View Full Version : מעוניין לרכוש סורק תקלות - כמה שאלות
שלום,
אני מתעניין ברכישת סורק תקלות לפונטו שלי.
הבנתי שאני צריך מתאם משקע 3 פינים לשקע OBD2 ואליו לחבר את סורק התקלות
האם שני המוצרים הללו אמורים להספיק?
http://www.ebay.com/itm/V7802-Fiat-Alfa-Lancia-3-Pin-Male-To-16-Pin-OBDII-Female-Adapter-Cable-Diagnosti-/230834056416?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item35bec82ce0
http://www.ebay.com/itm/OBD2-OBD-II-V1-5-ELM327-Bluetooth-CAN-BUS-Auto-Car-Diagnostic-Scanner-Tool-/400422940789?pt=UK_Diagnostic_Tools_Equipment&hash=item5d3b113075
איזה סוג של מידע אפשר לקבל מהסורק? האם ניתן גם למחוק את נורת כרית האויר? (לא שדולקת - אבל אין לדעת מה יוליד יום)
ובקיצור, האם זה שימושי גם מעבר ליומיים הראשונים של ההתלהבות?
תודה,
מתן.
לא יודע אם זה שימושי גם מעבר ליומיים הראשונים של ההתלהבות.
לפני כשנה הבן שלי רצה לקנות ובדק כמה אופציות, חדש ומשומש.
הורדתי אותו מיזה, משום שלא התאים לקנות, רק לפיאט.
השבוע בחור שמתקן לי מידי פעם מכשירים אלקטרונים, יש לו מעבדה בבית וגם ליפט ומנוף קרן אותו הוא מוכן להשכיר, אמר לי שיש לו סקנר לבדוק תקלות בכול סוגי הרכבים.
את הסקנר הוא הזמין מאייבי.
אם אתה רוצה אשלח לך את מס' הנייד שלו ותתייעץ איתו. הבחור נעים הליכות ויענה לך בסבלנות.
דוד.
תודה רבה דוד,
המחיר לא גבוה במיוחד (16 דולר לשני הרכיבים שפרסמתי), כך שאני לא רואה סיבה להשכיר או לקנות משומש.
לא נעים להטריד את הבחור בטלפון בשביל עניין פעוט שכזה.
אני יודע שלהרבה חברי פורום יש כאלה סורקים, אז הייתי רוצה לדעת מה דעתם.
דוד, איך ייתכן שדווקא לך אין ? :o
שאלה טובה. :)
ברוך השם, עד היום פתרתי כל תקלה ללא סקנר. וחוץ מיזה לא מתאים לי רק לפיאט.
כשיהיה זמן והראש יהיה פנוי, אבדוק עם הבחור איזה סקנר הוא קנה.
דוד.
אני גם הזמניתי לפני כשבוע את החיבור הנ"ל לפיאט שלי ומחכה כבר שיגיע וניראה אם עובד ואיך עובד. אני בנתיים יכול רק לספר שיוצא לי לעבוד על המון רכבים עם ה ELM327 עם ה-16 פינים ואני ממש ממש מבסוט ממנו. עושה את העבודה כמו שצריך.
ודרך אגב דויד - יצא לך לעבוד פעם עם מכשיר שניקרא "טרמינטור"?
http://www.motogat.com/
תיגש שם לאופצייה של "חדש" ותראה את זה.
אני בנתיים יכול רק לספר שיוצא לי לעבוד על המון רכבים עם ה ELM327 עם ה-16 פינים ואני ממש ממש מבסוט ממנו. עושה את העבודה כמו שצריך.
.
מה הנתונים שאתה יכול לקרוא ממנו באופן שוטף כשאין שום תקלה?
ספר קצת על אופן השימוש. לא להתקמצן.
וואקום
טמפרטורת מנוע
קריאת תקלות והוצאת קודי תקלות
חיישן חמצן קידמי, אחורי
מצב מצערת - זוית פתיחה שלה
סל"ד (במידה ואין לך שעון טורים)
איפוס נורת תקלה
בדיקת האצה ומהירות בטווחי זמן שונים
ויש עוד כמה פונקציות שלא היתעמקתי בהם.
חברה שלי עכשיו ראתה את תמונת האווטר שלך וישר זיהתה את מוס מסטפ אפ.
היא הראתה לי את הסרטון הזה:
http://www.youtube.com/watch?v=llZpw5yeodo
והיא לא מבינה איך הסמלון שלך מסתדר עם רוח הפורום :confused:
היא אומרת שהיית צריך לשים סמלון של channing tatum
תמסור לה שסחטיין על הזיהוי. :)
כבר מסטפ-אפ הראשון נידלקתי עליו. ללא ספק אחד המוכשרים!
