View Full Version : צריכת דלק מוגזמת בפיאט פונטו ELX 2003
יש לי פיאט פונטו ELX 2003 אוטומטית ושמתי לב שהצריכת דלק מאוד גבוהה
הצג מראה לי צריכה של 9.9 בתוך חיפה שזה משהו שלדעתי מאוד גבוהה יחיסת לאוטו הזה
יש למישהו רעיון מה יכולה להיות הבעיה?
אני רק רוצה להוסיף שאני לא נוסע הכי רגוע בעולם אבל עדיין צריכת הדלק הזאת מאוד גבוהה
ומאז שקניתי את האוטו לא עשיתי טיפולים עקב חוסר זמן בגלל הלימודים ועכשיו יש לי חופשה אז יש לי זמן
אני מקווה שהטיפול בזה לא אמור להיות כל כך יקר
תצוגת "מחשב דרך" במכוניות, בהרבה מקרים אינה מדויקת.
בדיקת צריכת דלק נכונה יש לעשות בנסיעה במישור בלבד, במהירות שיוט של כ 90 קמ"ש, ללא נוסעים או מטען, מזגן כבוי וללא האצות פתע ולאורך של לפחות 100 ק"מ (ככל שיותר ק"מ אז הדיוק יהיה רב יותר).
לפני הנסיעה יש לתדלק המיכל למלא, עד שהידית התדלוק קופצת, לאפס את הק"מ שרשומים במחשב הדרך לנסיעה הזאת ובתום נסיעת המבחן שוב לתדלק באותה השיטה ואז לחלק את הק"מ של נסיעת המבחן בכמות הדלק ואז התוצאה הנה צריכת הדלק בק"מ לליטר.
בבדיקה נכונה כזאת, תופתע לגלות שצריכת הדלק תהיה טובה בהרבה וכשתבצע זאת, נא עדכן ממצאים.
בברכה - רפי לין
תצוגת "מחשב דרך" במכוניות, בהרבה מקרים אינה מדויקת.
בדיקת צריכת דלק נכונה יש לעשות בנסיעה במישור בלבד, במהירות שיוט של כ 90 קמ"ש, ללא נוסעים או מטען, מזגן כבוי וללא האצות פתע ולאורך של לפחות 100 ק"מ (ככל שיותר ק"מ אז הדיוק יהיה רב יותר).
לפני הנסיעה יש לתדלק המיכל למלא, עד שהידית התדלוק קופצת, לאפס את הק"מ שרשומים במחשב הדרך לנסיעה הזאת ובתום נסיעת המבחן שוב לתדלק באותה השיטה ואז לחלק את הק"מ של נסיעת המבחן בכמות הדלק ואז התוצאה הנה צריכת הדלק בק"מ לליטר.
בבדיקה נכונה כזאת, תופתע לגלות שצריכת הדלק תהיה טובה בהרבה וכשתבצע זאת, נא עדכן ממצאים.
בברכה - רפי לין
אין לי נסיעות בין עירוניות שאני יכול לבדוק את זה.
אני גר בחיפה ובדקתי בעצמי את צריכת דלק מילאתי טנק מלא שזה 46 ליטר אני חושב ונסעתי עם זה 440 קילומטר בערך עד שזה הגיע לקו האחרון.
בנסיעות עירוניות, פקקי תנועה, עליות וכו' צריכת הדלק הנה גבוהה וזאת בכלל לא מדידה וכמובן ש"אני חושב" זה גם לא מדויק.
אם אינך יכול לבצע נסיעת בדיקה, כפי שכתבתי, אז תחשוב שצריכת הדלק שבמכוניתך תקינה ואל תעשה דבר.
בברכה - רפי לין
בנסיעות עירוניות, פקקי תנועה, עליות וכו' צריכת הדלק הנה גבוהה וזאת בכלל לא מדידה וכמובן ש"אני חושב" זה גם לא מדויק.
