PDA

View Full Version : בעיות בבלם יד(אמברקס)


BoyRamXD
29-08-12, 08:33
שלום לכולם יש לי פיאט פונטו HSD 96 והבלם יד שלי לא עובד כמו שצריך .
1.אם הוא למעלה אני עדיין יכול לסוע חופשי אבל אם האטה קטנה.
2.בזמן נסיעה על מהירות 60 הרמתי את הבלם יד והאוטו אפילו לא האט המשיך לסוע.
אבל אם אני שם את האוטו בחנייה ומרים את האמברקס ומנסה להזיז אותו הרכב לא זז רק מתנודד.
וגם בעלייה אותו הדבר.
(ובגלל זה אני לא מצליח לעשות דריפטים עם בלם יד)
תודה לעוזרים.
והאם בגלל העניין הזה הרכב לא יעבוד טסט?

davidmzr
29-08-12, 08:59
איזה מצחיק. בדיוק כרגע יש לי את אותה הבעיה ברכב שלי HSD 98.
מתחתי את הרגולג' של הידית עד הסוך, ולא עזר.
את הרכב קניתי לפני שבועיים מסטודנטית, היא אמרה לי שעשתה ברקסים במוסך.
פתחתי את הגלגלים הדרמים והסנדלים חדשים, אין סימני שמן. הכל שם חדש.
שני הכבלים עובדים ופותחים את הסנדלים. הכל פתוח, אני עדיין מחפש את הסיבה המוזרה.
עשיתי כבר עשרות תיקונים כאלה, טרם ניתקלתי בדבר כזה. מעניין איך הרכב עבר טסט במצב הזה, לפני 5 חודשים.
עדכון ותמונות בהמשך.
דוד

yair791
29-08-12, 09:24
אולי הכבל נימתך עקב משיחות חזקות ועכשיו הוא ארוך מידי גם לאחר המתיחה שלך אך עדין לא מתוח מספיק

רפי לין
29-08-12, 09:35
צריך לבצע קודם בדיקה אם הבלמים האחוריים עוצרים טוב וזאת במבחן נסיעה קצר וזהיר
(דוד וכל מכונאי רכב יודעים כיצד עושים זאת וצריך להזהר).
בברכה - רפי לין

davidmzr
29-08-12, 10:12
עכשיו הפסקת קפה, לכן אני יכול לענות לך רפי. :)
אין בעיה הבלמים האחוריים עוצרים טוב. רק בלם היד לא מתפקד כראוי.בדקתי את זה במכון הטסטים. המכון לא בודק ברקסים, אם אין לרכב טסט. אבל יש גם יוצא מהכלל. :)
עליתי על הבעיה. בקרוב אעלה תמונות ואעדכן.
הבעיה הנ"ל לא נמצאת בסוגי פונטו אחרים.
אגב, יש ברכב ABS.
דוד.

davidmzr
29-08-12, 10:14
אולי הכבל נימתך עקב משיחות חזקות ועכשיו הוא ארוך מידי גם לאחר המתיחה שלך אך עדין לא מתוח מספיק
זה בדיוק מה שאמר הבן שלי. שללתי את זה על הסף.
זה לא כבל אחד, אלא שניים נפרדים
דוד.

רפי לין
29-08-12, 10:24
תשובתי כוונה לפותח השרשור.
דוד, אני בטוח שאתה יודע מה לעשות ואיך לבדוק מע' בלמים.
בברכה - רפי לין

davidmzr
29-08-12, 12:31
עדכון.
הבעיה הייתה שגלגל שיניים בתוך הדרם היה משוחרר (הגלגל המכוון).
נראה שהבחור שעשה לסטודנתית את הברקס במוסך, רב עם החברה שלו ערב לפני... :)
בזמן הקנייה, אמרה לי שיש לרכב כבר הרבה זמן בעיה עם הבלם יד.
הרכב הנ"ל יש שני כיוונים להנד ברקס. כיוון מהידית ומתוך הדרם.
אי אפשר לכוון בדרם, בטרם משחררים עד הסוף את בורג הכיוון על הידית.
לאחר כיוון בשני הגלגלים וכיוון הידית, הידית עולה 3 שיניים זאת המידה שצריך.
תם ונשלם פרק בלם יד.
עכשיו שהכל פתוח ניתמקד בניקוי חיישני ה- ABS, משום שהנורה בלוח השעונים דולקת.
דוד.

