PDA

View Full Version : גמגומים בהנעה והאצה - התייעצות


forum770
15-11-12, 19:05
שלום, פונטו ספייס 2002, ידנית 16V.
לאחרונה בהנעה יש גמגומים של דקה פחות או יותר, ועם טיפה גז זה מסתדר והסל"ד מתייצב, ואז בנסיעה בהאצה או סל"ד גבוה או לחיצה על הגז יש השתנקות של האצה,
חוטי הצתה חדשים מקוריים ופלאגים דיי חדשים. החשד שלי היה בכוייל(סליל ההצתה) .
התייעצתי עם חבר שלי שהוא בעל מוסך, ניגשתי אליו הוא הביא כוייל חדש סיני, הרכבנו אותו ולא הסתדר , כלומר הבעיה עדיין קיימת. המכונאי אמר שזה נראה לו בעיה של חיישן קראנקשאפט או קאמשאפט ושאני ייסע כמה ימים על הכוייל הזה ויחזור אליו לבדיקה.
הכוייל הסיני הורכב לשם בדיקה בלבד כי כוייל מקורי אי אפשר להחזיר אחרי שמשתמשים בו. (לטענת המכונאי). בנתיים הבעיה קיימת ומציקה, אני מתבאס לבצע עקיפות או האצות. והמצב שבו הרכב מקרטע בהנעה מבאס.

השאלה היא האם מישהו נתקל בבעיה , או האם ההשערה של המכונאי נכונה לגביי אחד מהחיישנים?
מה אפשר לעשות? לנקות אותם או רק להחליף?
תודה.

mechtech
15-11-12, 21:37
גם אלה יכולים לגרום להשתנקות בהאצה:
-האם בדקת את מרווח האלקטרודות במצתים? אם יש לך סט נוסף אולי שווה להחליף ולבדוק.
צריך לקחת בחשבון שלפעמים גם פלג חדש עלול להיות עם מרווח לא תקין עקב פגם, נפילה וכו'.
בהרכבה יש לדאוג שלא לזרוק את המצת אל מקומו מחשש שהאלקטרודה תקבל מכה וישתנה המרווח.
-האם ניקית ובדקת את הקונקטורים של החיישנים ואת החיישנים עצמם- הקראנק/הקאמשפט?
-מזרקים סתומים שיורקים דלק לסירוגין במקום רסס. האם ניסית לבצע ניקוי של מע' ההזרקה?
-לחץ דלק נמוך בגלל משאבה תקולה או וסת לחץ דלק. האם בדקו לחץ דלק?
- האם לפני שהתחילו הגמגומים וההשתנקות בהאצה, ביצעו טיפול טיימינג או תיקון כלשהו שעלול היה לגרום לבעיה?

davidmzr
16-11-12, 10:36
לדעתי הבעיה אינה בפלגים.
ההשערה של המכונאי נכונה רק לגביי אחד מהחיישנים, חיישן הקרנק.
ואם היתה השערה, אז למה לא בדק את החיישנים ?.
לי נראה שהבעיה נובעת מחיישן (ECT) ויש לבדוק אותו תחילה.
דוד.

forum770
16-11-12, 14:06
תודה על התגובות,
דוד הוא לא בדק את ההשערה בגלל חוסר זמן שלי, אמרתי לו שאני יחזור אליו.
אגב חיישן ect , זה חיישן כמות אויר? אשמח להסבר.
תודה