היא אמרה שתחליף אליו, היא אומרת שמוס קצת http://www.carsforum.co.il/vb/images/smilie/sissies.gif
אני בטוח שהיא לא התכוונה :rolleyes:
מאור, יש לך סורק תקלות שנראה כמו אחד מאלה?
http://i01.i.aliimg.com/img/pb/585/350/493/493350585_780.jpg
http://i00.i.aliimg.com/img/pb/372/716/547/547716372_709.jpg
כן, כמו בתמונה הראשונה. אבל הוא לא מתאים לפונטו הישנות כמו שלי ושלך. עכשיו הזמנתי משהו שמתאים גם לשלנו ואני מחכה שזה יגיע. בכל מיקרה אם אתה מבצע תיקונים גם ברכבים אחרים ורוצה להרחיב אופקים תזמין גם את מה שבתמונה הראשונה.
מדוע אינו מתאים?
בגלל שזה חיבור OBD2 או שזה עניין אחר?
הזמנתי מתאם מחיבור 3 פינים לחיבור OBD2.
האם אוכל להשתמש בסורק כמו שבתמונה הראשונה?
גם אני הזמנתי את החיבור עם 3 הפינים אך יחד איתו הזמנתי את מה שבקישור. למיטב ידיעתי לפי מה שחפרתי ברשת ה-ELM327 לא תומך בפיאט למרות שהוא בעל 16 פינים. הפרוטוקול שלפיו עובד מחשב ניהול המנוע בפיאט לא תואם את מה שקיים ב ELM327. יכול להיות שאני טועה אבל למען הסר ספק הלכתי על בטוח כי את ה ELM 327 יש לי כבר.
אתה מדבר על הקישור ששמתי בהודעה הראשונה?
כתוב בכותרת שגם הוא ELM327
בהתחלה חשבתי שELM327 זה שם של מוצר, עכשיו נראה לי שזה סוג של סורק.
סליחה...
רק עכשיו שמתי לב שלא הכנסתי את הקישור:
http://www.ebay.com/itm/VAGCOM-USB-KKL-409-1-Cable-For-AUDI-Volkswagen-OBD2-OBDII-Car-Diagnostic-Scanner-/170798766184?ssPageName=ADME:L:OC:US:3160
הבנתי שזה נקרא KKL או משהו כזה.
הרצתי חיפוש וזה נתן רק תוצאות עם חוט.
אם חשקה נפשי באלחוטי שיתחבר לאנדרואיד, מה לעשות?
נכון..
גם אני חיפשתי אל חוטי שמיתחבר ע"י בלוטוס ולא מצאתי. ה ELM שלי הוא אלחוטי. הרבה יותר נוח שזה מיסתנכרן עם האנדרואיד.
אני באמת לא יודע. לא ניסיתי על פונטו בשנתונים האלה. למרות שרשום עליו שהוא כן מתאים לפיאט. כניראה הוא מתאים לשנתונים החדשים יחסית כמו 2003. אם ייצא לך להגיע לאיזור חדרה מהצפון הרחוק אתה מוזמן ליצור איתי קשר ואבדוק לך את זה על הרכב שלך שלא תזמין סתם.
ה ELM יתאים לפונטו 2003?
קרא את הודעה מספר 4 בשרשור הבא:
http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=16233
חבר פורום עם פונטו MK2B משתמש בסורק ELM.
מאור לפני כמה זמן הזמנת את המתאם לסורק שלך? אני רוצה לדעת בערך מתי יגיע, כדי שתוכל לדווח האם ELM פועל עם דור ראשון.
ומה המקורות שלך לכך שELM לא פועל בדור ראשון?
איך ייתכן שלאף חבר פורום אין תשובה מניסיון ??
מעניין הפונטו שלי היא mk2 ככה שלא בטוח שזה עובד.
אני לא צפוי להדרים בקרוב אבל לחבר שלי יש איזשהוא מכשיר שהוא אכב באיבי אז אבדוק איתו.
הקישור הבא מביא לאתר (http://www.outilsobdfacile.com/vehicle-list-compatible-obd2.php) שמתיימר לומר איזה רכבים מתאימים..
מאור יש חדשות?
אני רוצה לדעת מה להזמין :D
אצלי הELM327 הסיני לא נראה עובד הוא אומר latency is too high.
