View Full Version : פונטו s60 שנת 2000 מאורר רדיטור לא נכנס לפעולה
היי חברים ושבת שלום זקוק לעזרתכם בדחיפות,
היום לראשונה המאוורר של הרדיאטור לא נכנס לפעולה
בדרך כלל נכנס לפעולה קצת אחרי הרבע,
אבל גם הדלקתי מזגן והוא עדיין לא נכנס לפעולה
החום הגיע טיפונת מעל החצי, בדקתי שהמאוורר לא תפוס
בנוסף הכינו לי פעם זוג חוטים למקרה כזה, אבל גם זה לא עזר הומאוורר לא נכנס לפעולה
כשהמנוע דולק אני שומע תיקתוקים של ריליי שלא נכנס טוב לפעולה
יש רעיונות? את הפיוז 40 אמפר של המאוורר בדקתי תקין וגם את ה4 הגדולים מתחת למכסה.
אם חיברת את המאורר ישירות למצבר והוא לא עובד אז הלך המאורר וצריך להחליף אותו
היי יאיר תודה על המענה ידוע לך האם ניתן לבצע איזו בדיקת התנגדות על מנת לאמת זאת?
אין צורך לבדוק היתנגדות של המאורר אם מחברים אותו ישירות למצבר הרב עם כבל שעוקף את כל המערכת של יוניט חום וכו והמאורר לא נידלק הוא דפוק
אם אתה רוצה אתה יכול לקחת רב מודד וכוון אותו על בדיקת רציפות ולחבר לפינים של המאורר וליראות שאין רציפות
וגם אם יש רציפות במאורר דבר שניראה לי קלוש ביותר במצב בו הוא לא עובד כי הוא דפוק זה לא אומר שהוא תקין
יאיר לא הסברתי את עצמי מספיק טוב אולי אעלה תמונה אם עדיין לא יהיה מספיק ברור,
חוטי המעקף מחוברים כך, יש מכסה שתפוס עם בורג שמסתיר 3 ממסרים ופיוז 7.5 אמפר,
לרגל של אחד מהממסרים חובר חוט כך שכל מה שעלי לעשות זה לחבר את החוט הזה לגוף בשביל -
והמאוורר היה מתחיל לעבוד.
רעשי הממסר נשמעו היום גם כשחיברתי את החוט לגוף והמאוורר כמובן לא זז.
את המאוורר הזה החלפתי לפני כשנתיים, אמנם מפירוק אבל הוא לא עשה רושם של שלבי גסיסה, כמו קודמו שהוחלף לאחר שהתחיל להרעיש ולצאת מעט מאיזון, אגב הוא שמור אצלי איפה שהוא...
בכל מקרה רציתי לבדוק את הקונקטור של המאוורר, כשהחליפו לי אותו עשו עבודה ערבית ולא השתמשו בקונקטור מתאים אלא באיזולירבנד כך שמצפה לי עבודה להתחיל להגיע לחוטים בשביל בדיקה. שלא לדבר על להרים את הרכב על ג'ק ולהכנס מתחת בשביל גישה לשם:(
השאלה היא כזו, אני מבין שהבדיקה הכי טובה היא להאריך חוטים מהמאוורר ישירות למצבר ולראות אם הוא מסתובב. ההערכה שלי שהוא לא הבעיה, ויש תקלה באחד מהממסרים או קצר איפשהו...
השאלה איפה כדאי לבדוק.
לא קשור כל כך לבעיה שאתה מתאר אבל המאורר לא אמור להיכנס לפעולה מעל הרבע.
בדור 1 המאוורר אמור להיכנס לפעולה על החצי.
מציע לך לבדוק את זה אחרי החלפת המאורר במידה ותקול.
היי chesh יש מצב שאתה צודק החלפתי לפני כמה שנים את היוניט חום ברדיאטור,
הייתי בטוח שהתקינו לי אחת זהה כנראה שלא, אולי זה כנראה לא הכי בריא למנוע,
אבל מבחינתי יש לי מקום תמרון טוב לזהות תקלות לפני שכבר מאוחר מדיי.
אם יש למישהו רעיונות איך בודקים ריליי אודה לו מאוד.
טוב בדקתי את הריליי, היה תקין
למי שלא יודע ריליי הוא רכיב שמקבל מתח על 2 רגליים
וסוגר מעגל ל2 הרגלים האחרות,
כלומר במצב ללא מתח, ל2 רגלים יש התנגדות ול2 נתק.
לאחר חיבור מתח ישמע תיק ו2 הרגלים שהיו מנותקות יתקצרו.
המגעים של המאוורר שחובר עם טונה של איזולירבנד נמסו, אני אחפש פתרון טוב יותר אולי
עם מהדקי חשמל 220 וולט, או שאני אחפש קונקטור זכר מתאים להלחים לחוטים של המאורר.
זמנית חיברתי את החוטים שוב, והמאוורר חזר לעבוד.
ניתן לרכוש את המחבר החשמלי, המקורי, אל מאורר הרדיאטור כשהוא מגיע בחלקים נפרדים ואתה צריך את זה:
1 בית המחבר, 2 סופיות חוט לבית המחבר, 2 גומיות אטימה עגולות לחוטים בבית המחבר.
קצת הסברים על ממסר (RELAY) כאן: http://www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=2555
בברכה - רפי לין
היי רפי, תודה על התגובה את הקונקטור נקבה יש לי כולל הגומיות
המאוורר עצמו הגיע עם חוטים בלי קונקטור זכר.
את הקונקטור זכר אני מחפש
המחבר הזכר, שבתוכו 2 פיני המגע, הנו מובנה עם מנוע מאורר הרדיאטור ואינו קיים כחלק בפני עצמו.
בברכה - רפי לין
אז כנראה שהרכיבו לי מאוורר תואם
כי החוטים שלו קבועים ולא כמו במאוורר הישן שהיה לי
שבו אתה צודק הקונקטור זכר מובנה בגוף המאוורר
השאלה אם ניתן לקנות קונקטור זכר כזה או להשתמש במהדקי חשמל 220 וולט
אם אתה מיתכוון לשקע ותקע של כבל מאריך כן ניתן אבל זה חיבורים ענקים ביחס למקום שבו הם יהיו נימצאים
יאיר ממש לא שקע ותקע,
מהדקי חשמל נועדו לחבר בין חוטי חשמל בתוך קופסאות בקרה או ארונות חשמל,
יש כאלה שקוראים לו שוקולדות בגלל הצורה והצבע השחור.
חיבורים אלו ידועים גם כ"לוסטרה קלמרה" ובגלל שזרם המאורר רדיאטור הנו גבוה גוף הפלסטיק של חיבורים כאלו ישרף.
ניתן לקנות חיבורים כאלו קצת גדולים יותר מחרסינה ואז הם עמידים החום וגם ברגי החיבור שלהם גדולים יותר.
בברכה - רפי לין
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.