Amit
29-08-12, 17:30
זה מה שנקרא עשית רגולאז ברקס ??? פלאגים פלטינות חדש הכל ולא זזה רוורס ....

הכיוון הזה צריך לבצע לפחות כל חצי שנה בכדי לבלום היטב עם בלם היד ...
תופעה ידועה .

BoyRamXD
29-08-12, 20:04
תודה לעזורים ועשיתי בדיקה של בלם היד וגיליתי שיש לי 13 קליקים כאלו שאני מרים ורק באחרונים הבלם יד עובד והרכב לא זז.

dennis
29-08-12, 20:11
דוד.. אני באותה בעיה, זהה מאוד.. מדובר ב HGT.. שנת 01' מתחתי אין ספור פעמים את ההאמברקס... ביום יומיים הראשונים הוא מחזיק פחות או יותר.. ואחרי זה הוא בקושי מחזיק..
אם הרכב בעלייה.. אז הוא מדרדר.. אני חונה.. בעזרת הילוך.. מכניס הילוך בשילוב האמברקס..
בנוסף לכול זה.. כשהרכב על האמברקס.. ואני מזיז אותו.. או מתיישב בו יש מין רעש כזה של מתכת.. אולי תוכל לעזור לי?!:confused::rolleyes:
תודה..

davidmzr
29-08-12, 20:40
עדכון.
הורדתי את כל הגלגלים כדי לנקות את חיישני ה-ABS, משום שהנורה בלוח השעונים דלקה.
לא יאמן כמה שבבי ברזל היו עליהם ובקידמים גם אבנית. לאחר ניקוי עם ספריי קרבורטור ולחץ אוויר חזק, הנורה כבתה.
גם קדימה הרפידות חדשות. לא יאומן מה גילתי. החלק המתחבר למיתלה שבתוכו מורכב הקליפר היה תפוס על בורג אחד, בכל פעם שלחצתי ברקס בנסיעה, הוא זז קדימה יחד עם הקליפר. בצד השני אין בכלל הברגה. קשה לי להבין איך מוסך מוציא רכב כך.
הסטודנתית שילמה מחיר יקר מאוד על תיקון ברקס כללי.
אמרתי שהבחור במוסך שעבד על הרכב, כנראה רב עם החברה שלו.
עכשיו הייתי מציע לו להחליף מקצוע. כי הוא מסכן חיי אדם.
dennis, מתחת לידית בלם היד יש אום 10 מ"מ. נסה לסגור אותו שלושה סיבובים, עם בוקסה ארוכה.
דוד.

yair791
30-08-12, 00:57
מה זה הדברים האלה לא יאמן איזו רשלנות של מוסחניקים
במוצש אני הלכתי לראשון לציון בכדי להניע הונדה שלא מניע המכונאי אמר ראש מנוע ואמר משאבת דלק
את הראש אני היתי אמור לסדר אבל בסוף לא ראש ולא גיליוטינה גם משאבת דלק הוא לא החליף האזור של המשאבה מיתחת למושב מלא באבק ניראה לי עוד מהמיפעל
בסוף להניע היתי צריך להחליף פיוז של 80 אמפר והיום הוא ניתקע בגבעת שמואל לא רחוק ממהורים שלי והלכתי לשם והרכב הניע וניכבה אחרי כמה זמן הגעתי למסקנה שזו משאבת הדלק במיכל כי היא מתחממת ממש ואז המנוע מקרטע וניכבה ואחרי כמה שניות מניע שוב וחוזר חלילה
מחר אני יחילף לו משאבה וניראה מה יהיה מקווה שאני צודק
כמה חבל שיש מוסכים שלא עושים את העבודה ולוקחים המון כסף

יאיר

davidmzr
30-08-12, 08:17
dennis, מגודל התדהמה של מה שהיה ברכב שלי, לא שמתי לב שכתבת, "מתחתי אין ספור פעמים את ההאמברקס"
לכן צריך להוריד גלגלים. ולבדוק מה הולך שם.
yair791, אל תמהר להחליף משאבת דלק בהונדה. כתוב פרטים, באיזה הונדה מדובר ואדריך אוחך.
דוד.

