PDA

View Full Version : התחממות מנוע בעליה...עזרה בבקשה


Holyman
23-08-12, 00:08
שלום לכולם...

ברשותי פונטו ספייס שנת 2002 ELX
לפני כמה זמן יצא לי לעלות בצהריים לטכניון בחיפה עם עוד שני אנשים באוטו בעוד שהמזגן עבד...התוצאה הייתה בערך לקראת סוף העלייה המנוע התחיל להתחמם מעל החצי ב 2-3 יחידות...
כמובן שישר כיביתי את המזגן ונסעתי עם חלונות פתוחים...
אחרי שבוע נסעתי למוסך וביקשתי שיחליפו לי נוזל קירור ועל הדרך גם טרמוסטט...חשבתי שזה יעזור לי בעליות הלא מרובות שאני עושה....היום שוב נסעתי לטכניון ושוב עם שניי נוסעים וכמובן מזגן עובד...לצערי אותו אפקט...לקראת הסוף המנוע שוב התחמם מעל המותר...

שאלתי מה עוד יכול להשפיע על התחממות כזאת?

סבב אני מבין בחוץ צהריים חום 36 מעלות אוטו כמעט מלא ומזגן עובד כל זה על המנוע המסכן של פונטו 1.25...וכמובן האוטו בן 10 כבר...היתכן ואין מה לעשות?

אמרו לי שאפשר לווסט את הוונטה שברגע שהמנוע עולה מעל החצי אז שיתחיל לעבוד במהירות המקסימלית שלו...אפשרי?כי הבנתי שברגע שמגיע לחצי הוונטה עובד רק במהירות אופטימלית ולא מקסימלית...

davidmzr
23-08-12, 09:39
מתי לאחרונה טופלו/הוחלפו משאבת המים והרדיאטור ?.
דוד.

Holyman
23-08-12, 10:34
מתי לאחרונה טופלו/הוחלפו משאבת המים והרדיאטור ?.
דוד.


בדצמבר עשיתי טיימינג אבל לא החלפתי משאבה... רדיאטור
אין לי מושג מתי החליפו ואם ביכלל... ממה הכי טוב להתחיל?
כעיקרון אתה אומר שההתחממות לא תקינה והמנוע לא אמור להתחמם כך בעלייה?

davidmzr
23-08-12, 10:41
רכב שמערכת הקירור שלו תקינה, לא אמור להתחמם.
להתחיל בבדיקת הרדיאטור, אצל מתקן רדיאטורים. אפשר לבקש רק ניקוי.
דוד.

Holyman
23-08-12, 10:46
רכב שמערכת הקירור שלו תקינה, לא אמור להתחמם.
להתחיל בבדיקת הרדיאטור, אצל מתקן רדיאטורים. אפשר לבקש רק ניקוי.
דוד.

יש שם לבדיקה הספציפית הזאת? מה להגיד לו

davidmzr
23-08-12, 10:50
להגיד שאתה מבקש ניקוי רדיאטור.
דוד.

Holyman
23-08-12, 11:00
אוקי.. ואחרי הניקוי לנסות לעלות שוב ולבדוק?

davidmzr
23-08-12, 11:03
כן.
דוד.

Holyman
23-08-12, 11:15
אוקי תודה לך לבנתיים דוד.. אני יעדכן בהמשך
רב תודות

GreaseDonkey
23-08-12, 20:25
בפונטו רצוי גם להחליף יזום את הטרמוסטט...אני מניח שמכון הרדיאטורים ימליץ לך לעשות זאת..

רכב שמערכת הקירור שלו תקינה, לא אמור להתחמם.
להתחיל בבדיקת הרדיאטור, אצל מתקן רדיאטורים. אפשר לבקש רק ניקוי.
דוד.

נכון יותר היה לומר "רכב שמערכת הקירור שלו תקינה והמנוע תקין, לא אמור להתחמם...":rolleyes:

davidmzr
23-08-12, 21:48
נכון יותר היה לומר "רכב שמערכת הקירור שלו תקינה והמנוע תקין, לא אמור להתחמם...":rolleyes:
אשמח להזמנה לכוס קפה בירושלים. תוך כדי, אולי אלמד כיצד לומר. :)
העיקר שבעל הרכב הבין את המסר. :)
דוד.

