקצוע ליישר את זה, החליפו את הגלגל, סגרו הכל, הרכב מניע, אלף שח הועברו ממני אליהם, כולם מאושרים (או שלא...). האם הסיפור הזה, בלי קשר לכל מה שנכתב ושואר לפני כן, הגיוני? האם סיפור כזה יכול להתרחש? האם המחיר הגיוני לסוג כזה של עבודה? ואיך אני ממשיך מפה (האם ממליצים לשים את הרכב לבדיקה במוסך שלי בחדרה לבדיקה של מערכת הטיימינג? משהו אחר? כמה דבר כזה יכול לעלות???)
תודה

yair791
17-09-13, 22:55
הקוטר בדיוק כמו אצלי (מדדתי). לא מבין למה בתמונה הראשונה הוא נראה לי גדול. :)
דוד.

המצלמה מוסיפה 10 ס"מ בקוטר :D:D

davidmzr
18-09-13, 11:37
בשורה התחתונה המסקנה שלי היא, יש לבצע בדיקה לטיימינג, ואם אכן הרצועה מסתובבת בזיגזגים המצב חמור.
זה יוביל לכיבוי המנוע בנסיעה, וחלילה לתאונה.
קצה קראנק (גל הארכובה בעברית) שהתעקם לא ניתן לתקן. אם כבר מתקנים זה גורם לויברציות ולתקלה חמורה במנוע. יש להחליפו. הדבר כרוך בהוצאה גדולה, ולפעמים גדולה יותר מהחלפת מנוע.
גל הארכובה הוא לב ליבו של המנוע, כל העומס של המנוע מתנקז עליו.
שאלת, "האם סיפור כזה יכול להתרחש ?" התשובה כן. אבל נדיר שקרנק מתעקם. ניתקלתי בקראנק שניגזר, אבל לא התעקם.
תמתין למסקנות של שאר חברי הפורום. בינתיים ראה איך נראה הקראנק.
לפני רבע שעה ראיתי ש-yair068 חיטט בפורום. האם זה נכון או חלמתי חלום ? :)
כמו בשיר של רחל, "הוי כינרת שלי... ההיית או חלמתי חלום... ואולי לא היו הדברים מעולם".
דוד.

מאור30
18-09-13, 12:25
זה מזכיר לי שהייתה לי לפני מספר שנים יונדאי אטוס שנת 97 ואצלה נישבר הקראנק ממש באמצע נסיעה. פשוט נשבר לשניים. לא נעים.

snufkin
18-09-13, 16:07
תודה דוד, על האינפורמציה ועל הנסיון לעזור.

כמה מסובך זה לבדוק האם הטיימינג מסתובב בזגזג והאם הקרנק במצב תקין? איפה אפשר לבצע בדיקה כזו? כמה זה עולה? אם לא מסובך, האם אחד מחברי הפורום יוכל להעיף מבט? אני נמצא על קו חדרה חיפה באופן רציף ויכול להגיע גם רחוק יותר לצורך הבדיקה.

תודה

davidmzr
18-09-13, 16:23
בכלל לא מסובך לבדוק. הבדיקה במבט. צריך לפתוח את מכסה הפלסטיק של הטיימינג להניע ולהביט.
אפשר גם לקבל אידיקציה בלי לפתוח מכסה, ע"י מבט ברצועה של האביזרים. אם הגלגל הסורר לא מסתובב ישר, אז גם הפולי יסתובב בשמיניות. גלגל הפולי יושב על הגלגל שהוחלף, עם שלושה ברגים.
yair791 עבר לגור מב"ש לנתניה. הוא האדם הכי מתאים והמיומן לבדוק באיזור שלך.
הוא עזר בפועל להרבה חברי פורום. קבע איתו אפילו למחר ועדכנו בפורום.
הוא לא רק עוזר, אלא גם מחלק מתנות. :)
דוד.

