View Full Version : רעש של מוזר של קצר בנסיעה
omeroz1992
30-11-12, 02:37
פונטו ELX 2001 רציפה ! 131,000
פלאגים וחוטי הצתה חדשים ומקוריים לפני כחודש .
יש לי רעש כאילו כמו של קצר נשמע כמו מערכת הצתה .
שאני נוסע בעיר במהירות מסויימת על הילוך גבוהה בטורים נמוכים ואני מאמץ את המנוע ע"י פתיחת מצערת, (לחיצה על דוושת הגז) יש מין רעשים של תקתוק ,קצר כזה חשמלי .
ממה יכולה לנבוע הבעיה ?
החשד שלי הנו במנוע הגה הכוח החשמלי, אבל הכי טוב שבמוסך שמכיר היטב את מכוניות פיאט יעשו סיבוב עם המכונית וישמעו הרעשים בפועל ואז יוכלו לאתר מקורם.
כאן רק תוכל לקבל השערות.
בברכה - רפי לין
omeroz1992
01-12-12, 17:01
החשד שלי הנו במנוע הגה הכוח החשמלי, אבל הכי טוב שבמוסך שמכיר היטב את מכוניות פיאט יעשו סיבוב עם המכונית וישמעו הרעשים בפועל ואז יוכלו לאתר מקורם.
כאן רק תוכל לקבל השערות.
בברכה - רפי לין
לא זה לא מגיע מההגה החשמלי רפי , אני חושש שזה מכיוון סלילי הצתה .. הגיוני.
אולי אני יעזור לך עם עוד משהו ששמתי לי.
שאני עומד עם הרכב בפארקינג או ניוטרל ,אני נותן מכת גז לשניה אז שומעים מן נקישה.
אין בעיות עם הרכב או משהו ,סחיבה והכל.
מישהו יודע מה מי מו ?
תודה רבה ושבוע טוב !
אולי כדאי לפתוח מכסה מנוע ולשמוע מהיכן זה נובע בדיוק?
יכול להיות שיש בריחת ניצוץ מחוטי ההצתה או מהפק סלילים עצמו, גם מצת עם מבודד חרסינה סדוק יכול לגרום לפריצת ניצוץ, למרות שבמקרה כזה זה היה אמור להשפיע על פעולת המנוע.
אם באור יום אתה לא רואה בעיה כלשהי, תפתח מכסה מנוע בלילה במקום חשוך ותנסה לראות אם יש בריחת ניצוץ לגוף המנוע באזור הפק או בחוטי ההצתה.
במידה "והקצר" אכן נשמע מאחד המקומות הללו, רצוי לפרק את בית מסנן האוויר, להשפריץ מעט רסס של מים עם קצת מלח לאורך חוטי ההצתה ולראות אם יש בריחת ניצוץ במקום חשוך.
כל זה כאמור אם אכן מדובר בבריחת ניצוץ ולא בעיה אחרת.
omeroz1992
01-12-12, 18:55
אולי כדאי לפתוח מכסה מנוע ולשמוע מהיכן זה נובע בדיוק?
יכול להיות שיש בריחת ניצוץ מחוטי ההצתה או מהפק סלילים עצמו, גם מצת עם מבודד חרסינה סדוק יכול לגרום לפריצת ניצוץ, למרות שבמקרה כזה זה היה אמור להשפיע על פעולת המנוע.
אם באור יום אתה לא רואה בעיה כלשהי, תפתח מכסה מנוע בלילה במקום חשוך ותנסה לראות אם יש בריחת ניצוץ לגוף המנוע באזור הפק או בחוטי ההצתה.
במידה "והקצר" אכן נשמע מאחד המקומות הללו, רצוי לפרק את בית מסנן האוויר, להשפריץ מעט רסס של מים עם קצת מלח לאורך חוטי ההצתה ולראות אם יש בריחת ניצוץ במקום חשוך.
כל זה כאמור אם אכן מדובר בבריחת ניצוץ ולא בעיה אחרת.