BoyRamXD
30-08-12, 08:29
דוד מה עם הבעיה שלי האם זה נורמאלי לשמוע 13 קליקים ורק באחרונים האמבקס עובד?

davidmzr
30-08-12, 09:31
גרוע מאוד.
מתי לאחרונה עשית ברקסים ?.
טעות של הרבה בעלי רכב, מחליפים רפידות קדימה, ומזניחים את השאר.
כאשר הסטודנטית הכניסה את ברכב למוסך, ביקשה לעשות כל מה שצריך.
אמרה לי ששילמה 1.500 ש"ח, ואני מאמין לה.
זה שהנורה של ה-ABS דלקה והגלגלים פורקו, מה כבר הייתה הבעיה למוסך לפרק את ההחיישנים ולנקות אותם ?. לפרק חיישן ולהרכיבו לא לוקח לא יותר מ-10 דקות.
דוד.

yair791
30-08-12, 09:40
הונדה סיביק 1.6 16V שנת 93-95 הזרקה רב נקודתי יש לה קירטוע בלחיצה על הגז והוא נאלם אחרי שהסלד עובר את ה1200 בערך ואחרי מספר דקות המנוע מקרטע וניכבה
במצב בו יש את הקירטוע הזה שמעיד על התחלת כיבוי אם נותנים גז אז היא נחנקת כאשר הסלד יורד ואפילו הצלחתי שלמוע איזה צילצול אחד או שנים שמעיד על תערובת דלק לא נכונה
כשהבחור ניתקע הוא לא הצליחל להניע בכלל היה סטרטר אבל לא הניע אחרי איזה שעה הרכב הניע לכמה דקות ונכבה שוב

davidmzr
30-08-12, 09:53
איך אתה יודע שהמשאבה מתחממת ?.
הרי היא נמצאת בתוך הטנק דלק.
דוד.

yair791
30-08-12, 09:55
סמתי יד על המכסה שלה ולמרות המרחק של כמה סנתימטרים מהמכסה הרגשתי את כל העינין שם מיתחמם וכשפירקתי אותה היא היתה חמה מאוד דבר כזה לא אמור להיתחמם
לפחות לא כל כך הרבה כל זה נעשה בערב כשכל הרכב קר לגמרי

davidmzr
30-08-12, 10:14
נראה שאין לך דלק מספיק בטנק. הדלק הוא שמקרר את המשאבה.
ראה כיצד אני מקרר את הקפה, כאשר אין לי זמן. :)
משאבת הדלק בהונדה, יקרה. וחץ מיזה לא בודקים את החום של המשאבה, אלא בודקים לחץ דלק.
איני שולל על הסף שהמשאבה בסדר.
במקומך הייתי בודק לחץ דלק, ווקום בסעפת. יש מצב שאגזוז סתום חלקית.
ויש עוד חלקים חשודים. לכן לא למהר ולהחליף.
דוד.

yair791
30-08-12, 10:26
יש לו חצי טנק דלק כמה לחץ אמור להיות הרכב מניע די טוב ונוסע בלי בעיה סמתי לב שחישן החמצן באגזוז לא מחובר ואני לא מוצא את החוט חתחו אותו במקור אבל זו בעיה אחרת אחרי שהרכב נחנק צריך כמה שניות של סטרטר עד שהוא מניע

davidmzr
30-08-12, 10:44
הלחץ, 2.8-3.5 BAR
את הלחץ בודקים על הרגולטור.כאשר תנתק את צינורית הוקום, הלחץ יהיה 2.2-2.7 .
"צריך כמה שניות של סטרטר עד שהוא מניע" הדבר מצביע על רגולטור תקול.

דוד.

yair791
30-08-12, 11:02
יש דבר שניראה כמו הרגולטור בתמונה הוא נימצא ליד המצבר עם כניסה ויציאה אחד ליד השני צינור עם בורג ואחד עם פיטינג

davidmzr
30-08-12, 11:05
נו אז ?.
לא נעים "גנבנו" ל-BoyRamXD את השרשור. :)
דוד.

yair791
30-08-12, 11:34
צריך רק כמה שניות של סטרטר לאחר שהמנוע ניחנק כי בהתנע הראשונה עד לבעיה היא מניע בנגיע וגם לא כל פעם צריך כמה שניות על הסטרטר
בדקתי מחירים של שעוני לחץ קיט של 100 חלקים של שעון לחץ עולה 750 שח אתה יכול לארגן לי בפחות?

