PDA

View Full Version : פיאט פונטו s55 מודל 99 נורת הזרקה ועליית/ירידת טורים


davidi
11-09-13, 11:51
שלום
שבוע שעבר רכשתי את הרכב..ואני כבר מצטער.
הבעיה:
בהילוך סרק אחרי נסיעה קצרה המנוע מעלה טורים ומוריד למצב רגיל (אין מד סלד) שוב מעלה ומוריד. נורת הזרקה בדרך כלל נכבית אחרי 3 שניות של סוויץ' פתוח, אז אני מניע.לפעמים היא לא נכבית כלל אלא אחרי 2 דקות של נסיעה. לפעמים היא נדלקת באמצע נסיעה ונכבית אחרי דקה. יש ריח של דלק כשאני פותח חלון. ישנו גם ריח של גזים שרופים כשאני יורד מהרכב (ריח חריף מהנורמלי אפילו לרכב ישן).
אני אציין שהרכב נמצא ב256 אלף קילומטר, אך אין שום רעש מהמנוע והוא סוחב יפה מאד. אין פליטה של עשן כלשהו. (הבעלים אמר שהחליף ממיר קטליטי לפני ששה חודשים אחרי שהכשילו אותו בטסט על זיהום אויר). אין גימגומים בזמן הנסיעה, אמנם אפשר לומר שבהילוך סרק מחוץ לעליית הטורים הנ"ל המנוע לא עובד חלק והוא קצת מגמגם אבל לא עושה רושם שעומד להכבות. אציין עוד שקרה לי פעם או פעמיים בהילוך סרק שהוא כבה אבל לא יותר מפעם או פעמיים.
יש לי ידע טכני במידה מסוימת ואני מקווה לתקן בעצמי עד כמה שזה ניתן. מצטער על האריכות, אשמח לתשובה.
http://www.musach.co.il/forum/images/statusicon/user_offline.gif http://www.musach.co.il/forum/images/buttons/quote.gif (http://www.musach.co.il/forum/newreply.php?do=newreply&p=19785)

מאור30
11-09-13, 12:08
ראשית כל אל תצטער על הקנייה כי אחרי שתסדר את הבעיה אתה תיהנה מכל רגע. שנית, צריך לראות מה מצב משאבת הדלק יכול להיות שהיא נוזלת ולא נותנת לחץ תקין ובגלל זה הריח הנורא. לגבי הטורים אני ממליץ לבצע ניקוי מצערת יסןדי זה לרוב פותר את הבעיה. כמו כן לבדוק את מצב חוטי ההצתה יכול להיות שהם ישנים וקיימת דרכם בריחת ניצוץ. האם קנית ככה את הרכב? או שזה התחיל לפתע? ידוע לך מתי נעשה טיימינג? כי יכול גם להיות שרצועת הטיימינג לא יושבת נכון ואז היא כבר תגרום לכל התופעות יחדיו.

davidmzr
11-09-13, 14:11
מאור בוא נעשה סדר. :)
אין קשר בין משאבת דלק נוזלת לבין ריח דלק וגזים מחוץ לרכב. הרי כתב , "יש ריח של דלק כשאני פותח חלון. ישנו גם ריח של גזים שרופים כשאני יורד מהרכב". הוא אינו מתלונן על ריח דלק בתוך הרכב.
אם כבלי הצתה לא היו בסדר, המנוע לא היה עולה בטורים ויורד למצב הרגיל. אלא היה עובד מתחת למצב הרגיל.
לדעתי יש לבדוק את שסתום הקניסר, שמא הוא תפוס במצב פתוח.
אפשר לתת לו מתח 12V חיצוני לסרוגין , ולשמוע אם הוא מתקתק.
גם חיישן (ECT) תקול, יכול לגרום לריח דלק ולבעיה המתוארת.
דוד.

davidi
11-09-13, 15:43
ממש תודה על התשובות המהירות.
עשו טיימינג לפני כמה חודשים. הריח הוא חיצוני לרכב וכשאני פותח חלון נכנס לתוכו. תוכלו להסביר מהם והיכן נמצאים חיישני הקניסר וect ?
יש לי עוד שאלה בבקשה ממכם: האם הסורקי מחשבים שמוכרים באיביי (מה שעולה בערך 50 דולר ) מתאימים לבדיקת הרכב שלי? הבנתי שאם אני מחליף חיישן זה לא שווה אם אני לא מכייל אותו דרך מחשב הרכב. תודה לכם

מאור30
11-09-13, 16:33
לא קראתי שהריח מגיע אל מחוץ לרכב....אכן טעות שלי בהבנת ההודעה. סליחה.