אם אינך יכול לבצע נסיעת בדיקה, כפי שכתבתי, אז תחשוב שצריכת הדלק שבמכוניתך תקינה ואל תעשה דבר.
בברכה - רפי לין
אם זה עוזר אז לפני לפני כמה ימים עשיתי נסיעה מחיפה לאיזור הגליל העליון-נהריה ובחזרה נסיעה במהירות של בערך 100 קמ"ש בלי האצות מיותרות הצג הראה לי צריכה של 10.9 לליטר
עוזר למי?, כתבתי שצריכת דלק בצגי רכב לא תמיד מדויקת ונסיעה שיש בה עליות תהיה עם צריכת דלק גבוהה.
את מי אתה רוצה לשכנע שמה שאתה בודק זה נכון, אותי או אותך או את המכונית?.
בברכה - רפי לין
שחכתי לכתוב שגם עשיתי חישוב משלי נסעתי 12 ליטר ל130 קילומטר יצאה לי לפי החישוב שאני עשיתי 10.8 בנסיעה בין עירונית.
בנסיעה לא היו עליות משמעותיות חוץ מבחזור עליה קצרה לכרמל ובגליל היתה עליה של קילומטר לא משהו רציני
אתה מדבר על נסיעה בחיפה, ועליה לכרמל.
תבדוק מחוץ לעיר בנסיעה מישורית על 90 קמש.
GreaseDonkey
24-03-13, 20:48
יש לי פיאט פונטו ELX 2003 אוטומטית ושמתי לב שהצריכת דלק מאוד גבוהה
הצג מראה לי צריכה של 9.9 בתוך חיפה שזה משהו שלדעתי מאוד גבוהה יחיסת לאוטו הזה
יש למישהו רעיון מה יכולה להיות הבעיה?
אני רק רוצה להוסיף שאני לא נוסע הכי רגוע בעולם אבל עדיין צריכת הדלק הזאת מאוד גבוהה
ומאז שקניתי את האוטו לא עשיתי טיפולים עקב חוסר זמן בגלל הלימודים ועכשיו יש לי חופשה אז יש לי זמן
אני מקווה שהטיפול בזה לא אמור להיות כל כך יקר
הצריכה סבירה מאוד לרכב אוטומטית בנסיעה עירונית.
הצריכה סבירה מאוד לרכב אוטומטית בנסיעה עירונית.
לפי מה שהבנתי זאת צריכה גבוהה מדי 1300 סמ"ק גיר רציף
אני רוצה לדעת טעם לרדת עם הבעיה הזאת למוסך
אני לא מסכים. הכל תלוי בתנאי השטח ואופי הנהיגה.
באם שני תנאים אלו זהים ורק צריכת הדלק עלתה, יש מקום לשאלה.
אצלי הרכב שותה 1:20 (מדוד) מחוץ לעיר בנסיעה של 90 קמש.
אך אם אאיץ מהר, אעמוד ברמזורים, אסע 110 וכו', צריכת הדלק תהיה 1:14.
וצריכת הדלק בתוך העיר היא בסביבות 10 (אם יש פקקים) שזה אומר ממוצע של 1:12!
אבל אם אסע לאט (90 קמש) עם תאוצה איטית ומתונה, ודרך נהיגה של hypermiling ... אז בתוך העיר 1:14 ומחוץ 1:20 שזה אומר ממוצע של 1:17. מכובד.
נסה לבדוק צריכת דלק מחוץ לעיר ב90 קמש. בדוק כמה אומר לך המחשב וכמה באמת בפועל המשאבה אומרת.
בנוסף, נסה לסוע טכניקת hypermiling
בדקתי את הצריכה כשנסעתי היום מחיפה לנתניה ובחזרה בלי פקקים ובמהירות קבועה של בין 90 ל100 קמש ולפי החישוב שלי האוטו עשה 11 קילומטר לליטר
GreaseDonkey
25-03-13, 14:47
איזה חישוב עשית?