mechtech
16-11-12, 23:25
חיישן ECT הוא (Engine Coolant Temperature) חיישן הממוקם בפונטו בסעפת היניקה ותפקידו למדוד את טמפ' נוזל הקירור ולהעביר את הנתונים אל מחשב ניהול המנוע.
החיישן הוא בעצם טרמיסטור, נגד שמשנה את התנגדותו עם שינוי הטמפרטורה. בחיישן יש שני חוטים, לחוט אחד מגיע מתח של 5V מהמחשב וחוט סיגנל מינוס החוזר למחשב כרפרנס לצורך מדידה והשוואת מתח.
כאשר טמפ' נוזל הקירור נמוכה (מנוע קר) ההתנגדות של החיישן תהיה גבוהה וההיפך, כאשר טמפ' נוזל הקירור גבוהה (מנוע חם) ההתנגדות של החיישן תהיה נמוכה.
כאשר המנוע חם מתח הרפרנס שיתקבל מחוט סיגנל המינוס של החיישן יהיה גבוה כ- 4V, כאשר המנוע קר מתח הרפרנס שיתקבל מחוט סיגנל המינוס של החיישן יהיה נמוך כ- 0.5V.
בעזרת חיישן ה- ECT מחשב ניהול המנוע יכול "לדעת" האם המנוע קר או חם ולשנות את תערובת הדלק בהתאם. לדוגמה כאשר מתניעים בבוקר והמנוע קר המחשב יעשיר את תערובת הדלק לפרק זמן קצר ע"מ להקל על ההתנעה.
בעזרת החיישן המחשב "יודע" גם מתי יש להפעיל את מאוורר הרדיאטור בפונטו דור 2.

חיישן תקול עלול להראות למחשב נתון שגוי (שהמנוע קר בזמן שהוא בכלל חם) וכתוצאה המחשב יגרום לתערובת עשירה, לצריכת דלק גבוהה, זיהום אוויר ולהצטברות פיח בשסתומים ובמצתים.
חיישן תקול עלול להטעות ולהראות למחשב שהמנוע חם בזמן שהוא קר, המחשב לא יעשיר את התערובת כדי לשפר את עבודת המנוע עד שיגיע לטמפ' עבודה. במקרה כזה סל"ד המנוע בסרק לא יהיה יציב, המנוע עלול ללגמגם או לכבות.
חיישן תקול (במקרה שמראה שהמנוע עדיין קר) עלול לגרום למחשב שלא לקבל פידבק מחיישן החמצן עד אשר המנוע יגיע לטמפ' הרצוייה.
חיישן תקול (במקרה שמראה שהמנוע חם בזמן שהוא קר) עלול למנוע מהמחשב להעלות את הסל"ד למס' שניות לאחר ההתנעה כדי לאפשר לסל"ד להתייצב.
תקינות חיישן ECT מאד משמעותית מאחר ומחשב ניהול המנוע תלוי בו כדי לדעת מהי טמפ' המנוע ולבקר ולהפעיל כנדרש מע' רבות במנוע.
לדוגמה מע' פליטת אדי דלק עלולה שלא לפעול מכיוון ששסתום הקניסטר נפתח רק כאשר המחשב יודע שהמנוע הגיע לטמפ' עבודה.

הנה מס' בדיקות שאתה יכול לבצע לפני דיאגנוזה במוסך:
----------------------------------------
כדי לבדוק את תקינות החיישן צריך לבדוק את ההתנגדות שלו בעזרת רב-מודד.
כאשר הסוויץ' כבוי יש לנתק את הקונקטור (חוט שחור וחוט אפור/לבן) של החיישן ולבדוק את ההתנגדות בין שני הפינים בשקע שבחיישן (פין 1 ופין 2).
לגבי טמפ' הנוזל במנוע תצטרך מד טמפ' כדי לקבל מדידה מדויקת או לבצע בדיקה בבוקר כאשר המנוע קר ובדיקה לאחר שהמנוע הגיע לטמפ' עבודה כדי לקבל הערכה פחות או יותר.

בפונטו 16V דור 2 שנת 2002 הערכים הם:
3816 אוהם ב- 10 מעלות.
231 אוהם ב- 90 מעלות.



לגבי חיישן קראנקשפט (CKP), קודם תנקה אותו עם סמרטוט מכל הג'יפה שהצטברה עליו (אולי נחבאים בה שבבי מתכת שגורמים לו לקריאה שגויה).
סובב את ההגה עד הסוף, תן פזצט"א לכביש, תציץ לכיוון מסנן השמן ותראה אותו צמוד לפולי של הקראנקשפט. שחרור בורג 10 והוא נשלף מהבית.
כדי לבדוק את תקינות החיישן צריך לבדוק את ההתנגדות שלו בעזרת רב-מודד.
כאשר הסוויץ' כבוי יש לנתק את הקונקטור (חוט לבן וחוט אדום) של החיישן ולבדוק את ההתנגדות בין שני הפינים בשקע שבצד החיישן (פין 1 ופין 2).

