View Full Version : ניקוז מזגן פונטו 1997 S75
שלום לכולם
החלפתי אתמול בעצמי את מדחס המזגן בפונטו שלי .
לאחר מילוי הגז ונסיעה של כמה שעות אם מזגן דלוק התחילו לנזול כמויות של מים בצד הנוסע .
לא חסר מים במיכל עיבוי .
אין טפטוף מים מחוץ לרכב כשהמזגן עובד .
אני חושד בצינור ניקוז מי מזגן .
אשמח להסבר איפה נמצא צינור הניקוז איך להגיע אליו ולפתוח אותו ?
תודה מראש
רוסלן
מזגן מקורי או התקנה מקומית?
הכי טוב להגיע אל צנורית יציאת ניקוז מי המזגן בהרמת הרכב.
המיקום הוא ב"קיר האש", בצד ימין (צד הנוסע) למטה כשהצנורית מכוסה במגן גומי שחור עם אף יציאת מיים ממנה כלפי מטה.
לרוב הגומיה למטה סתומה בבוץ ו/או עלים, למטה בשפתי היציאה ממנה.
הכנס את האצבע לתוך שפתי הגומיה והוצא הלכלוך, כשאני גם מציע לך, בעזרת סכין יפני, לחתוף מעט את שפתי הגומיה כדי להגדיל את פתח היציאה של הגומיה.
אם גם לאחר כל זה עדיין יחדרו מיים לתא הנוסעים, אז יש לךכלוך שסותם את הצינורית בקתהה הפנימי ולצורך כך יש לחבר צנורית גומי אל צנורית הניקוז ולנשוף לתוכה לכוון תא הנוסעים (ובכך להעיף את הלכלוך הפנימי).
נא עדכן ממצאים ותוצאות, לכשיהיו.
בהצלחה ובברכה - רפי לין
רפי לין תודה רבה על התגובה המפורטת והמושקעת !
ניגשתי לעבודה כשה אני יודע בדיוק מה לעשות שוב תודות לרפי .
הרמתי את צד ימין על ג'יק + סטנד תמיכה , נכנסתי מתחת לרכב ומיד מצאתי את פתח הניקוז , ניסיתי לדחוף לשם את האצבע אבל לא כל כך הלך לי :p אז הלכתי ישר על האופציה האחרונה , חיברתי צינור של מזגן ונשפתי לתוכו , מיד התחיל להשקות אותי זרם של מים שהצטברו שם .
הנעתי את האוטו והפעלתי מזגן וראיתי שעכשיו יורדות טיפות מפתח הניקוז .
עוד נסיעה של שעה + לווידוי הריגה ואכן אין יותר נזילות !
* נזקי המים - הרמקולים לא עובדים פתאום .
בכל מקרה לא התמזל לי אם המדחס שהבאתי מפירוק והוא מקרר חלש , רק שהרכב בנסיעה בעיקר בכביש ראשי . ( כמו המדחס הקודם קצת יותר טוב )
ממה שהספקתי לקרוא לפני התחלת הפרוייקט , זה שסטום לחץ שניתן להחלפה אבל החלטתי ללכת על החלפת מדחס , כנראה שטעיתי .
רציתי בהתחלה להזמין שסטום לחץ סיני וחבל שלא הלכתי על זה , קישור למקרה שהחברה מהפורום ירצו לעשות קנייה קבוצתית .
http://www.aliexpress.com/item/R134A-Pressostato-Fiat-Palio-Fire-Uno-Fire-5-vias-PIN-pressure-switch/886771762.html
10 שסטומי לחץ במחיר 210 ש''ח מסין ( המחיר כולל משלוח)
אני אצטרך לפרק שוב פעם את הכל וללכת להחליף מדחס בפירוקיה ( עבודה לא נעימה בכלל ברכב הזה המצריכה פירוק אלטרנטור ואז את המדחס ) ולשלם שוב על בדיקת לחצים ומילוי גז .