תודה

יאיר

davidmzr
30-08-12, 12:17
"שעוני לחץ קיט של 100 חלקים" מה אתה פותח מוסך מורשה יבואן ?. :)
אני את הכלים הללו קונה אצל ל.כ. שם הכי זול.
שם עובד חבר הפורום שרון.
http://www.lkltd.co.il/
דוד.

yair791
30-08-12, 12:56
הבחור באוטו מודיעין בבני ברק אמר שבערכה הקטנה אין את כל החיבורים ובין היתר את החיבור כו שבתמונה של המסנן הטעתה אותי כי הרגולטור הוא על הסעפת מזרדים

davidmzr
30-08-12, 14:57
מצטער לא הבנתי מי הטעה את מי.
אתה מערבב בין המסנן לבין הרגולטור. למסנן מתחברים שנח צינורות,כניסה ויציאה. ובשרטוט שהעלתי יש שלוש יציאות שלאחד מחברים את השעון. התחתון הוא הוקום.
לא הבנתי מה זה, "החיבור כו שבתמונה", "הרגולטור הוא על הסעפת מזרדים"
מצורף סרטוט היכן נמצא הרגולטור.

דוד.

yair791
30-08-12, 15:21
תודה דוד
כול יום יוצא לי ללמוד משהו חדש בזכותך ובזכות המכוניות הדפוקות של חברים של ***
אני היתבלבלתי עם התץמונה הראשונה שהעלתה כי רשום על התמונה רגולטור ולא היתי בטוח מה זה
אבל עכישו הכל בסדר
אני עכשיו הולך ל לכ לקנות את הקיט

וכן אולי אני יפתח מוסך מורשה יבואן :)

yair791
30-08-12, 17:05
לכ אין להם דוד אפשר לקפוץ אליך לשהשאיל?

davidmzr
30-08-12, 21:59
מצטער הקיט שלי נמצא בעין יהב, אצל החתן שלי.
דוד.

yair791
30-08-12, 23:55
לא נורה החלפתי בכל אופן את המשאבה כי חשדתי שמשהוא לא ממש בסדר והרכב עובד יותר חלק המשאבה היתה רועשת מידי והחדשה שקטה והגימגום כמעט ניפתר לגמרי
אבל הרכב עדין נכבה אחרי חפירה באינטרנט מצאתי שרשום שהממסרים נוטים לפתח בעיות כמו נק' רופפות ואכן נימצאו מספר נק' רופפות מחר אני יתקן אותם וירכיב ביום ראשון כמעט 100% זה יפתור את זה

davidmzr
31-08-12, 08:32
כן נורא. למה להחליף סתם משאבה ?.
אם מוסך היה מחליף לך משאבה ומחייב אותך ואותה הבעיה הייתה נשארת, והיה מספר לך שיש שיפור והגימגום כמעט פסק והרכב ממשיך להכבות, בטוח שהיית כועס עליו.
אמרתי מראש שלא בטוח שהבעיה במשאבה, ושצריך לבדוק.
לא נשמע לי הגיוני, הסיפור של הממסרים. כתבו באינטרנט, אז כתבו.
לא כתבת ביחס להנעה הקשה. יש לבדוק לאחר מס' שעות של דימום מנוע.
מנהלים, אנא לא לנעול, נראה שהשרשור הולך להתארך. :)
נמתין לעדכון.
דוד.

yair791
31-08-12, 10:44
בנוגע למשאבה היתה לי הרגשה לא בטובה בקשר למצב שלה היא היתה מיתחממת אבל ממש באופן שהדליק לי נורה אדומה המשאבות האלה לא אמורות להיתחמם כל כך והממסר היה מלא בנק' רופפות שניפתחות יותר גרוע כשהוא מתחמם והוא מיתחמם המון
הרכב כשהוא קר מניע בנגיע ולאחר שהוא נכבה הוא לפעמים מניע בנגיע ואז אחרי כמה זמן לא מניע בכלל אחרי מספר דקות הוא שוב מניע בזמן הזה שהוא לא הניע הספקתי לבדוק הצתה ויש הצתה
פתחתי את הקו של הדלק ואין דלק ובאחד הפעמים שזה קרה אני גם הקשבתי למשאבה ושמעתי שהיא עובדת ומפסיקה בהתאם לאיך שהמנוע מיתנהג
בנוסף הצלחתי לשמוע את הממסר מתקתק כשרכב מתחיל להחנק
דוד רשמת אז רשמו באינטרנט אז רשמו זה נכון להזכירכך גם אתה רושם באינטרנט :) (הכל ברוח טובה כמובן)