מילאתי טנק מלא בסוף הנסיעה מילאתי שוב, וחישבתי לפי כמה ליטר מילאתי וכמה קילומטר נסעתי
GreaseDonkey
25-03-13, 16:04
נשמע גבוה. האם הרכב עמוס? גגון? ספויילר מותקן? לחץ אויר בצמיגים תקין?
שלב הבא זה בדיקה במוסך עם 4 גזים וסורק תקלות, חשוב שיבדקו אם הממיר מומנט של הגיר מתפקד.
הבדיקה הכי טובה ומדויקת שאתה יכול לעשות:
למלא עד הפקק מילוי, שהולך להישפך לך הדלק
לנסוע על 90 בלי האצות מיותרות(מומלץ נסיעה רחוקה ככל האפשר), ולמלא בחזרה עד הפקק בחזרה.
כל דרך אחרת לחכות עד שהמשאבה תיפסק מוטעית ולא מדויקת, כל הזמן יש נפח של אוויר שונה במיכל דלק, ויכול להיעצר לך יום אחד ב38 ליטר ויום אחר ב41.2 ליטר. תחשוב שנניח עשית בתוך העיר 470 ק"מ, לפי 38 ליטר יוצא כי הצריכה היא 1 ל12.3, לפי 41.2(עד הפקק 100% בטוח) יוצא לך 1 ל11.4 ק"מ
אל תיבהל מצריכה של 1 ל9 בתוך העיר, ועוד בחיפה עם כל העליות סביר לחלוטין.
אצלי, בימי הקיץ עם מזגן , ללא כל האצות מיותרות , רק פקקים(אזור המרכז) ומזגן, 1-8 לא מילה גסה.
באותו יום אם אני עושה תל אביב - חיפה עם מזגן על 90 ואין פקקים 1 ל17 ו1 ל18 די בקלות. נבדק עשרות פעמים, הרכב מטופל מעבר להוראות יצרן.
דוד שלי אמר לי שיכולה להיות בעיה בקרבורטור, אין לי כל כך מושג מה זה הוא אמר שזה משהו שקשור להזרקת דלק
GreaseDonkey
25-03-13, 16:45
אז אמר.
מבחינתי הוא אמר שיש בעיה עם המכונית וזה בדיוק מה זה אומר...שום דבר.
בפיאט פונטו "ספייס" אוטומטית (או גיר רציף או גיר רובוטי) אין ממיר מומנט.
כמו כן כמובן שאין קרבורטור אלא מערכת הזרקת דלק רב נקודתית.
בברכה - רפי לין
דוד שלי אמר לי שיכולה להיות בעיה בקרבורטור, אין לי כל כך מושג מה זה הוא אמר שזה משהו שקשור להזרקת דלק
דוד שמדבר על "בעית קרבורטור" וגם מבהיר שזה משהו שקשור ל"הזרקת דלק", הוא בלי ספק דוד שרוצה לעזור, אבל פשוט לא יכול ולא בגלל איזה ליקוי חלילה, אלא בסך הכל מהעדרה של הבנה בתחום.
ולענין צריכת הדלק, קצת מוזר לקרוא על צריכה של 9.9 בנסיעה עירונית כמעט טהורה שהיא צריכת דלק לגמרי סבירה ועל צריכה נמוכה ב 10% בנסיעה בינעירונית נינוחה כשההבדלים אמורים להיות גבוהים משמעותית. אני מעריך שאופן המדידה של צריכת הדלק אצלך אינו מדויק וכדאי, לפני שאתה מתחיל לפרנס כמה מוסכניקים, לאמץ את שיטות המדידה שהוצעו לך כאן ושעיקרן מילוי המיכל עד לקפיצת האוטומט שבמשאבה, נסיעה עד שתידלק נורת האזהרה של שעון הדלק, מילוי חוזר באותה משאבה ובאותו אופן וחלוקת הקילומטראז' שנוסף בליטרים שנוספו בין שני המילויים.