המדחס עלה לי 200 ש''ח
בדיקת לחצים + מילוי גז 200 ש''ח
אם יש המלצות מה לבדוק במדחס בפירוקיה ו מה עוד להחליף בפעם השניה שאני הולך לפרק הכל , אשמח לשמוע על זה .
תודה
רוסלן
אל תסיק מסקנות מהירות ולא בדוקות. לא בטוח שהבעיה במדחס.
האם החלפת גם את המייבש ?. (הכוונה לחדש)
אין המלצות מה לבדוק במדחס בפירוקיה, משום שמדחס מפורק בודקים על מכשיר מיוחד, ולא ניתן לבודקו אחרת.
דוד.
סלח לי על הבורות אבל אני לא יודע מה זה מייבש ואיפה הוא נמצא :)
סליחה שאני שואל, אם אתה לא יודע מה זה מייבש, איך אתה רוצה לתקן מזגן לבד ?.
יש לך מזל שהיום קניתי פונטו דור ראשון. המייבש נימצא בעיגול האדום בתמונה.
אל תיבהל מהחלודה שמופיעה בתמונה. פשוט הבחור ממנו קניתי את הפונטו. מילא תמיד נוזל קירור עד הסוף, ולאחר שהמנוע הגיע לטמפ' העבודה, העודף נזרק החוצה.
דוד.
תתחדש !
לימוד תוך כדי עבודה ...
(אני לא מפחד לעשות טעויות ,לשבור , להרוס ולשלם מחיר אם צריך )
העיקר שאני ילמד מזה משהו .
בכל מקרה תודה על התמונה , מחר אני יסתכל על המייבש .
רוסלן
למעשה זה נקרא קולט מייבש ויש לו 2 תפקידים (כשמו):
1. לייבש את הלחות שנמצאת בתוך הקרר (גז) ובמערכת המזגן.
2. להוות מיכל נוסף של קרר במערכת.
קצת על מע' המזגן ברכב ורכיביה כאן: www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=708
בברכה - רפי לין
רפי הייתי רוצה להתמקד טיפה יותר על מה שאמרת: "לייבש את הלחות שנמצאת בתוך הקרר (גז) ובמערכת המזגן"
כידוע במערכת הקירור ברכב הקרר נמצא במערכת סגורה כלומר אינו "הולך לאיבוד" וגם לא "מתווסף" או במילים אחרות הגז נשאר קבוע מבחינה מסית והוא רק משנה את מצבי הצבירה שלו בין נוזל לגז.
השאלה : האם המייבש מייבש את הקרר מהלחות שבה הוא נכנס למערכת בפעם הראשונה? הרי לא מתווספת לחות לקרר! אם כך למה לא להתקין את המייבש ביציאה ממיכל המילוי בעת מילוי הקרר בפעם הראושנה?
בכדי לעשות את העבודה כמו שצריך גם אם מדובר במדחס מפרוק עדיף להחליף גם את שסתום ההיתפשטות וחובה להחליף את המיבש עקב פתיחת המערכת
החלפת השסתום היא דבר שממולץ לעשות כדי שהמערכת תעבוד כמו שצריך תפקידו "לשבור" את הלחץ הגבוהה של הקרר (גז) שמגיע מכיוון מדחס (מובן שהוא עובר דרך המעבה והמסנן מיבש קודם) ולגרום לירידת לחץ וכך להיתקררות הגז וכך הוא ניכנס קר למאייד שבו הוא קולט את החום של האזור אותו רוצים לקרר
אוקיי נראה שאצלי הדברים קצת שונים , המייבש נראה לי מחובר לצינור שמחובר ישירות למדחס ?