בפונטו 16V דור 2 שנת 2002 הערך צריך להיות בתחום:
800-1390 אוהם ב- 10 מעלות.



כדי לבדוק את תקינות חיישן הקאמשפט (CMP) צריך לבצע שתי בדיקות. לבדוק את מתח ההזנה בעזרת רב-מודד ולבדוק את הסיגנל בעזרת נורת לד (החיישן נמצא בראש המנוע בקאמשפט).
אפשר לנסות לבדוק את הסיגנל עם רב-מודד ולראות אם הוא מספיק מהיר כדי להראות את הפולסים של הסיגנל (לא כל אחד מספיק מהיר). אחרת יש להשתמש בנורת לד שרגישה לכל שינוי זעיר של מיקרו שנייה.
אסור להשתמש במנורת ביקורת שבה יש נורה רגילה ולא לד, אלא רק במנורה עם לד שמיועדת לבדיקת מע' בקרה ממוחשבות או שכתוב עליה Computer Safe.
יש לנתק את הקונקטור של החיישן, לפתוח סוויץ' (לא להתניע) ולבדוק את מתח הזנה בין שני המגעים שבחוטים, בין החוט השחור לחוט השחור/כתום (פין 1 ופין 3). בסיום הבדיקה יש לסגור סוויץ' ולחבר חזרה את הקונקטור.
כעת כאשר הקונקטור של החיישן מחובר, יש לחבר את רב המודד או נורת הלד בין שני המגעים שבחוטים השחור והירוק (פין 2 ופין 3). תחילה יש לנתן את המחבר/ים של המזרקים כדי למנוע התנעה.
לתת סטרטר ולראות פולסים של מתח ברב-מודד או הבהובים בנורת הלד.

בפונטו 16V דור 2 שנת 2002 הערכים הם:
בבדיקה הראשונה מתח הזנה צריך להיות בעצם מתח המצבר בין 11-14V.
בבדיקה השניה נורת הלד צריכה להבהב בפולסים.

נ.ב. תנקה את כל הקונקטורים של החיישנים עם ספרי מגעים או משהו דומה.

liranet
17-11-12, 07:12
וואו רמה גבוהה...

davidmzr
17-11-12, 11:52
לא וואו, אלא כל הכבוד. :)
mechtech, הפעם התגובה שלך קרובה לפתרון הבעיה.
דוד.

forum770
17-11-12, 11:58
ממש תודה על ההסבר, מאוד מפורט . אני לא חושב שהבעיה אצלי בחיישן ect כי אין לי בעיה עם עם מד החום או הפעלת המאוורר, בהנעה כאשר המנוע קר לאחר שהמנוע מפסיק לגמגם הסלד עומד על 1000 בערך בערך 2 דקות ואז מתחיל לרדת לנורמל. שהמנוע חם הסלד עומד על בערך 850 , יציב, המאורר נדלק בזמן. צריך ללכת לכיוון של חיישני הקרנק או הקאמשאפט. אני יבדוק את הערכים שלהם.
אגב מאיפה את מודע לערכים של החיישנים? ספר היינס,?

mechtech
17-11-12, 12:19
liranet ודוד תודה על הפרגון, לפעמים יוצא שאני כותב "נספח לענייני שקשוקה" ולפעמים מידע מועיל במעט, אך אני משתדל..

forum770, אין בעד מה.
אכן בספר יש את כל הערכים שצריכים להתקבל במדידה של החיישנים.

forum770
17-11-12, 12:57
האמת שהתלהבתי מהאינפורמציה שנתת עד כדי שיצאתי לאוטו פתחתי מכסה מנוע, ורציתי כבר לבדוק את החיישנים, מה שעצר אותי זה הרוח שכמעט עקרה את המכסה מנוע מהמקום, נדחה את זה.
אני באמת חושב לקנות את הספר הזה, אני חושב שלכל בעל פונטו צריך להיות ספר היינס, הרי שלא תדע מתי האוטו יפתיע אותך.