davidmzr
11-09-13, 18:00
ממש תודה על התשובות המהירות.
עשו טיימינג לפני כמה חודשים. הריח הוא חיצוני לרכב וכשאני פותח חלון נכנס לתוכו. תוכלו להסביר מהם והיכן נמצאים חיישני הקניסר וect ?
יש לי עוד שאלה בבקשה ממכם: האם הסורקי מחשבים שמוכרים באיביי (מה שעולה בערך 50 דולר ) מתאימים לבדיקת הרכב שלי? הבנתי שאם אני מחליף חיישן זה לא שווה אם אני לא מכייל אותו דרך מחשב הרכב. תודה לכם
כנס לגוגל, יש שם הרבה חומר על חיישנים.
הם נמצאים בעיגול האדום בסרטוט המצורף.
דוד.

chesh
11-09-13, 19:14
תבדוק שצינור הנשם הגדול שמסומן פה לא קרוע אצלך
יתכן ומשם נובע ריח הגזים

http://img177.imageshack.us/img177/6413/081p.jpg

davidmzr
11-09-13, 19:36
נכון chesh. אבל אין לזה קשר למנוע שמעלה טורים ומוריד למצב רגיל.
זאת לא הסיבה לבעיה.
דוד.

yair791
11-09-13, 20:50
אם המנוע עדין עולה ויורד בטורים למרות שהחישנים תקינים היתי הולך לכיוון בריחת וואקום מאיזה מקום

chesh
11-09-13, 20:57
בתמונה שצירפתי, בנוסף לצינור נשם המנוע ישנה צינורית וואקום שמחזירה אדי דלק למצערת.

אני חושב שבדגם שלו 55S אין אותה אבל שיסתכל אם באזור אין צינורות מנותקים.
הוא רק רכש את הרכב לפני שבוע, אני מאמין גם שכל אזור מכסה השסתומים מפוצץ בשמן אם לא החליפו אטם שם ויש מצב גם משם הריח של השמן/גזים שרופים.

פותח השרשור, צלם את אזור המנוע והמצערת אם תוכל
האם הם נקיים יחסית?

אני חושב שניקוי טוב של המצערת + מנוע הצעדים יפתור את בעיית הטורים לפני שהוא מתחיל לגעת בחיישנים.

davidmzr
11-09-13, 21:15
) הבנתי שאם אני מחליף חיישן זה לא שווה אם אני לא מכייל אותו דרך מחשב הרכב. תודה לכם
אתה לא צריך לכייל עם מחשב.
מי אמר לך את זה ?. :)
טוב ששמעת לי ונרשמת לפורום. ברוך הבא.
דוד.

davidi
12-09-13, 02:56
כל הכבוד לכולם על העזרה.
כנראה אתה מבלבל אותי עם מישהו אחר אבל זה לא משנה כי כנראה היית מציע גם לי אותו הדבר..אני באמת שמח שנרשמתי לפורום.
אכן הצינור הזה קרוע וישנה עוד צינורית דקה יותר שהייתה אמורה להתחבר לצינור הפלסטיק היכן שהצינור העבה מתחבר אך הפלסטיק מחורר במקום שהיתה פיה לצינורית..אני אסדר את זה ואודיע לכם אם נפתרו בעיות הריח והטורים.
אני הזכרתי שנורית הזרקת הדלק דולקת לי לפעמים..האם זה יכול להיות בגלל זה? אני חשבתי שאין קשר, לכן חשבתי בכיוון של חיישנים.

בכל אופן אתקן את מה שהזכרתי..ותודה שוב לכולם.

chesh
12-09-13, 08:57
כן זה יכול להיות בגלל זה ואני בטוח שמשם גם הריח.
בדוק גם את פילטר האויר בתוך קופסאת הפלסטיק השחורה אם הוא נקי משמן.

davidmzr
12-09-13, 09:45
.
כנראה אתה מבלבל אותי עם מישהו אחר אבל זה לא משנה כי כנראה היית מציע גם לי אותו הדבר..אני באמת שמח שנרשמתי לפורום.

