View Full Version : איבוד נוזל קירור פונטו S60 שנת 2000
היי חברים,
אשמח לשמוע רעיונות לגבי איתור סיבה/מקור נזילה איבוד מים ברכב.
אז ככה לפני כחודש וחצי הבחנתי שחסר לי קצת נוזל קירור ברכב,
(אני נוהג לבדוק כל שבוע בקיץ, שבועיים בחורף)
מילאתי קצת מים מסוננים מפילטר שיש לי בבית- לא נוזל קירור על מנת שאמצא את מקור הנזילה
אטפל בה ואחליף כבר את הנוזל קירור למשהו נורמלי.
אחרי שבוע בערך הנזילה החריפה ומצאתי חור/סדק בצינור גומי שהולך מהרדיאטור לטרמוסטט,
(ממש על הבנד על הטרמוסטט)
תיקון פשוט חיתוך האזור שהיה כבר מעוות מהחום והבנד שסגר אותו, וסגירה מחדש,
מילוי מים הוצאת אויר ע"י פתיחת הפרפר העליון(נראה לי שיש 2) ברדיאטור ומילוי מים עד ליציאה רציפה של מים מהפתח.
רציתי לתת לזה עוד שבוע על מנת לוודא שאין עוד נזילות,
לצערי עדיין יש איבוד מים למרות שאני לא מוצא נזילות, (בשבועיים מילאתי חצי ליטר)
הלכתי למוסך שאני מטפל בו מיכאל 2000 בב"ש שבסך הכל אפשר לומר שהיו בסדר איתי עד עכשיו.
המוסכניק די הלחיץ אותי שאולי הלך אטם ראש, הוא לחץ על הצינור המדובר ולדעתו הוא מרגיש שיש לחץ במערכת) הגעתי אליו אחרי נסיעה של 20 דקות לא יודע עד כמה מדויקת הבדיקה הזו.
למרות שאני מאוד עירני לגבי חום המנוע (לא עבר לי מעל לכמעט 3/4 אצלי בדרך כלל המחוג נמצא מעט מעל הרבע, ונפתח המאוורר לזמן קצר ונכבה.
(כבר עשיתי ראש לפני 40 אלף בערך 3 וחצי שנים).
העלינו את האוטו על ליפט לא מצאנו נזילות, צינורות במקום, פקקים הגלויים נראים תקינים.
(הפקק לכיוון הגיר וליד המשאבת מים לא נבדקו מפאת חוסר גישה- למרות שהחלפתי את שניהם באותה התקופה).
נשלחתי למכון רדיאטורים שניפח את המערכת עם משאבה על מנת להעלות לחץ ואיתור נזילות
לא נמצא כלום, (לדעתו יתכן שהבעיה ברדיאטור- לא בטוח אך יש מעט סימני קורוזיה בצידי הרדיאטור, ממש בקטנה אני אעלה תמונה מחר במידת הצורך)
החלפת רדיאטור חדש במוסך כרוכה ב700 שח וגם לא בטוח שתפתור את התקלה.
אודה לייעוץ בנושא.
בוא נסכם, מה היה לנו ?.
א. מוסך שלא מצא נזילה סבר שהבעיה בראש המנוע בדק ומצא לחץ במערכת.
ב. מכון רדיאטורים שביצע בדיקת לחץ במערכת ולא גילה דבר.
ג. הפקקים לכיוון הגיר וליד המשאבת מים הוחלפו לא מזמן.
ד. בוצעה הוצאת אוויר.
מהנ"ל סביר להניח שהמוסכניק צדק. יש מצבים שעוברת מעט קומפרסיה למערכת הקירור, ובדיקת הלחץ לא תגלה את זה. לכן יש לבצע בדיקת CO במערכת המים ע"י מכשיר עם נוזל מיוחד, שמשנה את ציבעו מכחול לצהוב, כאשר הוא בא במגע עם CO.
חפש בבאר שבע למי יש את המכשיר, ובקש לבדוק. יש ברשותי את המכשיר, אם אתה מזדמן לאזור שלי, כנס אלי ונבדוק יחד.
דוד.
