View Full Version : בעיה בהתנעת הבוקר.
שלום לכולם, יש לי בעיה בפונטו 60 שנת 98 [רכב מעולה ומטופל מאד] שלמדתי לחיות איתה אבל אם אפשר לקבל עצות מועילות .במיוחד מ- רפי לין , אביעד,אדי,ליאור,גדעון,עמית,צביקה.
הבעיה היא בהתנעה ראשונה בלבד שהרכב קר , אין מצב להניע אותו בסטרטר ראשון , תמיד צריך לתת "נגיעת" סטרטר אחת אפילו קצרה מאד, ואז סטרטר נוסף כדי להניע, אם ננסה לתת סטרטר אחד קצר או ארוך הרכב לא יניע בשום אופן. הדבר לא חוזר על עצמו שוב אם הרכב התניע כבר באותו יום. ובמשך היום הרכב פשוט כמו חדש ללא שום תקלות.
ניסתי לנבור במערכות הרכב וגם המוסך אך לא הועיל.
"התופעה" קיימת כבר 5-6 שנים , אבל אם למשהוא יש מושג במה מדובר אשמח לפתור את הבעיה.
תודה רבה איתן.
למנוע שלך יש מזרק יחיד. האם אתה ממתין מספר שניות אחרי הסוויטץ לפני ההתנעה או שאתה מתניע מכה אחד? . המזרק בעת סיבוב המפתח מקבל למשך 2 שניות הזרקת דלק רציפה בכדי לסייע בהתנעה ראשונית אם לא תמתין ותנסה יש להניע אז לא תצליח . במידה ואתה כן ממתין , תפרק את כיסוי ה" קרבורטור " ותסתכל אם אתה שומע ורואה את הדלק מוזרק פנימה לתוך סעפת היניקה .
תחזור אלי עם תשובות ..
(ניתן לשמוע מתוך הרכב את המשאבה מזריקה דלק בזמן סיבוב המפתח ).
האם ישנו ניצוץ באותו נסיון הנעה? (כשהרכב לא מניע?)
תודה על התגובות אני אבדוק בהקדם ואעדכן, אני אכן שומע את משאבת הדלק למספר שניות עם פתיחת הסויץ. אני לא יודע אם ממש מוזרק דלק באותם שניות או לא, ואם יש הצתה, ע"מ שתוכלו להבין את הבעיה שלי אני אחדד ואזכיר שאחר נגיע קלה בסטרטר [בעזרת הסויץ ] והרפיה,מתאפשרת לאחר מכן התנעה רגילה לגמרי . וכך גם כל שאר ההתנעות שלאחר התנעת הבוקר.כך שמדובר רק על התנעה ראשונה ביום.
ובכן , הבוקר בדקתי שוב והמצב כזה :
מספיק נגיע קלה מאד בסטרטר אפילו לשניה ואז בפעם השניה הרכב מניע.
אם ננסה להניע בפעם אחת הרכב לא מניע . הדבר קורה רק בהתנעת בוקר ,
האים יש למישהוא רעיון מה מקור הבעיה?
ובכן תנסה בשבילי משהו .. תן סוויטץ תמתין שהמשאבה תסיים להזריק . (בלי לגעת בסטרטר ) תכבה
תן שוב סוויטץ תמתין שניה ותנסה להניע .. ותחזור אלי. אולי זה שאתה נוגע הסטרטר זה סתם צירוף מקרים . אני במחשבה שהבעיה היא בדלק ולא בסטרטר . הייתה אצלי בעיה דומה בעבר ומסתבר שהיה לי וואקום של אוויר מהמיכל דלק הדבר שהיה מושך את הדלק בחזרה למיכל ואז הייתי צריך לנסות להתניע פעמיים שלוש עד שזה הניע. (שסתום סתום)
אולי אני טועה אבל נשלול אופציות .
תודה רבה עמית אני אנסה מחר בבוקר.
אפרופו זה קורה רק בבוקר או גם במהלך היום ?? כי אם רק בבוקר אז הטענה שלי מתחזקת ...
לאורך הלילה הוואקום משפיע יותר..
עמית התופעה רק בבוקר ומעבר לכך אין שום בעיה ברכב. כל המע' תקינות לחלוטין.
תוכל לפרט לגבי הוואקום הזה שציינת
גם אצלי בכל הפעם אני מתחיל להניע ולפני זה יש סמל נורה בלוח הבקרה ציור "מזרק" וממתין שיכבה ואז מתניע.
ועשיתי ניסוי הפעם סתם להתניע עם נורה מזרק בלוח הבקרה וזה התניע בלי בעיה.