נראה כאילו הוא חלק מהצינור ולא ניתן להחלפה ?
http://img194.imageshack.us/img194/440/kfvk.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/194/kfvk.jpg/)
http://img822.imageshack.us/img822/5973/7hvm.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/822/7hvm.jpg/)
http://img19.imageshack.us/img19/3053/gx5t.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/19/gx5t.jpg/)
http://img195.imageshack.us/img195/7510/g4x8.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/195/g4x8.jpg/)
זה לא המייבש
ברדיאטור עם מיכל עיבוי עליון, המייבש יושב בצד שמאל בצמוד אליו.
תסתכל על אותו מקום רק בצד של הנוסע ולא בצד של הנהג.
תודה chesh
היום בדקתי ואכן המייבש בצד השני .
האם יש טעם להחליף עכשיו רק את המייבש ולמלות שוב גז ?
מה מחיר המייבש ואיפה ניתן לקנות אותו באזור הצפון חיפה קריות ?
המזגן כרגע מקרר קצת בנסיעה ובעמידה הוא מפסיק לקרר .
http://img11.imageshack.us/img11/2944/2bn.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/11/2bn.jpg/)
לאחר החלפת קולט מייבש, או כל רכיב אחר שבגללו מרוקנים את הגז מהמע', צריך לבצע ואקום עמוק
(שמוציא שיירי לחות ורטיבות מהמע') ואז למלא גז לפי משקל (650 גרם בפונטו דור 1).
בברכה - רפי לין
תודה רפי
איפה ניתן לקנות קולט מייבש ומה מחירו לצרכן ?
איך אני יודע להבדיל אצל בעל מקצוע מהוא ואקום עמוק לעומת ואקום רגיל ?
רוסלן
שמע,
אני אכלתי מירורים עם המזגן אצלי לפני 6 שנים.
החלפתי כמעט את כל מערכת המיזוג.
הבאתי מדחס חדש של דנסו, פורק הדשבורד והוחלף המאייד הפנימי, שסתום ומייבש.
בנסיעה מהירה ושיוט מעל 80 קמ"ש המזגן מקפיא ואילו בעיר בפקקים וכו', תפוקת הקירור שלו יורדת משמעותית.
אין ספור בדיקות אצל מומחי המזגנים המומלצים שהיו מומלצים פה בפורום ועוד מוסכים מורשים של פיאט והתייאשתי.
בדקתי אצל עוד מספר אנשים עם רכבים כמו שלי ופשוט ככה זה. בכולם התופעה דומה.
תגדיר טוב יותר "מקרר קצת בנסיעה"
תסע קבוע על 80-100, הוא אמור להקפיא.
אם הוא מקפיא ובעיר פחות אז המצב תקין לפי מה שידוע לי ופשוט ככה זה.
מאז החלפת כל הרכיבים שציינתי, המזגן כבר 6 שנים עובד אותו הדבר.
תבדוק גם שהטמבון שלך בעל פתחי אוורור גדולים ולא הפתח הקטן אם המזגן שלך מקורי כי אז נכנס יותר אויר ומקרר את מעבה המזגן.
chesh אני מודה לך מאוד על מה שרשמת ! (אחרת הייתי ממשיך לשבור את הראש והכיס כי אני בן אדם קצת עקשן )
בשיוט מעל 80 המזגן מקרר בצורה מספקת , לא מקפיא אבל סבבה .
בעיר כמו שרשמת התפוקה יורדת .
ובעמידה במקום הוא מפסיק לקרר .
תודה לכולם על העזרה .
בברכה רוסלן
לדעתי המעבה לא תקין.
ישנם שני פרמטרים שבגללם עבור מהירויות גבוהות המזגן יעבוד ועבור עמידה במקום הוא לא.
1. ההספק שנכנס למדחס- סביר להניח שההספק מנוהל על ידי מחשב או משהו בסגנון ולכן קרוב לוודאי שזאת לא הסיבה
2. המעבה- תפקיד המעבה הוא לנזל את הגז לאחר פעולת הדחיסה, כלומר לפנות חום מהקרר, וזה מאוד מושפע ממהירות הרכב, כאשר המהירות גבוהה ישנה זרימת אוויר שמסייעת לפינוי החום.