Holyman
24-08-12, 16:44
טוב היום הייתי מוסך שמתמחה ברדיאטורים ומיזוג באוטו... ניקוי רדיאטור רצו כ400שח...לאחר בדיקה קטנה התברר שהוא נוזל... רדיאטור מקורי שלא הוחלף כנראה אף פעם בן 10 שנה בערך... נאלצתי להחליף רדיאטור... והוספתי כמובן פארפלו עם מים מזוקקים... עכשיו נשאר לבדוק אותו בעלייה עם מזגן ולראות... מה גם על הדרך הראו לי שחסר גז במזגן והראו לי קטמים רטובים על המעבה... החלפת מעבה ומילוי גז 1200שח רצו.. אבל כרגע ויתרתי נטפל חודש הבא כבר במזגן.

על הרדיאטור פראפלו ועבודה שילמתי 1000שח.

GreaseDonkey
25-08-12, 20:50
התקלה נפטרה??

Holyman
26-08-12, 00:01
התקלה נפטרה??

אז זהו שבקשר להתחממות אני יצטרך לעדכן בהמשך כשיצא לי להיות בתנאי עלייה ועם מיזוג...כעיקרון נסיעה רגילה הכל בסדר למרות שגם אז היה בסדר...

אז אני יעדכן בהמשך בקשר לזה...

דרך הגב מה העלות של מעבה מקורי או חילופי לפונטו 02? ומה זה מייבש למזגן?

רפי לין
26-08-12, 08:14
על מע' המזגן ברכב וחלקיה, כולל קולט/מייבש תוכל לקרוא ולראות כאן:
www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=708
בברכה - רפי לין

Holyman
26-08-12, 20:04
טוב עידכון קטן...

היום עשיתי נסיעה לטכניון אותו מסלול בדיוק מזגן עובד צהריים חום קשה...המנוע לא התחמם מעבר לחצי וזה טוב...אבל חייב לציין שאני הייתי לבד באוטו בלי נוסעים...ככה שאני עדיין לא סגור על זה...
צריך לבדוק כשהאוטו יותר כבד...

Holyman
06-09-12, 16:48
עידכון מהיום:

נסיעה לטכניון שעה 15:00 אוטו עם שני אנשים מזגן עובד....ממש לקראת ההגעה לטכניון התחיל המנוע לעבור את החצי ביחידה אחת יותר...חשבתי נגמר אבל ממש ממש לקראת סוךף הנסיעה כמו נאחס עלה מעל החצי :(

טוב אז בוא נראה...רדיאטור הוחלף טרמוסטט הוחלף פראפלו מלאתי ומה נשאר לבדוק? משאבת מים יכולה לגרום לכך?

forum770
06-09-12, 19:49
מה זה מעל החצי? עד לאן הוא עלה?
אתה עוקב אחרי מפלס המים?

Holyman
06-09-12, 19:54
מה זה מעל החצי? עד לאן הוא עלה?
אתה עוקב אחרי מפלס המים?

מעל החצי זה בקו 1 או 2 ממש מהאמצע של הסקאלה
ומפלס המים במקסימום...לא חסר ולא יותר מידי

צירפתי תמונה להמחיש (צבע צהוב מראה איפה המחוג כשהמנוע מתחמם לי בעליות)

Guter
09-09-12, 02:23
יכול להיות שנכנס לך אויר למערכת, תנסה לבדוק זאת קודם.

forum770
09-09-12, 05:27
האם במהלך היום שחם והמזגן דולק , בסלד סרק המנוע עולה מעל החצי או יציב?
בצע ניקוז אויר למערכת.
במצב תקין המקסימום שהמד חום צריך להגיע זה תחילת הקו הראשון מעל לחצי ולא יותר.
אם אחרי ניקוז אויר לא מסתדר - לפי דעתי זו משאבת מים עייפה, אבל חכה לעוד חוות דעת מחברים אחרים.

Holyman
09-09-12, 21:44
האם במהלך היום שחם והמזגן דולק , בסלד סרק המנוע עולה מעל החצי או יציב?
בצע ניקוז אויר למערכת.
במצב תקין המקסימום שהמד חום צריך להגיע זה תחילת הקו הראשון מעל לחצי ולא יותר.
אם אחרי ניקוז אויר לא מסתדר - לפי דעתי זו משאבת מים עייפה, אבל חכה לעוד חוות דעת מחברים אחרים.

