התחבר

View Full Version : החלפת אטם ראש, יישור ראש ודברים קשורים לזה.


gioragg
26-06-13, 01:40
קודם כל רציתי להודות את חבר הפורום זה Mechtech על דיווח רב ערך חוסר תקדים. בלי ניסיון קודם בפירוק המנוע אני קורא את Haynes ושירשור של MechtechJ
עד עכשיו אני הורדתי את הראש מנוע ועכשיו אני צריך לעשות החלטה האם אני רוצה לשלוח את הראש למכון או לפרק בעצמי.
זה פעם הראשון שאני הורדתי את הראש המנועה אז אני לא יכול לפענח כל כך טוב את מה אני רואה.
הנה התמונה של המנוע עם אטם ראש אחרי הורדת הראש המנוע:



http://photoshare.ru/data/43/43202/1/65lgci-idq.jpg

הבעיה עם המנועה הייתה שהיה לחץ גבוה מאוד במערכת קירור – לחץ הזה גרם לנזק למיכל מים, כשהחלפתי את המיכל מים אז רדיאטור התפוצץ, אז הבנתי שבעיה כנראה עם האטם הראש.
אני סימנתי בחצים אדומים את המקומות שכנראה בהם גזים ברחו מצילינדרים למערכת קירור.
בתמונות הבאות אפשר לראות יותר ברור:

cylinder 1:

http://photoshare.ru/data/43/43202/1/65lgda-o3z.jpg

cylinder 2,3:

http://photoshare.ru/data/43/43202/1/65lgfc-o1n.jpg

cylinder 3,4:


http://photoshare.ru/data/43/43202/1/65lgfr-3q0.jpg

אולי מישהו יכול להסתכל ולהגיד לי יותר על מה קרה פא ?

גם אני לא כל כך מבין משהו: עשיתי תמונה משולבת עם בלוק צילינדרים ואטם החדש, וסימנתי באדום מעבירים מים מתאימים:

http://photoshare.ru/data/43/43202/1/65lh1e-boq.jpg

המעברים באטם קטנים יותר ממעברים המים מתאימים שנמצאים במנוע. זאת אומרת שאטם בדרך כלל מחסה את המעברים מים. האם אטם יכול למנוע חדירת מים ? כי אני רואה שאטם בעצם נוגעת במים במעברים האלה.

yair791
26-06-13, 15:51
אין ממה לחשוב האטם יאטום ולא יברח מים לתוך תא הבערה בין אם יש כיסוי חלקי ובין אם לא לגבי תיקון הראש לך למכון שיפוץ שם הם כבר יעשו את העבודה על הראש שכוללת מילוי ישור ושאר ירקות ואתה מקבל את הראש מוכן להרכבה המובן שאם הראש ימצא פסול אז היא גם יספק לך אחד חלופי

gioragg
26-06-13, 23:51
אין ממה לחשוב האטם יאטום ולא יברח מים לתוך תא הבערה בין אם יש כיסוי חלקי ובין אם לא לגבי תיקון הראש לך למכון שיפוץ שם הם כבר יעשו את העבודה על הראש שכוללת מילוי ישור ושאר ירקות ואתה מקבל את הראש מוכן להרכבה המובן שאם הראש ימצא פסול אז היא גם יספק לך אחד חלופי

כן כנארה שאני יכול לפנות למכון שיפוץ ראש.

דרך אגב, באוטו הזה כבר החליפו את האטם ראש ליפני 13000 ק"ם. מנוע התפוצץ עליי על הקביש, עם חוסר ברירה נגרר את האוטו למוסך הקרוב, שם החליפו את האטם ראש, משאבת מים, טרמוסטט, וכו ..., גם שילחו את הראש למוסך שיפוץ ראש וביצע שם יישור ראש או אמרו לי ככה.

אחרי הסתקלתי על הראש, יש לי ספקות רבים שהם עשו יישור.
הינה ראש אחרי הורדה:

http://photoshare.ru/data/43/43202/1/65mxe2-klv.jpg


אחרי קצת ניקוי אפשר לראות את האכולים באזורים מעברי מים:

http://photoshare.ru/data/43/43202/1/65muei-n4g.jpg

http://photoshare.ru/data/43/43202/1/65mufa-hhs.jpg

http://photoshare.ru/data/43/43202/1/65mufx-bjs.jpg

http://photoshare.ru/data/43/43202/1/65mugc-82m.jpg

השתמשתי בסרגל מיוחד ומד עלים - בדקתי את היישור של הראש - נראה שראש תקין. לפחות לא הצלחתי להכניס את המד עלים מתחת את הסרגל. לגבי האכולים ... - חם באזורים נפרדים יחסית.

יש לי רעיון פשוט להחליף את אטם ראש בלי לתת את הראש למכון ראשים. לסגור את הברגים עם מומנט הנכון ...
מה אתם חושבים ? :)

דרך אגב - יש מכון שיפוץ ראשים אמין בפתח תקווה ? :)

yair791
26-06-13, 23:57
בעני לא בדקו את הראש כמו שצריך בפעם הקודמת וזה למה אתה עכשיו שוב באותה בעיה שלך את הראש למכון הממחה בראשים (או פסיכולוג או פסיכיאטר מה שבא לך ) ותעשה את העבודה כמו שצריך ותמנע מעצמך הרבה אי נאימיות וזמן מבוזמבז

gioragg
27-06-13, 00:14
בעני לא בדקו את הראש כמו שצריך בפעם הקודמת וזה למה אתה עכשיו שוב באותה בעיה שלך את הראש למכון הממחה בראשים (או פסיכולוג או פסיכיאטר מה שבא לך ) ותעשה את העבודה כמו שצריך ותמנע מעצמך הרבה אי נאימיות וזמן מבוזמבז

צודק אתה.