או מה אני עושה בכלל?
יש בצינור שמוביל מפתח המילוי למיכל דלק ממש ליד פיית התדלוק שסתום חד כיווני שמכניס אוויר לתוך המיכל דלק . (המשאבה מוציאה דלק והשסתום מכניס אוויר ) ככה אין וואקום . השסתום הזה נדפק אצלי והייתי צריך לפרק אותו ולנקות. (לא מצאתי חדש כזה) .
ניתן לאמת את הדבר ע"יי פתיחת מכסה הדלק מייד לאחר הנסיעה האחרונה שלך לאותו יום ולשחרר לחץ . ובבוקר לנסות להניע רגיל לראות אם יש שינוי.
במידה ואין וואקום אז הדלק ישאר בצנרת וככה יניע מייד המנוע.
תעדכן אותי..
גם אצלי בכל הפעם אני מתחיל להניע ולפני זה יש סמל נורה בלוח הבקרה ציור "מזרק" וממתין שיכבה ואז מתניע.
ועשיתי ניסוי הפעם סתם להתניע עם נורה מזרק בלוח הבקרה וזה התניע בלי בעיה.
או מה אני עושה בכלל?
אתה שואל שאלה או שואל תשובה מה אתה ממלמל.
עמית אני חושב ששיחקת אותה בגדול!!!
מפני שכאשר אני פותח את מיכל הדלק פעם בחודש [למזלי] אני מקבל שחרור לחץ כאילו פתחתי
בקבוק קולה..אני מבין שזה לא אמור לקרות, ויש שסתום אויר, כמו במע' השקייה גדולות?
היכן הוא נימצא ? והיכן רוכשים דבר כזה ?האם בחלקי חילוף או אצל פחחי רכב?
קודם כל תנשום עמוק הלחץ שאתה משחרר יכול גם לנבוע מאדים של דלק שהצטברו במיכל ויצרו לחץ הפוך כלומר לחץ פנימי . אז יש צורך לוודא קודם איזה סוג של לחץ מדובר שזה ניתן רק לנחש . או לנסות להבין אם יוצא ריח של דלק בעת רעש הקולה כמו שתיארת או נכנס אוויר פנימה.
תנסה קודם לפתור את בעיית ההנעה..
(גם אצלי יש רעש של קולה ובעיר בקיץ שאדים הדלק מתנדפים ויוצרים לחץ פנימי .)
אם אני פותח את מכסה המיכל הערב [ שאישתי חוזרת מהעבודה ] אז בבוקר אני אמור להתניע בסטרטר הראשון? זאת אם הבעיה בשסתום האים הבנתי נכון?
חיובי הבנת נכון...
כמובן תנסה את שתי האופציות (פתיחת מכסה לילה לפני , סוויטץ פעמיים לפני הנעה) ותעדכן ..
עוד שאלה זה היה גם בקיץ או רק בחורף ?? כי כמו שאמרתי בקיץ יש לחץ פנימי שלהפך עוזר למשאבה להזרים דלק מהמיכל למנוע.
ה"תופעה" היתה גם בקיץ ומלווה אותי כבר כמה שנים , נדיר שהרכב מניע בפעם הראשונה.
בכל אופן, אני חושב שיש הרבה הגיון בדבריך וגם משום שבדקתי כמעט הכל , אני מאמין שפתרת לי את הבעיה שגם במוסך לא ידעו להסביר או לפתור , אני אבדוק ואעדכן מחר.
תודה רבה על העזרה :D
לא מחייב יש לי עוד כמה רעיונות מקוריים בו ננסה פרה פרה ...
גם אצלי בכל הפעם אני מתחיל להניע ולפני זה יש סמל נורה בלוח הבקרה ציור "מזרק" וממתין שיכבה ואז מתניע.
ועשיתי ניסוי הפעם סתם להתניע עם נורה מזרק בלוח הבקרה וזה התניע בלי בעיה.
או מה אני עושה בכלל?
אתה שואל שאלה או שואל תשובה מה אתה ממלמל.
אני שואל באם אילו אני עושה הדבר נכון...
מה ת'רוצה ממני?!
עמית אניח לעניין ונדבר בהזדמנות
עמית כנראה שצריך עוד מהרעיונות המקוריים...
בדקתי את הרכב פעמיים אך השארת המיכל פתוח לא עזרה.
גם פתיחת הסוויץ שלוש פעמים והמתנה למשאבת הדלק לא עזר.
הרכב משתעלל "כאילו" מניע אני משחרר את הסטרטר, ואז הוא כבה , בניסיון השני הוא מניע מייד.
אים יש עוד רעיונות אשמח מאד תודה איתן.