forum770
19-11-12, 21:18
טוב , עדכון מצער ביותר! היום הלכתי למוסך, אחרי שהחלפת הכויל לא פתר את הגמגומים, ניקיתי את חיישן הקאמשאפט, היה עליו קצת שמן שרוף. חיישן הקראנק גם ניקיתי, היה עליו שבבים. לפי תוכנת אוטו דטה, הנתונים של חיישן הקראנק צריכים להיות בין 800-1390, אצלי אחרי הניקוי נמדד 1000 אום. אחרי הניקוי , הגמגומים עדיין היו, פתחתי פלאגים ופה נפלו פניי, בפלאגים 1-3 היו סימנים לשריפה עדניה של מים היה טיפה לבן על האלקטרודה, פלאג בצילינדר 4 בקושי נפתח ומסתבר שהיה עליו מלא חלודה וסימן ברור של מים, ומפה הבנתי כמה דברים : שזה הסיבה לכוייל שנשרף, סיבה לאיבוד מים קטנטן, ולגמגומים שהיו בהנעה אחרי כמה שעות שהאוטו עומד, פשוט בגלל חדירת מים לצילינדר. עכשיו אין לי ברירה, את הנזילת שמן מהאטם שמשכתי אני יחליף אטם שבוע הבא וישלח את הראש לשיפוץ, שורה תחתונה, ניקיתי את הפלאגים עם ספריי קארב, עד שבוע הבא שיהיה לי זמן לאשפז את האוטו במוסך

chenrp
19-11-12, 22:31
יש המון פונטו עם בעיה כמו שלך.
אבל אין להם איבוד מים...
בהצלחה ותודה על העדכון.

forum770
20-11-12, 09:18
תודה

matroox
20-11-12, 22:28
בשביל לפתור את בעיית הגמגומים החלף טרמוסטט מנוע . לי הייתה את הבעיה הזאת לאחר שהחלפתי טרמוסטט נפתרה הבעיה של הגמגומים עדיף מקורי אבל אם לא תשיג מקורי כך חלופי צרפתי.
גם לי לא היה בעיה של איבוד מים.בעיית הגמגומים נוצרת בגלל שהאוטו מקבל מים כל הזמן בהנעה ולא ייכול להתחמם ולהגיע לטמפרטורת עבודה ומוזרם לו מים קבועים שגורמים לו להיות בטמפרטורה מאוד נמוכה!!!!

liranet
20-11-12, 23:47
מעניין איך מגיעים למצב כזה של מים במנוע? זה מצב של חוסר ביצוע טיפולים או מה?
איך מונעים מצב כזה? אני חושב שזה יעזור להרבה אנשים

נראה כ י זו בעיה נפוצה בספייס...

forum770
21-11-12, 01:59
זה בכלל לא עניין של הזנחה או משהו כזה, אטם ראש יש לו בלאי הוא לא נשאר חדש לנצח, הגורם שמאיץ אץ בלאי שלו הוא התחממות יתרה של המנוע, אצלי לא זה המצב, תמיד העין הימנית על הכביש והשמאלית על השעון חום.
בקיצור זה בלאי ואין מה לעשות

forum770
21-11-12, 02:03
לmatroox : תרמוסטט תקול אפשר לאבחן אם אתה מבין את הפעולה שלו, אצלי התרמוסטט בסדר גמור. אגב אם המצב שאתה מתאר שהתרמוסטט פתוח אז זה פשוט נותן תערובת יותר עשירה בדלק, כדי להביא את המנוע לטמפ׳ עבודה. ומגביר תצרוכת דלק כמובן