Are you serious? If yes, then I suggest you to wake up and look around you

david

davidi
12-09-13, 17:46
אגב, נטם מותר למלאות תאי מצבר במים של מזגן?

davidmzr
14-09-13, 09:32
נמאס לי לראות שלושה ימים שרשור בראש העמוד ללא תגובה. למרות שאיני יודע את התשובה, אכתוב את דעתי. :) בנושא הנ"ל יש חילוקי דעות. אכתוב את מה שאני עשיתי במשך לא מעט השנים. ולא נתקלתי עקב כך בבעיות במצבר.
מים מהמזגן הם מזוקקים וטובים גם לרדיאטור וגם למצבר. בתנאי שאוגרים אותם במיכל או בבקבוק מזכוכית.רצוי לא בהפעלת המזגן בפעם הראשונה בקיץ. לגבי החורף כאשר המעבה הופך למאייד, לא רצוי להשתמש במי המזגן, משם שהיחידה נמצאת מחוץ לבית, לך תדע איזה לכלוך יש בה. מוסיפים מידי פעם מים למצבר בעיקר ברכבים שלהם צרכני חשמל גדולים. היות והמצבר יושב בתא המנוע חלק מהמים מתאדים. אם המצבר שלך צורך מים בכמות גדולה, יש לך נזילה או טעינת יתר. בצבא יש מתקן מלא חול שממלאים אותו מים מהברז מלמעלה, המים מחלחלים כמו בעציץ בעומק מטר ויוצאים מזוקקים.
יאיר ראה בתמונה את השיגעון החדש של ארז. קנה ג'פ בעייתי. הגה כוח לא מגיב, צלב דריישפט מרעיש בשל הגבהה מוגזמת. הרדיאטור נמסר לאביפרטס בפ"ת שהחליף דוד עליון לא עזר, ממשיך לנזול מחיבור הדוד. לאחר ההפסדים ב-GT ובקבריולט, לא למד דבר. :)
דוד.

yair791
14-09-13, 12:25
נמאס לי לראות שלושה ימים שרשור בראש העמוד ללא תגובה. למרות שאיני יודע את התשובה, אכתוב את דעתי. :) בנושא הנ"ל יש חילוקי דעות. אכתוב את מה שאני עשיתי במשך לא מעט השנים. ולא נתקלתי עקב כך בבעיות במצבר.
מים מהמזגן הם מזוקקים וטובים גם לרדיאטור וגם למצבר. בתנאי שאוגרים אותם במיכל או בבקבוק מזכוכית.רצוי לא בהפעלת המזגן בפעם הראשונה בקיץ. לגבי החורף כאשר המעבה הופך למאייד, לא רצוי להשתמש במי המזגן, משם שהיחידה נמצאת מחוץ לבית, לך תדע איזה לכלוך יש בה. מוסיפים מידי פעם מים למצבר בעיקר ברכבים שלהם צרכני חשמל גדולים. היות והמצבר יושב בתא המנוע חלק מהמים מתאדים. אם המצבר שלך צורך מים בכמות גדולה, יש לך נזילה או טעינת יתר. בצבא יש מתקן מלא חול שממלאים אותו מים מהברז מלמעלה, המים מחלחלים כמו בעציץ בעומק מטר ויוצאים מזוקקים.
יאיר ראה בתמונה את השיגעון החדש של ארז. קנה ג'פ בעייתי. הגה כוח לא מגיב, צלב דריישפט מרעיש בשל הגבהה מוגזמת. הרדיאטור נמסר לאביפרטס בפ"ת שהחליף דוד עליון לא עזר, ממשיך לנזול מחיבור הדוד. לאחר ההפסדים ב-GT ובקבריולט, לא למד דבר. :)
דוד.

שיהיה בהצלחה :confused:
אני ראיתי בלוח WIN WIN בYNET דיהטסו סיריון שנת 99 אוטומט מנוע 1000 ב3500 שח לא ניראה לי שאפילו אתה עם כל הניסיון שלך ראיתה רכב בכזה מצב חיצוני :o
http://www.winwin.co.il/Cars/Ads/CarsAds,4348129.aspx

davidmzr
14-09-13, 13:35
אם אני לא טועה, הבחור מבת ים הוא סוחר. ראיתי כמה הודעות שלו ביד 2.
שים לב למה שכתב, "רכב כשנקנה חדש היה בבעלות של אותה המשפחה".
לא כתב שהרכב ברשותו. :)
סתם משיעמום צילצלתי אליו עכשיו. אמר שכרגע לא אקטואלי וכשלחצתי אמר, נמכר.
רק לא הבנתי את המשפט, "כרגע לא אקטואלי"
דוד.

davidi
08-10-13, 23:31
מישהו יכול להסביר לי:

הקופסה של פילטר אוויר בנויה שני חלקים. בצד בתחתון של החלק שמחובר אליו צינור היניקה הגדול ישנו עוד חור גדול שאצלי הוא פתוח. ראיתי שליד החור הזה בחלק הפנימי של הקופסה ישנו מנגנון קפיצי עם זרוע שכנראה תפקידה היה להרים להוריד איזה תריס שהיה סותם את החור הזה.. מכיוון שהתריס לא קיים אצלי האם כדאי לי לסתום אותו באופן תמידי? ובשביל מה בכלל הוא קיים ומתי המנגנון אמור לפתוח או לסגור אותו (אם אני צודק בהשערה שלי)..תודה מראש..