לדעתי המעבה לא תקין.
ישנם שני פרמטרים שבגללם עבור מהירויות גבוהות המזגן יעבוד ועבור עמידה במקום הוא לא.
1. ההספק שנכנס למדחס- סביר להניח שההספק מנוהל על ידי מחשב או משהו בסגנון ולכן קרוב לוודאי שזאת לא הסיבה
2. המעבה- תפקיד המעבה הוא לנזל את הגז לאחר פעולת הדחיסה, כלומר לפנות חום מהקרר, וזה מאוד מושפע ממהירות הרכב, כאשר המהירות גבוהה ישנה זרימת אוויר שמסייעת לפינוי החום.
1. . לא נכון. לא סביר להניח שההספק מנוהל על ידי מחשב או משהו בסגנון.
הקירור מושפע מעט מסל"ד המנוע, ומההפרש בין טמפ' המעבה לטמפ' האוויר החיצוני.
2. נכון.
אתה ועידן אילצתם אותי להפעיל מזגן בפונטו שקניתי ולצלם.
לא בודקים קירור לפי "מזגן מקפיא" או לפי "סבבה" אלא לפי מכשיר.
כל אדם רגיש לקור בצורה אחרת. תיקנתי היום את המזגן בפונטו שקניתי.
בתמונה המצורפת, הנעתי את הפונטו ולאחר 5 דקות בטורים סרק קיבלתי 6.5 מעלות.
כאשר פתחתי את הדלתות, השעון עלה במעלה אחת.
ב-2000 סל"ד למשך 2 דקות ירד ל-5.5 מעלות.
אם המצב לא בערך כך, יש בעיה וצריך לתקן.
עידן מעניין שהיית אצלי מס' פעמים ולא דיברת על המזגן. או שהזיכרון שלי הולך ונחלש.
האם בדקת כמה עולה נבה ומסב חדשים ?. לדעתי נלך על חדש.
תודיע לי אם אתה בא ביום שישי.
דוד.
התרגלתי כבר לאופן הפעולה של המזגן ב 6 שנים האחרונות שהוא לא מקרר משהו בתוך העיר
וגם התרגלתי לנסוע לרוב עם חלונות פתוחים, סתם מעמיס על המנוע והדלק.
מחוץ לעיר אני מפעיל את המזגן והוא מקרר מאוד בשיוט.
מדדתי בזמנו עם טרמומטר את המעלות מפתחי המזגן.
אני חושב שהיו בסביבות ה 7-8 מעלות בנסיעה בינעירונית. אך בעיר היו בסביבות ה 20.
כמו שאמרתי הוחלף כל חלק אפשרי במערכת המיזוג חוץ מהמעבה.
נבדוק את זה אצלך אם יהיה לך זמן, זה לא ממש מפריע לי כרגע.
לא בדקתי כמה עולה חדש וכן אני אבוא ביום שישי בצהרים.
מה שכן, אין לי פילטר מזגן ברכב.
מאחורי הפלסטיק טורפדו של המגבים יש רק חור.
האם אמור להיות פילטר מזגן אם זה מזגן מקורי?
אפילו שאין פילטר, זאת אינה הסיבה שהמזגן לא יקרר כראוי.
מחר אהיה באזור התעשיה ואבדוק בייחס לנבה והמסב.
לבקשתך הקודמת, הנה התמונת של הפונטו שלי. אין ספק ששלך יותר יפה ומלוקקת. :)
לא יכולתי לצלם את הצדדים, בשל מקום צר. אבל אין פגיעות בפח ובצבע.
דוד.