יש לך מכון אמין במרכז ? קראתי בשירשור של Mechtech סיפורים ארוכים של מכונים שיפוץ ראש - אך לא הבנתי לאיזה מקום מומלץ ללכת. אני לא סומך כמעט על אף אחד אחרי שעבדו עליי עם יישור הקודם :)

yair791
27-06-13, 00:55
לי יש מכון שאני עשיתי אצלו כמה עבודות כשהיתי גר במרכז הוא נימצא בבני ברק נקראה "האחים"
03-5781212 רחוב כינרת אם אני לא טועה או שתיפנה לחבר הפורום davidmzr הוא מכונאי במקצוע ויש לו חרט מצוין באזור רחובות

gioragg
27-06-13, 01:13
תודה, אני אבדוק מחר.

gioragg
01-07-13, 14:14
אתמול הייתי באזור רחוב יצחק שדה בתל-אביב, שם בדקתי מכירים על סט שלייף עבור בראבו.

היו כמה סטים: סט אחת חילופי ב 180 ש"ח - אמרו שתוצרת טיון. זה יכול להוית ? יש סטים מטיון ? :) על אריזה לא היה כתוב כלום. בכל מקרה סט הזה לא נראה לי איכותי.

היה גם סט איטלקי בחנות "נחום סודאי" - 200 ש"ח לפני מע"ם. זה נראה יחסית טוב אולי אני ריצה לקחת את זה.

גם בחנות אחר הציעו לי סט של Victor Reinz ב 245 ש"ח, אבל הם צריכים להזמין אותו. גם הם הציעו להזמין את הסט ב 160 ש"ח של חברת שהם אמרו נקרא כמו "Boey Boam" (ככה הם אמרו) , לא יודע מה זה בכלל.

gioragg
02-07-13, 11:50
אני משחק עם רעיון לפרק את הראש בעצמי - לפרק את השסתומים. לא רק בגלל קמצנות, אלה בשביל ללמוד.

יש את הכלי מקווץ שסתומים בשביל לפרק את הקפיצים. אני מצאתי אחד:
http://photoshare.ru/data/43/43202/1/65w6ye-7rp.jpg

בתאור של מקווץ כתוב שהוא בשביל מנועים OHV
(overhead engine), זה מנוע הישן עם מוטות דחיף, ולפיאט יש מנוע SOHC (גל זיזים עילי יחיד) ,זה מנוע סוג אחר.

מישהו עבד על פיאט עם מקווץ סוג הזה ? כנראה שעם מקווץ הזה לסת אחת הולך מתחת לראש, ולסת אחר הולך על הקפיץ. האם זה יעבוד ככה ?

gioragg
03-07-13, 21:44
אף אחד לא רצה לעזור לי ...
הים קניתי את המקווץ שסתומים הזה - והוא לא מתאים. הקפיצים נמצאים עמוק מדי בראש. לסת שצריכה להיכנס על הקפיץ - היא לא יכולה להשיג את הקפיץ, כי היא ישרה, אין לה זבית להיכנס בתוך הראש.
איך אני לא ראיתי את זה ... - אני הסתקלתי טוב, ופיספסתי את זה.

טוב ... - אני צריך מקווץ שסתומים סוג אחר.

הנה ... - זו בדיוק הסיבה הפורום כזה צריך להיות - אנשים נותנים עצות, אזהרות.

gioragg
12-07-13, 19:44
אז בסוף אני פירקתי את הראש בעצמי, נתתי אותו למכון "סמוך" ברש"ל, והם רק ביצעו יישור ראש.

עכשיו אני צריך להרכיב את הראש - לעשות השכזת שסתומים, להרכיב גל זיזים בחזרה.

אני קורא שכאשר שמים גל זיזם בחזרה, יש צורך להשתמש ב-assembly lube, זה סוג של גריז, אבל יותר דק. שמים את הדבר הזה ,למשל, מתחת למחזקי גל הזיזים. כאשר מדליקים את המנוע בפעם הראשונה, assembly lube אמור לעזור בשניות ראשונות עד ששמן יגיע לגל זיזים.

איפה אפשר לקנות assembly lube ?

לא יודע עם יש צורך בassembly lube בכלל, אולי מספיק רק שמן רגיל ?


עוד שאלה : בדרך כלל - איך ומתי שמים את השמן בחזרה ? כשקיבלתי ראש ממכון ראשים - הוא נקי משמן לגמר'. עכשיו אחרי אני שם מחזרי שמן חדשים, עושה השחזת שסתומים, שם את הקפיצים, זה הזמן לשים מרימים, נדנדים, וגל זיזים. אז מתי ואיפה אני שם שמן ?

yair791
13-07-13, 21:32
כשאני מרכיב ראש מנוע לבלוק אחרי שהוא שופץ אפילו אם הרכביבו אותו עם שמן על האזורים הנחוצים כמו גל זיזים וכו כשאני מגיע לשלב של לסגור מכסה שסתומים אני ממלאה שמן תחילה במנוע באופן שבו אני שופך את השמן על גל הזיזים לכל אורכו בזהירות ואז סוגר ומניע

davidmzr
15-07-13, 11:48
אז בסוף אני פירקתי את הראש בעצמי, נתתי אותו למכון "סמוך" ברש"ל, והם רק ביצעו יישור ראש.

עכשיו אני צריך להרכיב את הראש - לעשות השכזת שסתומים, להרכיב גל זיזים בחזרה.


לא יודע עם יש צורך בassembly lube בכלל, אולי מספיק רק שמן רגיל ?


לא מבין למה נתת ל"סמוך" לעשות רק חצי עבודה.
מספיק רק שמן מנוע.
דוד.