PDA

View Full Version : פונטו ספייס מדחום מנוע מזייף


DannyB
11-09-12, 20:32
שלום חברים,
ברשותי פונטו ספייס ELX מודל 2002. לפני שבועיים שמתי לב שהמדחום של המנוע עולה ויורד בין חצי לרבע הסקלה. לאחר מספר ימים לקחתי את הרכב למוסך והחליפו לי תרמוסטט. במשך יומיים הכל היה תקין אבל הבעיה שוב חזרה.
היום בנוסף בזמן שהאצתי כדי להספיק לתפוס רמזור, המדחום עלה מעל החצי (שתי שנתות) וכמעט מיד חזר לאמצע.
מה לדעתכם יכולה להיות הבעיה?

רפי לין
12-09-12, 00:22
יתכן מאוד שמד חום המנוע אינו מזייף.
ראשית בדוק (כשהמנוע קר) אם לא חסר נוזל קרור ברדיאטור.
כמו כן , סביר מאוד שיש צורך לבצע כראוי ניקוז אויר ממע' קרור המנוע.
בברכה - רפי לין

davidmzr
12-09-12, 16:59
אין ספק שהיה צורך להחליף תרמוסטט, אבל זה רק חלק מהבעיה.
אם יש בעיית אוויר במערכת. האוויר אינו הגורם, וניקוז לא יעזור. משום שהיא הייתה גם לפני החלפה התמוסטט. במערכת תקינה לא אמור להיכנס אוויר.
לדעתי יש לבדוק רדיאטור סתום חלקית, או משאבת מים.
נא לא לשכוח לעדכן.
דוד.

DannyB
12-09-12, 23:14
תודה רפי ודוד,

ביום שישי האחרון בדקתי מים ולא היה חסר.


לפני כשנה וחצי החלפתי רדיאטור עקב סדק במיכל הפלסטי.
כמובן שאני ממלא רק פרפלו.


ויש גם חדשה מהיום: בסוף העליה ממעלה אדומים לירושלים התחמם המנוע עד כמעט לקו האדום ותחילו לצאת מים מהפקק של הרדיאטור ומיד עצרתי בצד. כיביתי את הרכב והדלקתי את הסוויץ' (ללא הנעה) כדי לוודא שהמאוורר עובד ואכן הוא עבד והמנוע התקרר.
כך חיכיתי בערך 20 דקות, הנעתי והמשכתי בנסיעה לעבודה.
בהזדמנות זו אני רוצה להודות לשוטרי התנועה האדיבים שניסו לעזור לי.

בעבודה התיעצתי עם חבר שהוא מכונאי רכב לשעבר וניסינו לשחזר את הבעיה וראינו שהמאוורר לא עובד בזמן שהוא היה אמור לפעול. הוא ניתק את התרמוסטט וחיבר חזרה ורק אז המאוורר התחיל לפעול.

וידאנו גם שיש זרימת מים כי הצינורות היו חמים משני צדי המנוע.


כיצד ניתן לנקז את האויר ממערכת המים?
האם יש דברים אחרים שעולים לכם בראש עם הנתונים החדשים?

davidmzr
13-09-12, 10:00
לא ברור מה זה "הוא ניתק את התרמוסטט וחיבר חזרה ורק אז המאוורר התחיל לפעול."
מתחילה להסתמן בעיה, במעבר קומפרסיה למערכת המים.
יש לבצע בדיקת לחץ למערכת, או לבדוק ע"י מכשיר מיוחד CO במערכת המים.
אם אתה מזדמן לסביבה שלי כנס אלי לבדיקה חינם.
דוד.

DannyB
13-09-12, 20:54
עדכון:

היום הייתי במוסך לאחר שהשארתי את הרכב בעבודה למשך הלילה.
הם ביצעו בדיקה של לחץ והלחץ היה תקין ולא היו נזילות וכמו-כן ביצעו סריקה ממוחשבת שלא מצאה כלום. מה שהם כן ראו זה שאחד הקונקטורים לא היה תקין. הם החליפו אותו (ללא שום עלות יש לציין) ועכשיו הכל תקין. זה גם נשמע לי הגיוני כי לפי מה שאני מבין התרמוסטט נותן את החיווי של חום המנוע ואם פעם יש מגע ופעם אין אז המדחום יעלה וירד.

מה שמוזר הוא שתמיד בירידות ארוכות (במשך השנתיים וחצי שהרכב ברשותי) החום של המנוע היה יורד לאיזור הרבע, ורק עכשיו הבנתי שזה לא בסדר, משום שהתרמוסטט דואג שהחום של המנוע יהיה תמיד באמצע (90 מעלות?). אז היום בדרך הביתה בירידה לכיוון מעלה אדומים (לפחות 5 ק"מ) החום של המנוע היה באמצע הסקלה והבנתי שהבעיה תוקנה. כשהגעתי הביתה חיכיתי מעט בחניה עם המנוע פועל ואחרי כדקה המאוורר התחיל לעבוד.

דבר אחד מפריע לי הוא שכשהם החליפו את התרמוסטט, הם מילאו מים ירוקים של פרסטון למרות שאמרתי להם שיש לי בתא המטען 4 ליטר מוכנים של פרפלו.
איך אני יכול לנקז את המים ולמלא את הפרפלו?

תודה רבה ושנה טובה!

Guter
21-09-12, 06:53
על מנת לרוקן ולנקז אוויר, חפש בפורום כאן יש מספר אנשים אשר רשמו במפורט כיצד לעשות זאת.
בהצלחה

vladi_mi
12-10-12, 14:33
מה שהם כן ראו זה שאחד הקונקטורים לא היה תקין. הם החליפו אותו (ללא שום עלות יש לציין) ועכשיו הכל תקין.

הקונקטור שהם תיקנו על מה הוא השפיע בעצם, על עבודה תקינה של המאוורר ?

תודה