mechtech
21-11-12, 20:56
טוב , עדכון מצער ביותר! היום הלכתי למוסך, אחרי שהחלפת הכויל לא פתר את הגמגומים, ניקיתי את חיישן הקאמשאפט, היה עליו קצת שמן שרוף. חיישן הקראנק גם ניקיתי, היה עליו שבבים. לפי תוכנת אוטו דטה, הנתונים של חיישן הקראנק צריכים להיות בין 800-1390, אצלי אחרי הניקוי נמדד 1000 אום. אחרי הניקוי , הגמגומים עדיין היו, פתחתי פלאגים ופה נפלו פניי, בפלאגים 1-3 היו סימנים לשריפה עדניה של מים היה טיפה לבן על האלקטרודה, פלאג בצילינדר 4 בקושי נפתח ומסתבר שהיה עליו מלא חלודה וסימן ברור של מים, ומפה הבנתי כמה דברים : שזה הסיבה לכוייל שנשרף, סיבה לאיבוד מים קטנטן, ולגמגומים שהיו בהנעה אחרי כמה שעות שהאוטו עומד, פשוט בגלל חדירת מים לצילינדר. עכשיו אין לי ברירה, את הנזילת שמן מהאטם שמשכתי אני יחליף אטם שבוע הבא וישלח את הראש לשיפוץ, שורה תחתונה, ניקיתי את הפלאגים עם ספריי קארב, עד שבוע הבא שיהיה לי זמן לאשפז את האוטו במוסך


אכן בשורת איוב ומצער מאד בלשון המעטה. במקרים מסויימים (כמו אצלי) זה עלול לגרום להרגשת חלחלה. :]
מה לגבי התסמינים של כשל באטם ראש המנוע (http://www.fiatclub.co.il/forum/showpost.php?p=104397&postcount=63)?
אני מבין שאתה תכניס את הרכב למוסך ולא תבצע בעצמך?

מאחל לך שיהיה תיקון קליל ומוצלח. אמן סלע..

forum770
21-11-12, 21:54
המוסך הוא של חבר טוב, כלומר הוא קודם חבר אחרי זה המכונאי שלי. ככה שאני סומך עליו ואני יודע שיש לו ניסיון רב עם המנועים של פונטו, שלשום הוא סיים אוברול לפונטו ספייס 16v , כמו שלי ויצא מעולה. אני גם מקווה שהכל יעבור מהר ובשלום.
רק לא הבנתי את השאלה שלך לגביי תסמינים לכשל באטם!!?

mechtech
21-11-12, 22:03
רק לא הבנתי את השאלה שלך לגביי תסמינים לכשל באטם!!?

האם מלבד נוזל קירור שחדר לתא השריפה יש עוד סימנים אחרים?
האם יש "טחינה" במדיד השמן?
האם היו בועות במיכל העיבוי?
האם יצאה עננה של אדי מים מהאגזוז?
וכו'..

liranet
21-11-12, 23:31
אם אפשר לשאול כמה ק"מ הרכב עשה?
מה עלות תיקון בגדול (לאדם רגיל ולא לחבר)?

forum770
22-11-12, 03:55
לא היה שום תסמינים אחרים חוץ מחדירת מים לצילינדרים., האמת לגביי יציאת מים מהאגזוז לא בדקתי. ולעשן לבן לא שמתי לב.

לגביי המחיר, זה משתנה בין מוסך למוסך, יכול לנוע בין 1500-6000 שקל, אם תעשה במורשה זה יהיה יקר. כבר נתקלתי במוסכים מורשים שעקב שעות העבודה המחיר הגיע ל6 אלפיות

liranet
22-11-12, 19:46
רק כדי להבין, החלפת אטם ראש מנוע יכול להגיע ל-6000 ש"ח, או שיש עוד חלפים בדרך שמחליפים?

forum770
28-11-12, 05:39
החלפת האטם נטו ללא שום עבודות מסביב לא תעלה 6000,
אבל כאשר מורידים את הראש לצורך החלפת האטם אז כבר שולחים לשיפוץ, ובדרך כלל מחליפים תרמוסטט וטיימינג ומשאבת מים. לא חייב תלוי במצב של הטיימינג.
אני אישית עשיתי טיימינג ומשאבה לפני כחודשיים שלושה, לכן הראש נשלח לשיפוץ ויבוצע החלפת שמן ופילטרים ופלאגים בלבד.
היום אחר הצהריים הרכב אמור להיות מוכן, אני מקווה שהכל יהיה בסדר כי זו הפעם השנייה שעובר שיפוץ ראש.

