PDA

View Full Version : צריכת דלק 1/19.2 הייתכן?....


Israel291
07-11-12, 00:37
שלום לכולם. קצת ארוך אבל תקראו בכל זאת בבקשה...
משהו הזוי שקרה לי בזמן האחרון.
יש לי חבר שכל הזמן היה מדבר על צריכת דלק מאוד נמוכה ברכבים קטנים ואמר שמדד כך וכך... תמיד זה היה נראה לי מוגזם צריכה של 1 ל15 ,16, 17 לרכב ישן והנחתי תמיד שהוא מגזים.
לפני כחודש מלאתי דלק( תמיד ממלא מיכל מלא) ואמרתי בא נראה כמה הרכב שלי אוכל לפי המחשב של הרכב( דהיינו לפי התצוגה בלוח השעונים. ברצוני לציין שהמון פעמים מדדתי בשיטה של למלא מיכל מלא, לנסוע עד הסוף ואז למלא שוב פעם מלא ולחלק מספר קילומטרים בליטרים. תמיד יצא לי 1 ל12 או פחות אבל לא מעל.
לפני כמה זמן עשיתי טפול תקופתי לאוטו וגם החלפתי חוטי הצתה ועשיתי ניקוי מצערת החלפתי מצבר שמתי תוסף דלק והכי חשוב זה שגיליתי שהצינור שמחובר מהפילטר אויר למצערת קרוע. תיקנתי אותו. הרגשתי שינוי אדיר לטובה בנסיעה של הרכב. לפני כן הרכב היה קטן וזריז ופתאום הוא הפך למטוס, לפחות בהרגשתי.
בקיצור אחרי כל הטיפולים האלה אמרתי מעניין אם גם צריכת הדלק המאכזבת השתפרה. מלאתי מיכל מלא כרגיל והסתכלתי על הצריכה של קילומטר/לליטר בלוח השעונים ופה קרא דבר מוזר, הצריכה התחילה כרגיל ב1/12 אבל אז התחילה לעלות ולעלות וכך במשך כמה נסיעות( כולל עצירות) הגעתי למצב שהוא מראה לי 1/19.2!!!!
נשמע הזוי, גם אני שיפשפתי עיניים אבל זה מה שהיה. התחלתי לשמוח אבל כאשר מילאתי דלק אחר כך ועשיתי חישוב יצא לי ממש נמוך 1/12 אולי פחות אפילו. מאז זה לא קרה לי שוב.

השאלות שלי אליכם: קרה למישהו פעם משהו כזה?
זה נראה לכם אמיתי או זיוף של המחשב? והכי חשוב למה הצריכה שלי ברכב כזאת גבוהה( יחסית) אני נוסע רגיל בלי עודף משקל וכו... יכול להיות שקשור לתוסף דלק?
תודה לכל העונים. לילה טוב.........

chenrp
07-11-12, 16:12
חיישן חמצן לא תקין/מלוכלך.

bil
07-11-12, 21:31
אם איפסת את הנתונים לאחר התדלוק , יצאת מתחנת הדלק לנסיעה עירונית ואח"כ עלית על כביש מהיר ללא פקקים , מה שאתה מתאר הגיוני מאוד ולא מוזר כלל .

לא ציינת אם אתה מדבר על מד הצריכה הממוצע או הרגעי .

Israel291
07-11-12, 23:31
אם איפסת את הנתונים לאחר התדלוק , יצאת מתחנת הדלק לנסיעה עירונית ואח"כ עלית על כביש מהיר ללא פקקים , מה שאתה מתאר הגיוני מאוד ולא מוזר כלל .

לא ציינת אם אתה מדבר על מד הצריכה הממוצע או הרגעי .

מה שהיה לי מוזר זה שני דברים, האחד שהמד קילומטר/ליטר בכלל הגיע לרמה כזאת של 19.2 שהוא בדכ מגיע רק ל12 או 13.
והשני הוא שזה הלך ועלה לאורך מספר ימים, ז"א יצאתי מתחנת דלק המד הראה 1/12 כרגיל ואז התחיל לעלות 1/13 1/14 1/5 ולמחרת שוב ממשיך 1/16 וכו עד ל19.2במקום ללכת ולרדת או להשתנות לפי אופי הנסיעה העכשווי זה פשוט הלך ועלה במשך כמה ימים, זה נראה לי מוזר מאוד.
אודה לך אם תחכים אותי אך אני רואה מד צריכה ממוצע ואיך ריגעי? יש שם במד מספר מצבים, TRIP A, TRIP B , KM/L מה כל פרמטר אומר.

תודה

Israel291
07-11-12, 23:33
חיישן חמצן לא תקין/מלוכלך.

יש איזה מדריך מצולם כיצד לנקות את החיישן? איפה הוא נמצא? קראתי שאפשר לנקות עם ספריי קרבורטורים, האם מומלץ או לא?
תודה רבה

bil
08-11-12, 01:34
מה שהיה לי מוזר זה שני דברים, האחד שהמד קילומטר/ליטר בכלל הגיע לרמה כזאת של 19.2 שהוא בדכ מגיע רק ל12 או 13.
והשני הוא שזה הלך ועלה לאורך מספר ימים, ז"א יצאתי מתחנת דלק המד הראה 1/12 כרגיל ואז התחיל לעלות 1/13 1/14 1/5 ולמחרת שוב ממשיך 1/16 וכו עד ל19.2במקום ללכת ולרדת או להשתנות לפי אופי הנסיעה העכשווי זה פשוט הלך ועלה במשך כמה ימים, זה נראה לי מוזר מאוד.
אודה לך אם תחכים אותי אך אני רואה מד צריכה ממוצע ואיך ריגעי? יש שם במד מספר מצבים, TRIP A, TRIP B , KM/L מה כל פרמטר אומר.

תודה

יש שני מצבים של KM/L :
1) KM/L instant שזאת הצריכה הרגעית , כלומר לפי מצב הדוושה בכל רגע נתון .

2) KM/L average זאת הצריכה הממוצעת מהרגע שאיפסת עד לאותו רגע .

TRIP A/B שניהם מראים כמה ק"מ עברת מאז האיפוס האחרון .

לגבי המדריך , תריץ פה חיפוש בפורום , אני זוכר שדיברו הרבה על הנושא (לא בטוח אם היה מדריך מצולם)