View Full Version : בעיות בפיאט פונטו 96
לפני כחודש החלפתי טרמוסטט ברכב אחרי שגיליתי שהוא גמור.
כעבור כשבועיים התפוצצה לי המשאבת מים ואחרי שהחלפתי אותה האוטו התחיל
לשתות לי מים כמו מטורף (כל יום אני ממלא מים) וכאשר האוטו עומד הוא מתחמם.
משהו יכול לעזור לי ולהגיד לי מדוע זה?
ועוד דבר שאני לא יודע אם זה קשור אבל כבר שבוע האוטו רועד לי מ40 קמ"ש
"האוטו התחיל לשתות לי מים כמו מטורף" מה זה אוטו או בור באדמה ?. :)
הכיוון ברור לי אבל קודם רציתי לדעת, יוצא מים/עשן מהאגזוז ? יש נזילה ?. כמה נסעת עם הטרמוסטט הגמור ?. שמן המנוע נקי ממים ?. יש במים סימני שמן ?.
דוד.
אין מים בשמן או באגזוז
נסעתי די הרבה עם הטרמוסטט הגמור
ונראה כי יש נזילה קטנטנה מהרדיאטור
תאר מה הכוונה לטרמוסטט גמור.
דוד.
התרמוסטט היה תפוס כבר לא נפתח בשום מצב ושחוק
שאלה אחרונה לפני "גזר הדין". :)
כתבת, כבר שבוע האוטו רועד לי מ-40 קמ"ש.
האם האוטו רועד גם כאשר המנוע חם ?.
דוד.
טוב הוחלף הרדיאטור האוטו הפסיק להתחמם לי בעמידה\נסיעה
הרעידות במהירות נמוכה (40 קמ"ש) הפסיקות אבל הם מתחילות ב80 קמ"ש
ובמוסך לא יודעים להגיד לי למה זה
"גזר הדין" נדחה למועד לא ידוע, משתי סיבות. :)
א. לא ענית על השאלה, "האם האוטו רועד גם כאשר המנוע חם ?."
ב. לא נתקלתי או שמעתי, שרעידות "מחליפות" מהירות מ-40 ל-80 קמ"ש.
סע עוד כמה ימים ועדכן.
דוד.
טוב אחרי כמה ימים של נסיעה ברכב אני יכול להגיד שהרכב רועד
מ 60 קמ"ש והרעידות הם כאשר האוטו קר וחם.
ועוד דבר שאני לא יודע אם זה קשור אבל שאני מוציא אותו ההילוך (ניוטרל)
הרעידות מפסיקות
כל הכבוד על היוזמה, לבדוק את זה גם בניוטרל. חסכת לי שאלה. :)
המסקנה שהבעיה אינה מאיזון גלגלים.
בדוק את תושבות המנוע. כבה מנוע שלב לראשון, ודחף את האוטו קדימה אחורה.
ראה אם המנוע זז בצורה חריגה.
דוד.
במקרה החלפתי גם את התושבת מנוע באותו זמן עם התרמוסטטור
התושבת היתה שחוקה כל הגומי נגמר בה
מה עם התושבת של הגיר ?.
דוד.
תושבת גיר לא בדקתי
איך אני יכול לראות אותה?
סביר להניח שהתושבות האחרות באותו המצב והרעידות בהחלט יכולות לנבוע מתושבות מנוע ותושבת גיר גמורות, אבל באמת במצב קטסטרופלי.
תן מבט מתחת לבית המצבר שם יש תושבת ויש תושבת נוספת מאחורי המנוע- בין המנוע לקיר האש למטה, יצאתי מנקודת הנחה שהתושב. שהחלפת היא העליונה הפשוטה ביותר להחלפה!
אם אתה ניגש למוסך על מנת לבדוק את התושבות בקש מהמוסכניק לראות אותם אם הגומי סדוק , קרןע או אכול אז התושבת גמורה!
אני חושב שהבעיה של רעידות בנסיעה מעל 50 קמ"ש במיוחד בהאצה נובעת בעיקרה בחופש באחד הצלבים בציר ההינע הימני (הציר הארוך מבין השניים). אתה יכול לבדוק זאת באופן עצמאי ע"י הרמת הרכב מצדו הימני ,סובב את הגלגל ימינה ושמאלה (הגיר נעול בהילוך) ובדוק במצב זה האם הציר בחיבור שלו לגיר עולה ויורד תוך כדי סיבוב. אם כן , קיים חופש בצלב והוא גורם לרעידות בנסיעה במהירות שציינת. הרעידות מורגשות יותר כאשר אתה מאיץ את הרכב ומטפס בעליות ותרגיש את הרעידות גם בגלגל ההגה.
יובל
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.