dennis
18-09-13, 16:39
בכלל לא מסובך לבדוק. הבדיקה במבט. צריך לפתוח את מכסה הפלסטיק של הטיימינג להניע ולהביט.
אפשר גם לקבל אידיקציה בלי לפתוח מכסה, ע"י מבט ברצועה של האביזרים. אם הגלגל הסורר לא מסתובב ישר, אז גם הפולי יסתובב בשמיניות. גלגל הפולי יושב על הגלגל שהוחלף, עם שלושה ברגים.
yair791 עבר לגור מב"ש לנתניה. הוא האדם הכי מתאים והמיומן לבדוק באיזור שלך.
הוא עזר בפועל להרבה חברי פורום. קבע איתו אפילו למחר ועדכנו בפורום.
הוא לא רק עוזר, אלא גם מחלק מתנות. :)
דוד.

במקרה אני מחר נוסע לחדרה, לחבר מהפורום (וויליאם) . לבחור יש ידע וניסיון. תוכל לקפוץ עלינו מחר אני מבטיח שוויליאם יעיף מבט.
נ.ב. דוד? אשמח לעצור בנתניה לקבל מתנה. :)

davidmzr
18-09-13, 16:42
אם הבחור יקפוץ עליכם, לא יהיה לו מי שיבדוק. :)
ביחס למתנה, לא נראה לי שאתה זקוק. :)
דוד.

yair791
18-09-13, 16:58
בכלל לא מסובך לבדוק. הבדיקה במבט. צריך לפתוח את מכסה הפלסטיק של הטיימינג להניע ולהביט.
אפשר גם לקבל אידיקציה בלי לפתוח מכסה, ע"י מבט ברצועה של האביזרים. אם הגלגל הסורר לא מסתובב ישר, אז גם הפולי יסתובב בשמיניות. גלגל הפולי יושב על הגלגל שהוחלף, עם שלושה ברגים.
yair791 עבר לגור מב"ש לנתניה. הוא האדם הכי מתאים והמיומן לבדוק באיזור שלך.
הוא עזר בפועל להרבה חברי פורום. קבע איתו אפילו למחר ועדכנו בפורום.
הוא לא רק עוזר, אלא גם מחלק מתנות. :)
דוד.

אין לי בעיה לעזור עם האיבחון אבל איך הגעתה למסקנה הזו שאני מחלק מתנות (: ניראה לי שאתה מיתגעגע לקפה שהיתי מביא מב"ש בכל אופן אתה זה שיש לו עץ לימונים שכל הפורום מדבר עליו אם מדברים על עצים יש לך איזה שתיל פאפיאה במקרה?

snufkin
18-09-13, 16:58
במקרה אני מחר נוסע לחדרה, לחבר מהפורום (וויליאם) . לבחור יש ידע וניסיון. תוכל לקפוץ עלינו מחר אני מבטיח שוויליאם יעיף מבט.
נ.ב. דוד? אשמח לעצור בנתניה לקבל מתנה. :)

תודה. איך אני יוצר איתך קשר? לאן להגיע? מתי?

davidmzr
18-09-13, 17:25
אין לי בעיה לעזור עם האיבחון אבל איך הגעתה למסקנה הזו שאני מחלק מתנות (: ניראה לי שאתה מיתגעגע לקפה שהיתי מביא מב"ש בכל אופן אתה זה שיש לו עץ לימונים שכל הפורום מדבר עליו אם מדברים על עצים יש לך איזה שתיל פאפיאה במקרה?
מאחר שכמעט סיימנו לעזור לבחור, אפשר לדבר על עצים. :)
כן, יש לי שתיל פאפיה. שתיל אחד לא יספיק לך תקבל כמה.
השתילים של הפאפיה, עד שהם לא מוציאים פרחים, לא ניתן לדעת אם זה זכר או נקבה.
לכן צריך לשתול מס' שתילים ולקוות שבינהם תצא נקבה. ואז חותכים את הזכרים, ומשאירים זכר אחד. זכר אחד מספיק להפרות הרבה עצים של נקבות.
דוד.