היי דוד תודה על המענה, הלכתי היום לבצע שטיפה למנוע על מנת לשלול בכל זאת נזילה מאחד הפקקים יש לי הרגשה שראיתי קצת רטיבות בפקקים על הבלוק בין המנוע לקיר האש. יש למישהו רעיונות איך לראות אותם אולי מראה, הרי אין יותר מדי גישה
צריך לשים לב ולבדוק אם רדיאטור החימום הפנימי אינו נוזל.
בברכה - רפי לין
היי רפי תודה על התשובה, לפי מה שהבנתי די סיפור להגיע אליו יש לך דרך לדעת מבלי לפרק דשבורד? אגב אני חוזר היום למכון שטיפה לא ניקו טוב הבלוק והגיר עדיין שחורים משמן שרוף
כשמשאבת הלחץ מחוברת לרדיאטור המנוע, מרימים ומזיזים מעט את שטיחי הרצפה ליד דוושת התאוצה (גז) ובאזור הזה וגם בצד הנוסע ומנסים לראות ולחוש רטיבות.
אני עצמי, כשהייתי מגלה רטיבות כזאת, הייתי טובל אצבע בתוכה וטועם את הרטיבות על קצה הלשון
(זה קצת מגעיל) כי לנוזל קרור מנוע יש טעם מתקתק.
בברכה - רפי לין
טוב אני מעדכן עם חדשות רעות,
האוטו התחיל גם לגמגם, פתחתי את צינורות הפליטה באיזור המצערת, יש סימני טחינה,
בצינורות, כנראה שנפרץ האטם ראש ומשם יש איבוד מים,
השערת המוסך לגבי האטם הייתה נכונה, היה גם לחץ במערכת.
כבר עשיתי לרכב טיפול ראש מנוע, לפני 3 וחצי שנים, כ40000 ק"מ.
די הקפדתי על מים ירוקים למעט החודשיים האחרונים עם הנזילה,
הטמפרטורה מעולם לא עברה קצת מעל החצי.
כנראה שזה מה שהראש הזה מחזיק.
אני שוקל למכור אותו במצב הנוכחי או לתקן, זוכר שבפעם הקודמת שילמתי כ1500 שח על החלפת אטם, יישור ומילוי, טיימינג, מותחן, שמן מנוע, פילטר שמן, מים לרדיאטור.
היו וכבר החלפתי משאבת מים לפני כשנתיים וטיימינג לפני 3 האם יש צורך להחליף שוב?
אם מישהו ביצע לאחרונה וזוכר מחיר צפוי לעבודה ולחלקים אשמח לקבל השערה לגבי המחיר הצפוי.
כתבתי לך שהמוסכניק צדק. :)
אם יש לך ביטוח גרר אני מוכן לקנות כמובן שלא בשבילי כי קניתי השבוע מאזדה.
שלח לי בפרטי, את מס' הנייד שלך.
דוד.
טוב בשעה טובה גם זה מאחורי,
לקחתי אתמול את הרכב למוסך, מיכאל 2000 בב"ש,
הראש פורק, ראיתי שהמעברים נאכלו והאטם נפרץ, כך שנכנסו מים לאחד מהצילינדרים.
הראש נשלח למילוי, השחזה והחלפת שסתומים אצל הבלם בנגב.
ביקשתי לראות את הראש לפני ההרכבה, חבל שלא צילמתי אבל עשה רושם של עבודה סבירה.
(אבל מה אני כבר מבין :-) )
הוחלף אטם ראש ואטם מכסה שסתומים של ויקטור ריינס, מישהו מכיר?
שמן 10X40 של פרסטון, פילטר שמן, רצועת טיימינג ומותחן טיימינג
(למרות שלדעתי החלפת הרצועה הייתה די מיותרת, הרצועה הקודמת נראתה ממש חדשה,
בלי שריטה אחת או סימני יובש)
לגבי נוזל הקירור לא מצאתי פארפלו, אז קניתי עצמאית של VALEO, נראה סביר.
הוא המליץ לנסוע בינתיים עם מים רגילים עד שאחזור לחיזוק ראש ואז המים יוחלפו לנוזל קירור, היות וזו כבר פעם שניה שאני עושה ראש, העדפתי לא לקחת סיכונים.
