PDA

View Full Version : האלן צינור קרוע בפונטו ספייס ELX 2001 צריך עזרה


מאפיונר
07-11-12, 19:48
אז ככה הרכב הוא של חברה שלי היום בבוקר היא נסעה כעשר דקות לדואר וחזרה בחזרה היא הפעילה מזגן ושמה לב שמד חום המנוע עלה מעט ממש מעט( תמונה למטה) היא הגיע הביתה פתחה את מכסה המנוע וראתה עשן מליד המצבר מה שמסתבר שזה היה אדים עכשיו אני חזרתי מהעבודה ובדקתי את הרכב וראיתי צינור קרוע שמימנו נזל נוזל הקירור השאלה שלי היא אם אני מסדר את הצינור לבינתיים עם איזו חזק אני יוכל להגיע למוסך בנסיעה כדי שיחליף את הצינור ויחליף מי קירור?
או שזה לא מומלץ בכלל כי מה שראיתי שבמיכל שממלאים מים יש מים עדיין מעל המינימום
או שעדיף לי לבינתיים להחליף את הצינור לבד ולמלא מים ולנסות את המדריך שכאן בפורום לניקוז אוויר?
אם האופציה השניה עדיפה אשמח שתגידו לי מאיפה אני יכול לרכוש את הצינור.
http://www.fastup.co.il/thumbs/73869244.jpg (http://www.fastup.co.il/v.php?file=73869244.jpg)

http://www.fastup.co.il/thumbs/53699557.jpg (http://www.fastup.co.il/v.php?file=53699557.jpg)

http://www.fastup.co.il/thumbs/25069020.jpg (http://www.fastup.co.il/v.php?file=25069020.jpg)

http://www.fastup.co.il/thumbs/98885325.jpg (http://www.fastup.co.il/v.php?file=98885325.jpg)

תודה רבה מראש איתי

mechtech
07-11-12, 21:17
האם ראית שהצינור קרוע איפשהו באמצע הצינור או בקצה שלו?
מהתמונות לא מובן היכן הצינור קרוע, האם זה ליד התרמוסטט?
יכול להיות שהבנד נירוסטה שמהדק את הצינור לתרמוסטט משוחרר ולכן יש נזילה.
אם הצינור קרוע בקצה שלו, אתה יכול לקצר מעט את הקצה ולחבר שוב.
צינור כזה אתה יכול להשיג בחנות חלפים לרכב או בחנויות שמוכרות רק צינורות, יש כאלה ביצחק שדה בתל אביב.
מחיר הצינור כ- 50 ש"ח, הכוונה לצינור הרדיאטור העליון (העבה).
צריך לוודא שאכן זו רק נזילה ושהרכב לא מתחמם בגלל תרמוסטט תקול.

מאפיונר
07-11-12, 21:37
הוא קרוע אחרי החיבור בצד שמתחבר למנוע שם חתך ממש גדול והשאךה אם אני מחליף אותו לבד אני צריך למלא מים ולנקז אוויר? או שיספיק לי רק להחליף אותו וזהו? ואז אני כבר אלך למוסך שיבדוק

mechtech
07-11-12, 22:17
אם מדובר בצינור העליון שיוצא מהרדיאטור, אז הוא מתחבר לתרמוסטט המחובר למנוע עם שני ברגים (הוא מתחת ליחידת סלילי ההצתה).
יכול להיות שמה שנראה לך כקרע בצינור, זה רק החריץ של קצה הצינור שאמור להתיישב על בליטה אובלית על-גבי התרמוסטט.
אתה יכול לנסות לחזק את הבנד עם מברג שטוח "בריא" ולראות אם זה הפסיק את הנזילה (במידה והבנד תקין ולא חלוד מדי או שלא סוגר).

כדי לפתוח את הצינור (להחליפו או לבדוק אותו) אתה צריך לפתוח את הבנד של הצינור התחתון ברדיאטור, לרוקן מעט את הנוזל, לטפל בצינור הקרוע, לסגור הכל, למלא בנוזל קירור ולנקז אוויר לפי המדריך הזה (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=115070#post115070).