davidmzr
09-10-13, 07:32
דוד היקר.
אין צורך לשלוח לי ה"פ ולכתוב בה בדיוק את מה שכתבת כאן מעלי.
האמין לי שקראתי בבוקר את ההודעה שלך בפורום.
מצטער, אני לא מנהל דיונים טכניים בה"פ.
בהזדמנות אצלם ואעלה לפורום עם הסבר על בית הפילטר.
דוד.

davidi
09-10-13, 14:36
אוקיי..סליחה

davidi
17-10-13, 00:21
שלום
אחרי שסידרתי את החור בקופסת המסנן אויר והחלפתי את צינור הנשם וצינור החזרת אדי הדלק מקופסת המסנן אוויר לסעפת, ריח הדלק בתא המנוע נעלם ואין ריח ברכב עצמו. אמנם נורת הזרקת הדלק עדיין נדלקת לפעמים בנסיעה ונכבית לאחר דקה או יותר..עדיין עליות טורים וירידתם כשהרכב בניוטרל..וישנו ריח חזק של גזים שרופים וקצת ריח דלק מאיזור הממיר הקטליטי, בריח זה אני חש כאשר אני יורד מהרכב. בניוטרל המנוע לא עובד חלק אמנם הפירכוסים בקצב אחיד ואת אותותם שומעים ומרגישים באגזוז שהוא כמו רעש פיקפוק. הרכב נוסע טוב מאד וסוחב יפה מאד. מה נראה לכם השלב הבא שאני צריך לבצע?

בהזדמנות זו אשאל היכן נמצא המחבר לסורק בפונטו 99 s55 ?

davidi
17-10-13, 00:22
שכחתי להזכיר שהרכב "אוכל" דלק לדעתי..בדקתי והצריכה היא 1/11 ..המנוע 1100 סמק.

davidmzr
17-10-13, 11:48
בהזדמנות זו אשאל היכן נמצא המחבר לסורק בפונטו 99 s55 ?
המחבר נמצא ליד המחשב לכיוון קיר האש.
דוד.

davidi
17-10-13, 13:30
מה זה קיר האש? הכוונה בתא המנוע ?

davidmzr
17-10-13, 13:44
הקונקטור בעיגול האדום.
קיר האש הוא המחיצה בין תא המנוע לתוך האוטו.
דוד.

davidi
18-10-13, 16:11
שלוש תמונות ראשונות של מה שצמוד לקיר האש.
תמונה אחת של המחשב בדופו הצדדית של הרכב.
אני לא מבחין במחבר פנוי לא שם ולא שם.

בהזדמנות זו: בתמונה של היוניט הכחולה: בהמשך לתיאור הבעיה של הופעת נורית הזרקת הדלק באמצע נסיעה והיעלמותה לאחר דקה או שתיים...כשאני מנתק את החוטים המתחברים ליוניט זו הנורה נדלקת קבוע..האם זו היוניט שעושה לי בעיות? ומה שמה?

davidi
18-10-13, 17:00
אשמח מאד אם לא תענו לי בשבת. תודה

yair791
18-10-13, 19:55
ראה תמונה מצורפת

davidmzr
19-10-13, 09:40
יאיר אמרו לך לא לענות בשבת. אולי תתחיל לחשוב גם על חזרה בתשובה. :)
זה אינו הקניסטר, אלא חיישן MAP.
חיישן MAP, מחובר חשמלית ליחידת הבקרה ואל סעפת היניקה.
תפקידו הוא להעביר מידע למחשב בצורת מתח חשמלי. כדי לקבוע את משך זמן הניצוץ.
המתח משתנה לפי מצב הוקום בסעפת היניקה.
נ.ב כן אפשר לבוא אלי היום ולקבל את המסור ופתחתי את הנייד.
נראה שהטריק שניסתי לעשות עליך בעניין המסור לא עבד.
בדומה לפרסומת בטלויזיה על הביטוח הישיר. יונה אחת שואלת את רעותה, אם היא יכולה ללון אצלה הערב, כן בכיף ענתה. אבל דעי לך שיש אצלי חתול. גדול.
דוד.

yair791
19-10-13, 11:01
מה שהיקפתי בעיגול זה שסתום חשמלי שניכנס אליו שתי צינורות ואקום אבל במבט שני על התמונות ראיתי שטעיתי ומדובר בשסתום שקשור למערכת המיזוג כי רשום עליו "אלקס אוריגינל"

davidmzr
19-10-13, 15:39
המתקן עליו אתה מדבר לא קיים במערכת הזרקה. אלא אם עשו קומבינות.
במערכת הזרקה המחשב שולט על מנוע הצעדים, ומרים את הסל"ד בזמן הפעלת המזגן.
דוד.