ביקשתי שישטוף את הרדיאטור ויתן למערכת לעבוד עם מים רגילים לכמה דקות ואז לשטוף על מנת להוציא את כל השיירים והחלודה כך עשה יצאו מים די חלודים.
2 פקקים שמאליים על הבלוק מקדימה ומאחורה הראו סימני חלודה, מפאת בעיית נגישות לדבריו,
עדיף לא להתחיל להשתגע בפירוקים ופשוט לאטום עם אפוקסי. (אני מקווה שזה מחזיק)
הרכב ברוך השם הניע חלק, ועושה רושם שהכל בסדר.
אני אעלה מחר תמונות של הרדיאטור יש מעט סימני חלודה בצדדים והוסבר לי שלא כדאי לקחת סיכונים ועדיף להחליפו. (אודה לקבלת חוות דעת כי ממש לא בא לי להכנס להוצאה נוספת 700 שח רדיאטור חדש + עבודה)
למי שמתעניין שילמתי למוסך 1400 במזומן, + הנוזל קירור שהבאתי עצמאית (50 שח),
שטיפת מנוע למעלה ולמטה (80 שח) לפני כשבועיים על מנת לוודא שאין נזילות נוספות.
1530 נזק כולל. לדעתי מחיר סביר, תקנו אותי אם אתם חולקים.
מחיר יפה והוגן לחלוטין. כייף לדעת שלפחות עם פיאט המחירים נישארו שפויים במוסכים....
אין ספק מחיר יפה והוגן לחלוטין.
טוב ששמעת לעצה שלי לתקן ולא למכור. משום שלעולם לא היית מקבל את המחיר עליו דיברת לפני התיקון.
מאור30, כתבת "כייף לדעת שלפחות עם פיאט המחירים נישארו שפויים במוסכים...."
תפסיק לחיות באשליות. כדברי השיר "אשליות אינן מתקיימות". :)
דוד.
תמיד יהיה יוצא מין הכלל כניראה.
אני מגיע לרכב הבוקר, ורואה שלולית קטנה, ממש מתחת לפגוש בצד של הנוסע,
אמרתי לעצמי אין מצב יש עוד נזילות בדקתי בקפדנות מאז שיצאתי מהמוסך,
אולי כלב השאיר לי מזכרת :-)
בדקתי מים נסעתי לי כ7 דקות לעבודה,
כשהגעתי אני רואה שהטפטוף הגיע מהרכב.
כמה טלפונים במוסך מיכאל הציעו לי כ700 שח עבור החלפת הרדיאטור,
עוד הרגשתי לא נעים כי הוא אמר שלא יגבה עבור העבודה אך ורק עבור הרדיאטור.
טלפון למוסך כדורי בבאר שבע, הסכים למכור לי רדיאטור מקורי חדש ב400.
האמת שהעבודה נראתה די פשוטה מראש, חשבתי כבר לעשות לבד,
(אבל יום שישי וברחתי באמצע העבודה, ופחדתי להיתקע ולבזבז זמן גם שבוע הבא)
סיכמנו על 150 שח עבודה, ביקשתי שינסה להציל את הנוזל קירור שהיה ברדיאטור,
(היה בן 3 ימים) הוא לא התלהב מהעניין, אמר שינסה.
עבודה לא פשוטה בכלל שעה וחצי אולי אפילו יותר,
(הבחור שעבד לי על הרכב אולי נחמד אבל לא מקצועי במיוחד, היינו צריכים לחכות כל כמה דקות שהוא יקבל הסברים איך לפרק)
פירוק פנסים, מאוורר רדיאטור, הפרדת רדיאטור מזגן, צמות למזגן, פירוק הגומיות ויוניט חום מהרדיאטור הקודם וכו'
בסופו של עניין הרדיאטור הוחלף, שמחתי שלא ניסיתי לבד, בדוק הייתי מתייאש.
נזק 590 שח כולל עבודה ונוזל קירור של פרסטון.
כולי תקווה שלא אצטרך לעדכן יותר את הפוסט הזה. שבת שלום.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.