אחלה רכב דוד
בנוגע למזגן אם הוא הלא מקרר יכול להיות שיש סתימה במעבה או שהצנרת מלוכלכת מאוד מבפנים דבר המצריך ביצוע שטיפה כי לכלוך גורם לזרימה לא תקינה ופעולה לא תקינה של המערכת ושסתום ההיתפשטות במקרה והשסתום תופס את הלכלוך הזה צריכים לבדוק הכל בעיקר אם מדובר ברכב שהוא לא חדש אני אישית היתי מעדיף במצב כמו שלך CHESH לעשות שטיפה של המערכת ולראות מה עושים הלאה בהנחה והמדחס ותקין ולהחליף את השסתום על הדרך גם כי כבר מפרקים אותו לצורך ביצוע שטיפה
הרכב נראה טוב דוד .
שלי לא כל כך יפה ולא כל כך נקייה .
אם כבר תמונות אז הנה שלי
קניתי אותה לפני חודש כרכב שני בשביל לקחת את ציוד הגלישה לים ( קייט סרפינג )
ובשביל לפרק ולתקן מה שבא לי
הוחלף בנתיים :
טיפול 10,000
פלנג' מים ביחד אם טרמוסטט (החלפת מים בוצעה כבר יותר מ10 פעמים ועדיין יש שאריות חלודה - בסוף נחליף לפרסטון או פארפלו)
משאבת בלם + נוזל
צלחות
רפידות
סטרטר (פירוק)
מדחס (פירוק)
התקנת שלט לנעילה מרכזית ( 40 ש''ח )
קישור למי שמעוניין
http://www.aliexpress.com/item/Free-Shipping-Romote-keyless-entry-system-With-2-remote-controls-for-all-types-of-vehicles/737242382.html
את העבודות עשיתי לבד מתחת לבית :)
http://img191.imageshack.us/img191/5812/0mrl.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/191/0mrl.jpg/)
http://img17.imageshack.us/img17/5807/z8jj.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/17/z8jj.jpg/)
http://img32.imageshack.us/img32/997/fpo8.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/32/fpo8.jpg/)
http://img834.imageshack.us/img834/4362/ki4r.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/834/ki4r.jpg/)
הנה שלי אחרי ניקוי יסודי :D
http://i.imgur.com/ZF82bev.jpg
דוד, כשאני מדליק את המזגן ברכב אני רואה שבזמן פעולת המדחס הסל"ד עולה!, בנוסף לזה בזמן עמידה מרבית ההספק הולך למדחס ככה שזה מפצה על הסל"ד הנמוך. בכל מקרה סביר מאוד להניח כי זה לא בעיה של מדחס.
כשאתה אומר שהקירור מושפע מהפרש הטמ"פ בין המעבה לטמפרטורת הסביבה החיצונית אתה מחזק את מה שאני אומר שרוב הסיכויים שהבעיה במעבה. פינוי החום מהמעבה תלוי בהפרש טמפרטורות זה ובביצועי המעבה כלומר בתקינות שלו.
דוד, כשאני מדליק את המזגן ברכב אני רואה שבזמן פעולת המדחס הסל"ד עולה!, בנוסף לזה בזמן עמידה מרבית ההספק הולך למדחס ככה שזה מפצה על הסל"ד הנמוך. בכל מקרה סביר מאוד להניח כי זה לא בעיה של מדחס.
כשאתה אומר שהקירור מושפע מהפרש הטמ"פ בין המעבה לטמפרטורת הסביבה החיצונית אתה מחזק את מה שאני אומר שרוב הסיכויים שהבעיה במעבה. פינוי החום מהמעבה תלוי בהפרש טמפרטורות זה ובביצועי המעבה כלומר בתקינות שלו.
על המעבה מורכב מאורר שאמור לזרוק את החום מתהליך דחיסת הקרר
עכשיו אם המעבה סתום ע"י ליכלוך חיצוני כלומר צלעות קירור סתומות אז התפוקה תיהיה נמוכה בנסיעה איטית כמו כן גם אם המאורר אינו תקין
בנוסף יש את מה שרשמתי בנוגע למצב הפנימי של הצנרת
אלי, אין ספק שהכיוון שכתבת " שרוב הסיכויים שהבעיה במעבה". נכון. אבל יכולות להיות סיבות אחרות.