צר לי לשמוע חיכיתי לתשובה ממך כבר יומיים . (אמרתי לעצמי בטח הסתדר אז עזב את הפורום )
אני סתם צוחק ..
מעניין מאוד.. אני אחשוב על זה.. מה הקשר לסטרטר זה המפתח לבעיה...
אשמח אם תתקשר אלי נשוחח קצת אולי נוכל למצוא פיתרון לבעיה.
אני אשלח לך טלפון בפרטי..
הנורה של האימובילייזר המקורי נכבית?
הנורה של האמבוליזר המקורי נכבית , ואז הקודן שמפסיק את משאבת הדלק עקפתי כדי לנסות.
לאלעד ועמית תודה רבה על העצות, החזרתם לי את הניצוץ והחשק לחזור וליבדוק את התופעה.
עמית תודה על הזמן שהקדשת לי בטלפון, כל הכבוד על הרצון לעזור.
לגבי שיפורי מנוע וכו' , לא יותר קל ואולי גם משתלם לשדרג לספייס עם 80 כ"ס?
אני יודע שכיף לעשות לבד , אבל גם לזמן יש מחיר...
קודם כל אני מכור מכוניות אני רוצה רק לקנות ולא רוצה למכור אני מתאהב במכונית ולא מוכר אותה (גם אם אין לה 80 כוחות סוס) ולגבי השדרוג אני לא אוהב את הצורה של הספייס .
איתן, ניצוץ בנסיון ההתנעה הראשון יש?
(אם יש ניצוץ, אולי אין פיקוד למזרקים).
אביעד !
כבר הגנו לשלב שאנו חושבים שהבעיה היא באחד מחיישני המחשב (חיישן קראנשאפט) כי לפי שיחתי עם איתן יש ניצוץ ונכון גם לגבי דלק.
אני מניח כי אולי קיימת בעיה חשמלית המשנה את זמני הניצוצות ולכן הוא שומע כאילו שהמנוע מניע אבל לא נדלק.
אמרתי לאיתן לבדוק את התנגדות חיישן הקראנק (650-700 אום) ואת תקינות מקומו . לוודא כי המחבר תקין וכי אין לכלוך המשפיע על תפקודו.
יתכן כי למחשב אין אידיקציה נכונה על מצב הבוכנות עד להגעתו למגרעת בקרנק שהיא נקודת האיפוס של זמני ההצתה.
ומשם המחשב כבר מתקן את ההצתה .
שוב אנו בחושים בדימיון שלי אז אם טעויות בפי אנא תקן אותם.
כי מכל מלמדי השכלתי.
עמית
קודם כל אני מכור מכוניות אני רוצה רק לקנות ולא רוצה למכור אני מתאהב במכונית ולא מוכר אותה (גם אם אין לה 80 כוחות סוס) ולגבי השדרוג אני לא אוהב את הצורה של הספייס .
כן יכולתי לקנות ספייס ואך וויתרתי כי גם אני לא אוהב את צורה שבה אלא פונטו היא יותר קומפקטית ולכן קניתי אותה מכלתחילה :)
מחר בבוקר [יום שבת] אני מנסה לנתק פיזית את חיבור הפיקוד של הסטרטר, ולנסות להתניע,
לאחר מכן אני אחבר אותו שוב ואז אנסה להתניע, לפי התוצאות אני אעדכן , שאז נוכל לדעת עם הבעיה קשורה לסיבוב המנוע או לאיפוס/מעקף שמתבצע במצב סטרטר בסוויץ בניסיון התנעה
הראשון , מה דעתכם ? :oops:
הכל שווה ניסוי אבל קודם לכן תבדוק את החיישן של הקראנק אולי תאבחן משהו ..
לבדוק לא דורש ממך להפסיד את ההזדמנות לבדיקה.,
הבוקר ניסתי לבטל את הסטרטר ואז אחרי ניסיון ראשון לחברו שוב - הנ"ל לא עזר , הרכב התניע רק בסטרטר השני. יותר מאוחר אבדוק התנגדות של חיישן טימינג ואעדכן.
איתן שלום
תנסה לתת פיקוד לסטרטר בצורה ידנית בכדי לגרום לסיבובו עיי פלוס מהמצבר למחבר סליל המתנע .
(תוודא שאתה לא בהילוך , ועם בלם יד ) . וזאת לאחר שבדקת את חיישן הקראנקשאפט.
אל תשכח לנתק את חוט הפיקוד המקורי בכדי לא להכניס מתח לסוויטץ .
וכמובן תעדכן..
תודה עמית , אני אעשה זאת בקרוב , ואעדכן.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.