davidmzr
31-08-12, 11:35
ברור שהכול ברוח טובה. הרי סיכעמנו שלא כועסים. :)
לגבי ההערה שגם אני כותב באינטרנט, לימדתי את הבן שלי את דברי המשורר. "לא חשוב מה כתב, חשוב מי כתב". :)
ובנוסף צריך להבין, שלא לכל תקלה יש פתרון אחד. אז כתבו, שימשיכו לכתוב.
הכול טוב ויפה, כדברי הרופאים "הניתוח הצליח, והחולה מת".
למרות כל ההסבר היפה שלך, מה הלאה ?.
דוד.

yair791
31-08-12, 11:46
יום ראשון אני ירכיב אותו ואני גם יכין כבל עוקף למשאבה למקרה ויהיו הפתאות חבל של חשבתי על כבל עוקף מוקדם יותר

GreaseDonkey
01-09-12, 12:17
תודה לעזורים ועשיתי בדיקה של בלם היד וגיליתי שיש לי 13 קליקים כאלו שאני מרים ורק באחרונים הבלם יד עובד והרכב לא זז.

זה אומר שמערכת רגולאז' ברקס תקועה ולא מתכווננת אוטומטית, נעלי הבלם נשחקים ונוצר מרווח בין התוף לנעליים ואז יש דוושת בלם נמוכה ובלם יד ארוך מאוד כמו אצלך.
אפשר רק לכוון את הברקסים מאחורה אבל התופעה תקרה שוב תוך זמן קצר ולכן יש לטפל יסודית במנגנון רגולאז' ואז זהו.
תקלות מוכרות ברגולאז' הן: בלם יד מתוח מידי, חוסר שימון, הרכבה לא נכונה של בלמים אחוריים או חוסר חלק.

davidmzr
01-09-12, 14:57
תיאור יפה ונכון.
רק הערה קטנה, "אפשר רק לכוון את הברקסים מאחורה" בפונטו מכוונים מקדימה. יש חור נוסף בדרם.

GreaseDonkey
01-09-12, 20:35
מקדימה זה קליפרים אז אין ממש מה לכוון.

davidmzr
02-09-12, 07:52
טעות שלי בניסוח , הכוונה הייתה אחרת. ברור שמקדימה זה קליפרים, ואין מה לכוון.
כשכתבת "אפשר רק לכוון את הברקסים מאחורה" חשבתי שהתכוונת לאחורה של הדרם. היכן שמוציאים אוויר. יש מכוניות שחור הכיוון נמצא שם ומשם מכוונים.
דוד.

GreaseDonkey
03-09-12, 20:50
דרך אגב, אישית אני לא אוהב לכוון ככה בלמי תוף אלא מעדיף לפרק ולהרכיב עד שאני מבסוט מפני.
א) אני רוצה כוון עדין מאוד ואם מגזימים בכוון בשיטה שדרם מורכב אז הדרם נתקע ופוגעים בקפיצי מחזיק אם מפרקים בכוח.
ב) צריך תמיד לפרק ולבדוק את מצב החלקים ואת מנגנון הרגולאז' ואם מרגישים שהכוון קשה מידי לא בעיה לכוון חזרה.

davidmzr
03-09-12, 22:55
אמת. זאת השיטה הנכונה והמקצועית.
דוד.

yair791
03-09-12, 23:57
מנסיון שלי אני תמיד פותח את הדרם מאחור בכדי לבדוק עד כמה הבלמים שחוקים ושהכל יושב במקומו ובעיקר את המשאבות מנסיון שלי הם לא מחזיקות הרבה משאבה איטלקית מחזיקה. בין 20-30 אלף במקרה הטוב

BoyRamXD
04-09-12, 16:00
בקיצור תודה לכולם אבל אף אחד לא עזר לי בסוף פתחתי את האמברקס ומשכתי אתותם שיהיו יותר חזקים וזהו הכל עובד פיקס תודה רבה. אפשר לסגור.