מאפיונר
07-11-12, 22:25
הצינור ממש קרוע לא בחיבור אחרי החיבור ממש קרע גדול הוא התייבש כנראה והתפוצץ כי הקרי ממש גדול

mechtech
07-11-12, 22:45
אממ.. כמה הקרע רחוק מקצה הצינור, אם זה סנטימטרים בודדים אז אפשר לרוקן מעט נוזל, לשחרר את הצינור, לחתוך ולחבר שוב.
אם זה מעל חמישה סנטימטר (בערך) אז כנראה שהצינור לא יגיע ויתחבר טוב.
אם הקרע גדול איך המפלס עדיין תקין?
יש סרט בידוד מיוחד חזק שמתאים "לפיצוצים" כאלה, אך רק לעזרה ראשונה כשתקועים בדיר אל מושמוש.
אני לא הייתי נוסע כך, כדאי להביא צינור, להחליפו ועל הדרך לבדוק את שאר הצנרת והבנדים, למרות שזה הצינור "שאוכל אותה ראשון" בד"כ.

מאפיונר
07-11-12, 23:48
הנה תמונות שסימנתי בהם את הקרע ורואים יותר ברור.
כנראה שלא כול המים נשפחו כי זה בשיפוע כזה הצינור.
אם אני רק מחליף את הצינור הזה אני עדיין צריך לנקז אוויר? משום מה אני מפחד לנסות לנקז אוויר
או אם אני יחליף את הצינור לבד ויסע למוסך למלא נוזל קירור זה אפשרי או שאני לא יוכל לסוע ככה ?


http://www.fastup.co.il/thumbs/92726830.jpg (http://www.fastup.co.il/v.php?file=92726830.jpg)

http://www.fastup.co.il/thumbs/54671076.jpg (http://www.fastup.co.il/v.php?file=54671076.jpg)

מאפיונר
08-11-12, 16:01
הצינור נקנה בעלות של 50 שקלים עכשיו השאלה אם אני יכול להחליף את הצינור למלא מים בלי לנקז אוויר ולנסוע למוסך שיחליף לנוזל קירור ויעשה את הניקוז?

mechtech
08-11-12, 18:51
לא כדאי להחליף את הצינור, למלא נוזל קירור ולא לנקז אוויר. יכול להיות מצב של אוויר כלוא שלא מאפשר לנוזל הקירור להכנס ולמלא את צנרת מע' הקירור.
במקרה כזה מד טמפ' המנוע עלול להטעות אותך ויראה טמפ' שגויה בזמן שהמנוע בכלל "קודח" מחום.

מה הבעיה לפתוח את ברגי ניקוז האוויר, לרוקן את כל הנוזל, להחליף את הצינור, להדק את הבנדים, למלא את המע' בנוזל ולנקז אוויר?

מאפיונר
08-11-12, 23:54
זה מה שאני יעשה בסוף אני ינסה לנקז לפי המדריך תודה רבה על התשובות שלך

mechtech
09-11-12, 00:32
אם משהו לא מובן במדריך או שיש משהו מבלבל ואתה לא סגור עליו, תשאל קודם לפני שאתה מבצע משהו.
אל תתחיל את העבודה מבלי שאתה מבין היטב מה צריך לעשות ואיך.

תדאג ותודא שהכנסת כמות מספקת של נוזל קירור למערכת (פחות או יותר כמו שכתוב בספר רכב), אם הרדיאטור מלא עד הפיה והכנסת רק 2.5 ליטר של נוזל, אז סימן שמשהו לא תקין וכנראה יש אוויר במע' או שלא רוקנת את כל הנוזל וחלקו נשאר במערכת הקירור.

תקרא ותעבור על המדריך מס' פעמים כדי שלא תפספס ותדלג על דבר חשוב, אל תעבוד בפזיזות, עבוד לאט אבל בטוח.