אוקי אני אבדוק זאת ואחזור עם תשובות , תודה.
להשפריץ מעט רסס של מים עם קצת מלח לאורך חוטי ההצתה ולראות אם יש בריחת ניצוץ במקום חשוך.
אני שנים לא מעטות במקצוע. מעולם לא שמעתי או ביצעתי התזת מים עם מלח על כבלי הצתה.
האם אפשר הסבר, מה הקשר למלח ?.
לדעתי הבעיה לא בבריחת ניצוץ משום שעומר כתב "אין בעיות עם הרכב או משהו ,סחיבה והכל".
נראה כמזרק שדולף מעט או כניסת מעט מים לציליצדר.
דוד.
אני שנים לא מעטות במקצוע. מעולם לא שמעתי או ביצעתי התזת מים עם מלח על כבלי הצתה.
האם אפשר הסבר, מה הקשר למלח ?.
לדעתי הבעיה לא בבריחת ניצוץ משום שעומר כתב "אין בעיות עם הרכב או משהו ,סחיבה והכל".
נראה כמזרק שדולף מעט או כניסת מעט מים לציליצדר.
דוד.
נכון, גם אני שנים במקצוע ומעולם לא שמעתי על זה שאישה יכולה ל*מור מירבוע, אבל שפרה מהאח הגדול ניסתה ואמרה שהיה סוף הדרך, לכן לפעמים קורה שאני נחשף לדברים חדשים שלא תארתי לעצמי שיכולים להיות..
נחזור לעניין במעט פרופורציה..:)
לגבי השיטה שהעלתי אני אסביר, כל מי שמבין דבר או שניים בחשמל, יודע כמובן שהמוליכות החשמלית של מים עם ריכוז גבוה של מלח, הינה גבוהה הרבה יותר מהמוליכות של מים צלולים.
לפעמים קורה שיש חורים זעירים או קרעים בבידוד של חוטי ההצתה שקצת קשה לראותם ובזמן פעולת המנוע נוצרת בריחה של ניצוץ (לסירוגין) מהחוט אל גוף המנוע.
לוקחים שפריצר של נוזל חלונות וממלאים אותו במים עם מעט מלח (כ-5%), מכוונים את הפיה לרסס (Spray) ומרססים מעט על חוטי ההצתה.
אם הבידוד של אחד החוטים פגום הרסס של המים ישמש כמוליך מהחוט אל גוף המנוע ותופיע פריצה של ניצוץ. רצוי לבצע את הבדיקה במקום חשוך כדי שיהיה ניתן לראות היכן הניצוץ פורץ.
הבעיה שברכב של עומר יכולה להיות אחרת כמובן, אבל פריצת ניצוץ זאת עוד בדיקה שכדאי לקחת בחשבון.
omeroz1992
03-12-12, 02:06
תודה לעונים !!
חזרתי עם תשובות ...
בדקתי בריחת ניצוץ, הצלחתי לראות ניצוץ אחד בקושי שיוצא מאזור חיבור בין הבלוק למפלג.
קודם כל חוטי ההצתה הם מקוריים וחדשים . שהתזתי ספרי חלונות על אזור הכבלי הצתה והמפלג(בזמן שהמנוע עובד),
שנגעתי במינוס של המצבר עם יד אחת ועם היד השנייה נגעתי קלות בחוטי ההצתה ,ראיתי ניצוץ בין האצבע שלי לחוט.
בכל חוטי ההצתה יצא ניצוץ שנגעתי . עוד משהו שיכול אולי לעזור , הרכב רועד , אבל שוב אני לא מרגיש גמגומים , בעיות סחיבה או משהו בסגנון.(קפיצות קלות של עד 30 סלד בעמידה) .
עוד משהו קטן , הרעידות מתגברות שאני מדליק אורות או מכשירים ״כבדים״ , גם מזגן . לציין שהסלד יציב +- 850
תודה מקווה לפתרון . לילה טוב
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.