forum770
30-11-12, 10:47
טוב עדכון; האוטו יצא מהמוסך ואחרי יום נסיעות כמובן שהמיכל עיבוי התמלא במשקעים שכנראה היו במעברים בראש, אני ימצא יום שבוע הבא ואני יבצע ניקוי יסודי למערכת קירור.
לפני השיפוץ ראש הייתה נזילת שמו מהאטם ראש לכיוון החלק האחורי של המנוע בצד קיר האש, ושמתי לב שגם עכשיו קיימת נזילה של שמן, וזה נראה מאותו מקום, אני בנתיים אובד עצות וממש נמאס לי מהרכב, תיאמתי שבוע הבא עם המוסך שלי שאני יגיע לאבחון של הנזילה המקוללת הזאת, בנתיים אשמח לרעיונות או כיוונים שלכם,
תודה וסופ״ש נעים.

davidmzr
30-11-12, 17:31
החלפת האטם נטו ללא שום עבודות מסביב לא תעלה 6000.

חברים נא לא לטפס על "עצים" כל כך גבוהים. :)
גם אם יוחלפו כל החלקים מסביב לא תגיע ל-6000 ש"ח. אלא אם...
דוד.

yair791
30-11-12, 17:43
חברים נא לא לטפס על "עצים" כל כך גבוהים. :)
גם אם יוחלפו כל החלקים מסביב לא תגיע ל-6000 ש"ח. אלא אם...
דוד.

מה קרה? החלקים עשוים זהב או משהוא דומה :confused:

forum770
30-11-12, 18:44
חברה מדובר בניסיום אישי במוסך מורשה עם המאזדה שלי, שיפוץ ראש טיפול כולל טיימינג וניקוי רדיאטור עבר את ה6, כי רק על שיפוץ הראש הם גבו 2000 שקל ״ שליחה לטיפול חיצוני״ ושעות עבודת מוסך אני לא צריך להגיד, אני אף פעם לא ממציא.
בדיעבד אני מבין שטחנו אותי ובגלל זה נפרדנו מהמוסך.

אגב דוד ויאיר, מה אתם חושבים על נזילת השמן שרשמתי.?

mechtech
30-11-12, 19:07
טוב עדכון; האוטו יצא מהמוסך ואחרי יום נסיעות כמובן שהמיכל עיבוי התמלא במשקעים שכנראה היו במעברים בראש, אני ימצא יום שבוע הבא ואני יבצע ניקוי יסודי למערכת קירור.
חבל שלא ביקשת מהמוסך לבצע שטיפה של מע' הקירור בסיום התיקון.
לדעתי בשיפוץ כזה הם היו צריכים לבצע שטיפה ובדיקה של התרמוסטט, משאבת המים וחיישן הטמפ' מבלי שתבקש.

לפני השיפוץ ראש הייתה נזילת שמו מהאטם ראש לכיוון החלק האחורי של המנוע בצד קיר האש, ושמתי לב שגם עכשיו קיימת נזילה של שמן, וזה נראה מאותו מקום,

האם אתה בטוח שזאת נזילה ולא השמן שנשאר מלפני התיקון?
מקווה שלא החזירו את אותו האטם הישן, בכל מקרה אם זאת נזילה/הזעה, המכונאי כנראה חיפף פה.
מדוע לא ביקשת שיעשו שטיפת מנוע בסיום התיקון, יש מוסכים שגם בטיפול טיימינג שוטפים את המנוע, על אחת כמה וכמה בשיפוץ ראש מנוע.
כשעשיתי ראש מנוע ניגשתי לתחנת דלק שיש בה רחיצה ועשיתי שטיפה לרכב כולל שטיפת מנוע (מעל ומתחת). זה חשוב כדי לראות אם יש הזעות, מה שלא אמור להיות!
שיבצעו גם ניקוז אוויר כמו שצריך.