בסלד סרק המנוע לא עולה מעל החצי הוא יציב בפס אחד מתחת לחצי...עם מזגן כמובן..
בקשר לניקוז אויר מהמערכת תוכל בבקשה לפרט לי מה זה בדיוק ואיך מבצעים את זה?

תודה

forum770
09-09-12, 23:15
ניקוז אויר מתבצע על ידי פתיחת 2 פקקים: אחד הין המנוע לקיר האש מאחרי הסעפת יניקה יש פקק בצבע שחור קטן. השני בצד ימין של הרדיאטור מעל החיבור של הצינור ( העליון כמובן).
פותחים את הפקקים, פותחים את המיכל עיבוי וממלאים מים יעודיים, עד שמהפקק הראשון(מאחרי הסעפת) ייצא מים רצוף בלי בועות, סוגרים אותו וממשיכים עם הפקק הבא למלא מים ולפמפם על הצינור העליון עד שייצא רק מים בלי בועות ולסגור, לוודא שהפקקים סגורים טוב, למלא מים במיכל עד קו המקסימום, להניע ולהשאיר מונע עד שנדלק המאוורר, לעשות סיבוב, ולאחר מכן לתת לרכב להתקרר ולבדוק מפלס המים, במידת הצורך להשלים. כמובן הכוונה שהאוטו יתקרר זה קר לגמריי ולא לרבע שעה.

למרות שאמרת שבסלד סרק לא עולה החום מנוע אז רוב הסיכויים שאין בועת אויר, אבל לא יזיק לבצע זאת.
כמובן תוודא שהמאוורר נדלק כראוי ושעובד על שני המהירויות ולאחר מכן אם הבעיה לא הסתדרה אז לצערי מה שישאר לך זה רק משאבת מים.

בהצלחה

Holyman
10-09-12, 11:09
ניקוז אויר מתבצע על ידי פתיחת 2 פקקים: אחד הין המנוע לקיר האש מאחרי הסעפת יניקה יש פקק בצבע שחור קטן. השני בצד ימין של הרדיאטור מעל החיבור של הצינור ( העליון כמובן).
פותחים את הפקקים, פותחים את המיכל עיבוי וממלאים מים יעודיים, עד שמהפקק הראשון(מאחרי הסעפת) ייצא מים רצוף בלי בועות, סוגרים אותו וממשיכים עם הפקק הבא למלא מים ולפמפם על הצינור העליון עד שייצא רק מים בלי בועות ולסגור, לוודא שהפקקים סגורים טוב, למלא מים במיכל עד קו המקסימום, להניע ולהשאיר מונע עד שנדלק המאוורר, לעשות סיבוב, ולאחר מכן לתת לרכב להתקרר ולבדוק מפלס המים, במידת הצורך להשלים. כמובן הכוונה שהאוטו יתקרר זה קר לגמריי ולא לרבע שעה.

למרות שאמרת שבסלד סרק לא עולה החום מנוע אז רוב הסיכויים שאין בועת אויר, אבל לא יזיק לבצע זאת.
כמובן תוודא שהמאוורר נדלק כראוי ושעובד על שני המהירויות ולאחר מכן אם הבעיה לא הסתדרה אז לצערי מה שישאר לך זה רק משאבת מים.

בהצלחה


תודה לך על ההסבר המפורט... אני יעשה את זה בהזדמנות הכי קרובה..
רק שאלה אחת כשאני מוסיף מים מזוקקים בהתאם לבדיקה זה לא יהרוס את היחס רמת המים לעומת פארפלו? כאילו יצא מצב שיהיו יותר מים מזוקקים מאשר החומר פארפלו?

forum770
10-09-12, 19:23
שתוסיף מים מזוקקים לטובת ניקוז האויר היחס בין המים לפארפלו ייפגע באופן זניח מאוד.
אם אתה מתעקש תמיד תוכל לקנות עוד פחית ולהוסיף אבל אין צורך לדעתי.

Holyman
12-09-12, 18:55
שתוסיף מים מזוקקים לטובת ניקוז האויר היחס בין המים לפארפלו ייפגע באופן זניח מאוד.
אם אתה מתעקש תמיד תוכל לקנות עוד פחית ולהוסיף אבל אין צורך לדעתי.

הבנתי תודה...סופש אני בודק