רפי לין
19-10-13, 16:41
בפיאט פונטו 55 בדגמים המוקדמים, לא הייתה אפשרות ליידע את מחשב ניהול המנוע על פעולת מזגן והרמת סבובי המנוע בהקדם ולכן הותקנה מע' של ברז ואקום חשמלי שהרים מכנית את סבובי המנוע כמו בקרבורטור.
בברכה - רפי לין

davidmzr
19-10-13, 17:05
רפי, לא הבנתי מה זה, "בפיאט פונטו 55 בדגמים המוקדמים".
אם אני לא טועה, פיאט פונטו 55 מודל 99 הוא הדגם האחרון שיוצר.
דוד.

רפי לין
19-10-13, 18:23
לא זכרתי שגם בשנת 1999 עדיין היה פונטו 55 וכמדומני שהיה רק פונטו 60 ומעלה.
בכל מקרה, מכיוון שלא היה בפונטו 55 מזגן מקורי אז גם מחשב ניהול המנוע שלו לא היה בנוי לפעולה עם מזגן.
בברכה - רפי לין

davidi
21-10-13, 19:24
למישהו יד מושג היכן המחבר של הסורק באוטו הזה? לא מצאתי אותו היכן שכיוונו אותי פה..לכן צילמתי את התמונות

davidmzr
21-10-13, 20:24
יש שלושה מקומות ששם אמור להיות המחבר.
א. לפי הסרטוט שהעלתי. (אמרת שלא)
ב. באמצע המנוע בין קיר האש לראש.
ג. בתוך הרכב ליד הפיוזים והממסרים.
דוד.

רפי לין
22-10-13, 00:27
שקע הבדיקה (עם 3 פינים בתוכו) נמצא ליד מחשב ניהול המנוע שנמצא בתא המנוע.
בברכה - רפי לין

davidmzr
22-10-13, 08:23
רפי, את זה כתבתי כבר והעלתי סרטוט, הוא אמר שאין.
דוד.

רפי לין
22-10-13, 09:06
מהמחבר אל מחשב ניהול המנוע, יוצאת צמת חוטים דקה וקצרה שבקצהה ישנו השקע ויתבן שהוא נמצא קצת חבוי מלמטה וכו'.
בברכה - רפי לין

davidi
13-11-13, 12:24
תודה רבה, מצאתי את החיבור למחשב.

אני מעוניין לקנות סורק, מחפש באי ביי רק שאני לא יודע אילו סורקים מתאימים לדגם שלי 1999 S55 ..הם מפרסמים שמתאים לכל המכוניות אבל כששאולים אותם ספציפית על הדגם הזה עונים של מתאים.. מישהו יודע איזה סורק כן מתאים?

matansab
13-11-13, 15:55
http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=16303&page=4

אתה צריך מתאם מחיבור פיאט 3 פינים לחיבור OBD2, וכבל VAG-COM

עם שני אלה אתה מתחבר למחשב נייד, תוריד את התוכנות שבשרשור השני.

davidi
14-11-13, 11:27
הקובץ לא קיים. תוכל להפנות למקום אחר?

matansab
14-11-13, 13:04
העלתי אותו לאתר שמעלה את הקובץ בו זמנית לכמה אתרים, יקח הרבה זמן עד שהקובץ יעלם משם:
http://www.multiupload.nl/FT7J0BPV5H

רד למטה, יש מתחת לפרסומת עוד אתרים

davidi
19-11-13, 20:21
עכשיו נדלקות באמצע נסיעה נורת שמן וכריות אויר ביחד וכבות..יש שמן באוטו..יש גם ריח נורא של גזים
?

yair791
19-11-13, 22:56
נורית שמן לחוד וכריות אוויר לחוד יכול להיות ויש לך בעיה עם החוט שמחובר ליוניט של הלחץ שמן כלומר החוט קצת אכול והוא נוגע מידי פעם בגוף או במנוע ומדליק את המנורה או שיש בעיה ביונית או שהשמן לא בצמיגות הנכונה כלומר איבד מהתכונות שלו עקב החלפה שלא הזמן או שהפילטר לא בסדר במקרה הכי גרוע מדובר במשאבה
הכריות אוויר יכול להיות מושפע מבעיה במערכת של הכריות לדבר הזה יש מחשב משלו ויתכן שזה ניגרם בגלל שינוי במזג האוויר לחות וכו' פיאט הם רכב שלא כל כך אוהב לחות

davidi
20-11-13, 01:58
תודה על התשובה..אני גם חשבתי כך אבל שתי הנורות נדלקות ממש ביחד וכאילו מהבהבות ממש ביחד באופן אקראי ..זאת אומרת לא כל אחת לחוד ..כאילו חיברו אותם לאותו קו מתח שאם הוא רופף הן נדלקות לפי קצב ההתרופפות ממש באותו הזמן..שמתי לב שזה קורה אחרי נסיעה של כמה דקות ולא לפני כן.