אני בנתיים אובד עצות וממש נמאס לי מהרכב, תיאמתי שבוע הבא עם המוסך שלי שאני יגיע לאבחון של הנזילה המקוללת הזאת, בנתיים אשמח לרעיונות או כיוונים שלכם,
תודה וסופ״ש נעים.

1. גש למוסך, תסביר יפה שמע' הקירור מזוהמת במשקעים וג'יפה בגלל הדליפה שהיתה ותדרוש שיבצעו שטיפה שלה. תסביר גם ששאריות של שמן וג'יפה עלולים לגרום לסתימה במערכת לבעיות עם חיישן הטמפ' ולבלאי של אטם משאבת המים. הם יודעים את זה אבל החליטו "להריץ אותה" ולומר NEXT?, אבל אתה שילמת עבור שיפוץ נורמלי ולכן תעמוד על-כך שיבצעו זאת.
תדבר עם בעל המוסך בלבד, יכול מאד להיות שהמכונאי חיפף והוא לא יודע זאת, אבל זה לא משנה.

2. תראה לבעל המוסך את הנזילה של השמן ותדרוש שיפתחו מכסה שסתומים, ינקו היטב את האטם ואת המכסה, ישימו מעט חומר אטימה אם צריך ויסגרו כנדרש (רצוי עם טורקמטר).
בסיום שיעשו שטיפה למנוע.

אתה רוצה רעיון וכיוון?
קודם כל אל תתיאש, אני יודע שלא קל למצוא מוסך נורמלי (קיבינימאט), אבל אני במקומך את התסכולים האלה מוציא אך ורק על המוסך, אין פה חוכמות, אתה שילמת את מלוא הכסף עבור מלוא השיפוץ. אם זה היה ההיפך ואתה היית חייב למוסך כסף, אני לא צריך לספר לך שהוא היה "מרים אותך על טיל" ולא מוותר, אז אתה גם אל תוותר, תיגש לשם ותדרוש שישלימו את העבודה כנדרש!!!
עכשיו עצבנת אותי..:mad:

davidmzr
30-11-12, 20:05
חברה מדובר בניסיום אישי במוסך מורשה עם המאזדה שלי, שיפוץ ראש טיפול כולל טיימינג וניקוי רדיאטור עבר את ה6, כי רק על שיפוץ הראש הם גבו 2000 שקל ״ שליחה לטיפול חיצוני״ ושעות עבודת מוסך אני לא צריך להגיד, אני אף פעם לא ממציא.
בדיעבד אני מבין שטחנו אותי ובגלל זה נפרדנו מהמוסך.

אגב דוד ויאיר, מה אתם חושבים על נזילת השמן שרשמתי.?
עכשיו גם אותי הרגזת. לא חלילה שאני לא מאמין לך.
לפני כ-5 חודשים עשיתי שיפוץ ראש למאזדה לאנטיס מודל 2000 1.6.
חרט 800 ש"ח. כולל מילוי והשחזת ראש, השחזת שסתומים וזיצים, ניקוי בחומר, הרכבת גומיות שסתומים (הגומיות שלי מהסט שקניתי).
סט שלייף 350 ש"ח (יש גם יותר זול).
סט טיימינג כולל משאבת מים 550 ש"ח.
פלגים, שמן, מסנן שמן מסנן אוויר כ-350 ש"ח.
ניקוי רדיאטור אצל רדיאטוריסט 150 ש"ח.
סה"כ 2200 ש"ח חלקים לא כולל עבודה. תעריך לבד את המחיר לעבודה.
העבודה פירוק והרכבה 5 שעות בהגזמה. אם לא נחשב את השעות שהראש היה אצל החרט.
לא הבנתי איך המוסך גבה ממך סכום מעל 6000 ש"ח.
ביחס לנזילת השמן בפונטו, עשה כפי שכתב mechtech.
דוד.

yair791
01-12-12, 00:27
אני גם מסכים תעשה מה ש mechtech רשם ותיראה מה הלאה

forum770
01-12-12, 08:45
טוב חברים, קודם כל תודה.
המוסך הוא של חבר אז אני מסתדר איתו מצויין, רק כמה דברים שאני חייב לציין, לגביי מערכת הקירור הוא הסביר לי שיצוצו משקעים וכשיצאו שאני יגיע אליו לשטיפה של המערכת, ואכן בוצע ניקוז אויר גם שלו וגם אני ניקזתי אחריו והכל היה בסדר.
לגביי נזילת השמן , שהוצאתי את האוטו ממנו המנוע היה שטוף נקי ויבש, ואחרי יום נסיעות שמתי לב לנזילה ולשמן על המנוע, ציינתי את זה שדיברתי איתו בטלפון הוא אמר לי שאני יהיה זהיר עם מפלס השמן ושאני יגיע אליו לבדוק מה מקורה.
אין שום מצב שבעולם שהוא החזיר את האטם הישן, התיקון התארך בעוד חצי יום מעבר למצופה בגלל שסט האטמים לא הגיע בזמן.
בכל מקרה אני יגיע אליו במשך השבוע לבדיקה ולניקוי המערכת ואני יעדכן מה הלאה,
תודה ושבת שלום

mechtech
01-12-12, 11:50
עכשיו המצב ברור יותר, לפעמים קורה שיורים לפני שבודקים במשקפת האם זה אויב או אחד מכוחותינו.
מדבריך קודם "אני בנתיים אובד עצות וממש נמאס לי מהרכב" היה נדמה שאתה לא ממש מרוצה מהשיפוץ ולא יודע איך לסיים עם הבעיה ברכב, אך אם זה מוסך של חבר ויש ביניכם הבנה אז פשוט תבצעו מה שנדרש וזהו. קורה לפעמים שלא שמים לב ואז יש נזילה. חשוב שיש עם מי לדבר ולאן לחזור.

בקיצור, קח הכל בקלות ותסתכל על חצי הכוס המלאה, נכון שזה יותר מעצבן להשקיע סכומי כסף נכבדים על רכב ישן יחסית מאשר בחדש, אך הוא ישרת אותך בדיוק לאותם צרכים כמו עם רכב חדש יותר.

לחבר שלי יש רכב טויוטה בן 4 שהוא שומר עליו בקנאות וביום בהיר אחד במהלך נסיעה הלך לו המחשב של הגיר, הוצאה לא קטנה, לכן אני אומר אל תתיאש כי גם עם רכב אחר חדש יחסית קורה לפעמים שנתקלים במשפט "ציון.. אתה תקבל מכות קשות"..
forum770 תודה על השיתוף ותמשיך לעדכן..

forum770
01-12-12, 18:26
קודם כל תודה על ההתייחסות, אני מאוד מעריך אתכם.
באמת למזלי יש לי את החבר עם המוסך שאני ממש מעריך אותו הוא עזר לי המון עם האוטו.
הבעיה עם הנזילת שמן הזאת שכמו שאמרתי לפני ששיפצתי תראש הייתה נזילה מהאטם, והנזילה שקימת עכשיו היא נראית לי בדיוק מאותו מקום, קשה לי להאמין שמדובר בחוסר חיזוק ברגים או משהו בסגנון כי הוא מכונאי דיי מנוסה ורק לאחרונה הוא עשה אוברול לפונטו כמו שלי בדיוק ויצא לו מעולה.
החשש שלי שמדובר בעיוות קטן בבלוק או משהו כזה שיביא אותי למצב שאצטרך להחליף מנוע, ואני עם המזל הרע שלי זה יכול לקרות, מה שכן שהנזילה כרגע יותר רצינית ממה שהיה לפני השיפוץ.
מחר אחר הצהריים אני אגש אליו להתבוננות ולטבחון ואני אעדכן.

forum770
03-12-12, 12:52
טוב, עכשיו סופית התיאשתי מהאוטו, הנזילה בוודאות מהחיבור ראש והבלוק, ככל הנראה יש עיוות קטן בבלוק, וככל המראה אין פתרון נורמלי למצב.
יכול להיות שעוד מעט הרכב יהיה למכירה!