PDA

View Full Version : ספייס 01 - גמגום נורות במהלך נסיעה בלוח שעונים


אברג'ל ד
26-08-12, 14:00
שלום

ברשותי הרכב הנ"ל [elx] כמה שנים

לאחרונה החלה תופעה שבמהלך נסיעה חלק מהנורות דולקות לשברירי שניה בלוח השעונים [בעיקר כרית אוויר לפעמים שאר כל הנורות] וחוגת מד הקמ"ש "נופלת" ל - 0, ובמקרים שזה לקצת יותר זמן אף השעון וכל ה"טריפ" מתאפס.

זה נראה כמו בעיית חשמל קלאסית, כנראה מגעים בחווט המוליך אל לוח השעונים.

מה לבדוק? טעינה? מצבר? כבלים? איזה?

בקיצור, כל המידע...

בתודה מראש

צביקוש23
26-08-12, 14:34
ייתכן קצר חשמלי אבל רצוי לחבר את הרכב לסורק באחד ממוסכי פיאט (ממליץ על שמשון ביהוד) כדי לפסול סיבות נוספות .

אברג'ל ד
26-08-12, 15:08
זה לא רציף אלא קורה מדי פעם, לשברירי שניה. לקח לאשתי שבוע להבין למה אני מתכווין.

אין לי כבר תקציב למוסכי פיאט המורשים. אני מאוד אוהב את חיים ממוסך שמשון ביהוד, אבל הם חושבים שהם מטפלים בפרארי. מה אתם משוגעים שנוהגים על פיאט? תשלמו!

davidmzr
26-08-12, 16:01
"מה אתם משוגעים שנוהגים על פיאט? תשלמו ! "
אהבתי., מי אמר את זה ?.
דוד.

צביקוש23
26-08-12, 18:51
אולי כדאי שתשוחח בטלפון עם רפי לין שהוא חשמלאי מומחה לפיאט.

אברג'ל ד
26-08-12, 19:06
"מה אתם משוגעים שנוהגים על פיאט? תשלמו ! "
אהבתי., מי אמר את זה ?.
דוד.

נראה לי קראתי את זה באיזשהוא מקום פה או בקארספורום. כשאמצא אתן את הקרדיט הראוי

זה באמת משפט שמעיד על המציאות. נמאס לשפוך אלפי אלפים במוסכים המורשים על לא עוול בכפינו, וזה אמור כלפי כל היבואנים.
חביבי, אין לנו רכבי יוקרה, אנא תמחרו בהתאם למותג איתו אנו נוסעים. [ובהתאם לעלויות האמיתיות שהם פרומיל אחוז מהמחיר לצרכן].

דרך אגב, דוד, אתה מן הסתם זוכר אותי, הייתי אצלך לפני כמה חודשים למילוי גז למזגן + חומר סותם דליפות + ווישר אחורי + אום נוצץ - לימונים = ?

נראה לי שאדבר עם רפי בהמשך הבעיה שהוא כבר הרבה שנים לא מתעסק עם זה [הוא יצא מהעסק כשייצאו הספייס החדשות נראה לי]

יום טוב ותודה על ההתענינות.

TORNADO
26-08-12, 19:51
גם אני התמודדתי עם הבעיה הזאת עד לא מזמן.

לפעמים בבוקר כשהייתי מגיע לרכב ראיתי את המונה ק"מ מאופס ואת תחנות הרדיו-ברדיו דיסק מבולגנות. בנוסף לזה באמצע נסיעה כל לוח השעונים היה נכבה, נופל,לא מגיב לכלום ואחרי רגע עולה, לעיתים זה נמשך כמה דקות. הפתרון החלקי שמצאתי לזה היה לדפוק בבית פיוזים (נמצא מתחת להגה משמאל).
הפתרון המלא היה לאחר שהרכב לא הגיב כלל כשניסיתי להתניע אותו, אחד מהחיבורים למצבר היה רופף... בדוק את החיבורים שלך אולי זה הפתרון.

davidmzr
26-08-12, 20:02
שלום לך דוד אברג'ל.
תאמת לא זכרתי שזה אתה. רק לפי הלימונים שלא קיבלת נזכרתי. :)
לא חשוב תקבל במקומם פאפיה. ראה את עץ הפאפיה כמה פרי נתן, לאחר שהיה לו חילוקי דעות עם הרכב של dodihob. אולי אזמין את דודי שיתן גם לעץ השני מכה, כדי שיתחיל להתעורר. :)
אם כבר נכבסת לפורום, עדכן ביחס למזגן, גם אם התיקון לא הצליח.
נכון רפי לין לא בעסק 20 שנים, כך אמר לי בנו. אבל בכל מה שקשור לחשמל, כוחו במותניו.
דוד.

yair791
26-08-12, 20:07
מה אתה נותן לעצים שלך במים אורניום במיקרה ?
אני היתי אצלך ושכחתי ולא ראיתי את עץ הלימונים המפורסם איזה פיספוס
אתה זוכר את הכתובת או השם של מוסך אגזוזים ברחובות ?

davidmzr
26-08-12, 20:16
אני זוכר את המספר בעל פה. 08-9462343.
לא זוכר את הכתובת. כנס לגוגל ורשום, "יוסי אגזוזים רחובות".
דוד.

yair791
26-08-12, 20:21
אחלה תודה

רפי לין
26-08-12, 21:18
אני לא עוסק בפועל בתיקוני רכב "רק" 10 שנים ואז כבר היו פיאט פונטו "ספייס" ועבדתי עליהן.
כפי שנאמר, יש צורך קודם כל לבדוק את חיבורי המצבר ואח"כ את המצבר עצמו ואת חיבור הארקת המצבר אל גוף הרכב (בודי).
בברכה - רפי לין

אברג'ל ד
26-08-12, 23:34
חיבורי המצבר מהודקים מאי פעם, נקיים וללא חומצה שמצטברת בקטבים.