רפי לין
20-11-13, 02:52
נא בצע בדיקה זאת:
כשמנוע הרכב כבוי, הפעל מתג הצתה למצב ON ללא הנעת מנוע, נורת המצבר תידלק קבוע ואיתה אמורה גם להידלק נורת לחץ השמן. נורת ערית האויר אמורה להידלק לכמה שניות ולהיכבות.
נא עדכן אם כך זה קורה.
הסיבה לבדיקה זאת - חשדי שעקב תקלה בכרית האויר שגרמה להדלקת נורת כרית האויר, בעבר, מישהוא (תחמן) חיבר את נורת כרית האויר לנורת לחץ שמן המנוע ולכן היא נדלקת ביחד איתה רק בגלל בעייה בלחץ שמן המנוע.
בברכה - רפי לין

davidi
20-11-13, 03:08
נכון מאד..נורת כרית האויר לא נכבית גם לאחר שתי דקות כאשר הסוויץ' בלבד דלוק. האם נראה לך שבגלל שיש לי ריח של גזים ודלק מהממיר קטליטי זה מעיד על תערובת עשירה והשמן מיתדלל ואין שאיבה טובה? כי יש שמן במנוע..?

רפי לין
20-11-13, 09:31
אם כך כנראה שאכן מישהוא עשה את "הצרגיל" של חיבור נורת כרית האויר אל נורת לחץ שמן המנוע
(סוחר רכב?) וכמובן שיש לך גם בעיה שמע' כרית האויר אינה תקינה ושלחץ שמן המנוע נמוך.
צריך לבדוק את שמן המנוע (נקי, דליל) ואת לחץ שמן המנוע ע"י שעון המוברג במקום יוניט לחץ השמן במנוע.
יתכן שרק היוניט פגום ואם לחץ השמן עצמו נמוך צריך לבדוק מה הסיבה.
בהחלט יתכן שדלק מתערבב עם שמן המנוע ומדללו ואז לחץ השמן יורד וברוב המקרים האלו רואים שמפלס השמן במנוע עולה מעל המקסימום (כי התווסף דלק).
לחץ שמן מנוע ו/או שמן מנוע מעורב בדלק עלולים לפגוע במנוע עצמו ולכן תקן זאת מהר.
בברכה - רפי לין

davidi
02-12-13, 10:46
שלום, אני רוצה לדעת בבקשה מה התפקיד של הדבר הזה: מצורפות תמונות.
בקצרה אזכיר את הבעיה: ישנו ריח חריף של גזים מהאגזוז וגם קצת של דלק כשהאוטו מונע. ישנם גמגומים קלים ביותר. ישנם עליות וירידה חזרה קלות של טורים אמנם אחידות (כשאני בניוטרל אני יכול לשמוע את המנוע עולה ויורד לאחר כמה שניות בהדרגה). כשאני מבקש לעצור, בסוף העצירה האוטו קצת קופץ לפעמים כאילו נותנים גז וברקס בבת אחת. האוטו נוסע וסוחב בעליות מצוין. על המד כתוב 265 אלף קילומטר (לא יודע אם החליפו מנוע או ראש). המנוע לא אוכל שמן בכלל. אין עשן כחול או לבן. היום בבוקר הנעתי וכשננתי פול גז בניוטרל יצא עשן שחור וסמיך ואיתו אבקה שחורה מהאגזוז וגם קצת בחיבור של האגזוז לסעפת. האגזוז נראה חדש מבריק. לאחר מכן נקיתי עם ספריי את הקרבורטור (התזתי לתוכו עם נתינת גז). לא עזר. התחלתי לנתק ולהחזיר דיזה דיזה בקרבורטור, כשהגעתי לרכיב שצילמתי בתמונה אשר מחובר לו מחבר בעל שלושה פינים המנוע התעמעם ומהאגזוז יצא עשן שחור שמזכיר את העשן שאני רואה בקטנה כשהאוטו מונע..כמו שאתם רואים לא ברור מה כתוב עליו חוץ מהמילה נראה לי מגנט באנגלית.
אמרתי בקצרה אז סליחה.