דוד שמדבר על "בעית קרבורטור" וגם מבהיר שזה משהו שקשור ל"הזרקת דלק", הוא בלי ספק דוד שרוצה לעזור, אבל פשוט לא יכול ולא בגלל איזה ליקוי חלילה, אלא בסך הכל מהעדרה של הבנה בתחום.
ולענין צריכת הדלק, קצת מוזר לקרוא על צריכה של 9.9 בנסיעה עירונית כמעט טהורה שהיא צריכת דלק לגמרי סבירה ועל צריכה נמוכה ב 10% בנסיעה בינעירונית נינוחה כשההבדלים אמורים להיות גבוהים משמעותית. אני מעריך שאופן המדידה של צריכת הדלק אצלך אינו מדויק וכדאי, לפני שאתה מתחיל לפרנס כמה מוסכניקים, לאמץ את שיטות המדידה שהוצעו לך כאן ושעיקרן מילוי המיכל עד לקפיצת האוטומט שבמשאבה, נסיעה עד שתידלק נורת האזהרה של שעון הדלק, מילוי חוזר באותה משאבה ובאותו אופן וחלוקת הקילומטראז' שנוסף בליטרים שנוספו בין שני המילויים.
מילוי עד הקפיצה האוטמטית של האקדח עד כמה שהיא חביבה - לא מדויקת, מהסיבה שהזכרתי למעלה..
אתה לא יכול לדעת אם יכנסו לך עוד 4 /2.5 ליטר או 7.2 ליטר נוספים בקפיצה.
והנה נהיה לך צריכה "אופטימית" של 1 ל11.8 בעוד שבאופן מדויק היא 1 ל9.9 (לפי 450 ק"מ ו- 38 / 45.2 ל' בהתאמה)
GreaseDonkey
25-03-13, 18:38
מילוי יתר עלול לגרום להצפה של מיכל הקניסטר ולכן לא רצוי.
השיטה הנכונה היא קפיצה אוטומטית של המשאבה ומילוי חוזר באותה משאבה בדיוק כאשר מקפידים על מיקום זהה של פיית התדלוק בשני התידלוקים.
כך אני בודק תצרוכת דלק, רק שמה שחשוב להקפיד זה לנצל את מיכל הדלק עד כמה שניתן כדי לצמצם מרווחי טעיות מדידה ולבצע מדידות מספר פעמים ואז לחשב ממוצע.
OFFTOPIC
בפיאט פונטו "ספייס" אוטומטית (או גיר רציף או גיר רובוטי) אין ממיר מומנט.
לגיר הרציף של הפונטו כן יש ממיר מוממנט - אחד מהייחודים של הגיר הזה הוא שהוא בגודל קומפקטי למדי ובמשקל קל ולמרות זאת יש לו גם ממיר מומנט. הממיר-מומנט תורם לביצועים חלקים ובמיוחד לזינוק חלק מעמידה. כידוע הגיר מיוצר/יוצר על ידי חברת AISIN שמקורה ביפן.
מתוך:
http://www.cvt.co.nz/vehicles%20fitted%20with%20CVT.htm
(http://www.cvt.co.nz/vehicles%20fitted%20with%20CVT.htm)
DLTC46FHJ1AA *
Very light, compact design
Smooth performance due to use of a torque converter
High efficiency in fuel consumption
Main vehicles fitted with this CVT:
Fiat Punto, Palio, Uno, and other Fiat models.
מילוי יתר עלול לגרום להצפה של מיכל הקניסטר ולכן לא רצוי.
השיטה הנכונה היא קפיצה אוטומטית של המשאבה ומילוי חוזר באותה משאבה בדיוק כאשר מקפידים על מיקום זהה של פיית התדלוק בשני התידלוקים.
כך אני בודק תצרוכת דלק, רק שמה שחשוב להקפיד זה לנצל את מיכל הדלק עד כמה שניתן כדי לצמצם מרווחי טעיות מדידה ולבצע מדידות מספר פעמים ואז לחשב ממוצע.