davidmzr
18-09-13, 18:19
תודה. איך אני יוצר איתך קשר? לאן להגיע? מתי?
כדי שלא תפספס את הנסיעה למחר, הנה המספרים שלהם.
dennis- 052-6564577
054-2136599 ווילאם קרליני.
קבע עם אחד מהם היום. כמו כן מסור ד"ש ממני לקרליני.
דוד.

yair791
18-09-13, 23:07
מאחר שכמעט סיימנו לעזור לבחור, אפשר לדבר על עצים. :)
כן, יש לי שתיל פאפיה. שתיל אחד לא יספיק לך תקבל כמה.
השתילים של הפאפיה, עד שהם לא מוציאים פרחים, לא ניתן לדעת אם זה זכר או נקבה.
לכן צריך לשתול מס' שתילים ולקוות שבינהם תצא נקבה. ואז חותכים את הזכרים, ומשאירים זכר אחד. זכר אחד מספיק להפרות הרבה עצים של נקבות.
דוד.

תודה איזה תותח

davidmzr
19-09-13, 12:57
יאיר, תפסיק עם המילה הזאת "תותח" בסוף צ.ה.ל עוד יאמין לך בטעות, ויציב אותי בצפון. :)
אתה תותח שעוזר לכולם, החברה מב"ש "אכלו אותה" כשעברת לגור בנתניה. :)
דוד.

yair068
19-09-13, 13:51
דוד משכת אותי באוזן
חוץ מזה אתה שועל ארנבות וותיק
בוא נעשה סדר מה שיכול להפתח זה גלגל קאמשפט עליון שקשה לי להאמין שיצא
גם אם הוא יצא הוא יתקע על המותחן ולא יפול ונחדד את זה עוד יותר גם לא קרה כלום לגלגל הקמשפט
המותחן בד"כ נתפס יתכן שיצא ופה הקטע
אם הוא יצא הוא יפול על גלגל גלגל הקרנק ולא יעשה נזק כי הוא חלק
להבנתי מה שקרה הוא שחגורת המותחן יצא ושיני חגורת הטיימינג ברחו כמה שיניים ולכן המנוע נתפס ואז אין לך הדלקה ואין סטרטר
כל השאר לא הגיוני
אצלי ניסיתי פעם להיות ייקי ולהחליף את אטם הקרנק ולא יכלו לפתוח את ברגי גלגל השיניים של הקרנק
עכשיו הבנת למה דוד שועל ארנבות כי אי אפשר לעבוד עליו
עוד נקודה למחשבה קודם כל אי אפשר לתקן קרנק מעוות ושנית ההוצאה הייתה כפולה

davidmzr
19-09-13, 17:39
כל מה שכתבת נכון מקצועי ועלול היה להתרחש.
אבל לא נראה לי שכך קרה במקרה הזה. מהסיבות הבאות.
א. הבחור העלה תמונה של הגלגל התחתון.
ב. לבקשתי מדד אותו, הקוטר מתאים לגלגל התחתון.
ג. יש בגלגל 3 חורים עם הברגות, אליהם מתחבר הפולי. דבר שלא קיים בגלגל העליון.
ד. בשום שלב לא נטענן שהמנוע תפוס. לכן יש להניח שהיה סטרטר ולא הייתה הנעה. ומאחר שרעש סטרטר שונה במצב שהרצועה לא מסובבת את הגלגל העליון, הבחור חשב שאין סטרטר. לראיה, כתב " זה לא הרעש הרגיל של התנעה".
נמתין לבדיקה שקרליני יבצע היום, נקווה שיעדכנו.
יאיר, קרליני זה הבחור שהבטיח לך ולי לפני שנה וחצי ארוחה במסעדה של הקיבוץ ולא קיים, . אמר בשר ארגנטינאי חופשי על האש. זאת בשל העזרה שקיבל מאיתנו ב-GT שקנה והסתבך. אולי הפעם יזכור, ויקיים את ההבטחה. :)
נ. ב. הפעם תכננתי והצלחתי למשוך אותך באוזן. בפעם הבאה שתיעלם מהפורום, אארגן הפגנה ליד ביתך. :)
דוד.