אכן לפני כמה שבועות היתה קצת חומצה במינוס, מים רותחים ניקו אותה לחלוטין.

איך אני בודק מינוסים לבודי? ולמה זה משפיע רק על הלו"ש ולא על כלל החשמל ברכב?

אגב, רפי, אני יודע שעבדת על ספייס ואתה מכיר אותם היטב, ונעזרתי בך בעבר מס' פעמים טלפונית [אם אתה זוכר נעילה מרכזית שהחליטה להנעל מעצמה, מינוסים בפנס האחורי, ועוד], רק שזכרתי משום מה שאמרת לי שאין לך את התרשימים של החשמל ברמת הפריט אלא רק מערכות כלליות. כנראה אני טועה, אז סליחה!

דוד, הפאפיה באמת נראית עסיסית ביותר. נראה לי שאתה מבין באגרונומיה לפחות כמו במכוניות.

לגבי המזגן, לא עידכנתי כי חשבתי לחכות לסוף הקייץ, אבל להלן עדכון ביניים:

למי שלא מעודכן היתה לי בעיה של בריחת גז ומזגן שלא מקרר. מילאתי גז במוסך מורשה פיאט במחיר מפולפל, בתוספת "חומר זרחן" שדוד קורא לו "דרעק", שברח אחרי חודשיים! [הגז, לא דוד].

נסעתי לרחובות [כמה עשרות קלומטרים מביתי], ודוד טיפל ברכבי בסבלנות אין קץ, תוך כדי הסברים מלומדים והענקת תחושה שכאילו אני עוזר לו.
הוא מילא גז מחדש אחרי בדיקות ארוכות למציאת מקור הדליפה [עם מסקנות מפוקפקות משהו], וערבב אותו עם חומר סותם דליפות קלות / בינוניות.

נכון להיום, כמה חודשי קייץ קשים מאוד אחרי, מצב המזגן הוא שבנסיעות בין עירוניות - מקפיא. נסיעות עירוניות בתנאי אקלים נסבלים [עד 30 - 34 מעלות נראה לי] - המזגן מקרר היטב. בתנאי שרב ממש ובתוך העיר - אוויר פושר. ככה זה ברכב די ישן שהמדחס שלו ראה ימים יפים יותר. אני בכ"א מרוצה כי לא ציפיתי ליותר מזה, וסתם היה שווה להכיר על הדרך עוד בנאדם נורמלי והגון במדינה הטרופה שלנו.

זהו, למי ששרד עד כה.

לילה טוב ותודה!

davidmzr
27-08-12, 11:05
לדעתי, הבעיה שלך שהנורות דולקות לשברירי שנייה בלוח השעונים, אינה בעיית חיבורי המצבר והארקת המצבר אל גוף הרכב.
הבעיה שלך היא בדיוק כמו שכתבת, "מגעים בחווט המוליך אל לוח השעונים".
באחד הקונקטורים שמתחברים ללוח, המגע רופף.
התופעה יכולה להעלם לבד עם שינוי מזג האוויר. או לפרק ולנקות מגעים.
אם הבעיה הייתה מחיבורי מצבר והארכה, גם האורות היו מהבהבים, והמנוע היה מזייף מעט.
לגבי המזגן.
יש לזכור שמזגן לא מתפקד כאשר הטמפרטורה בחוץ היא כ-40 מעלות.
האוויר לא מצליח לפרק את החום מהמעבה. זאת בשל תכונות הגז.
לא מסכים איתך שהמדחס די ישן וראה ימים יפים יותר.
מה שקורה הוא שלאחר וקום, גז, חומר אטימה ושמן, עד שהחומר ממש מתחיל לאטום לוקח זמן.
בינתיים אותה דליפה שיש מהמאייד, ממשיכה לדלוף ואז נוצר חוסר גז.
זה מה שקרה במקרה של חבר הפורום קליין. חודש לאחר אותה פעולה שעשינו אצלך,
הקירור ירד הוספנו גז חינם וברוך השם, שלושה חודשים אין בעיה.
אז אם תהיה בסביבה, כנס אלי להוספת גז חינם.
דוד.

אברג'ל ד
27-08-12, 14:36
תודה על ההצעה הנדיבה.
שווה לי לקפוץ אליך אפילו לא על הדרך, אלא במיוחד.

הבעיה שיש לי עומס רציני בעבודה. מיד כשאתפנה אתאם ביקור.

תודה.

אגב, איפה הקונקטורים המדוברים?

davidmzr
27-08-12, 20:34
כאשר מוציאים את הלוח החוצה, בסוף החוטים המחוברים אליו, יש מחברים/קונקטורים.
דוד.

אברג'ל ד
09-09-12, 14:06
שלום

עדכון:

כבר כמעט שבועיים שהתקלה לא חזרה.
כנראה בעיות מגעים באיזשהו מקום.

נקווה שהשקט יימשך.