אין לי אלא לחזק את דבריך, גם כמענה לקודמך כאן. אין שום דרך להכניס כמות דלק מדויקת למיכל ולכן המנגנון האוטומטי הוא הפתרון הסביר היחיד ובלבד שהמדובר באותה המשאבה.
מילוי יתר עלול לגרום להצפה של מיכל הקניסטר ולכן לא רצוי.
השיטה הנכונה היא קפיצה אוטומטית של המשאבה ומילוי חוזר באותה משאבה בדיוק כאשר מקפידים על מיקום זהה של פיית התדלוק בשני התידלוקים.
כך אני בודק תצרוכת דלק, רק שמה שחשוב להקפיד זה לנצל את מיכל הדלק עד כמה שניתן כדי לצמצם מרווחי טעיות מדידה ולבצע מדידות מספר פעמים ואז לחשב ממוצע.
לא נתקלתי בהצפה של הקניסטר אחרי מאות תדלוקים כאלה במספר רכבים שונים, כמובן שמאוד חשוב במילוי כזה לבצע באופן מיידי נסיעה ארוכה ולא להעמיד את האוטו בצד.
המקס' שיכול לקרות הוא ריח חזק של דלק מתחת למושבים האחוריים במשאבת דלק אם האוטו ישן..
אחרי מספר רב של תדלוקים על אותה משאבה עד הקפיצה האוטמטית במספר תחנות דלק שונות(דור אלון, טן, פז,סונול, דלק, סדש) הגעתי למסקנה שתמיד זה יעצור בנקודה אחרת כל פעם, וזה פשוט לא מדויק - גם אם זה ק"מ לליטר אחד למעלה או למטה.
למשל, על הפונטו ספייס ו440 ק"מ , מילוי עד הקפיצה ונכנס 38.3 ל' קיבלתי צריכה של 1 ל11.4 ק"מ לליטר, פעם נוספת אחרי 424 ק"מ ואותם תנאי דרך ועל אותה משאבה, קפץ ב41 ליטר, יצא 1 ל10.4 ק"מ.
במילוי "עד הקצה" יש לך דיוק של קירוב ל100%.
אחרת זה שקלול פשוט לא נכון.
ידוע לך על מיכלי קניסטר שהלכו בעקבות מילוי כזה?
אז אתם רוצים להגיד לי שצריכת דלק של 11 ק"מ לליטר בנסיעה בין עירונית בכביש החוף זה נורמלי לאוטו שלי?
לא. בנסיעה בין עירונית, פונטו ספייס אוטומטית שותה בסביבות 1:19 אולי 1:18 (בנסיעה רגועה).
מה המחשב דרך שלך אומר? אם הוא כותב צריכת דלק לא טובה, אז יתכן והחיישן חמצן לא תקין וכו'...
מחשב דרך אומר 1\11.4
מה מה חיישן חמצן?
וכמה בדיקה ותיקון אמורים לעלות בערך
1:11 בנסיעה בין עירונית על 90 קמש? צריכה רגעית או ממוצעת? כמה כתוב ברגעית?
GreaseDonkey
28-03-13, 21:05
מחשב דרך אומר 1\11.4
מה מה חיישן חמצן?
וכמה בדיקה ותיקון אמורים לעלות בערך
איך אפשר לתת הערכת תיקון שעוד לא יודעים מה מקולקל ואם בכלל משהו מקולקל?
חיישן חמצן לא תקין, ברמה שצריכת הדלק תעלה עד כדי כך, לדעתי תגרום לנורת תקלה וקוד תקלה במערכת הזרקה.
מילוי יתר עלול לגרום להצפה של מיכל הקניסטר ולכן לא רצוי.
אין מצב שמילוי יתר עלול לגרום להצפה של מיכל הקניסטר. מסיבות שכרגע לא אפרט.
דוד.
GreaseDonkey
29-03-13, 11:40
בטח יש לך שרטוט כזה של צנרת המובילה לקניסטר של רכב כלשהו, כדאי שתעין בו.