נצטרך אחד טיפה יותר יקר אבל שמתאים לפונטו דווקא.
אצלי הELM327 הסיני לא נראה עובד הוא אומר latency is too high.
נצטרך אחד טיפה יותר יקר אבל שמתאים לפונטו דווקא.
איזו תוכנה אתה משתמש ? בכל מקרה תוריד את Multi ECUScan 1.3, זו תוכנת המשך של Fiat ECUScan 3.6.2, אם צריך לינק, דבר איתי ...
חוץ מזה צריך לקרוא את הקובץ PDF שמגיע עם התוכנה, רשום שם לגבי בעיות שיכולות להיות ואיך פותרים אותן.
יש גם את הפורום של התוכנה, חשבתי שאולי יש לי את הבעיה שמתוארת כאן http://forum.multiecuscan.net/viewtopic.php?f=5&t=1493
אבל בסוף הסתדר.
מניסיוני הזמנתי כבל ELM327 USB (הגיע תוך שבועיים) ויש לי פונטו 03.
הייתה לי בעיה להתחבר עם Fiat ECUScan 3.6.2 שהותקנה על VISTA. לא יודע היכן הייתה בדיוק הבעיה אבל אחרי זה ניסיתי את Multi ECUScan 1.3 על 7 וגם 8 והצלחתי (למרות שב -8 הייתה בעיה עם דרייברים של הכבל, אבל סדרתי).
מאור יש חדשות?
אני רוצה לדעת מה להזמין :D
עדיין לא הגיע לי החיבור 3 פינים. הכבל השני שמיתחבר לשקע 16 פינים הגיע עם דיסק ותוכנה וביצעתי לו התקנה אבל אדע אם זה עובד רק אחרי החיבור של ה 3 פינים.
ולדי איזה כבל קנית? לי יש אחד אלחוטי ואולי בגלל זה הוא לא עובד..
אני רכשתי את הסורק הנ"ל (http://www.ebay.com/itm/271179567958?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649) ולא התעסקתי בו יותר מידי אבל הוא איפס לי את כריות האוויר ללא שום בעיה..
יש עדכון? האם מישהו הצליח לבצע דיאגנוסטיקה בפונטו דור ראשון? אם כן, איזה כבלים בדיוק צריך ועם איזה תוכנה השתמשתם?
חברים יש עדכון!
קניתי מתאם מחיבור פיאט 3 פינים לחיבור OBD2. וכבל VAG-COM
צירפתי במיוחד בשביל חברי הפורום קובץ עם 3 תוכנות שונות, ניסיתי להעלות לשרת של הפורום כדי שישאר כאן גם בשביל הדורות הבאים אך ללא הצלחה.
להורדת הקובץ: http://www.multiupload.nl/FT7J0BPV5H
ניתן לפעול לפי המדריך הבא באיתור התקלות עצמן: http://www.fiatforum.com/cinquecento-seicento/238217-reading-spi-ecu-data-logging.html
יש שם הסבר על איך לזהות תקלה מתוך קובץ לוג שהתוכנה מכינה.
שימו לב שכדי שהמחשב יזהה את הכבל, צריך לגרום לו לחשוב שאחת מיציאות ה USB היא יציאת COM.
למישהו יש מושג מה ההבדל בין שלושת היציאות שכולן נראות כאילו נועדו לחיבור סורק תקלות?
יש אחת בצמוד למחשב הרכב.
אחת בצמוד לאלטרנטור.
אחת מאחורי שקע המצת בדשבורד.
ליד מחשב נהול המנוע - של מחשב נהול המנוע.
ליד האלטרנטור - איני יודע (האם יש מע' ABS במכוניתך?).
מאחורי מצת הסיגריות - צמת החוטים עטופה בצהוב וזה של מחשב כריות האויר.
בברכה - רפי לין
אין ABS.
מסתבר שהחיבור ליד האלטרנטור בכלל לא דומה לחיבור של מחשב הרכב. רק היה נראה לי כך כשראיתי אותו מהצד.
יש עוד כמה מחברים בסגנון מפוזרים בתא המנוע, אבל אף אחד מהם לא נראה במדוייק כמו החיבור למחשב הרכב.
גם החיבור של כרית האוויר הוא בעל שני פינים בלבד.
לא הצלחתי למצוא מה המשמעות של VAE שמוצג בערכים בין 0 ל-100 אחוז.
רפי, אולי אתה יודע מה זה אומר?
http://www.fiatforum.com/gallery/data/2685/medium/Data_logging_Screen.JPG
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.