האם יכול להיות שזה הרכיב הסורר שעושה לי בעיות..? אפשר למצוא אותו בחנויות ? או אולי אוכל לפרק ולנקות אותו?
תודה על הסבלנות אשמח לתשובה.

yair791
02-12-13, 11:23
עשן שחור מעיד על בעיה בתערובת דלק אוויר ולפי מה שצינת שיוצא עשן שחור בין הסעפת לאגזוז מעיד על דליפה של גזי פליטה באזור בו לא אמורה להיות דליפה דבר זה גורם לכך שחישן החמצן באגזוז לא מקבל את מלוא התערובת השרופה אז המחשב מקבל אות לא נכון מחישן החמצן באגזוז ואז הרכב צורך יותר דלק בגלל זה

davidi
02-12-13, 11:35
האם אתה יודע מה זה הרכיב שצילמתי?

yair791
02-12-13, 11:39
לצערי לא

guysternberg
02-12-13, 12:04
אני מקווה שאני לא מטעה אבל לפי מה שאני רואה בתמונות ולפי מה שאני זוכר זה חיישן מצב מצערת. בכל אופן לא מנקים את החיישן הזה. תנסה לנקות את המנוע צעדים(יושב לייד החיישן בית מצערת שצילמת) לפי המדריך הבא אולי זה יפתור לך את בעיית הזיופים.

http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=7483

ואל תתבאס על הפונטו זה אוטו שכיף לעבוד עליו כי הוא פשוט מאוד וזול, אז גם אם הורסים לא מדובר בהוצאה רצינית. תמשיך לחקור ולהתנסות, כשהאוטו יהיה מסודר הסיפוק יהיה גדול מאוד.

בברכת שבוע טוב

גיא

davidi
02-12-13, 14:19
פשוט הוצאת לי את הזעקה מהפה..הצילו, הצילו כבר..קל לעבוד עליו? הברגים נשברים או כבר שבורים..כל פירוק הופך לעבודה בפני עצמה רק לתקן חוטים שנקרעו וצינורות שעושים טובה שיש בהם חור (חוץ מכל הסדקים לאורכם) טוב בכיתי די.
עשיתי מה שהצעת רק לא היה לי זמן לבדוק הייתי חייב לרוץ. רק תגיד..לא היה נראה לי שיש מה לנקות במנוע הזה..ניקיתי גם בתוך התושבת..יש מצב שהוא עצמו תקול? ואתה בטוח שלא כדי לפרק את החיישן מצערת הזה? אם יש עוד משהו שאתה חושב שהוא הבעיה אשמח לשמוע. יש דיזה שיושבת על הקרבורטור בצבע צהוב, מה איתה?

davidi
02-12-13, 15:37
בדקתי אותו..אין עשן! אך עדיין מגמגם קלות ממש.גם ריח הגזים פחת אך עדיין ישנו, יכול להיות כי יש חור בין הסעפת לדוד האחרון? יש עיצה איך לסתום את זה ? זה לא גדול.

אגב התזתי גם על החיישן של גל הזיזים היה מלא שחור ושמן.

yair791
02-12-13, 16:15
תעלה תמונה של האזור של החור יכול להיות ואפשר להלחים בלי לפרק הכי טוב זה להלחים

guysternberg
02-12-13, 16:34
יש מצב שהוא עצמו תקול? ואתה בטוח שלא כדי לפרק את החיישן מצערת הזה? אם יש עוד משהו שאתה חושב שהוא הבעיה אשמח לשמוע. יש דיזה שיושבת על הקרבורטור בצבע צהוב, מה איתה?

בדקתי אותו..אין עשן! אך עדיין מגמגם קלות ממש.גם ריח הגזים פחת אך עדיין ישנו, יכול להיות כי יש חור בין הסעפת לדוד האחרון? יש עיצה איך לסתום את זה ? זה לא גדול.

אגב התזתי גם על החיישן של גל הזיזים היה מלא שחור ושמן.

-יש מצב שהמנוע צעדים תקול, עצם זה שאתה אומר שאתה חש בשינוי משמעותי לאחר שניקית אותו זה אומר שהוא חלק מהבעיה. תעקוב אחרי זה, אם אותם סימפטומים שהיו יחזרו במידה רבה פשוט תחליף אותו על עיוור.(זה מה שאני הייתי עושה יש גם דרך לבדוק את תקינותו אבל אני לא סגור על זה תחפש בפורמים אם תרצה)
-אתה בטוח שיש לך קרבורטור?! עד כמה שאני יודע המנוע 1.1 בכל השנים היה הזרקה חד נקודתית. ואם היה לך קרבורטור כנראה שגם לא היית צריך את כל החישנים האלה מסביב.. אולי אתה מתכוון לבית המצערת?
-תנסה לסטום אותו עם אפוקסי פלסטלינה. תקנה בכל חנות של חלפים וציוד לרכב. צריך ללוש את שני החומרים ואז ליישם אותם על המקום שאתה רוצה לסתום. רק תעבוד עם כפפות כי החומר הזה נספג בגוף ומסרטן אחושר****. עכשיו הבנתי שזה על הסעפת פליטה החור. אפוקסי לא יחזיק זה טמפרטורה גבוה מידי בשבילו...ריתוך כנראה זו האופציה האידיאלית כמו שהציעו לפניי.