לפני שהגבת חשבתי שאולי לא דייקתי. מדדתי את גובה קצה הפייה של טנק הדלק, לגובה הצינור שבא מטנק הדלק לקניסטר.בשלוש מכוניות. פונטו, ג'פ ויטרה ומאזדה. בשלושתם מצאתי שהפייה נמוכה יותר מהצינור שנכנס לקניסטר.
אז איך יעבור דלק לפי חוק כלים שלובים ?.
במכוניות חדישות יותר, מחשב הניהול, רק ממפלס מסוים של דלק מתחיל את השריפת אדים ע״פ קריאה ממצוף הדלק.
יש מצב שאם מיד לאחר תדלוק דלק תיסע בירידה ממש תלולה, יעבור מעט דלק. למסנן הפחם. אבל הוא נספג בפחם ושם הוא הופך לאדים, זהו בין היתר תפקיד הפחם.
לכן לא יקרה כלום גם בירידה.
דוד.
GreaseDonkey
29-03-13, 12:06
הדלק לא נח לו במפלס אחיד במפלס, הרכב זז ויש שינוי מפלס די משמעותיים.
לגבי הפעלת שסתום קניסטר זה לא רלוונטי כי השסתום נמצא בין הקניסטר לבין המנוע ולא בין המיכל לקניסטר אז הוא לא יכול למנוע הצפה של הקנסיטר.
בצע ניסוי אם יש לך זמן, חבר במקום מיכל הקינסטר בקבוק כיבול ריק, מלא דלק עד לקצה פיית התדלוק ועשה נסיעת מבחן, בדוק אם לא התמלא קצת דלק בבקבוק.
אתה מתמקד בזה שאם יעבור דלק למיכל. ואני בזה שהדלק הנוזלי לא יעבור לסעפת היניקה.
ולא יהיה זיוף במנוע. זאת הייתה כוונתי מראש.
דוד.
GreaseDonkey
29-03-13, 12:42
דלק נוזלי בקניסטר יגרום לכמה תופעות:
נזילה, כמות הדלק שהקניסטר יכול לספוח היא קטנה.
ריח דלק בתא נוסעים או בסביבת המנוע.
כמות גדולה מידי של אדי דלק וגם דלק טרי עלול להגיע למנוע וזה יתבטא בזיופים וגם לקודי תקלה ברכבים יותר חדשים עם מערכת בקרת זיהום אויר בתקני יורו 4 או 5.
דלק נוזלי בקניסטר יגרום לכמה תופעות:
נזילה, כמות הדלק שהקניסטר יכול לספוח היא קטנה. לא בכול המכוניות יש אותו נפח בקניסטר.
ריח דלק בתא נוסעים או בסביבת המנוע. נכון.
כמות גדולה מידי של אדי דלק וגם דלק טרי עלול להגיע למנוע וזה יתבטא בזיופים וגם לקודי תקלה ברכבים יותר חדשים עם מערכת בקרת זיהום אויר בתקני יורו 4 או 5.
אם אני לא טועה בתקני יורו 4 או 5, יש גם חיישן לחץ במיכל הדלק. כאשר הלחץ בטנק גבוה מידי. הוא משדר למחשב, והמחשב לא פותח זמנית את שסתום הקניסטר.
דוד.
GreaseDonkey
29-03-13, 14:34
רק בדגמים האמריקאיים ובדגמים המיוצרים לשוק האמריקאי יש מערכת מחזור אדי דלק הרבה יותר מתוחכמת עם חיישן לחץ מיכל דלק, טמפרטורה דלק, לעיתים גם משאבת סחרור ועוד כל מיני אביזרים שמנטרים את מצב אדי הדלק במיכל.
בדגמים אלו למשל, אם מכסה התדלוק לא יהיה סגור כמו שצריך או אם הוא תקול, זה יגרום לנורת תקלה לדלוק יחד עם עם קוד תקלה על לחץ מיכל דלק לא תקין.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.