View Full Version : הוחלפה נורה בבק לייט ,עדיין מקבל נורה דולקת בשעון .
החלפתי נורה אחורית ל 10W ,עדיין דולקת לי הנורת אזהרה שיש נורה שרופה .
למישהו יש המלצה על נורה שלא תעשה בעיות ?
קרא כאן.
http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=112791&highlight=%FA%F7%EC%FA+%EE%F0%E5%F8%E4#post112791
כל הנורות דולקות כולל נורת לוחית רישוי ...
אם כל הנורות דולרות כולל נורות חנייה (4) אז יש מנורה בעלת ערך לא מתאים, כלומר- אם מנורת לוחית הרישוי שצריכה להיות 5 ואט ויש מנורה של 3 ואט, אז המערכת מזהה את זה כתקלה!
הנורה של הלוחית רישוי היא בסדר .
זה התחיל אחרי שנישרפה הנורה האחורית .
החלפתי ל10W , אבל עדיין דולקת הנורה בדש .
2 הנורות חנייה הקידמיות עובדות? הקטנות?
תבדוק שוב את הנורות ואת הערך שלהן, בטוח פספסת משהו
תדליק את האורות בהדרגה, קודם את החנייה ותראה אם נורת התקלה נדלקת - אם כן יש תקלה בנורות החנייה , תעבור שוב על הנורות אחת אחת שכולן עובדות ומתאימות בערכן.
אם נורת התקלה נדלקת שאתה מדליק את אור הדרך אז יש בעיה באור הדרך ( פחות סביר)
תפעיל וינקרים צד יצין ואז שמאל ותוך כדי לחץ על הברקס , שמישהו יסתכל על הפנסים האחוריים ויוודא שאין לך ״נגן אורות״
בסוף החלפתי לנורת OSRAM 12V 10W , והכל הסתדר .
כנראה הנורה ההיא לא באמת 10W כמו שכתוב עליה ... של EAGLE :roll:
כאן (http://i.imgur.com/C2C6X.jpg)
זו לא הפעם הראשונה שנתקלים ב"תקלה" הזאת, שמחרפנת ת'חברים עד שעולים על הבעיה.
אנשים מחפשים נורה שרופה שנחבאת לה איפשהו בתא המטען" במספר הרישוי וכו'.. ולא מוצאים.
מוודאים שכל הנורות בהספק הנכון.
מנקים מגעים מקורוזיה, חיבורי הארקה ו"התקלה" עדיין קיימת.
הרבה נורות של יצרן עלום שם מנאנג'ינג או תוצרת סינית אחרת מגיעות לחנויות השונות, מיוצרות ברמה נמוכה מאד, הספק שגוי ממה שמוצהר על האריזה/נורה, אורך חיים קצר והתוצאות מדברות בעד עצמן.
רצוי ועדיף להוסיף רק עוד שקל/שניים (תלוי בסוג הנורה) ולרכוש נורות של Osram או של philips.
ישנם עוד מותגים איכותיים, אך אלו המוכרים יותר וניתן להשיגם כמעט בכל חנות.
אפרופו נורות, גם לבית אני קונה רק אוסרם ולפעמים גם פיליפס.
אני חושד בשתי מנורות, אחת של הלוחית רישוי מאחורה שהיא 3 וואט, אין 5 וואט באף חנות שבדקתי.
השנייה היא אותה מנורה שהחבר פה החליף כי היא טיפונת יותר חלשה מהשמאלית, אז יכול להיות שהיא לא 10 ואט אלא פחות.
הבעיה שאני מתעצל לפרק את הפנס מאחורה.
אני חושד בשתי מנורות, אחת של הלוחית רישוי מאחורה שהיא 3 וואט, אין 5 וואט באף חנות שבדקתי.
השנייה היא אותה מנורה שהחבר פה החליף כי היא טיפונת יותר חלשה מהשמאלית, אז יכול להיות שהיא לא 10 ואט אלא פחות.
הבעיה שאני מתעצל לפרק את הפנס מאחורה.
אתה יכול לנסות לחשב את הספק הנורה "הבעייתית".
1. הוצא את הנורה מבית הנורה, אם יש סימנים של קורוזיה נקה את המגעים שלה היטב.
2. כאשר הסוויץ כבוי (כולל רדיו וכו'), קח רב-מודד, כוון אותו למדידת מתח V (זרם ישר DC), חבר את הפרובים של הרב מודד לקוטבי המצבר בהתאמה, מדוד את המתח של המצבר ורשום על דף.
3. כעת, כוון את הרב מודד למדידת זרם (אמפר), חבר את הפרוב האדום לשקע המתאים למדידת זרם (הפרוב השחור נשאר בשקע ה- COM).
4. חבר את הפרוב השחור לקוטב המינוס במצבר, חבר את הפרוב האדום לגוף הנורה, גע עם מגע הנורה השפיצי (הפלוס) בקוטב הפלוס של המצבר ומדוד את צריכת הזרם של הנורה (רשום על דף).
5. עכשיו נותר לחשב את הספק הנורה ע"י הכפלת המתח של המצבר (12.25V במקרה הזה) כפול הזרם שצרכה הנורה (0.396A אמפר) והתוצאה המתקבלת היא הספק הנורה שהוא.. (שניה אני מוציא מחשבון..) 4.851W וואט, שזה די קרוב ל-5W המוצהר.
בדקתי מס' נורות ונורה אחת עלומת שם נתנה לי מדידת צריכת זרם של 0.72A אמפר, ואם אני מכפיל את זה ב- 12.25V זה אומר שהנורה בהספק של 8.82W וואט ולא כמו שמוטבע עליה 5W.
זו נורה שמן הסתם עלולה ליצור לנו "תקלה".
תמונה של מדידת מתח המצבר.
7277
תמונה של מדידת הזרם.
7275
תמונה להמחשה.
7276
לשמחתי יש לי קצת ידע בחשמל לכן אני מאמין שאני לא יסתבך בבדיקה, בכל מקרה תבורך.
מחר אוליי יהיה לי זמן איכות עם האוטו אז אני יבדוק
לשמחתי יש לי קצת ידע בחשמל לכן אני מאמין שאני לא יסתבך בבדיקה, בכל מקרה תבורך.
מחר אוליי יהיה לי זמן איכות עם האוטו אז אני יבדוק
אין בעד מה.
מן הסתם הפורום הזה מלא בחברים עם ידע וניסיון לפתוח האנגר לתיקון מטוסים (זה לא בציניות).
חלקם משתפים את הידע והניסיון שלהם ולחלקם פשוט אין את הכוח/חשק להקליד, אבל יש פה לא מעט רצון טוב.
אני כיוונתי בפוסט הזה דווקא לחברים שאין להם ידע וניסיון, או ששכחו וגם לאלה שמתעצלים ומחפשים את הדרך הקצרה לפתרון (גם אני אוהב קיצורי דרך, כשאני מוצא כאלה..) :).
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.