-באופן כללי אל תנקה סתם ככה חישנים בלי לבדוק ולדעת, יש חישנים שהחומר ניקוי הורס אותם.

-כן אני בטוח שלא מנקים את החיישן בית מצערת אל תיגע בוא יש לו כיוון ספציפי עד כמה שאספתי מידע מהאינטרנט קשה להחזיר אותו למצב שהיה.
-תבדוק קודם כל אם כל הצינורות אוויר שמחוברים לבית המצערת קיימים. תצלם את המצערת שלך ותשווה עם תמונות מהאינטרנט יש בשפע.
-תוודה שכל ארבעת חוטי ההצתה נותנים ניצוץ בריא.
-אם אתה לא החלפת פלאגים ובכלל עשית טיפול 10000 תעשה על בליינד אל תסתמך על מה שהבעלים הקודם אמר ככה תהיה בראש שקט שהבעיה לא נובעת מטיפול לוקה או חסר.
אחרי שאתה בטוח שהכל ישנו ומחובר כראוי תתחיל להתעסק עם החישנים, יש עוד כמה חישנים שעלולים לגרום לזיופים במנוע ולתצרוכת דלק גבוה נדבר עליהם בהמשך קודם כל תעשה את הדברים הבסיסים שפירטתי עד כה.

בהצלחה ובהנאה בטיפול

גיא

(ועוד טיפ קטן לפני שאתה פותח כל בורג תרסס עליו קצת WD-40. תמתין מספר דקות ורק לאחר מכן תנסה לפתוח אותו זה יחסוך הרבה ברגים שבורים ואו גזורים. וגם לפתוח ברגש לא להילחם איתו עד שהוא נשבר-במכונאות לאט זה הכי מהר!!!)

davidi
03-12-13, 18:45
תודה, אני אעשה זאת.. היום נסעתי קצת לא היה עשן רק שהטורים משחקים עולים ויורדים..עדיין ריח גזים

davidi
03-12-13, 18:47
תגיד אם אני מחליף את מנוע הצעדים אני לא צריך לאפס את המחשב של הרכב?

yair068
03-12-13, 23:44
דוד איפה אתה
לא נוגעים בחיישן המצערת יש לו כיוון
חיישן צעדים מיימב את הטורים על 850 סל"ד בסרק כדי שהמנוע לא יכבה
צריך לעשות איפוס למחשב כדי שיקלוט את השינוי אם יהיה

נ.ב לא קראתי את כל הסיפור

davidi
04-12-13, 00:26
אז תוכל לומר לי איזה סורק אני צריך לקנות לפיאט שלי..מישהו מהפורום הפנה לקישור של תוכנה אבל התוכנה לא עולה או לא פועלת ..אני רוצה סורק פיזי..
אגב האם צריך לאפס גם אם רק הוצאתי אותו ניקיתי והחזרתי חזרה?

guysternberg
04-12-13, 03:07
בשביל לאפס את המחשב אתה לא צריך להתחבר עם תוכנה

אתה מנתק את הפלוס ואת המינוס מסובב את הסוויץ עד הסוף ונוגע עם הפלוס במינוס. שוב אני אומר רק ששניהם מנותקים מן המצבר!!!!!! לאחר מכן בשלושים ארבעים קילומטר ראשונים לאחר האיפוס אל תעבור את ה3000 סל"ד יש אומרים שאפשר גם 4000 אני לא סגור על זה...ולאחר מכן אתה יכול לנסוע רגיל.

davidi
04-12-13, 10:44
את המינוס והפלוס של המחשב?

צריך לעשות את זה גם אחרי הניקוי? או רק כשמחליפים?

guysternberg
04-12-13, 11:34
את המינוס והפלוס של המצברררררררר.
בכל החלפה של חישן או פירוק שלו למיטב הבנתי את הדברים צריך לאפס.

davidi
04-12-13, 12:26
***ח..כן כן אני מבין ..כאילו לרוקן את המחשב מהמתח שנמצא במערכת קבלים אז הסוויץ' על און..אנסה את זה

guysternberg
04-12-13, 13:04
:cool: