View Full Version : תקלה מוזרה לאחר הורדת גיר במוסך.
רציתי לשתף אתכם בתקלה מוזרה.
ברשותי ג'יפ ויטרה מודל 98. הרכב נמצא ברשותנו כשנה וחצי. לפני שבוע הבן פרסם אותו למכירה. הגיע קונה הלכנו לבדיקה במכון. יצא הכול בסדר מלבד הזעה (לא נזילה) בין המנוע לגיר והזעה במשאבת הגה כוח. נכנסנו למוסך של הקונה שביקש 2500 ₪ לפני מע"מ. הקונה ביקש שנוריד את מחיר התיקון מהמחיר שסוכם ונלך להעביר בעלות. סירבתי.
מאחר שלא היה לי חשק לעבוד, סוכם עם הקונה שאכניס אותו למוסך מורשה שאני אחליט, המחיר שסוכם עם המוסך 800 ₪. מסרתי אותו למוסך יומיים לפני יום העצמאות, שלשום הגענו למוסך ושילמנו. בדרך הגיר האוטומט העביר מהילוך ראשון רק מסל"ד 4000. לא הייתה שום בעיה בגיר, גם כאשר הכנסנו אותו למכון הבדיקה.
אתמול חזרנו למוסך, בעל המוסך אמר, שאולי המכונאי שלו מתח את כבל הקינדאון יותר מדי.
"לא מעניין אותי, אני לא מבין במכונאות" אמרתי... והשארתי שוב את הג'יפ במוסך.
אתמול לקחנו שוב את הרכב, והבעיה לא תמה. נסענו למכון הגירים בנ"צ, אמר להחליף שמן ולהכניס תוסף. ביצעתי לא עזר.
הייתי מעוניין לשמוע את דעתכם.
דוד.
אני חושב שיש אכן בעיה בכבל תישלובת מיצערת גיר(קיק דאון) יכול להיות שהמכואני שכח לנתק אותו כאשר הוא הפריד את הגיר מהמנוע וניגרם נזק בתוך הגיר והוא נימתח או משהוא אחר קרה בפנים
אם כבר מדברים על גיר אוטומט יש מצב לקפוץ אליך להחליף גיר בפיאסטה של ההורים פירקתי את הגיר מהרכב של אחות שלי שעומד אצלי בנתניה
לא חושב שזה הגיוני אבל אולי איזה מחבר חשמלי או משהוא שקשור ל4X4 שלא הורכב נכון חזרה או שדפקו פרוק או בהרכבה?
הבוקר הרכב חזר למוסך.
יאיר, נכון מה שכתבת, גם המוסך חשב כך, בדק והתברר שלא.
לפני שנסענו למכון הגירים בנ"צ, אמרתי לבן שנזכרתי באותה תקלה שקרתה לי לפני שנים רבות.
אבל כפיר מהמכון גירים (זה שתיקן לך את הגיר ביונדאי) שלל.
בהיותי עוד "ירוק" במקצוע, הורדתי גיר של דוג'דארט כדי להחליף מחזיר שמן בקרנק.
בסיום העבודה הייתה אותה הבעיה. לאחר מכן התברר לי, שלפני חיבור הגיר למנוע הייתי צריך להכניס לגיר את הטורק' בסיבוב עד להישמע קליק. כדי שהחריץ שלו יכנס למשאבת השמן.
כאמור, כפיר שלל את זה. אני משוכנע ששם הבעיה.
עדכון בהמשך.
דוד.
דוד לדעתי לא התקינו היטב את הגיר וגרמו נזק .
ישנם מקומות שלא מחליפים שמן גיר בכדי שלא יגרם נזק לגיר.
בד"כ בעיות מסוג זה הינם במעברי המוח של הגיר או גומיות שנקרעו בתוך הגיר.
מקווה שלא תגיע למצב של תביעה משפטית כנגד המוסך המטפל
קשה לי להאמין שנקרעו גומיות בתוך הגיר. איך ?, לא פתחו את הגיר רק הורידו החליפו מחזיר בקרנק והרכיבו אותו. ברור שמשהו עשו לא בסדר. הנטייה היא שמשהו חיצוני לא הורכב בסדר.
ביחס להחלפת שמן בגיר, הדעות חלוקות. אני שייך לאלה שכן מחליפים, כאשר השמן הופך לצהוב.
החלפתי בעשרות מכוניות, ועדיין לא ניתקלתי בנזק.
ביחס לתביעה משפטית, נגעת בנקודה רגישה. אני לא רוצה לקלקל יחסים עם המוסך שגובה ממני כלום כסף עבור עבודות. אין זה מוסך חפר, הוא מתקן את כל המוניות באזור.
לכן גם נסעתי למכון הגירים בנ"צ, קניתי שמן ותוסף על חשבוני והחלפתי, אך כאמור לא הועיל.
דוד.
הבוקר הרכב חזר למוסך.
יאיר, נכון מה שכתבת, גם המוסך חשב כך, בדק והתברר שלא.
לפני שנסענו למכון הגירים בנ"צ, אמרתי לבן שנזכרתי באותה תקלה שקרתה לי לפני שנים רבות.
אבל כפיר מהמכון גירים (זה שתיקן לך את הגיר ביונדאי) שלל.
בהיותי עוד "ירוק" במקצוע, הורדתי גיר של דוג'דארט כדי להחליף מחזיר שמן בקרנק.
בסיום העבודה הייתה אותה הבעיה. לאחר מכן התברר לי, שלפני חיבור הגיר למנוע הייתי צריך להכניס לגיר את הטורק' בסיבוב עד להישמע קליק. כדי שהחריץ שלו יכנס למשאבת השמן.
כאמור, כפיר שלל את זה. אני משוכנע ששם הבעיה.
עדכון בהמשך.
דוד.
חשבתי שאולי איזה משהוא לא מחובר נכון בטורק אבל חששתי לומר משהוא שמע זה יהיה נכון והמוסך ינסה להיתנער מכם (עין הרע ושאר בולשיט :D)
חצי עדכון.
היום בשעה 16.00 נסענו למוסך. המוסך לא הצליח למצוא את התקלה.
הרכב הוכנס במשך היום למכון גירים ברחובות. (זה שספי מפ"ת למד אצלו את המקצוע).
לדברי המוסך, בעל המכון בדק ואמר שימכור לנו תוסף ב-250 ₪ ואולי זה יעזור. סירבנו וגם הקונה סירב.
נסענו למכון בנ"צ יחד עם הקונה, כפיר בעל המכון החליט שהוא ינסה לנקות את המוח, ואם זה לא יעזור יחליף אותו.
היה משוכנע שהבעיה במוח.
חשב שהקונה משלם, משום שהקונה ביקש אחריות על הגיר. ביקש 2500 ₪ והסכים לתת אחריות רק אם אותה תופעה תחזור. ז.א לא על כל תקלה בגיר. לאחר שהבין שהתשלום נופל עלינו, המחיר ירד ל-1000 ₪, גם במקרה של החלפת המוח.
הרכב כבר על הליפט, מחר בבוקר מפרקים.
ביחס לזה שהמוסך ינסה להתנער מאיתנו, אין בעיה, אני לא מתכונן לריב איתו עבור 1000 ₪. אותי מעניין איך קורה דבר כזה, נראה שלא אדע לעולם.
דוד.
עוד עדכון.
היום קיבלתי טל' ממכון הגירים בנ"צ. לבוא ולקחת את הרכב.
כפיר החליט שהוא לא מפרק. המזל הנחס רודף אותי. הראה לי שהוא מפרק את המכון ומפסיק לעבוד.
נסעתי לעוד מכון גירים, אמר שאין לו מחשב בדיקה ואין לו זמן שאבוא בעוד שבוע.
תודה לרפי לין עבור הייעוץ. רפי, דיברתי עם ספי מפ"ת. אמר שאכניס תוסף ואסע שבוע. ואין טעם לעשות בדיקת מחשב, משום שלא נדלקת שום מנורה בלוח השעונים. ולא תהיה קריאה במחשב הבדיקה.
תודה גם לחבר הפורום chesh, שהסיע אותי להחזיר את הרכב.
שמח שהפונטו שלך עברה את הטסט בלי בעיה, לאחר שתיקנת אותה היום לבד אצלי. :)
לא נותר לי אלא לנסוע עם הג'יפ שבוע, עד שאולי התקלה תחלוף.
מעניין איך 4 בעלי מקצוע בשטח הגירים, כל אחד אומר משהו אחר.
דוד.
חברים מי יכול להמליץ לי על פסיכולוג, אני זקוק לזה באופן דחוף. :)
למה ?. לא יאומן כי יסופר.
הבן שלי נסע לפני שעתיים בג'פ לאזור התעשייה. נכנס במקרה למוסך קטן בשם "גילי", דיאגנוזיסט שפתח מוסך לפני שנה ברחובות.
הבחור ידיד של הבן שלי. הבן סיפר לו את הסיפור. לא תאמינו, גילי אמר מיד שסלולואיד מס' 1 תקול או לא מחובר.
מאחר שהיינו כבר במוסך וב-4 מכוני גירים, הבן אמר שהוא לא מאמין. "אני אוכיח לך" אמר גילי, חיבר את הרכב למחשב, וזה מה שעלה (בתמונה המצורפת) הבן צילם כדי להוכיח לבעל המוסך. זוכרים מה אמר ספי ?.
הבחור העלה את הרכב על הליפט, שיחרר את הגשר של הגיר, משך אותו למטה והכניס את הקונקטור של הסלונואיד למקום. לא ניתן היה לראות את מיקום החלק.
הרכב חזר לתפקד כמו בראשונה. כל הסיפור ארך חצי שעה ובסופו לא רצה לקבל תשלום. אבל הבן צילצל למשה בעל המוסך שאמר לו "מה קרה הערת אותי משינה". "לא נורא, עכשיו תורך לא לישון, כמו שאני לא ישנתי בגללך שלושה ימים, תכין למחר בבוקר 600 ₪ וקח את דבריך בחזרה, שאולי הרכב נכנס למוסך עם תקלה בגיר".
סוכם שהמוסך ישלם מחר את הסכום, ובני יעביר אותו לגילי. מגיע לו.
מחר מעברים בעלות. התאמינו ?.
הבן סוף סוף יהנה מההונדה אקורד שקנינו בשבוע שעבר.הונדה אקורד מודל 2008 עם 95K ק"מ, יש שנייה מחבר קיבוץ.
דוד.
אני התעקשתי, בשיחתי עם דוד, שיש לבצע בדיקה בהתחברות עם מחשב אל הגיר.
גם בבדיקות ניהול מנוע, גיר, כריות אויר, וכל יתר המע' הממוחשבות ברכב, חא תמיד נדלקת נורת תקלה ובכל זאת יש איזה נתון שאינו נכון במע' ובבדיקה ע"י מחשב/סורק איבחון וקריאת כל נתוני החיישנים וכו' ניתן לגלות את מקור הבעיות.
בברכה - רפי לין
רפי נכון שהתעקשת. אבל בגלל שספי אמר שאין מצב. ירדתי מזה.
תם ונישלם הרכב נימכר, לאחר שהקונה בדק בנסיעה.
לא בכדי הקונה היה סבלני לכול הבלגן שהיה. אמר שזה הרכב הכי יפה והמטופל שמצא. כבר לקח כמה רכבים לבדיקה.
רפי כאשר ראיתי את פניו הנפולות של הבן, סיכמנו שיעזוב לי את הרכב, אני אעבור בסבלנות על כל הצמה ואבדוק בעיקר רצף.
טוב שכך קרה משום שאם הייתי מוצא את התקלה, לא הייתה הוכחה למוסך. זאת הייתה הסיבה שהתייעצתי איתך.
נותרה השאלה אם לגלות למכוני הגיר, מה הייתה התקלה ?.
אני נוטה לא לומר להם. הבן אומר שדווקא כן צריך לומר.
מה אתם אומרים ?. :)
תודה לאיש היקר רפי לין.
דוד.
אני בעד שיתוף המידע עם מכוני הגירים, היום אתה עוזר להם ומחר הם עוזרים לך, בדיוק כפי שאנו עושים גם כאן בפורומים אחרים.
בברכה - רפי לין
רפי, מתוך הבנה שלספר למכוני הגירים, זה לא יתקבל כעזרה, לא סיפרתי.
אבל נכנסתי השבוע עם המאזדה שלי למכון (זה שספי למד אצלו את המקצוע) בשל השהיה בגיר האוטומט בין שני לשלישי.
הג'יפ היה אצלו חצי יום, עליו אמר למוסך שאקנה ממנו תוסף ב-250 ₪ וזה יפתור את הבעיה, בעל המכון חיבר מחשב בדיקה למאזדה. התוצאה שהתקבלה, חיישן (MAF) תקול. אמר שזאת הסיבה להשהיה בגיר. ביקש 250 ₪ עבור הבדיקה. אמרתי שקודם אקנה חיישן וארכיב, ואם הבדיקה נכונה אשלם. קניתי חיישן חדש והחלפתי. אין שום שינוי בהתנהגות הגיר.
חזרתי אליו, אמר שקודם אשלם עבור הבדיקה. לא מגיע לך תשלום משום שזאת לא הייתה התקלה אמרתי.
תוך כדי סיפרתי לו על הג'יפ שבדק לפני שבוע, והראתי לו את התמונה של בדיקת המחשב אצל גילי. נו איך לא, התחילו התירוצים והכעס.
בהתייעצות עם החבר שלי בעל מוסך למכונאות וחשמל רכב, אמר שהטעות של המכון בבדיקת המאזדה הייתה, שקודם הוא היה צריך למחוק את התקלה ממחשב הרכב, לעשות סיבוב ואז לבדוק אם תתקבל תקלה במחשב הבדיקה.
אז איך אמר המשורר, "דברים שרואים מכאן לא רואים משם" :)
דוד
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.