כמו למשל, דליפה בשסתום דחיסה בתוך המדחס.
בודקים זאת ע"י ניתוק הצינור מהמייבש, וחיבורו לשעון לחץ. נותנים למדחס מתח ישיר ומניעים.
מגיעים (אם בכלל) ללחץ של 100 PSI, מנתקים את המתח ומכבים מנוע.
מחכים כ-10 דקות ורואים אם הלחץ בשעון ירד.
אבל למזגניסטים בעונה אין זמן, והם מחליפים על ימין ושמאל.
כך גם בודקים מדחס מפירוק, מרכיבים אותו למכשיר עם רצועה למנוע חשמלי, ונותנים מתח כדי שהקלאץ יצמד. (כשיהיה לי זמן אבנה מכשיר כזה ממנוע של מכונת כביסה. בינתיים אני מוסר לבדיקה אצל היבואן).
את שתי היציאות מחברים לשעונים לחץ ויניקה, כאמור בדחיסה אמור להיות 100 PSI וביניקה 30 וקום.
אם הלחץ של הדחיסה יורד, השסתום מדליף. ברכב כאשר הסל"ד גבוה הוא מחפה על הדליפה, אבל בסרק אין מספיק לחץ.
דוד.
אלי, אין ספק שהכיוון שכתבת " שרוב הסיכויים שהבעיה במעבה". נכון. אבל יכולות להיות סיבות אחרות.
כמו למשל, דליפה בשסתום דחיסה בתוך המדחס.
בודקים זאת ע"י ניתוק הצינור מהמייבש, וחיבורו לשעון לחץ. נותנים למדחס מתח ישיר ומניעים.
מגיעים (אם בכלל) ללחץ של 100 PSI, מנתקים את המתח ומכבים מנוע.
מחכים כ-10 דקות ורואים אם הלחץ בשעון ירד.
אבל למזגניסטים בעונה אין זמן, והם מחליפים על ימין ושמאל.
כך גם בודקים מדחס מפירוק, מרכיבים אותו למכשיר עם רצועה למנוע חשמלי, ונותנים מתח כדי שהקלאץ יצמד. (כשיהיה לי זמן אבנה מכשיר כזה ממנוע של מכונת כביסה. בינתיים אני מוסר לבדיקה אצל היבואן).
את שתי היציאות מחברים לשעונים לחץ ויניקה, כאמור בדחיסה אמור להיות 100 PSI וביניקה 30 וקום.
אם הלחץ של הדחיסה יורד, השסתום מדליף. ברכב כאשר הסל"ד גבוה הוא מחפה על הדליפה, אבל בסרק אין מספיק לחץ.
דוד.
וואלה כל יום לומדים משהוא חדש ממך :)
בכל זאת החלפתי מייבש ושוב מילוי גז .
התוצאה : אין שינוי .
עוד 200 ש''ח הלכו לפח
אלי, אין ספק שהכיוון שכתבת " שרוב הסיכויים שהבעיה במעבה". נכון. אבל יכולות להיות סיבות אחרות.
כמו למשל, דליפה בשסתום דחיסה בתוך המדחס.
בודקים זאת ע"י ניתוק הצינור מהמייבש, וחיבורו לשעון לחץ. נותנים למדחס מתח ישיר ומניעים.
מגיעים (אם בכלל) ללחץ של 100 PSI, מנתקים את המתח ומכבים מנוע.
מחכים כ-10 דקות ורואים אם הלחץ בשעון ירד.
אבל למזגניסטים בעונה אין זמן, והם מחליפים על ימין ושמאל.
כך גם בודקים מדחס מפירוק, מרכיבים אותו למכשיר עם רצועה למנוע חשמלי, ונותנים מתח כדי שהקלאץ יצמד. (כשיהיה לי זמן אבנה מכשיר כזה ממנוע של מכונת כביסה. בינתיים אני מוסר לבדיקה אצל היבואן).
את שתי היציאות מחברים לשעונים לחץ ויניקה, כאמור בדחיסה אמור להיות 100 PSI וביניקה 30 וקום.
אם הלחץ של הדחיסה יורד, השסתום מדליף. ברכב כאשר הסל"ד גבוה הוא מחפה על הדליפה, אבל בסרק אין מספיק לחץ.
דוד.
דוד, אם כך למה במהירות שיוט גבוהה המזגן עובד? אני לא בא לשלול את האפשרות (למרות שהיא לא נראת לי) פשוט אני מעוניין ללמוד .
י
רוסלן, תפקיד המייבש לוודא שאין שאריות של לחות במערכת, כדי למנוע הרס של המדחס. לא ציפיתי שהוא יפתור את הבעיה. לדעתי מומלץ לבצע ניקוי או החלפה של המעבה.
"דוד, אם כך למה במהירות שיוט גבוהה המזגן עובד?" כבר כתבתי למה.
"ברכב כאשר הסל"ד גבוה הוא מחפה על הדליפה, אבל בסרק אין מספיק לחץ."
ובנוסך פורק את החום טוב יותר, בשל מהירות הרוח העוברת דרכו.
דוד.
בכל זאת החלפתי מייבש ושוב מילוי גז .
התוצאה : אין שינוי .
עוד 200 ש''ח הלכו לפח
מצטער לכתוב שאני בספק, האם החלפת מייבש חדש, פלוס וקום וגז עלו רק 200 ש"ח.
אפילו אם את המייבש הרכבת לבד.
דוד.
מחר אהיה באזור התעשיה ואבדוק בייחס לנבה והמסב.
דוד.
מה לעשות שארז נסע לאילת לשבוע והשאיר אותי לבד.
היום הייתי באזור התעשיה לקנות חלקים. בגלל הלחץ, שאלתי על נבה ומסב אחורי במקום קידמי.
אבל כמו שאומרים "מעז ייצא מתוק" בחנות החדשה בה אני קונה המחיר היה 136 ש"ח כולל מע"מ.
אבי בעל חנות שממנו קניתי שנים, ביקש 180 ש"ח.
זאת הייתה הזדמנות מצויינת לבדוק מחיר, תמיד קניתי חלקים מאבי בלי לבדוק מחירים.
דוד.
מצטער לכתוב שאני בספק, האם החלפת מייבש חדש, פלוס וקום וגז עלו רק 200 ש"ח.
אפילו אם את המייבש הרכבת לבד.
דוד.
מחיר המייבש בחנות חלפים 65 ש''ח חדש כמובן (וכן הרכבתי לבד - חשבתי שילך בקלות ובסוף פירקתי טמבון :grin: )
בדיקת לחץ אם חנקן + ואקום + מילוי גז 150 ש''ח (בפעם הראשונה שילמתי 200 ש''ח )
(המחיר הוא אצל בני דודינו בשפרעם )
דוד : אתה מוזמן להגיע לקריות ואני יקח אותך לחשמלאי ולחנות חלפים באופן אישי , שלא יהיה לך ספקות (זה בסדר גם לי יש ספק לגבי כל מילה שיוצאת מכל בן אדם )
(דרך אגב החשמלאי הוא מתקין מורשה של פוינטר )
אוקיי אז
215 ש''ח
הלכתי לעוד חשמלאי נוסף שבדק ללא עלות (לאחר שאמרתי לו מה נעשה והוחלף )
ואמר לי שהלחצים גבוהים מדי והבעיה היא בשסטום לחץ שנמצא בתוך הדשבורד וצריך לפרק דשבורד בשביל להחליף אותו וסביר להניח שהחלפתי מייבש ומדחס ללא צורך .
בכל מקרה אני סיימתי אם ההרפתקה הזאת .
בפיאט נזיע ובמזדה נהנה מהמזגן
רוסלן .
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.