snufkin
19-09-13, 22:12
שלום.
הייתי כל היום בהר אדר בגלל החג ולכן לא יצא לי לבדוק את הרכב. אני מקווה שיהיו עוד הזדמנויות בקרוב...
ברגע שיהיה חדש אמשיך לעדכן

yair068
19-09-13, 23:12
שלום.
צרפתי תמונה של החלק המדובר. לדעתי זה הגלגל שיניים התחתון בשרטוט שדוד שלח ולא מה שמסומן. מה שנטען במוסך זה שהגלגל הזה לא היה מחוזק כמו שצריך או שהוא פשוט השתחרר קצת ומה שבתוכו (מצטער, אני מעביר בשפה של אשתי את הפרטים), שלדעתי זה כנראה לאגר, בכלל לא היה וכנראה השתחרר ונפל. כתוצאה מזה, המוט שמחובר לכל הסיפור הזה התעוות קצת והיה צריך ליישר אותו. הוא אמר שכרגע זה בסדר אבל כדאי להחליף את כל המוט בהקדם ובנוסף הוא גם ציין שהגלגלים האחרים בטיימינג מסתובבים לא בצורה חלקה אבל לבינתיים זה בסדר (הוא לא החליף הכל כדי שלא יצא יקר יותר אבל יידע אותי בבעיות הנוספות, שלדעתי - אם הכל נכון כמובן - זה די בסדר מצידו).

עכשיו שהתמונה יותר מלאה, האם הכל הגיוני? העובדה היא שהוא לא נגע בסטרטר והרכב מניע רגיל כנראה מצביעה על זה שאני טעיתי ולא הסברתי נכון את הבעיה בהתחלה וזה לא היה בעיה של סטרטר, ואם בגלל זה התחיל כל הבלאגן אז אני מאוד מצטער. אני רק מעוניין לדעת, בהנחה שלא הצלחתי להסביר את הבעיה בהתחלה ואכן הגלגל השתחרר, האם הגיוני שזה בכלל קרה? האם הגיוני שזה יגרום לנזק כזה (מוט עקום וכו')? והאם הגיוני לשלם על הסיפור הזה אלפייה?

תודה
פה יש את התשובה כמו שרשום הגלגל לא היה מחוזק כמו שצריך ואז השתחרר
נו ברצינות כדי לפתוח את הבורג של הגלגל צריך לחמם בברנר ולהוציא אותו אחרת ראש הבורג יהרס
מצו"ב תמונה

davidmzr
20-09-13, 09:26
רק מי שבאמת ביצע עבודה במנועים, יודע, ש- "כדי לפתוח את הבורג של הגלגל צריך לחמם בברנר ולהוציא אותו אחרת ראש הבורג יהרס" כל הכבוד יאיר. לכן גם התפלאתי מדבריו של החשמלאי.
יחד עם זה הבחור העלה תמונה של גלגל תקול, מהיכן הגיע הגלגל ?.
לפני שהחלפתי בפונטו שלי את המנוע מ-60 לבלוק של 75, רציתי להחליף את מחזיר השמן של הקרנק.
גם לאחר חימום הבורג, הוא לא נפתח עם כל העוצמה של פטיש האוויר. הקפאתי אותו עם גז מזגנים, ורק אז הוא נפתח.
עידן, לא בכדי החבר שלך עם הספייס 2004, שנסע בפונטו שלי דור ראשון אמר, שהרכב שלי סוחב הרבה יותר טוב משלו. תגיד לחבר שלך שבעל החנות לא חזר אלי כמו שאמר. נראה שהוא לא מצא את הכבל של הבלם יד. שינסה לקנות אותו בת"א.
דוד.

yair068
20-09-13, 16:03
מה הבעיה הוא בא לקחת ממך את הגלגל :)

davidmzr
20-09-13, 16:29
לא. לטענתו הזמינו לו את הגלגל במחיר של 390 שח לפני מע"מ.
דוד.