נ.ב. גם אם לאחר הניקוז הכל נראה תקין, תבדוק שוב את מפלס נוזל הקירור ותוודא שמאוורר הרדיאטור נכנס לפעולה כאשר המנוע מגיע לטמפ' עבודה.
בהצלחה.

מאפיונר
09-11-12, 02:54
המדריך ממש מובן קראתי אותו כמה פעמים בשביל לרוקן את המים אני פותח את שני הצינורות של הרדיאטור העליון והחתון וזהו נכון?

mechtech
09-11-12, 11:13
נכון, תפתח גם את שני ברגי הניקוז ע"מ לעזור בהורקת הנוזל.

מאפיונר
09-11-12, 16:39
החלפתי נוזל קירור ואת הצינור לפי המדריך הכול הלך מעולה המנוע מגיע לטמפ עבודה המאוור מתחיל לפעול בשתי המהירויות וגם כאשר מפעילים מזגן הכול תקין המנוע עבד כ20 דקות והכול היה נראה תקין למה יש לשים לב שאני ידע שהצליח הניקוז אוויר?

yair791
09-11-12, 17:01
המנוע לא מיתחמם והמאורר נידלק בזמן וגובה נוזל הוא בגובה הנכון כאשר אתה מיסתקל על הגובה של המים ברדיאטור אז הכל בסדר

מאפיונר
09-11-12, 20:22
המים ברדיאטור על המקסימום זה משנה?

forum770
09-11-12, 20:34
אם אחרי הניקוז אויר מפלס המים על המקסימום זה מצויין, תעקוב בימים הקרובים תוודא שהוא לא יורד.
תמיד אחרי עבודה או שינוי במערכת הקירור יש לעקוב כל יום ואפילו בין נסיעות כדי לראות שאין נזילות או בועות אויר. אחרי כמה ימים וכמה נסיעות שהמפלס מים יציב ולא יורד, אפשר להוריד אצבע מהדופק, אבל עדיין רצוי מאוד כל כמה ימים לבדוק מים.

מאפיונר
09-11-12, 21:19
אוקי תודה רבה והתכוונתי שמים מעל המקסימום המ ברחה

forum770
09-11-12, 21:43
רצוי שהמים יהיו לא מעל המקסימום אחרת יכול להיווצר לחץ במערכת ויכולות לצוץ נזילות או הזעות מים מחיבורים חלשים. אפשר לפתוח טיפה את הפקק ניקוז בצד ימין על הרדיאטור ולרוקן טיפה מהנוזל. הרעיון הוא שיהיה מקום במיכל עיבוי לאדים שנוצרים ככה הם יתעבו חזרה למים, רצוי שתנקז טיפה.

mechtech
09-11-12, 21:47
אוקי תודה רבה והתכוונתי שמים מעל המקסימום המ ברחה


אם מפלס נוזל הקירור ברדיאטור הרבה מעל סימן המקסימום עלול להיווצר לחץ מיותר במערכת.
כדי להוריד את הנוזל למפלס הרצוי, פתח את פקק הרדיאטור ואח"כ פתח את בורג ניקוז האוויר שבדופן הרדיאטור.
נקז נוזל עד שיהיה בקו המקסימום או מעט מתחתיו ואז סגור את בורג הניקוז.
כל זה כאשר המנוע קר לחלוטין.

זה הכל.
כמו שהחברה הציעו, שים לב למד הטמפ' ולמפלס הנוזל בימים הקרובים.

עריכה: הנה, אני רואה ש- forum770 הקדים אותי ונתן לך תשובה..

מאפיונר
10-11-12, 17:57
אוקי הורדתי את הפלס טיפה דרך בורג הניקוז הפרפרי שעל הרדיאטור עשיתי סיבוב על הרכב הכול נראה תקין לבינתיים תודה רבה על התשובות והעזרה :)